Przetargi.pl
Obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.772.200.00zł z przeznaczeniem na finasowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Wójt Gminy Strzałkowo ogłasza przetarg

  • Adres: 62-420 Strzałkowo, Al. Prymasa Wyszyńskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-63 275 06 19 , fax. 0-63 275 02 62
  • Data zamieszczenia: 2020-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Strzałkowo
    Al. Prymasa Wyszyńskiego 6
    62-420 Strzałkowo, woj. wielkopolskie
    tel. 0-63 275 06 19, fax. 0-63 275 02 62
    REGON: 54131600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://strzalkowo.samorzady.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.772.200.00zł z przeznaczeniem na finasowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Przedmiotem zamówienia jest obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.772.200.00zł z przeznaczeniem na finasowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań zgodnie z Uchwałą Nr XIII/147/2020 Rady Gminy Strzałkowo z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 2) Kredyt zostanie uruchomiony przez bank jednorazowo w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego 73854300002001100002730010, płatny po podpisaniu umowy, 3) okres kredytowania: od dnia uruchomienia środków do dnia 31.12.2030r. tj. do dnia ostatecznej spłaty kredytu. 4) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu wypłaty kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w całym okresie kredytowania. 5)Po dokonaniu każdej transakcji Wykonawca przekaże Zamawiającemu wyciąg z konta bankowego (rachunek kredytowy), które zostało otwarte przez Wykonawcę na potrzeby umowy kredytowej. 6) Spłata kredytu w ratach kwartalnych na dzień: 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia. W przypadku płatności rat przypadających na dzień wolny od pracy płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie płatności. 7) Spłata rat zaciągniętego kredytu nastąpi w okresie 10 lat, w 40 ratach płatnych na koniec każdego kwartału kalendarzowego. Spłata kredytu rozpocznie się 31.03.2021r. a ostatnia rata spłacona zostanie 31 grudnia 2030r. - kredyt spłacany będzie w następujących wysokościach: a) 2021r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł b) 2022r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł c) 2023r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł d) 2024r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł e) 2025r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł f) 2026r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł g) 2027r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł h) 2028r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł i) 2029r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł j) 2030r. - 177.220,00 zł - 4 równe raty po 44.305,00 zł 8) Zamawiający przewiduje możliwość wcześniejszej spłaty kredytu. 9) Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty większej kwoty kapitału bez dodatkowych prowizji i opłat. Zamawiający jest zobowiązany powiadomić bank o planowanej wcześniejszej spłacie zadłużenia z wyprzedzeniem na co najmniej 10 dni roboczych podając termin i wysokość planowanej spłaty. 10) W sytuacji, kiedy kredyt będzie spłacony wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej. 11) Spłata całej kwoty udzielonego kredytu wraz z należnymi Bankowi odsetkami oraz innymi należnymi Bankowi kwotami wynikającymi z umowy kredytowej będzie oznaczała wygaśnięcie kredytu. 12) Zamawiający wyraża zgodę na zabezpieczenie kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji podpisane przez Wójta Gminy Strzałkowo. Niedopuszczalne są w tym zakresie inne zapisy w umowie kredytowej, w tym także o poddaniu się egzekucji na podstawie art.97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Bankowe (tj. Dz.U. z 2019, 2357 ze zm.). 13) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych opłat bankowych za uruchomienie kredytu niż wymienione w pkt. 14. 14) Na koszt kredytu składa się suma: oprocentowania uzależnionego od stawki WIBOR 3M oraz marży Wykonawcy. Marża Wykonawcy określona w ofercie nie ulegnie zmianie przez cały okres kredytowania. UWAGA! W ofercie należy przyjąć oprocentowanie wg stopy WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (3M) powiększonych o stałą marżę banku, przyjmując stopę WIBOR z dnia 14.05.2020 r. – tj. 0,68. 15) Stopa zmienna WIBOR obowiązująca w okresie kwartału obrachunkowego określana będzie według wysokości ustalonej na dwa dni robocze ( tj. z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt) przed pierwszym dniem każdego okresu obowiązywania stopy procentowej. Jeżeli zmiana stopy WIBOR nastąpi w dniu nie będącym dniem roboczym, bank może dokonać zmiany stopy WIBOR w najbliższym następnym dniu roboczym, w którym stopa WIBOR jest ogłaszana. W przypadku nie ustalenia odpowiedniej stopy w którymkolwiek z dni ustalania wysokości stopy WIBOR, składnikiem stopy procentowej staje się odpowiednia stopa WIBOR ustalona przed tymi dniami. 16) Zmiana stopy procentowej spowodowana zmianą stopy WIBOR nie stanowi podstawy zmiany umowy i nie wymaga jej aneksowania. O zmianie wysokości oprocentowania kredytu bank będzie zawiadamiał kredytobiorcę w formie pisemnej. 17) Odsetki od kredytu spłacane będą co miesiąc. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się w okresach odsetkowych faktyczną liczbę dni kalendarzowych. 18) Odsetki naliczane za każdy miesiąc odsetkowy płatne będą ostatniego dnia każdego miesiąca odsetkowego . 19) Pierwszy termin płatności odsetek przypada na dzień 31.01.2021 roku, a ostatni w dniu całkowitej spłaty kredytu, tj. 31.12.2030 r. 20) Na cenę oferty składają się następujące elementy: podatki, prowizje, odsetki, koszty obsługi, koszty zawarcia umowy. 21) Ustala się rok 2020 rokiem karencji w spłacie rat kapitałowych. 22)Zamawiający dopuszcza, aby złącznikiem do umowy był regulamin kredytowania Wykonawcy i wiązał Zamawiającego w części niesprzecznej z niniejszym SIWZ. 23) RIO w Poznaniu pozytywnie zaopiniowało możliwości spłaty zaciągniętego kredytu. 24) Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego w terminie przez niego wskazanym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca w terminie do upływu terminu składania ofert wniesie wadium w wysokości: 2 000,00zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: - pieniądza, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. 2019, poz.310 wraz z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego : Ludowy Bank Spółdzielczy w Strzałkowie konto nr 14 8543 0000 2001 1000 0273 0005 z dopiskiem; „Wadium na obsługę kredytu długoterminowego”. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w osobnej kopercie dołączonej do oferty. W przypadku, gdy „oryginał” zostanie w trwały sposób dołączony do złożonej oferty Zamawiający nie będzie mógł zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zwrócić dokumentu, ponieważ stanowił on będzie integralną część oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienie żądano. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zamawiający na podstawie art. 46 ust. 4a zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b odrzucenie oferty wykonawcy przez zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a)posiada zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2019, 2357 ze zm.), tj. zezwolenie Prezesa NBP lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych, b)jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu; 3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu; UWAGA: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 składa każdy z wykonawców osobno. 4)dowód wniesienia wadium, 5) symulację spłaty kredytu, 6)Uwaga! Do oferty Wykonawca przedkłada projekt umowy. 7) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy - pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. -Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 2019, poz. 1145 z późn. zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach