Przetargi.pl
Obsługa bankowa jednostek organizacyjnych Powiatu Jeleniogórskiego

Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58-500 Jelenia Góra, ul. Jana Kochanowskiego 10
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 6473103 , fax. 75 7526419
  • Data zamieszczenia: 2014-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze
    ul. Jana Kochanowskiego 10 10
    58-500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 75 6473103, fax. 75 7526419
    REGON: 23082149200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.starostwo.jgora.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa jednostek organizacyjnych Powiatu Jeleniogórskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w okresie 60 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy (planowany termin: 01.07.2014 r. - 30.06.2019 r.) obsługi bankowej 19 jednostek organizacyjnych Powiatu Jeleniogórskiego (których wykaz stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ), polegającej na: 1) otwieraniu i prowadzeniu rachunków bieżących, rachunków pomocniczych, rachunków związanych z obsługą programów i projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej prowadzonych w PLN lub walutach wymienialnych, 2) realizacji poleceń przelewów w systemie ELIXIR w formie elektronicznej lub w wyjątkowych wypadkach w formie papierowej, 3) przyjmowaniu wpłat gotówkowych, 4) dokonywaniu wypłat gotówkowych, 5) przechowywaniu depozytów, 6) wydawaniu czeków gotówkowych, kart płatniczych, 7) lokowaniu wolnych środków pieniężnych na rachunkach lokat krótkoterminowych oraz automatycznym zakładaniu lokat over night lub weekendowych na kwotę sald rachunków Zamawiającego, 8) lokowaniu środków na innych lokatach krótkoterminowych i długoterminowych dostępnych w ofercie Wykonawcy, na warunkach ustalanych każdorazowo w wyniku indywidualnych negocjacji, 9) udzielaniu kredytów w rachunku bieżącym na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 w/w ustawy. Wysokość kredytu będzie określona w każdym roku budżetowym przez Radę Powiatu. Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym oparte jest na stawce WIBOR dla 1-miesięcznych złotówkowych depozytów międzybankowych powiększonej o marżę banku. Stopa procentowa kredytu jest zmienna i będzie zmieniała się każdorazowo z pierwszym dniem miesiąca kalendarzowego proporcjonalnie do stawki odniesienia obliczonej z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku, na podstawie średniej arytmetycznej WIBOR-u dla depozytów 1-miesięcznych w miesiącu poprzedzającym dzień uruchomienia kredytu lub naliczenia odsetek. Odsetki naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia. Dla umożliwienia oceny ceny ofert należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 30 kwietnia 2014 r., 10) codziennym sporządzaniu wyciągów bankowych, 11) miesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych powiatu i jego podległych jednostek. 2. Dodatkowe informacje dla Wykonawców: 1) Ilość aktualnie posiadanych rachunków bankowych: a) rachunki bieżące - 29 szt., b) rachunki pozostałe - 46 szt., 2) Średniomiesięczna liczba przelewów bankowych na rachunki w innych bankach - 3.887 szt., 3) Średniomiesięczna liczba przelewów bankowych na rachunki w tym samym banku - 473 szt., 4) Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych - 230.850 zł, 5) Średniomiesięczna wartość wypłat gotówkowych - 414.000 zł, 6) Średniomiesięczna liczba wpłat gotówkowych - 188 szt., 7) Średniomiesięczna liczba wypłat gotówkowych - 125 szt., 8) Ilość jednostek objętych systemem bankowości elektronicznej - 19, 9) Limit kredytu w rachunku bieżącym na 2014 r. - 3.000.000 zł, 10) Budżet Powiatu Jeleniogórskiego na 2014 r. według stanu na dzień 31.03.2014 r.: a) dochody - 62.622.244 zł, b) wydatki - 63.434.444 zł, 11) Dane dotyczące budżetu i majątku Powiatu Jeleniogórskiego dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie: http://powiat.jeleniogorski.sisco.info/?id=297, 12) Uchwała w sprawie budżetu powiatu jeleniogórskiego na 2014 rok - wraz ze zmianami - dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie: http://powiat.jeleniogorski.sisco.info/?id=2509, 13) Sprawozdania roczne Rb za 2013 r. i sprawozdania Rb za I kwartał 2014 r., uchwała Zarządu Powiatu Jeleniogórskiego w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za 2013 r., a także opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2013 r. - dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie: http://powiat.jeleniogorski.sisco.info/?id=1813, 14) Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej dotycząca projektu budżetu powiatu na 2014 r. - dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie: http://powiat.jeleniogorski.sisco.info/?id=3070, 15) Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o prawidłowości planowanej kwoty długu powiatu na podstawie przyjętej przez Radę Powiatu Jeleniogórskiego wieloletniej prognozy finansowej powiatu na lata: 2014-2025 oraz budżetu powiatu na 2014 r. - dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie: http://powiat.jeleniogorski.sisco.info/?id=605. 3. Informacje dotyczące elektronicznego systemu obsługi bankowej: 1) Wykonawca bezpłatnie udostępni Zamawiającemu i jego jednostkom podległym elektroniczny system obsługi bankowej typu Bankowość Internetowa, do którego dostęp będzie realizowany za pośrednictwem przeglądarki internetowej - bez konieczności wykonywania bezpośrednich połączeń modemowych (dial-up) z bankiem. W ramach przedmiotowego systemu bankowości elektronicznej Wykonawca zapewni bez dodatkowych opłat: a) dostawę oprogramowania (wraz z licencjami) wymaganego do pracy z systemem bankowości elektronicznej - jeśli oprogramowanie zawarte w systemach operacyjnych MS Windows, zainstalowanych na stanowiskach komputerowych Zamawiającego, nie będzie wystarczające, b) instalację w/w oprogramowania przez uprawnioną osobę, c) w razie konieczności - przeszkolenie wskazanych pracowników Zamawiającego w obsłudze systemu bankowości elektronicznej. 2) System bankowości elektronicznej powinien umożliwić w szczególności: a) realizację przelewów w formie elektronicznej, b) możliwość generowania wyciągów bankowych na potrzeby Zamawiającego, c) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach oraz liczbie rachunków bankowych Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych, d) przeszukiwanie zbioru wszystkich operacji na rachunkach jednostek organizacyjnych powiatu według rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, rachunku kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych kryteriów możliwych do wyodrębnienia w zbiorze operacji, e) wywołanie dowolnej operacji wg w/w kryteriów, f) składanie poleceń przelewów ze wszystkich rachunków, g) składanie poleceń przelewu na lokaty terminowe dostępne w ofercie publicznej banku, h) przechowywanie wszelkich wprowadzonych danych, wykonanych operacji i sald na rachunkach, w sposób umożliwiający dostęp Zamawiającego do powyższych informacji przez okres co najmniej 6 miesięcy wstecz. 4. Inne istotne postanowienia: 1) Wykonawca musi posiadać na terenie miasta Jeleniej Góry co najmniej jeden oddział/filię albo utworzy po podpisaniu umowy z Zamawiającym co najmniej jedną taką placówkę, która będzie funkcjonować przez pełny okres realizacji umowy (60 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy). 2) Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia indywidualnych umów na prowadzenie obsługi bankowej na warunkach określonych w ofercie. 3) Wykonawca będzie stosować warunki podane w ofercie dotyczące opłat i oprocentowania środków również w stosunku do jednostek organizacyjnych powiatu, które przedmiotowego postępowania. 4) Zamawiający zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Wykonawcy o zmianie wszelkich danych stanowiących podstawę otwarcia rachunku, a w szczególności o zmianie osób upoważnionych do dysponowania rachunkiem, zmianie siedziby i adresu, zmianie numeru statystycznego. 5) Zamawiający upoważnia Wykonawcę do pobierania z rachunku bankowego należnych opłat i prowizji za wykonanie czynności bankowych w wysokości jak w ofercie. Nie dopuszcza się stosowania innych opłat i prowizji bankowych za wykonywanie obsługi bankowej. Podane w ofercie ceny jednostkowe za czynności obsługi bankowej nie będą wzrastać w okresie obowiązywania umowy. 6) Wykonawca będzie realizował wyłącznie dyspozycje podpisane przez osoby upoważnione do dysponowania środkami na rachunku, wymienione w karcie wzorów podpisów, stanowiącej załącznik do umowy. 7) Wysokość oprocentowania środków na rachunkach zgodnie z ofertą. Kapitalizacja odsetek w okresie miesięcznym. 8) Oprocentowanie kredytów w rachunku bieżącym jak w ofercie. Nie dopuszcza się możliwości pobierania opłat i jednorazowych prowizji bankowych od udzielonego kredytu oraz od salda niewykorzystanej części kredytu. 9) Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłat od: a) wpłat i wypłat gotówkowych, dokonywanych na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych, stanowiących środki publiczne w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.), b) operacji bezgotówkowych wewnątrz bankowych, c) wydawanych blankietów czekowych i kart płatniczych. 10) W ramach umowy na wniosek Zamawiającego Wykonawca będzie bezzwłocznie potwierdzać składane pełnomocnictwa i upoważnienia w odniesieniu do osób uprawnionych do korzystania z rachunku, tj. potwierdzać dane tych osób, a ponadto wydawać zaświadczenia, opinie, sporządzać informacje o stanie środków na rachunkach bankowych, itp. 11) Wykonawca będzie codziennie sporządzał wyciągi bankowe. 12) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji niezgodnych z dyspozycją Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych. 13) W celu zapewnienia kompleksowej obsługi bankowej Wykonawca upoważni do kontaktów z Zamawiającym oraz jego jednostkami organizacyjnymi co najmniej jednego pracownika oraz zapewni jego zastępcę. 14) W przypadku tworzenia, łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub przejęcia jednostek organizacyjnych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji obsługi bankowej na warunkach zadeklarowanych w ofercie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) - na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zamowienia.starostwo.jgora.pl/2014.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach