Przetargi.pl
„Obsługa serwisowa sprężarek dołowych Kopalni Soli „Wieliczka”

Kopalnia Soli "Wieliczka" Spółka Akcyjna ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, Park Kingi
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 278 71 11, 12 278 71 36, , fax. 122 787 110
  • Data zamieszczenia: 2020-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kopalnia Soli "Wieliczka" Spółka Akcyjna
    Park Kingi 1
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 278 71 11, 12 278 71 36, , fax. 122 787 110
    REGON: 00004168300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu; www.kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka Akcyjna - Górnictwo

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Obsługa serwisowa sprężarek dołowych Kopalni Soli „Wieliczka”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia. 1.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego za wynagrodzeniem usług serwisowych dołowych agregatów sprężarkowych używanych w Kopalni Soli „Wieliczka” (dalej jako: „usługi serwisowe”), mających na celu zapewnienie ich prawidłowego funkcjonowania. 1.2. W skład urządzeń przewidzianych do serwisowania (dalej jako: „sprężarki”) wchodzą następujące sprężarki: 1) agregat sprężarkowy MAS typu AST-45G – 1 sztuka, 2) agregat sprężarkowy MAS typu AST-75G – 2 sztuki. 1.3. Świadczenie usług serwisowych winno być realizowane zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową przedmiotowych sprężarek, którą Zamawiający jest zobowiązany udostępnić Wykonawcy do wglądu, na każde jego żądanie. 1.4. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres realizacji umowy ważnej oceny zdolności do świadczenia usług serwisowych maszyn/urządzeń w odniesieniu do maszyn i urządzeń budowy przeciwwybuchowej, w zakresie przedmiotu umowy, wydanej przez jednostkę notyfikowaną. 1.5. Naprawa sprężarek powinna być wykonywana przez wymianę uszkodzonych części lub podzespołów na fabrycznie nowe znajdujące się w wykazie części zamiennych danej sprężarki, zawartym w dokumentacji techniczno-ruchowej. 1.6. Wykonywane usługi serwisowe, prócz zapewnienia naprawy sprężarek mają także na celu zapobieganie awarii sprężarek, co w konsekwencji powinno zapewnić wyeliminowanie sytuacji, w których drobna awaria pociąga za sobą naprawę większą, bardziej kosztowną i wymagającą dłuższego okresu na jej usunięcie. W efekcie winno to ograniczyć do minimum czas przestoju sprężarki i koszty jej serwisowania. 1.7. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania serwisu winien złożyć stosowne oświadczenie o zapoznaniu się z aktualną budową i aktualnym stanem technicznym sprężarek. Na żądanie Wykonawcy, Zamawiający każdorazowo udostępni mu posiadaną dokumentację do wglądu. 1.8. Wykonawca nie odpowiada za uszkodzenia sprężarek dokonane z winy umyślnej Zamawiającego, pracowników Zamawiającego lub przez osoby trzecie. Wykonawca nie odpowiada także za uszkodzenia sprężarek wynikające z niezgodnego z instrukcją używania lub obsługi sprężarki. 2. Zakres usług serwisowych. Usługi serwisowe obejmują: 1) wykonywanie okresowych przeglądów serwisowo – konserwacyjnych sprężarek oraz diagnostykę stanu technicznego sprężarek – na zasadach określonych w pkt 5, 2) wykonywanie napraw sprężarek – na zasadach określonych w pkt 6 i 7, 3) pełnienie gotowości serwisowej – na zasadach określonych w pkt 8, 4) udzielanie konsultacji i porad z zakresu obsługi i funkcjonowania sprężarek – na zasadach określonych w pkt 9, 5) dokonywanie zapisów wykonanych prac w książce serwisowej – na zasadach określonych w pkt 10. 3. Okresowe przeglądy serwisowo – konserwacyjne sprężarek. 3.1. W ramach realizacji usług serwisowych Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania okresowych przeglądów sprężarek, zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową i instrukcjami obsługi urządzeń, w terminach uzgodnionych każdorazowo z Zamawiającym oraz na zasadach określonych poniżej: Lp. Nazwa urządzenia Częstotliwość przeglądów Max. ilość przeglądów w ciągu obowiązywania umowy 1) Agregat sprężarkowy MAS typu AST-45G - po 1500 godzinach pracy, nie mniej niż 1 raz w ciągu roku - 8, 2) Agregat sprężarkowy MAS typu AST-75G - po 1500 godzinach pracy, nie mniej niż 1 raz w ciągu roku - 16, 3) Przegląd i konserwacja Aktywnej Linii Samogaszącej agregatów - raz w roku - 6. 3.2. Zamawiający może zrezygnować z części przeglądów agregatów sprężarkowych w zależności od swoich potrzeb (prawo opcji) w zakresie przekraczającym: 1) dwa przeglądy agregatu sprężarkowego MAS typu AST-45G, 2) cztery przeglądy agregatu sprężarkowego MAS typu AST-75G. 3) dwa przeglądy i konserwacje Aktywnej Linii Samogaszącej. 3.3. Pierwsze przeglądy serwisowo - konserwacyjne po zawarciu umowy zostaną przeprowadzone zgodnie z aktualnie prowadzoną dla urządzeń dokumentacją eksploatacyjną. 3.4. W ramach realizacji przeglądów serwisowo – konserwacyjnych sprężarek Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt części zamienne oraz materiały eksploatacyjne wymienione w załączniku nr 2 do SIWZ. 3.5. Szczegółowy zakres okresowych przeglądów serwisowo – konserwacyjnych sprężarek określa załącznik nr 1 do SIWZ. 4. Wykonywanie napraw sprężarek. 4.1. W ramach realizacji usług serwisowych Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usług polegających na usuwaniu wszelkich uszkodzeń lub nieprawidłowości w pracy sprężarek w ilości maksymalnej 800 godzin pracy jednego serwisanta. 4.2. Powyższe usługi będą sprawowane na zlecenia Zamawiającego. Zamawiający zleci świadczenie usług polegających na wykonywaniu napraw sprężarek w zależności od potrzeb. Oznacza to, że Zamawiający może zrezygnować z całości lub z części wymiaru tych usług (prawo opcji). 4.3. W razie wystąpienia nieprawidłowości w pracy lub zatrzymania pracy sprężarki (awarii), pracownik dozoru Zamawiającego dokona zgłoszenia awarii do Wykonawcy. 4.4. Zgłoszenie awarii nastąpi faxem lub za pośrednictwem poczty email i jednocześnie zostanie potwierdzone telefonicznie. 4.5. Niezwłocznie, po przekazaniu zgłoszenia awarii, Wykonawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia drogą elektroniczną, faksem lub telefonicznie. Pracownik Wykonawcy przyjmujący zgłoszenie jest zobowiązany podać zgłaszającemu swoje imię i nazwisko. 4.6 Reakcja serwisowa Wykonawcy nastąpi w ciągu 4 godzin od momentu przekazania zgłoszenia serwisowego awarii przez Zamawiającego. Zamawiający udokumentuje dokładną datę i czas reakcji serwisowej. 4.7. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia awarii w jak najkrótszym czasie, jednak nie w dłuższym niż w ciągu 72 godzin od momentu przekazania zgłoszenia serwisowego przez Zamawiającego. 4.8. Termin, o którym mowa w pkt 4.7 może ulec wydłużeniu na wniosek Wykonawcy ze względu na wymogi techniczne naprawy. Wniosek winien zostać złożony Zamawiającemu w formie pisemnej pod rygorem nieważności oraz zawierać uzasadnienie. Warunkiem wydłużenia powyższych terminów jest pisemna akceptacja wniosku przez Zamawiającego, wyrażona wedle zasad reprezentacji, pod rygorem nieważności. W szczególności wydłużenie terminów jest uzasadnione jeżeli ich zachowanie jest niemożliwe ze względu na terminy dostarczenia części zamiennych, wyznaczone przez dostawców tych części. 4.9. Odbiór usunięcia wady awarii odbywać się będzie zgodnie z następującymi zasadami: 1) po wykonaniu przez Wykonawcę naprawy, Wykonawca zgłasza jej wykonanie, 2) w trakcie odbioru Wykonawca wraz z Zamawiającym sporządzą stosowny zapis w książce serwisowej, potwierdzający wykonanie naprawy, zawierający w szczególności wszystkie ustalenia poczynione w toku podjętych czynności, datę i czas podejmowanych czynności, ilość godzin pracy serwisantów oraz zakres wykonanej naprawy, 3) w przypadku braku odbioru naprawy, Wykonawca zobowiązany jest do kontynuacji naprawy oraz do ponownego zgłoszenia wykonania naprawy. Po ponownej naprawie postanowienia ppkt 1 – 2 stosuje się odpowiednio. Czas od braku odbioru naprawy do ponownego zgłoszenia wykonania naprawy wlicza się do czasu naprawy. 4) czynności odbioru ze strony Zamawiającego przeprowadza upoważniona osoba wskazana w wykazie o którym mowa w pkt 6.2. 4.10. Odbiór usunięcia awarii obejmować będzie również odbiór części zamiennych dostarczonych przez Wykonawcę w ramach realizacji tych usług. 4.11. Postanowienia pkt 4.9 stosuje się odpowiednio do odbioru wykonanych przeglądów serwisowo – konserwacyjnych, o których mowa w pkt 3. 5. Części zamienne. 5.1. W ramach realizacji usług serwisowych polegających na naprawie sprężarek Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania napraw sprężarek, zgodnie z cennikiem zawartym z zestawieniu części zamiennych stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, stosownie do potrzeb serwisowych, w zakresie nie przekraczającym maksymalnych ilości określonych w tym zestawieniu. 5.2. O potrzebie zastosowania części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania obsługi serwisowej, które nie znalazły się w zestawieniu części zamiennych stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ lub w zakresie przekraczającym maksymalne ilości określone w tym zestawieniu, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 5.3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu wszelkich dokumentów gwarancyjnych, atestów, certyfikatów, znaków jakości producenta, aprobat technicznych oraz deklaracji zgodności dotyczących zakupionych i dostarczonych części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania usług serwisowych, jeżeli takie dokumenty zostały wydane. 5.4. Niezależnie od gwarancji producenta oraz praw przysługujących Zamawiającemu z tytułu rękojmi za wady rzeczy, Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wymienione części sprężarek, na okres 12 miesięcy od chwili podpisania protokołu odbioru usługi obejmującej wymianę danej części. W przypadku ujawnienia się wad zainstalowanych części we wskazanym okresie, Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnej wymiany lub naprawy wadliwych części. 6. Gotowość serwisowa. 6.1. W ramach świadczenia usług serwisowych Wykonawca jest zobowiązany do gotowości serwisowej, w tym: 1) pełnienia dyżurów serwisowych, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, 2) utrzymywania systemów łączności umożliwiających telefoniczny, faksowy lub przy użyciu poczty elektronicznej kontakt z Wykonawcą przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. 6.2. Wykaz upoważnionych pracowników Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcą oraz upoważnionych pracowników Wykonawcą do kontaktu z Zamawiającym, a także numery telefonów, faksów, adresy poczty elektronicznej, na które będą kontaktować się te osoby, zostaną ustalone przez Zamawiającego i Wykonawcę niezwłocznie po zawarciu umowy. Zmiana danych teleadresowych Wykonawcy może nastąpić wyłącznie po uprzednim poinformowaniu o tym Zamawiającego na piśmie. 7. Udzielanie konsultacji i porad z zakresu obsługi i funkcjonowania sprężarek. 7.1. W ramach świadczenia usług serwisowych Wykonawca jest zobowiązany do udzielania telefonicznych konsultacji i porad z zakresu obsługi i funkcjonowania sprężarek. W tym celu Wykonawca zapewnia, iż osoba pełniąca dyżur serwisowy lub inna osoba wskazana przez Wykonawcę, będzie dysponowała kompetencjami niezbędnymi do bieżącego udzielania odpowiedzi na skierowane do niej zapytania dotyczące obsługi i funkcjonowania serwisowanych sprężarek. 7.2. Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego może zgłaszać zapytania telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną. 7.3. W przypadku gdy z uwagi na złożoność problemu udzielenie odpowiedzi na zapytanie lub poinformowanie o sposobie rozwiązania problemu w sposób określony w pkt 7.1 nie będzie możliwe, Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub poinformowania o sposobie rozwiązania problemu w udokumentowanej formie /mail, faks, pisemnie/ nie później niż w terminie do 72 godzin od momentu dokonania zgłoszenia zapytania. 8. Książka serwisowa. 8.1. W ramach świadczenia usług serwisowych Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia książki serwisowej. 8.2. W książce serwisu Wykonawca jest zobowiązany zamieszczać między innymi informacje o dokonanych przeglądach, stwierdzonych awariach i usterkach, a także podjętych czynnościach mających na celu ich usunięcie. W książce serwisowej winien być również podany wymiar godzinowy podjętych działań w zakresie usuwania awarii. 8.3. Zamawiający ma prawo prowadzić kontrolę prawidłowości prowadzenia książki serwisowej oraz dokonywać wpisów dotyczących wszelkich działań Wykonawcy, podjętych w ramach usług serwisowych. 8.4. Książka serwisowa przechowywana będzie u Zamawiającego. 8.5. Wykonawca, w uzgodnieniu z Zamawiającym, opracuje wzór książki serwisowej. 9. Obowiązek zatrudniania przez Wykonawcę osób na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest do zatrudniania osób wykonujących usługi serwisowe wyłącznie na podstawie umów o pracę (szczegółowe zapisy zostały zawarte w § 17 wzoru umowy). Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia i zasad jego realizacji zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ, zamieszczonej na platformie Zamawiającego dostępnej pod adresem www.kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50531300-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości: 10 000,00 złotych należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank Pekao Spółka Akcyjna Konto: 75124047481111000048778501 z dopiskiem: wadium w sprawie KSW/2019/TEM/148 Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Nie dopuszcza się wpłaty wadium w kasie Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. 3. Wadium wniesione w innej formie niż forma pieniężna (zgodnie z przepisami ustawy) winno być złożone w Sekretariacie Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji gdy Wykonawca składa ofertę w postaci elektronicznej oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument". 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zgodnie z art. 46 ust 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wymaganego wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca posiada siedzibę, określonym w załączniku XI do dyrektywy 2014/24/U lub spełniają inne wymogi określone w tym załączniku lub wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, bez odrębnego wezwania - oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem podanym w załączniku nr 6 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku oferty składanej w formie pisemnej oświadczenie, o którym mowa powyżej powinno zostać złożone w formie oryginału, podpisanego przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy. W przypadku oferty składanej elektronicznie oświadczenie, o którym mowa powyżej powinno zostać złożone w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę uprawnioną. Dokumenty w formie elektronicznej należy złożyć za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem www.kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach