Przetargi.pl
Ochrona osób i mienia w obiekcie Starego Ratusza w Rybniku - siedziby Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku i Urzędu Stanu Cywilnego oraz Edukatorium Juliusz budynek ,,Rafał'' w Rybniku

Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, ul. Rynek 18
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324327460 , fax. 324327463
  • Data zamieszczenia: 2022-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku
    ul. Rynek 18
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 324327460, fax. 324327463
    REGON: 000841018
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.muzeum.rybnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona osób i mienia w obiekcie Starego Ratusza w Rybniku - siedziby Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku i Urzędu Stanu Cywilnego oraz Edukatorium Juliusz budynek ,,Rafał'' w Rybniku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie stałej ochrony osób i mienia w obiekcie Starego Ratusza w Rybniku – siedziby Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku i Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Rynek 18 w Rybniku.1.1. Przedmiot zamówienia obejmuję usługę: 1) całodobowej przez wszystkie dni tygodnia bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia przez jednego pracownika ochrony w obiekcie Starego Ratusza w Rybniku – siedzibie Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku i Urzędu Stanu Cywilnego, od godz. 0:00 dnia 01.01.2023 do godz. 24:00 dnia 31.12.2023, 2) monitorowania sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych i przeciwpożarowych, 3) ochrony doraźnej w postaci zmotoryzowanej grupy interwencyjnej w sytuacjach alarmowych, awaryjnych i kontrolnych,4) dodatkowej ochrony w czasie organizowanych przez zamawiającego 3 jednodniowych imprez na terenie ochranianego obiektu lub poza nim, na żądanie zamawiającego przez trzech pracowników ochrony. Czas trwania każdej z imprez nie będzie dłuższy niż 8 godzin.1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, w tym określenie obowiązków pracowników ochrony, zawiera załącznik nr 9 do SWZ – „Regulamin pracy pracownika ochrony w Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku”. 1.3. Wykonawca zobowiązany będzie do utworzenia stałego zespołu – 4 odpowiednio przeszkolonych i wyposażonych pracowników ochrony realizujących zamówienie. Każdy z pracowników ochrony realizujących zamówienie powinien posiadać co najmniej 12-miesięczne udokumentowane doświadczenie kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej.1.4. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić własną, całodobową stację monitorowania alarmów.1.5. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić całodobową gotowość interwencji zmotoryzowanego patrolu interwencyjnego, który w razie zgłoszenia zagwarantuje czas przyjazdu grupy interwencyjnej w ciągu min. 15 minut (w godz. 6:00 – 22:00) lub w ciągu 10 minut (w godz. 22:00 – 6:00) oraz podejmie czynne działania ochronne, składającej się z dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony z pozwoleniami na posiadanie broni palnej.1.6. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić na swój koszt przeszkolenie pracowników ochrony z obsługi elektronicznych systemów zabezpieczeniowych znajdujących się na terenie obiektu Starego Ratusza w Rybniku – siedziby Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku i Urzędu Stanu Cywilnego.1.7. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić pracowników ochrony realizujących zamówienie wyposażonych standardowo w paralizator elektryczny – jedna sztuka, kajdanki – jedna sztuka, pałkę obronną wielofunkcyjną – jedna sztuka, maskę przeciwgazową – jedna sztuka, latarkę – jedna sztuka, środki opatrunkowe – jeden komplet, identyfikator pracownika, kompletne umundurowanie – koszulę, spodnie, marynarkę, buty, środki ochrony osobistej adekwatne do obowiązujących w czasie trwania umowy przepisów Głównego Inspektora Sanitarnego. 1.8. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić magazyn broni palnej na terenie obiektu Starego Ratusza w Rybniku – siedziby Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku i Urzędu Stanu Cywilnego.2. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie stałej ochrony osób i mienia w obiekcie Edukatorium Juliusz budynek „Rafał” w Rybniku przy ul. Klasztornej 11.2.1. Przedmiot zamówienia obejmuję usługę: 1) zgodnie z kalendarzem, w którym są wyznaczone dni i godziny – załącznik nr 11 bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia przez jednego pracownika ochrony w obiekcie „Edukatorium Juliusz” budynek „Rafał” w Rybniku,2) ochrony doraźnej w postaci zmotoryzowanej grupy interwencyjnej w sytuacjach alarmowych, awaryjnych i kontrolnych oraz na wezwanie, 3) dodatkowej ochrony w czasie organizowanych przez zamawiającego 3 jednodniowych imprez na terenie ochranianego obiektu lub poza nim, na żądanie zamawiającego przez trzech pracowników ochrony. Czas trwania każdej z imprez nie będzie dłuższy niż 8 godzin.2.2. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić całodobową gotowość interwencji zmotoryzowanego patrolu interwencyjnego, który w razie zgłoszenia zagwarantuje czas przyjazdu grupy interwencyjnej w ciągu min. 15 minut (w godz. 6:00 – 22:00) lub w ciągu 10 minut (w godz. 22:00 – 6:00) oraz podejmie czynne działania ochronne, składającej się z dwóch kwalifikowanych pracowników ochrony z pozwoleniami na posiadanie broni palnej.2.3. Wykonawca zapewniający ochronę musi zapewnić umundurowanie: koszule, buty, spodnie, marynarkę, środki ochrony osobistej adekwatne do obowiązujących w czasie trwania umowy przepisów Głównego Inspektora Sanitarnego, identyfikator pracownika, środki opatrunkowe – jeden komplet, latarkę, maskę przeciwgazową, paralizator o średniej wartości prądu w obwodzie nieprzekraczającej 10 mA.2.4. Pracownik Wykonawcy zobowiązany jest do oddania kluczy z siedziby ,,Rafała” – w tygodniu, tj. od poniedziałku do piątku po zakończonej pracy – załącznik nr 11, natomiast w soboty, niedziele i święta – odbiera klucze przed godz. 10:00, a oddaje po zakończonej pracy – załącznik nr 11. Odbieranie i oddawanie kluczy do budynku ,,Rafała” następuje w siedzibie Muzeum im. o. Emila Drobnego w Rybniku przy ul. Rynek 18.3. Wykonawca zobowiązany będzie po uprzednim zgłoszeniu Zamawiającego do zabezpieczenia organizowanych przez Zamawiającego 3 (trzech) imprez (w budynku lub w plenerze) poprzez skierowanie dodatkowych 3 pracowników ochrony na czas trwanie imprezy. 4. Osoby, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia jako pracownicy ochrony fizycznej, winny:a) być pełnoletnie i nieskazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne,b) posiadać zdolności fizyczne i psychiczne do wykonywania pracy w ochronie, c) być przeszkolone z BHP i p. poż., d) posiadać co najmniej roczny staż pracy w ochronie.5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na swój koszt przeszkolenie pracowników.6. Zamawiający wymaga, żeby pracownicy ochrony realizujący zamówienie nie palili tytoniu i nie używali elektronicznych inhalatorów nikotyny oraz odznaczali się wysoką kulturą osobistą.7. Pracownikom ochrony zabrania się m.in.: wnoszenia, przechowywania jakichkolwiek przedmiotów, rzeczy, mebli do dozorowanych obiektów (w przypadku stwierdzenia naruszenia zakazu koszt wywozu przedmiotów pokrywać będzie Wykonawca), spania, opuszczania posterunku bez otrzymania zmiany, przyjmowania wizyt, przebywania na terenie dozorowanego obiektu poza wyznaczonymi godzinami pracy, samowolnego oddalania się z miejsca pełnionej służby, wnoszenia i spożywania alkoholu podczas służby.8. Wykonawca odpowiadać będzie wobec zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone zamawiającemu przez personel wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku niedołożenia przez personel wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy.9. Zamawiający uprawniony jest do kontroli realizacji zadań objętych Umową. Zamawiający ma prawo zwracać uwagę kontrolowanym pracownikom ochrony na stwierdzone nieprawidłowości w czasie pełnionej służby oraz żądać od nich usunięcia stwierdzonych niedociągnięć i nieprawidłowości. Z czynności kontrolnych przeprowadzonych przez Zamawiającego spisywany będzie protokół, a o negatywnych wynikach kontroli Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej SWZ.2. Podstawy wykluczenia:1) określone w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp2) Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:a) art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp: który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest wstanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;b) art. 109 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp: który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.3) określone w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie ww. przesłanek.3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 1 i 2 ustawy:a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca musi posiadać aktualną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, uzyskaną zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2142 z późn. zm.).Czas na jaki udzielono koncesji nie może być krótszy niż okres realizacji przedmiotowego zamówienia.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji uprawnienia te są wymagane.b) zdolność techniczna lub zawodowa: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał:- co najmniej 3 usługi, polegające na ochronie budynków muzeów w rozumieniu przepisów ustawy z 21 listopada 1996 roku o muzeach,- świadczonych w systemie całodobowym w sposób ciągły przez okres co najmniej 6 miesięcy, o wartości co najmniej 150.000 PLN brutto każda usługa,- dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia 4 pracowników ochrony legitymujących się statusem pracowników ochrony w rozumieniu ustawy z 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mieniai wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, którą prowadzi Komendant Główny Policji w systemie teleinformatycznym i legitymujących się zaświadczeniem potwierdzającym ten fakt oraz posiadać co najmniej 12 miesięczne udokumentowane doświadczenie kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej- dotyczy budynku Muzeum i USC w Rybniku ul. Rynek 18Każda usługa winna być realizowana na podstawie jednej umowy na jednym obiekcie. Zamawiający dopuszcza usługi ochrony dwóch i więcej obiektów na podstawie jednej umowy, pod warunkiem, że Wykonawca będzie w stanie udowodnić, iż wartość usługi ochrony każdego z wykazywanych obiektów wynosi co najmniej 150.000 PLN brutto.W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek podmioty te mogą spełniać łącznie. Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami [Kluczowi Specjaliści] skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj.:• co najmniej 6 osób, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia jako pracownicy ochrony fizycznej, a każda z tych osób:a) jest pełnoletnia i nieskazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne,b) posiada zdolności fizyczne i psychiczne do wykonywania pracy w ochronie,c) posiada zaświadczenie o przeszkoleniu BHP i p. poż.,d) posiada co najmniej roczny staż pracy w ochronie.• co najmniej 1 grupę interwencyjną składającą się z co najmniej 2 umundurowanych pracowników ochrony posiadających licencję pracownika ochrony lub posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony prowadzoną przez Komendanta Głównego Policji.Grupa interwencyjna winna być wyposażona w jeden oznakowany samochód, niezbędne środki łączności, oraz inne środki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek podmioty te mogą spełniać łącznie. Wykonawca musi wykazać dysponowanie niezbędnym do wykonania zamówienia potencjałem technicznym dostępnym wykonawcy, tj.:• co najmniej 1 samochód przystosowany do przewozu grup interwencyjnych• co najmniej jedna, całodobowa stacja monitorowania alarmów
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach