Przetargi.pl
Obsługa serwisowa sprężarek dołowych Kopalni Soli „Wieliczka”

Kopalnia Soli "Wieliczka" Spółka Akcyjna ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, Park Kingi
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 2787111, 12 2787132 , fax. 122 787 110
  • Data zamieszczenia: 2017-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kopalnia Soli "Wieliczka" Spółka Akcyjna
    Park Kingi 1
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 2787111, 12 2787132, fax. 122 787 110
    REGON: 000041683
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa serwisowa sprężarek dołowych Kopalni Soli „Wieliczka”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia 1.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego za wynagrodzeniem usług serwisowych dołowych agregatów sprężarkowych używanych w Kopalni Soli „Wieliczka” (dalej jako: „usługi serwisowe”), mających na celu zapewnienie ich prawidłowego funkcjonowania. 1.2. W skład urządzeń przewidzianych do serwisowania (dalej jako: „sprężarki”) wchodzą następujące sprężarki: 1) agregat sprężarkowy MAS typu AST-45G, 2) agregat sprężarkowy MAS typu AST-75G, 3) agregat sprężarkowy Airpol typu 45G/N. 1.3. Świadczenie usług serwisowych winno być realizowane zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową przedmiotowych sprężarek, którą Zamawiający jest zobowiązany udostępnić Wykonawcy do wglądu, na każde jego żądanie. 1.4. Naprawa sprężarek powinna być wykonywana przez wymianę uszkodzonych części lub podzespołów na fabrycznie nowe znajdujące się w wykazie części zamiennych danej sprężarki, zawartym w dokumentacji techniczno-ruchowej. 1.5. Wykonawca oświadcza, iż posiada uprawnienia do wykonywania usług serwisowych maszyn i urządzeń budowy przeciwwybuchowej, tzn. jest ich producentem, podmiotem posiadającym upoważnienie producenta do świadczenia usług serwisowych sprężarek, których dotyczy przedmiot zamówienia lub podmiotem posiadającym ocenę zdolności do wykonywania remontów, wydaną przez jednostkę notyfikowaną w zakresie objętym przedmiotem umowy, zgodnie z przepisami rozporządzenia z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenia ruchu oraz specjalistycznego zabezpieczenia przeciwpożarowego w podziemnych zakładach górniczych (Dz. U. z 2002 r., nr 139, poz. 1169 ze zm.). 1.6. Wykonywane usługi serwisowe winny gwarantować prewencję, której istotą jest zapobieganie awariom sprężarek, co w konsekwencji powinno zapewnić wyeliminowanie sytuacji, w których drobna awaria pociąga za sobą naprawę większą, bardziej kosztowną i wymagającą dłuższego okresu na jej usunięcie. W efekcie winno to ograniczyć do minimum czas przestoju sprężarki i koszty jej serwisowania. 1.7. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania serwisu winien złożyć stosowne oświadczenie o zapoznaniu się z aktualnym stanem technicznym sprężarek. 1.8. Wykonawca nie odpowiada za uszkodzenia sprężarek dokonane z winy umyślnej Zamawiającego, pracowników Zamawiającego lub przez osoby trzecie. Wykonawca nie odpowiada także za uszkodzenia sprężarek wynikające z niezgodnego z instrukcją używania lub obsługi sprężarki. 2. Zakres usług serwisowych. Usługi serwisowe obejmują: 1) wykonywanie napraw sprężarek, o czym mowa w pkt 5, w czym mieści się również: a) pełnienie gotowości serwisowej, b) udzielanie konsultacji i porad z zakresu obsługi i funkcjonowania sprężarek, 2) okresowe przeglądy serwisowo – konserwacyjne serwisowanych sprężarek oraz diagnostykę stanu technicznego sprężarek, 3) zakup i dostawę części, podzespołów oraz materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do wykonania usług serwisowych 4) dokonywanie zapisów wykonanych prac w książce serwisowej. 3 Gotowość serwisowa. 3.1. W ramach gotowości serwisowej Wykonawca jest zobowiązany do: 1) pełnienia dyżurów serwisowych, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, 2) utrzymywania systemów łączności umożliwiających telefoniczny, faksowy lub przy użyciu poczty elektronicznej kontakt z Wykonawcą przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. 3.2. Wykaz upoważnionych pracowników Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcą,a także numery telefonów, faksów, adresy poczty elektronicznej, na które będą kontaktować się te osoby, zostaną ustalone przez Zamawiającego i Wykonawcę niezwłocznie po zawarciu umowy. Zmiana danych teleadresowych Wykonawcy może nastąpić wyłącznie po uprzednim poinformowaniu o tym Zamawiającego na piśmie. 4. Udzielanie konsultacji i porad z zakresu obsługi i funkcjonowania sprężarek. 4.1. Wykonawca jest zobowiązany do udzielania telefonicznych konsultacji i porad z zakresu obsługi i funkcjonowania sprężarek. W tym celu Wykonawca zapewnia, iż osoba pełniąca dyżur serwisowy lub inna osoba wskazana przez Wykonawcę będzie dysponowała kompetencjami niezbędnymi do bieżącego udzielania odpowiedzi na skierowane do niej zapytania dotyczące obsługi i funkcjonowania serwisowanych sprężarek. 4.2. Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego może zgłaszać zapytania telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną. Wykaz osób upoważnionych przez Zamawiającego, a także numery telefonów, faksów, adresy poczty elektronicznej, na które będą dokonywane zgłoszenia, zostaną określone przez Zamawiającego i Wykonawcę po zawarciu umowy. 4.3. W przypadku gdy z uwagi na złożoność problemu udzielenie odpowiedzi na zapytanie lub poinformowanie o sposobie rozwiązania problemu nie będzie możliwe, Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub poinformowania o sposobie rozwiązania problemu nie później niż w terminie do 72 godzin od momentu dokonania zgłoszenia zapytania. 5. Wykonywanie napraw sprężarek 5.1. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usług polegających na usuwaniu wszelkich uszkodzeń lub nieprawidłowości w pracy sprężarek w ilości maksymalnej 400 godzin pracy jednego serwisanta. 5.2. Powyższe usługi będą sprawowane na zlecenia Zamawiającego. Zamawiający zleci świadczenie usług polegających na wykonywaniu napraw sprężarek w zależności od potrzeb. Oznacza to, że Zamawiający może zrezygnować z całości lub z części wymiaru tych usług (prawo opcji). 5.3. W razie wystąpienia nieprawidłowości w pracy lub zatrzymania sprężarki (awarii), upoważniony pracownik Zamawiającego dokona zgłoszenia awarii do Wykonawcy. 5.4. Zgłoszenie awarii Zamawiający udokumentuje w formie pisemnej (wydruk maila, kopia pisma lub notatka ze zgłoszenia telefonicznego). 5.5. Przekazanie zgłoszenia awarii sprężarki następuje za pośrednictwem telefonu, drogą elektroniczną, faksem lub za pomocą innego ustalonego przez Strony na piśmie sposobu komunikowania, wskazanego zgodnie z postanowieniami § 4 ust. 2 wzoru umowy. 5.6. Niezwłocznie, po przekazaniu zgłoszenia awarii, Wykonawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia za pośrednictwem telefonu, drogą elektroniczną, faksem lub za pomocą innego ustalonego przez Strony sposobu komunikowania. Pracownik Wykonawcy przyjmujący zgłoszenie jest zobowiązany podać zgłaszającemu swoje imię i nazwisko. 5.7. Reakcja serwisowa Wykonawcy nastąpi w ciągu 4 godzin od momentu przekazania zgłoszenia serwisowego awarii przez Zamawiającego. Zamawiający udokumentuje dokładną datę i czas reakcji serwisowej. 5.8. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia awarii w jak najkrótszym czasie, jednak nie w dłuższym niż w ciągu 72 godzin od momentu przekazania zgłoszenia serwisowego przez Zamawiającego. 5.9. Termin, o którym mowa w pkt 5.8. może ulec wydłużeniu na wniosek Wykonawcy ze względu na wymogi techniczne naprawy. Wniosek winien zostać złożony Zamawiającemu w formie pisemnej pod rygorem nieważności oraz zawierać uzasadnienie. Warunkiem wydłużenia powyższych terminów jest pisemna akceptacja wniosku przez Zamawiającego, wyrażona wedle zasad reprezentacji, pod rygorem nieważności. W szczególności wydłużenie terminów jest uzasadnione jeżeli ich zachowanie jest niemożliwe ze względu na terminy dostarczenia części zamiennych, wyznaczone przez dostawców tych części. 5.10. Odbiór usunięcia wady awarii odbywać się będzie zgodnie z następującymi zasadami: 1) po wykonaniu przez Wykonawcę naprawy, Wykonawca zgłasza jej wykonanie, 2) w trakcie odbioru Wykonawca wraz z Zamawiającym sporządzą stosowny zapis w książce serwisowej, potwierdzający wykonanie naprawy, zawierający w szczególności wszystkie ustalenia poczynione w toku podjętych czynności, datę i czas podejmowanych czynności, ilość godzin pracy serwisantów oraz zakres wykonanej naprawy, 3) Zamawiający zobowiązany jest zawiadomić Wykonawcę o pozytywnym odbiorze naprawy lub o braku odbioru naprawy, 4) w przypadku braku odbioru naprawy, Wykonawca zobowiązany jest do kontynuacji naprawy oraz do ponownego zgłoszenia wykonania naprawy. Po ponownej naprawie postanowienia pkt 1 – 3 stosuje się odpowiednio. Czas od braku odbioru naprawy do ponownego zgłoszenia wykonania naprawy wlicza się do czasu naprawy. 5.11. Postanowienia pkt 5.10 stosuje się odpowiednio do odbioru wykonanych przeglądów serwisowo – konserwacyjnych. Odbiór usunięcia awarii lub przeglądu serwisowo – konserwacyjnego obejmuje również odbiór części zamiennych dostarczonych przez Wykonawcę w celu realizacji tych usług. 6. Okresowe przeglądy serwisowo – konserwacyjne sprężarek. 6.1. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania okresowych przeglądów sprężarek, zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową i instrukcjami obsługi urządzeń, w terminach uzgodnionych każdorazowo z Zamawiającym oraz na zasadach określonych poniżej: Lp. Nazwa urządzenia Częstotliwość przeglądów Max. ilość przeglądów w ciągu obowiązywania umowy 1. Agregat sprężarkowy MAS typu AST-45G - po 1500 godzinach pracy, nie mniej niż 1 raz w ciągu roku - 8, 2. Agregat sprężarkowy MAS typu AST-75G - po 1500 godzinach pracy, nie mniej niż 1 raz w ciągu obowiązywania umowy - 4, 3. Agregat sprężarkowy Airpol typu 45G/N - co 6 miesięcy - 2, 4. Przegląd i konserwacja Aktywnej Linii Samogaszącej agregatów - raz w roku - 2. 6.2. Zamawiający może zrezygnować z części przeglądów agregatów sprężarkowych (prawo opcji) w zakresie przekraczającym: 1) dwa przeglądy agregatu sprężarkowego MAS typu AST-45G, 2) jeden przegląd agregatu sprężarkowego MAS typu AST-75G. 3) jeden przegląd agregatu sprężarkowego Airpol typu 45G/N 4) jeden przegląd i konserwację Aktywnej Linii Samogaszącej. 6.3. Pierwsze przeglądy serwisowo - konserwacyjne po zawarciu umowy zostaną przeprowadzone zgodnie z aktualnie prowadzoną dla urządzeń dokumentacją eksploatacyjną. 6.4. Szczegółowy zakres okresowych przeglądów serwisowo – konserwacyjnych sprężarek określa załącznik nr 1 do SIWZ. 7. Części zamienne. 7.1 W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania zakupu części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania usług serwisowych, zgodnie z cennikiem, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, z zastrzeżeniem pkt 9.2. 7.2 Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania, we własnym zakresie, zleceń zakupu i dostarczenia wszelkich części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania obsługi serwisowej na rzecz podmiotów trzecich, w szczególności jeżeli wymaga to zachowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.3 W przypadku konieczności zakupu części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania usług serwisowych, które nie znalazły się w cenniku, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, Zamawiający samodzielnie dokona ich zakupu od Wykonawcy lub podmiotu trzeciego, a następnie przekaże je Wykonawcy, w celu prawidłowego wykonania usług serwisowych. 7.4 O konieczności dokonania zakupu i dostarczenia wszelkich części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania obsługi serwisowej, które nie znalazły się w cenniku, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 7.5 Zakup części zamiennych wskazanych w cenniku, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, będzie dokonywany w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający przewiduje zakup nie więcej niż 1 sztuki każdej części zamiennej w trakcie trwania umowy. Zamawiający może również zrezygnować z zakupu części zamiennych wymienionych w cenniku w całości lub w części (prawo opcji). 7.6 Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu wszelkich dokumentów gwarancyjnych, atestów, certyfikatów, znaków jakości producenta, aprobat technicznych oraz deklaracji zgodności dotyczących zakupionych i dostarczonych części, podzespołów oraz materiałów niezbędnych do wykonania usług serwisowych, jeżeli takie dokumenty zostały wydane. 7.7 Niezależnie od gwarancji producenta oraz praw przysługujących Zamawiającemu z tytułu rękojmi za wady rzeczy, Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wymienione części sprężarek, na okres 12 miesięcy od chwili podpisania protokołu odbioru usługi obejmującej wymianę danej części. W przypadku ujawnienia się wad zainstalowanych części we wskazanym okresie, Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnej wymiany lub naprawy wadliwych części. 8. Książka serwisowa. 8.1. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia książki serwisowej. 8.2. W książce serwisu Wykonawca jest zobowiązany zamieszczać między innymi informacje o dokonanych przeglądach, stwierdzonych awariach i usterkach, a także podjętych czynnościach mających na celu ich usunięcie. W książce serwisowej winien być również podany wymiar godzinowy podjętych działań w zakresie usuwania awarii. 8.3. Zamawiający ma prawo prowadzić kontrolę prawidłowości prowadzenia książki serwisowej oraz dokonywać wpisów dotyczących wszelkich działań Wykonawcy, podjętych w ramach usług serwisowych. 8.4. Książka serwisowa przechowywana będzie u Zamawiającego. 8.5. Wykonawca, w uzgodnieniu z Zamawiającym, opracuje wzór książki serwisowej. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia i zasad jego realizacji zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego www.kopalniawieliczka.eu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50531300-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości: 5 000,00 złotych należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonym w części XV pkt 2 SIWZ. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank Pekao Spółka Akcyjna, Konto: 75124047481111000048778501 z dopiskiem: wadium w sprawie KSW/2017/TEM/1. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Nie dopuszcza się wpłaty wadium w kasie Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. 3. Wadium wniesione w innej formie niż forma pieniężna (zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych) winno być złożone w Sekretariacie Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. przed upływem terminu składania ofert określonym w części XV pkt 2 SIWZ. 4. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zgodnie z art. 46 ust 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wymaganego wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach