Przetargi.pl
ODBIERANIE I TRANSPORT ORAZ ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE MIASTA OBRZYCKO ORAZ ODBIÓR I TRANSPORT ORAZ ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (PSZOK)

Miasto Obrzycko ogłasza przetarg

  • Adres: 64-520 Obrzycko, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 2913187, 2913248 , fax. 612 913 248
  • Data zamieszczenia: 2020-01-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Obrzycko
    Rynek 19
    64-520 Obrzycko, woj. wielkopolskie
    tel. 61 2913187, 2913248, fax. 612 913 248
    REGON: 63125788000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.obrzycko.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE I TRANSPORT ORAZ ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE MIASTA OBRZYCKO ORAZ ODBIÓR I TRANSPORT ORAZ ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (PSZOK)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania i transportu oraz zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Miasta Obrzycko oraz odbierania i transportu oraz zagospodarowania odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów (PSZOK) w okresie od 1 marca 2020 r. do 31.12.2020 r. Miasto zajmuje powierzchnię 3,7 km2. Szacuje się, że na terenie miasta zamieszkuje ok. 2446 mieszkańców w ok. 750 gospodarstwach domowych. Liczba zabudowy wielolokalowej 14 budynków. 2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w szczególności przez: 2.1. cykliczny odbiór niesegregowanych (zmieszanych) oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, z częstotliwością określoną w dalszej części opisu zamówienia; 2.2. transport i zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w instalacjach komunalnych wynikających z wojewódzkich planów gospodarki odpadami; 2.3. transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych w instalacjach komunalnych albo instalacjach odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, októrej mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.). W przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do instalacji komunalnej do przetwarzania odpadów, odpady mogą być przekazane podmiotom zbierającym odpady. 2.4. odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) ,zlokalizowanego na terenie oczyszczalni w mieście Obrzycko, o którym szczegółowo mowa w dalszej części opisu zamówienia. 2.5. sprawowanie kontroli nad prawidłowym działaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w trakcie ich odbioru od właścicieli nieruchomości, o której szczegółowo mowa w dalszej części opisu zamówienia. 3. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje terenów niezamieszkałych, tj. podmiotów gospodarczych, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na inne cele niż zamieszkanie. 4. Zamawiający wymaga od Wykonawcy wyposażenia nieruchomości w pojemniki na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. 5. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać każdą ilość odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych znajdujących się na terenie Miasta Obrzycko. 6. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych - 822, 13 Mg 7. W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 7.1. Bezpośrednio z terenu nieruchomości (w ramach tzw. „zbiórek objazdowych”) odbierane będą w każdej ilości następujące odpady: a) papier, w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, b) szkło bezbarwne i kolorowe, oraz opakowania szklane z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach, c) metale, w tym odpady opakowaniowe z metali, z możliwością umieszczenia w pojemniku lub worku do zbierania odpadów z tworzyw sztucznych, d) tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, wielomateriałowe e) biodegradowalne z uwzględnieniem bioodpadów, f) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. g) odpady wielogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny-2 razy na rok 7.2. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w każdych ilościach następujące odpady: a) papier, w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, b) szkło bezbarwne, w tym odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego, c) szkło kolorowe, w tym odpady opakowaniowe ze szkła kolorowego, d) metale, w tym odpady opakowaniowe z metali, e) tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, f) opakowaniowe wielomateriałowe, g) niebezpieczne, h) zużyte chemikalia, i) niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, j) zużyte baterie i akumulatory, k) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. l) odpady wielkogabarytowe , m) zużyte opony, n) budowlanoremontowe. 7.3. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia PSZOK w następujące pojemniki i kontenery z przeznaczeniem na odpady, które winny być oznaczone nazwą odpadów: a)odpady budowlano-remontowe – 1 szt., KP-7, b)zużyte baterie i akumulatory-1 szt., o poj. 120 l c)papier i tektura-1 szt., o poj.1100 l d)szkło – 1 szt., o poj.1100 l e)tworzywa sztuczne-1 szt., o poj.1100 l, f)odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu po-ziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek,-1 szt. ,o poj. 120 l, g) odpady niebezpieczne-1 szt. ,o poj. 120 l, h)przeterminowane chemikalia-1 szt. ,o poj.120 l. 7.4. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu PSZOK odbywać się będzie na zgłoszenie Zamawiającego. Odpady, które mieszkańcy będą dostarczać do PSZOK, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji komunalnych albo instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.). W przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do instalacji komunalnej do przetwarzania odpadów, odpady mogą być przekazane podmiotom zbierającym odpady. 7.5. Wykonawca zapewni w PSZOK załadunek zgromadzonych odpadów na środki transportu zbiorczego do miejsca dalszego zagospodarowania zebranych odpadów komunalnych. 7.6. Wykonawca zapewni transport zebranych i zmagazynowanych w PSZOK odpadów własnymi środkami transportu do miejsca ich dalszego odzysku, recyklingu, unieszkodliwienia lub składowania. 7.7. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania, transportu oraz zagospodarowania przeterminowanych leków pochodzących od właścicieli nieruchomości (mieszkańców) przekazanych do odpowiednio oznaczonych pojemników znajdujących się na terenie Przychodni Lekarza Rodzinnego Vita ul. Kruppika 7 64-520 Obrzycko. 8. Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i/lub worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: 8.1. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaża nieruchomości zamieszkałe w pojemniki i/lub worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych o pojemności 120 l i 240 l z zastrzeżeniem, że pojemniki i/lub worki będą dostarczane w ilości odpowiadającej dokonywanym odbiorom odpadów selektywnie gromadzonych z danej nieruchomości według zasady „worek za worek.” Worki muszą: a) być wykonane z tworzywa LDPE uniemożliwiającego ich rozerwanie podczas normalnej eksploatacji, grubość min.0,06 mm, zaciskane lub wiązane, b) zawierać trwałe oznaczenie nazwy lub logo Wykonawcy i Zamawiającego, c) zawierać zasady segregacji odpadów komunalnych obowiązujące na terenie miasta Obrzycko, d) być oznaczone w następujący sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych frakcji selektywnej zbiórki odpadów: • worki przeznaczone do zbierania odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i odpadów opakowaniowych z tektury muszą być koloru niebieskiego i oznaczone napisem „PAPIER”, • worki przeznaczone do zbierania odpadów ze szkła bezbarwnego, kolorowego , w tym odpadów opakowaniowych ze szkła bezbarwnego, kolorowego muszą być koloru zielonego i oznaczone napisem „SZKŁO ”, • worki przeznaczone do zbierania odpadów metali, odpadów tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych tworzyw sztucznych oraz odpadów opakowaniowych wielomateriałowych muszą być koloru żółtego i oznaczone napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”. • worki przeznaczone do zbierania odpadów biodegradowalnych ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów muszą być koloru brązowego i oznaczone BIO. 8.2. W przypadku powstania nowych miejsc wytwarzania odpadów komunalnych, z których odbiór jest objęty przedmiotem niniejszego zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest, po otrzymaniu takiej informacji od Zamawiającego, do dostarczenia w tych miejscach pojemników i/lub worków przeznaczonych do zbierania segregowanych odpadów komunalnych podczas pierwszego odbioru odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z tej nieruchomości. 9. W ramach obowiązków ewidencyjnosprawozdawczych Wykonawca zobowiązany jest do: 9.1. Sporządzenia i przekazania Zamawiającemu zestawienia masy odebranych odpadów komunalnych: 9.1.1. w terminie do 10 dnia każdego następnego miesiąca, wraz z fakturą za wykonanie zamówienia: 9.1.2. comiesięczne zestawienie masy odebranych odpadów komunalnych musi zawierać: a) masy odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych [Mg], b) masy odebranych segregowanych odpadów komunalnych - z podziałem na frakcje odpadów [Mg]; 9.1.3. do zestawienia należy dołączyć karty przekazania odpadu (KPO); 9.1.4. w przypadku przekazania odpadów Odbiorcy posiadającemu zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwienie odebranych odpadów, Wykonawca ma obowiązek do ww. zestawienia dołączyć aktualne zezwolenie na przetwarzanie przekazanych odpadów posiadane przez Odbiorcę odpadów; 9.1.5. do zestawienia należy dołączyć miesięczne raporty wagowe( kwity wagowe) wystawione przez odpowiednie instalacje komunalne albo instalacje odzysku lub unieszkodliwiania odpadów (dla każdej odebranej frakcji); 9.2. Sporządzenia i przekazania Zamawiającemu rocznych sprawozdań zgodnie z obowiązującymi przepisami; 10. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem zamówienia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych, z wyłączeniem innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, w wysokości co najmniej 50 % wagowo, zgodnie z art. 3b ust.1 pkt.1 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach. 11. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem zamówienia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne w wysokości co najmniej 70 % wagowo, zgodnie z art. 3b ust.1 pkt.1 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach. 12. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem zamówienia poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w SIWZ oraz w załączniku Nr 8 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości 10 000,00 PLN (dziesięć tysięcy zł ) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, póz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, póz. 253, Nr 66, póz. 596 i Nr 216, póz. 1824 oraz z 2004 r. Nr 145, póz. 1537). Oryginał wniesienia wadium jeżeli zabezpieczenie wadialne zostało wniesione w formie niepieniężnej należy dołączyć do oferty. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy we Wronkach Nr rachunku 83 8961 10120010 0100 1023 0007 z dopiskiem „Wadium odpady". Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie wyznaczonym na składanie ofert zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Do oferty Wykonawca dołącza kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a. wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; d. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że wykonawca posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeśli wykaże, że posiada: 1) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach i gospodarującymi odpadami, o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.( tj. Dz. U z 2019 r., poz. 701 ) w zakresie transportu odpadów, 2) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzony przez Miasto Obrzycko.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty - załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamierza polegać na zasobach innych podmiotów. 3. Oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 4. Pełnomocnictwa w przypadkach wskazanych w SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach