Przetargi.pl
Obsługa prawna wybranych wydziałów w latach 2023-2025

Miasto Gliwice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, Zwycięstwa 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 32/238-55-30
  • Data zamieszczenia: 2023-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gliwice
    Zwycięstwa 21
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. +48 32/238-55-30
    REGON: 276255335
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa prawna wybranych wydziałów w latach 2023-2025
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CZĘŚĆ I: Obsługa prawna wydziałów ED, GE, IN, KSP, PP, SO i ZD w latach 2023-20251. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Gliwicach, Rady Miasta Gliwice oraz rad dzielnic w zakresie zadań realizowanych przez następujące wydziały:1) Wydział Edukacji - (ED)2) Wydział Geodezji i Kartografii - (GE),3) Wydział Informatyki - (IN),4) Wydział Kultury i Sportu - (KSP),5) Wydział Planowania Przestrzennego - (PP),6) Wydział Spraw Obywatelskich - (SO),7) Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych - (ZD),8) Wydział Zamówień Publicznych - (ZA) w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, przekazanych do realizacji zarówno przez wydziały wymienione w punktach od 1) do 7) oraz miejskie jednostki organizacyjne wymienione w załączniku nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gliwicach, współpracujące z wydziałami wymienionymi w punktach od 1) do 7), w zakresie zamówień, które są lub będą współfinansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej za wyjątkiem Centrum Ratownictwa Gliwice i Ośrodka Pomocy Społecznej.2. Szczegółowy zakres merytoryczny obsługi prawnej odpowiada zakresowi zadań wydziałów, o których mowa w ust. 1, zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach przyjętym zarządzeniem nr PM-241/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 28 stycznia 2019 roku (z późn. zm.).3. W ramach kompleksowej obsługi prawnej wydziałów wskazanych w ust. 1 Wykonawca świadczyć będzie w szczególności usługi:1) doradztwa prawnego i opiniowania dokumentów pod względem ich zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego (bieżąca obsługa),2) pełnienia zastępstwa prawnego i procesowego przed urzędami i sądami,3) pełnienia zastępstwa przed Krajową Izbą Odwoławczą.4. Zamawiający zastrzega, że obsługa w zakresie udzielania konsultacji musi być prowadzona przez osobę posiadającą uprawnienia adwokata lub radcy prawnego, mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze administracji samorządowej oraz posiadającą doświadczenie określone w części dla osób zdolnych do wykonania zamówienia.5. Zamawiający szacuje, że średnio w miesiącu w ramach obsługi prawnej Wykonawca będzie m.in. prowadził min. 20 godzin konsultacji prawnych (szczegóły w projekcie umowy), sporządzał ok. 19 opinii prawnych i weryfikował ok. 34 umów (średnia z ostatniego roku).6. Na dzień 31 sierpnia 2022 r., Zamawiający w ww. zakresie prowadził 23 sprawy sądowe.7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia dojazdu radcy prawnego/adwokata do miejsc, w których świadczona będzie obsługa prawna (Gliwice, ul. Zwycięstwa 21 lub Gliwice, ul. Jasna 31A) w ciągu 60 minut od jego wezwania (telefonicznie).8. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby dysponował systemem informacji prawnej umożliwiającym użytkowanie go przez Wykonawcę podczas konsultacji w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Zamawiający nie zapewnia dostępu do komputerów, drukarek i Internetu.9. Umowa nie obejmuje:1) spraw związanych z dotacjami prowadzonymi przez wydziały wymienione w pkt. 1 ppkt 1), 4) i 7).2) występowania w imieniu Miasta Gliwice we wszczętych z urzędu przez Ministerstwo Finansów sprawach zobowiązania Miasta Gliwice do zwrotu nienależnie uzyskanej kwoty w części gminnej i powiatowej, części oświatowej subwencji ogólnej za rok 2016-2019.CZĘŚĆ II: Obsługa prawna wydziałów BOI, BR, AB, KD, KM, OR, ŚR, UK i ZA w latach 2023-2025.1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Gliwicach, Rady Miasta Gliwice oraz rad dzielnic w zakresie zadań realizowanych przez następujące wydziały:1) Biuro Obsługi Interesantów - (BOI),2) Biuro Rady Miasta - (BR),3) Wydział Architektury i Budownictwa - (AB),4) Wydział Kadr, Szkoleń i Płac - (KD),5) Wydział Komunikacji - (KM),6) Wydział Organizacyjny - (OR),7) Wydział Środowiska - (ŚR),8) Wydział Usług Komunalnych - (UK),9) Wydział Zamówień Publicznych - (ZA) w tym, w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, przekazanych do realizacji zarówno przez wydziały wymienione w punktach od 1) do 8) oraz miejskie jednostki organizacyjne wymienione w załączniku nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego, współpracujące z wydziałami wymienionymi w punktach od 1) do 8) w zakresie zamówień, które są lub będą współfinansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej za wyjątkiem Zarządu Dróg Miejskich oraz Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych.2. Szczegółowy zakres merytoryczny obsługi prawnej odpowiada zakresowi zadań wydziałów, o których mowa w ust. 1, zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach przyjętym zarządzeniem nr PM-241/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 28 stycznia 2019 roku (z późn. zm.).3. W ramach kompleksowej obsługi prawnej wydziałów wskazanych w ust. 1 Wykonawca świadczyć będzie w szczególności usługi:1) doradztwa prawnego i opiniowania dokumentów pod względem ich zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego (bieżąca obsługa),2) pełnienia zastępstwa prawnego i procesowego przed urzędami i sądami,3) pełnienia zastępstwa przed Krajową Izbą Odwoławczą.4. Do zakresu obsługi wchodzą również:a) rozstrzyganie wątpliwości prawnych powstałych w procesie kontroli projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, w których beneficjentem jest miasto Gliwice. Rozstrzyganie wątpliwości dotyczy zakresu zamówień publicznych i jest niezależne od obsługi wydziałów określonych w ust. 1.b) obsługa Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.5. Zamawiający zastrzega, że obsługa w zakresie udzielania konsultacji musi być prowadzona przez osobę posiadającą uprawnienia adwokata lub radcy prawnego, mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze administracji samorządowej oraz posiadającą doświadczenie określone w części dla osób zdolnych do wykonania zamówienia.6. Zamawiający szacuje, że średnio w miesiącu w ramach obsługi Wykonawca będzie m.in. prowadził min. 24 godzin konsultacji prawnych (szczegóły w projekcie umowy), sporządzał ok. 14 opinii prawnych i weryfikował ok. 117 umów (średnia z ostatniego roku).7. Wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w zebraniach, wizjach i innych spotkaniach w sprawach postępowań dotyczących usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania na podstawie art. 26 i 26a ustawy o odpadach, wraz z egzekucją finansową. Wykonawca będzie do dyspozycji do 4 godzin miesięcznie.Zamawiający będzie informował o powyższych spotkaniach z co najmniej 4 dniowym wyprzedzeniem.Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe za czynności opisane w niniejszym punkcie w przypadku, gdy w danym miesiącu nie będzie realizował ww. obowiązków.8. Na dzień 31 sierpnia 2022 r., Zamawiający w ww. zakresie prowadził 267 spraw sądowych.9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia dojazdu radcy prawnego/adwokata do siedziby Zamawiającego w ciągu 60 minut od jego wezwania (telefonicznie).10. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby dysponował systemem informacji prawnej umożliwiającym użytkowanie go przez Wykonawcę podczas konsultacji w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający nie zapewnia dostępu do komputerów, drukarek i Internetu.CZĘŚĆ III: Obsługa prawna wydziałów BRM, ED, FS, KS, KSP, PO i ZD w latach 2023-2025.1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Gliwicach, Rady Miasta Gliwice oraz rad dzielnic w zakresie zadań realizowanych przez następujące wydziały:1) Biuro Rozwoju Miasta - (BRM),2) Wydział Edukacji – (ED) – w zakresie dotacji,3) Wydział Finansowy - (FS),4) Wydział Księgowości - (KS),5) Wydział Kultury i Sportu – (KSP) – w zakresie dotacji,6) Wydział Podatków i Opłat - (PO),7) Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych – (ZD) w zakresie dotacji,8) Wydział Zamówień Publicznych – (ZA) w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, przekazanych do realizacji przez wydziały wymienione w punktach: 1), 3), 4) i 6).2. Szczegółowy zakres merytoryczny obsługi prawnej odpowiada zakresowi zadań wydziałów, o których mowa w ust. 1, zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach przyjętym zarządzeniem nr PM-241/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 28 stycznia 2019 roku (z późn. zm.).3. W ramach kompleksowej obsługi prawnej wydziałów wskazanych w ust. 1 Wykonawca świadczyć będzie w szczególności usługi:1) doradztwa prawnego i opiniowania dokumentów pod względem ich zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego (bieżąca obsługa),2) pełnienia zastępstwa prawnego i procesowego przed urzędami i sądami,3) pełnienia zastępstwa przed Krajową Izbą Odwoławczą.4. Do zakresu obsługi wchodzi również rozstrzyganie wątpliwości prawnych powstałych w procesie kontroli projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, w których beneficjentem jest miasto Gliwice. Rozstrzyganie wątpliwości dotyczy zakresu finansowego oraz zakresu związanego z procedurą dofinansowania ze środków zewnętrznych i jest niezależne od obsługi wydziałów określonych w ust. 1.5. Zamawiający zastrzega, że obsługa w zakresie udzielania konsultacji musi być prowadzona przez osobę posiadającą uprawnienia adwokata lub radcy prawnego, mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze administracji samorządowej oraz posiadającą doświadczenie określone w części dla osób zdolnych do wykonania zamówienia.6. Zamawiający szacuje, że średnio w miesiącu w ramach obsługi Wykonawca będzie m.in. prowadził min. 32 godziny konsultacji prawnych (szczegóły w projekcie umowy), sporządzał ok. 11 opinii prawnych i weryfikował ok. 33 umowy (średnia z ostatniego roku).7. Na dzień 31 sierpnia 2022 r., Zamawiający w ww. zakresie prowadził 162 sprawy sądowe i komornicze.8. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia dojazdu radcy prawnego/adwokata do miejsc, w których świadczona będzie obsługa prawna (Gliwice, ul. Zwycięstwa 21 lub Gliwice, ul. Jasna 31A) w ciągu 60 minut od jego wezwania (telefonicznie).9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby dysponował systemem informacji prawnej umożliwiającym użytkowanie go przez Wykonawcę podczas konsultacji w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający nie zapewnia dostępu do komputerów, drukarek i Internetu.10. Umowa nie obejmuje:1) występowania w imieniu Miasta Gliwice w sprawach związanych z nienależnie uzyskaną kwotą w części gminnej i powiatowej, części oświatowej subwencji ogólnej za rok 2015-2019, w wyniku udzielania przez Miasto Gliwice dotacji dla szkół niepublicznych prowadzonych przez byłą spółkę FAM Sp. z o.o. z siedzibą w Zabrzu,2) prowadzenia zastępstwa procesowego spraw związanych z udzielaniem przez Miasto Gliwice dotacji dla niepublicznych szkół policealnych prowadzonych przez spółki EDO sp. z o.o., FOR3 sp. z o.o. i innych - powiązanych osobowo ze współwłaścicielami i zarządami ww. spółek.CZĘŚĆ IV: Obsługa prawna wydziałów AUD i NA w latach 2023-2025.1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Gliwicach, Rady Miasta Gliwice oraz rad dzielnic w zakresie zadań realizowanych przez następujące wydziały:1) Wydział Audytu Wewnętrznego - (AUD),2) Wydział Nadzoru Właścicielskiego - (NA),3) Wydział Zamówień Publicznych - (ZA) w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, przekazanych do realizacji przez wydziały wymienione w punktach od 1) do 2).2. Szczegółowy zakres merytoryczny obsługi prawnej odpowiada zakresowi zadań wydziałów, o których mowa w ust. 1, zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach przyjętym zarządzeniem nr PM-241/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 28 stycznia 2019 roku (z późn. zm.), w tym obejmuje wykonywanie praw z udziałów i akcji w szczególności w zakresie prywatyzacji, komercjalizacji, podwyższania i obniżania kapitału zakładowego, restrukturyzacji organizacyjnej, pomocy publicznej, rozwiązań podatkowych dla przedsięwzięć gospodarczych.3. W ramach kompleksowej obsługi prawnej wydziałów wskazanych w ust. 1 Wykonawca świadczyć będzie w szczególności usługi:1) doradztwa prawnego i opiniowania dokumentów pod względem ich zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego (bieżąca obsługa), przygotowywanie i opiniowanie aktów wewnętrznych obowiązujących Zamawiającego, jak np. uchwały, regulaminy, statuty, instrukcje związanych z nadzorem nad spółkami. Interpretowanie obowiązujących przepisów prawnych, udzielanie informacji o zmianach w przepisach oraz uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa i skutkach uchybień,2) pełnienia zastępstwa prawnego i procesowego przed urzędami i sądami,3) pełnienia zastępstwa przed Krajową Izbą Odwoławczą.4. Zamawiający zastrzega, że obsługa w zakresie udzielania konsultacji musi być prowadzona przez osobę posiadającą uprawnienia adwokata lub radcy prawnego, mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze administracji samorządowej oraz łącznie posiadającą doświadczenie określone w części dla osób zdolnych do wykonania zamówienia.5. Zamawiający szacuje, że średnio w miesiącu w ramach obsługi Wykonawca będzie m.in. prowadził 8 godzin konsultacji prawnych (szczegóły w projekcie umowy), sporządzał ok. 3 opinii prawnych i weryfikował ok. 2 umów (średnia z ostatniego roku).6. Na dzień 31 maja 2021 r., Zamawiający w ww. wydziałach nie prowadził spraw sądowych.7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia dojazdu radcy prawnego/adwokata do siedziby Zamawiającego w ciągu 60 minut od jego wezwania (telefonicznie).8. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby dysponował systemem informacji prawnej umożliwiającym użytkowanie go przez Wykonawcę podczas konsultacji w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający nie zapewnia dostępu do komputerów, drukarek i Internetu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79110000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach