Przetargi.pl
Oczyszczanie i utrzymanie czystości w mieście Wąbrzeźno

Gmina Miasto Wąbrzeźno ogłasza przetarg

  • Adres: 87-200 Wąbrzeźno, ul. Wolności
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6884500 , fax. 56 6882748
  • Data zamieszczenia: 2017-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Wąbrzeźno
    ul. Wolności 18
    87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6884500, fax. 56 6882748
    REGON: 871118780
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wabrzezno.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Oczyszczanie i utrzymanie czystości w mieście Wąbrzeźno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na oczyszczaniu i utrzymaniu czystości w mieście Wąbrzeźno, obejmującym: 1) bieżące utrzymanie czystości ulic, chodników, parkingów, placów, ścieżek rowerowych i dojazdów do nich, przystanków komunikacji miejskiej poprzez zamiatanie mechaniczne lub ręczne; 2) koszenie trawy przylegającej do utrzymywanego pasa drogowego, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do umowy. Maksymalnie wysokość trawy do 10 cm; 3) wywóz zebranych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych; 4) oczyszczanie jezdni, chodników, ścieżek pieszo-rowerowych, parkingów, placów oraz przystanków komunikacji miejskiej oraz kratek ściekowych wód opadowych w ulicach z chwastów z możliwością zastosowania środków chemicznych raz w miesiącu; 5) oczyszczanie z liści, śniegu, lodu i błota nawierzchni dróg, chodników, placów, parkingów i ścieżek rowerowych, przystanków komunikacji miejskiej oraz kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, jak również usuwanie zanieczyszczeń powstałych w wyniku zimowego utrzymania (piasku i innych środków używanych przeciwko gołoledzi); 6) zwalczanie gołoledzi, przez co rozumie się w szczególności zamarzanie cienkiej warstwy wody, tzw. zamarzanie kropel deszczu, mżawki na powierzchni oziębionego pasa drogowego do temperatury niższej lub nieco wyższej od 00 C; 7) usuwanie zalegającego na parkingach i poboczach dróg śniegu, jeśli jego ilość spowoduje zakłócenie płynności ruchu w obu kierunkach i uniemożliwi parkowanie samochodów; 8) zapewnienie przez wykonawcę, w przypadku wywozu śniegu, specjalistycznego oznakowania ( barierki, pachołki, itp.), dla bezpieczeństwa użytkowników ruchu; 9) zapewnienie dodatkowego sprzątania w mieście przed uroczystościami i świętami zgodnie z poleceniem zamawiającego, o którym wykonawca zostanie zawiadomiony przez zamawiającego na 7 dni przed planowanymi uroczystościami oraz świętami (maksymalnie do 7 razy w roku); 10) przedkładanie przez wykonawcę, codziennie do godziny 8:00, szczegółowego pisemnego raportu z zaangażowanego sprzętu i ludzi z zakresem zadań do wykonania w danym dniu. 2. Zamawiający zastrzega sobie w jednostkowych przypadkach możliwość przesunięcia terminów oczyszczania, wynikających z załączników do umowy. 3. W okresie obowiązywania umowy wykonawca zobowiązany jest do wskazania osoby odpowiedzialnej za jej realizację w imieniu wykonawcy. Wskazanie osoby powinno zawierać imię, nazwisko, stanowisko służbowe, kontaktowy numer telefonu oraz adres e-mail. Zmiana osoby odpowiedzialnej nie stanowi zmiany umowy. 4. Wykonawca zobowiązany jest do: przygotowania niezbędnej ilości środków (piasek, sól) do usuwania gołoledzi na jezdniach, chodnikach, placach, parkingach oraz ścieżkach rowerowych, przystankach komunikacji miejskiej oraz do systematycznego uzupełniania piasku w skrzyniach,a także zabezpieczania i dostarczania niezbędnej ilości ww. środków dla Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych – w miejsca wskazane przez MZUK zgodnie z Załącznikiem nr 2 do umowy. 5. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia placu do składania materiałów określonych w ust. 4. Mieszanka piasku z solą winna zawierać minimum 10% soli. 6. W ostatnim tygodniu każdego miesiąca oraz na każde inne żądanie zamawiającego, wykonawca jest zobowiązany do udziału w przeglądzie i odbiorze wykonanych prac. W przypadku nie stawienia się wykonawcy, zamawiający dokona przeglądu samodzielnie. 7. W przypadku stwierdzenia niewykonania lub nienależytego wykonania umowy wykonawca będzie zobowiązany w terminie wskazanym przez zamawiającego do usunięcia nieprawidłowości określonych w protokole lub piśmie przesłanym przez zamawiającego drogą mailową na adres wykonawcy wskazany zgodnie z ust. 3. 8. Zamawiający wymaga, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.), przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Wąbrzeźno: a) bieżące utrzymanie czystości ulic, chodników, parkingów, placów, ścieżek pieszo-rowerowych, przystanków komunikacji miejskiej, kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, b) oczyszczanie z liści, śniegu, lodu, błota nawierzchni dróg, chodników, placów, parkingów, ścieżek pieszo-rowerowych, przystanków komunikacji miejskiej oraz kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, zwalczanie gołoledzi, c) usuwanie zalegającego śniegu, d) przygotowanie mieszanki solnej oraz napełnianie skrzyń z mieszanką piasku z solą, e) rozstawianie specjalistycznego oznakowania w razie potrzeby, f) usuwanie chwastów, g) obsługa kosiarek i wykaszarek, h) wywóz zebranych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, i) przedkładanie szczegółowego raportu z zaangażowanego sprzętu, j) obsługa administracyjna, k) koordynowanie prac pracowników, l) obsługa sprzętu zaangażowanego w wykonanie umowy, m) prace ręczne wynikające z zakresu umowy. 9. Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy jest zobowiązany do złożenia oświadczenia, że osoby, które będą wykonywać czynności wskazane w ust. 8 są zatrudnione na umowę o pracę. 10. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 9 powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie jakie czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, ich imion i nazwisk, daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub wskazanych podwykonawców. 11. Zamawiający nie dopuści wykonawcy do realizacji zamówienia do momentu otrzymania oświadczenia, o którym mowa w ust. 10. Wynikłe z tego tytułu opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy będzie traktowane, jako opóźnienie z winy wykonawcy. 12. W przypadku, gdy wykonawca będzie realizował zamówienie przy udziale podwykonawców, każdorazowo jest on zobowiązany do przekazania zamawiającemu, najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy przez podwykonawcę oświadczenia podwykonawcy o treści wskazanej w ust. 10. 13. Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie wskazanym przez zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu: a) poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę lub podwykonawcę z osobami skierowanymi do wykonywania prac określonych w ust. 8 (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 14. Niezłożenie przez wykonawcę dokumentów w wyznaczonym przez zamawiającego terminie dokumentów, o których mowa w ust. 13, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub wskazanych podwykonawców wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności. 15. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 16. Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo naliczenia kary w wysokości 1.000,00 zł w przypadku niedopełnienia przez wykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 2 za każdą osobę, wobec której wykonawca nie dopełnił obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 17. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 21.000,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Nr konta: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. 47 2030 0045 1110 0000 0219 3690 z adnotacją: „Wadium przetargowe dla zadania pn. „Oczyszczanie i utrzymanie czystości w mieście Wąbrzeźno”. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert kwota wniesionego wadium będzie uznana na rachunku bankowym zamawiającego. Zaleca się, aby kopię dowodu wniesienia wadium dołączyć do oferty. 4. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty, nie spięty w całość z ofertą. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz przez wykonawców ubiegających się wspólnie (konsorcjum) w treści dokumentu wadialnego muszą być wymienieni wszyscy członkowie konsorcjum. 8. Dokument gwarancyjny musi być podpisany przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 9. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści gwarancji musi wyraźnie wynikać w szczególności: 1) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty i zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności wymienione w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 10. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy. 2. Dowód wniesienia wadium (wniesionego w innej formie niż pieniądzu). 3. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej. 4. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli dotyczy. 5. W przypadku złożenia oferty wspólnej - pełnomocnictwo udzielone liderowi. 6. Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem) osoby lub osób podpisujących ofertę - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów (lub ich odpowiednika w danym kraju). 7.Dokumenty potwierdzające Klasyfikację Emisji Spalin dla pojazdów stosownie do ilości pojazdów podanych w ofercie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach