Przetargi.pl
Obsługa ratownicza Pływalni Panorama ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni Start ul. Startowa 36 w Bielsku-Białej

Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, ul. M. Konopnickiej 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8221875 , fax. 33 8221875
  • Data zamieszczenia: 2013-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Bielsko-Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji
    ul. M. Konopnickiej 5 5
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 8221875, fax. 33 8221875
    REGON: 00240215100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bbosir.bielsko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa ratownicza Pływalni Panorama ul. M. Konopnickiej 5 w Bielsku-Białej oraz Pływalni Start ul. Startowa 36 w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie ratownictwa wodnego, które muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych: a) Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. 2011 nr 208, poz. 1240). b) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 108). c) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, (Dz. U. 2012 nr 0, poz. 261). d) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz. U. 2012, nr 0 poz. 286). 2. Świadczenie usług ratownictwa wodnego będzie się odbywać z uwzględnieniem podanych niżej warunków: 1) Wykonawca starający się o realizację zamówienia Obsługa ratownicza Pływalni Panorama i Pływalni Start musi spełniać w szczególności następujące wymagania: a) Dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym tj. odpowiednią ilością osób, posiadających aktualne kwalifikacje ratownicze oraz wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie zamówienia. Osoby zatrudniane przez Wykonawcę muszą posiadać aktualne (zweryfikowane) uprawnienia do pracy w charakterze ratownika WOPR, ukończony kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy zgodnie z obowiązującymi przepisami, aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika WOPR oraz będą przeszkolone w zakresie przepisów BHP i p.poż. b) Wziąć pełną odpowiedzialność za zatrudnienie odpowiedniej ilości ratowników WOPR w czasie godzin otwarcia pływalni oraz posiadania przez nich niezbędnych kwalifikacji do pracy, a także za zabezpieczenie pływalni w sytuacji absencji zatrudnianych ratowników bez względu na przyczynę ich absencji. c) Ponosić pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób przebywających na terenie pływalni ze szczególnym uwzględnieniem strefy mokrej w czasie pełnienia obowiązków ratowniczych, organizując we właściwy sposób pracę załogi ratowniczej. d) Ponosi pełną odpowiedzialność za pracę ratowników, którym powierzy wykonanie usługi. e) Odpowiada za całość zagadnień organizacyjnych, finansowo-księgowych oraz kadrowych związanych z zatrudnieniem ratowników. f) Ratownicy wykonujący zamówienie nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług na rzecz Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. 2) Do zakresu obowiązków ratowników WOPR zatrudnionych przez Wykonawcę należeć będzie : a) Zapobieganie wszelkim szkodom materialnym wyrządzonym w obrębie niecek basenowych przez użytkowników odkrytych pływalni. W sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi byś natychmiast zgłoszony do zarządcy. b) Samodzielne prowadzenie stosownej dokumentacji tj. dziennika pracy ratowników z wpisami dotyczącymi przebiegu pracy na każdej zmianie. c) Planowanie pracy przez zatrudnionych ratowników WOPR poprzez przygotowywanie grafików zmian. d) Imienne wytypowanie Starszych Ratowników (kierowników zmiany) nadzorujących wypełnianie przepisów obowiązujących służby ratownicze na pływalniach. e) Sprawdzenie przed otwarciem pływalni stanu technicznego urządzeń, zjeżdżalni i sprzętu ratowniczego będącego na wyposażeniu obiektów, a w przypadku zauważonych nieprawidłowości lub uszkodzeń, zgłoszenie kierownikowi/gospodarzowi obiektu lub pełniącemu zmianę konserwatorowi z wpisem do dziennika pracy. f) Noszenie odpowiedniego stroju tj. koszulki z napisem Ratownik WOPR oraz spodenek kąpielowych w aktualnie obowiązującym kolorze. g) Stałe usuwanie zanieczyszczeń (liście, śmieci, itp.) z lustra wody oraz z urządzeń rekreacyjnych znajdujących się w nieckach basenowych każdego dnia przed otwarciem pływalni oraz w ciągu dnia w trakcie wykonywania ochrony ratowniczej. h) Zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób kapiących się i korzystających z atrakcji wodnych. i) Stała obserwacja lustra wody oraz reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy. j) Ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. k) Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w każdym zgłoszonym wypadku z odnotowaniem w dzienniku pracy, a w razie konieczności wezwanie pogotowia ratunkowego i sporządzenie protokołu powypadkowego. l) Obsługa i bieżące monitorowanie stanu urządzeń rekreacyjnych (masaże, gejzery, armatki wodne, sztuczna rzeka itp.) oraz zjeżdżalni. m) Zorganizowanie stałego punktu zdobywania kart pływackich. n) Kontrola i uzupełnianie stanu apteczek pierwszej pomocy. o) Pomoc w organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych oraz zawodów. p) Udzielanie klientom informacji na temat regulaminu pływalni i regulaminów korzystania ze zjeżdżalni oraz atrakcji wodnych. q) Nadzór nad przestrzeganiem regulaminów oraz stosowanie odpowiednich procedur w przypadku ich łamania. r) Dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych przez wszystkich kąpiących się po godzinach otwarcia pływalni oraz sprawdzenie stanu i kompletności sprzętu ratowniczego. s) Dbanie o dobre imię Bielsko-Bialskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Bielsku - Białej oraz Wykonawcy. t) Ratownicy przed rozpoczęciem pracy na obiekcie mają obowiązek zapoznać się z Regulaminem Pływalni, Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego oraz Instrukcją Alarmową potwierdzając to własnoręcznym podpisem. 4. Inne uwarunkowania a) Ilość ratowników: - W czasie otwarcia Pływalni Panorama na jednej zmianie musi pracować min. 4 ratowników (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. - W czasie otwarcia Pływalni Start na jednej zmianie musi pracować min. 6 ratowników (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego) pełniących dyżur na wyznaczonych stanowiskach ratowniczych. b) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia świadczenia usług. c) Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz/lub osobom trzecim przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę. d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad świadczeniem usługi w zakresie przedmiotu zamówienia. e) Wykonawca prowadził będzie dziennik pracy, do której strony będą wpisywały wszelkie uwagi oraz istotne wydarzenia związane z realizacją przedmiotu umowy. Dziennik pracy Wykonawca będzie przedstawiał Zamawiającemu raz w miesiącu w celu potwierdzenia wykonanych usług. f) Pracownik upoważniony przez Zamawiającego ma prawo w dzienniku pracy wpisywać uwagi dotyczące niewykonania, nienależytego wykonania lub rażących zaniedbań w wykonaniu usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia. g) Wymiary niecek basenowych na poszczególnych pływalniach: - Pływalnia Panorama dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka 50 x 25 m, druga niecka 50x30 m - Pływalnia Start dysponuje dwoma nieckami: jedna niecka 50x20 m, druga niecka 59x33 m oraz brodzikiem dla dzieci.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 752500003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bbosir.bielsko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach