Przetargi.pl
Obsługa bankowa budżetu miasta Piekary Śląskie.

Prezydent Miasta Piekary Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-940 Piekary Śląskie, ul. Bytomska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 939 379 , fax. 32 287 22 69
  • Data zamieszczenia: 2019-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Piekary Śląskie
    ul. Bytomska 84
    41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie
    tel. 323 939 379, fax. 32 287 22 69
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piekary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa bankowa budżetu miasta Piekary Śląskie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje bankową obsługę Urzędu Miasta Piekary Śląskie i miejskich jednostek organizacyjnych tj. 45 jednostek budżetowych, 1 zakładu budżetowego oraz 4 instytucji kultury. Wykaz jednostek organizacyjnych miasta objętych przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SIWZ. Zamówienie obejmuje następujące usługi: A) prowadzenie bankowej obsługi tj. 1. otwarcie i prowadzenie w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późn. zm.): a) rachunku podstawowego budżetu Miasta, będącego jednocześnie rachunkiem skonsolidowanym, prowadzonego przez Urząd Miasta, b) rachunków budżetu Miasta dla obsługi środków z funduszy Unii Europejskiej i innych środków ze źródeł zagranicznych i krajowych (w tym w EURO) prowadzonych przez Urząd Miasta, c) rachunków bieżących Urzędu Miasta, d) rachunków bieżących miejskich jednostek organizacyjnych wymienionych w załączniku nr 6 do SIWZ, e) rachunków pomocniczych Urzędu Miasta i miejskich jednostek organizacyjnych, w tym m. in. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, rachunków dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych, rachunków sum depozytowych, rachunków projektów realizowanych w ramach funduszy unijnych (w tym w EURO); Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Funduszu Pracy, W 2018 r. prowadzonych było 336 rachunków bankowych krajowych. Rachunki w EURO nie były prowadzone. 2.otwieranie, prowadzenie i zamykanie rachunków bankowych Urzędu Miasta oraz miejskich jednostek organizacyjnych zgodnie z dyspozycjami kierownika jednostki będącej właścicielem rachunku, na bieżąco, zgodnie z aktualnymi potrzebami, 3.świadczenie usługi konsolidacji obejmującej wskazane przez Zamawiającego rachunki bieżące Urzędu Miasta (w tym rachunek podstawowy budżetu Miasta) i rachunki bieżące miejskich jednostek budżetowych - powstałe w powyższy sposób saldo skonsolidowane służy: a) ustaleniu ewentualnej potrzeby korzystania z kredytu w rachunku bieżącym; jeżeli suma salda po konsolidacji jest wystarczająca na pokrycie występującego debetu na rachunku bieżącym budżetu, Wykonawca nie uruchamia kredytu w rachunku bieżącym (nie nalicza odsetek od salda debetowego), b) oprocentowaniu zgromadzonych środków według stopy WIBID 1M ogłaszanej przez Reuters Serwis Polska +/- współczynnik korygujący Wykonawcy, odsetki z oprocentowania rachunków wchodzących w skład rachunku skonsolidowanego Wykonawca będzie przekazywał na rachunek skonsolidowany; konsolidacja sald powinna być przeprowadzana w sposób „wirtualny”, tj. bez dokonywania jakichkolwiek przeksięgowań sald między rachunkami, Usłudze konsolidacji podlegać będzie około 85 rachunków bankowych. 4. przygotowanie i przekazywanie w formie elektronicznej, przy pomocy usługi bankowości elektronicznej, wyciągów bankowych, bieżąco, po zaksięgowaniu dziennych obrotów, dotyczących rachunków bankowych wymienionych w punkcie 1, 5.realizowanie poleceń przelewów krajowych i zagranicznych, zarówno zleceń złożonych elektronicznie, jak i papierowo, w placówce banku na terenie Piekar Śląskich: a)wykonywanie dyspozycji Zamawiającego - polecenia przelewu w PLN, kierowane do banków krajowych przekazane:  w formie elektronicznej realizowane będą najbliższą sesją systemem Eliksir lub Sorbnet (w zależności od kwoty przelewu),  przy użyciu dokumentu papierowego: do godziny 14.00 realizowane będą w dniu ich złożenia, po godzinie 14.00 realizowane będą w pierwszym roboczym dniu po dniu złożenia, b) wykonywanie dyspozycji Zamawiającego – polecenia przelewu w PLN, pomiędzy rachunkami prowadzonymi na rzecz Zamawiającego; c) wykonywanie dyspozycji Zamawiającego – wysyłanie dewizowego polecenia przelewu do kontrahentów zagranicznych realizowane będzie najbliższą sesją (system SWIFT i SEPA), W 2018 r. wykonano 196 004 przelewów elektronicznych. W 2018 r. wykonano 3 przelewy w EURO. 6. realizowanie operacji walutowych związanych z dokonywaniem płatności walutowych w dniu wskazanym przez Zamawiającego, przy czym Zamawiający oczekuje, że negocjacja indywidualna kursu walutowego prowadzona będzie od kwoty 3.000 EURO, 7. świadczenie usługi bankowości elektronicznej, dla wszystkich rachunków, o których mowa w pkt. 1, przy czym usługa winna być dostępna: w Urzędzie Miasta na co najmniej 2 stanowiskach, w miejskich jednostkach organizacyjnych na co najmniej 1 stanowisku w każdej. Usługa winna obejmować co najmniej: a) wykonywanie poleceń przelewu w ramach dostępnych środków, b) realizowanie zleceń płatniczych w złotych i walutach obcych, c) generowanie wyciągów bankowych, d) przegląd zrealizowanych transakcji w ujęciu historycznym z uwzględnieniem daty realizacji i kwoty transakcji, e) dokonywanie przeglądu sald i innych informacji dotyczących rachunków, f) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o operacjach i saldach na rachunkach bankowych, g) generowanie raportów obejmujących czynności dokonane w danym dniu. W ramach usługi bankowości elektronicznej Wykonawca zobowiązany jest do: a) zapewnienia, aby sesja użytkownika końcowego z systemem bankowości elektronicznej szyfrowana była za pomocą klucza minimum 128 bit, b) zapewnienia kontroli dostępu za pomocą co najmniej 2 zabezpieczeń, przy czym nie dopuszcza się kodów wysyłanych na telefony komórkowe poprzez wiadomości SMS, c) wgląd przez wskazane przez Zamawiającego osoby na wszystkie rachunki bankowe objęte umową, d) dostarczenia bezpłatnie wszelkich urządzeń niezbędnych do dostępu użytkownika końcowego do systemu bankowości elektronicznej oraz wszelkich dodatkowych akcesoriów zapewniających bezpieczeństwo pracy dla użytkowników korzystających z systemu, a zwłaszcza dla podpisujących przelewy, e) w przypadku gdy system bankowości oparty jest o dostęp inny niż za pośrednictwem przeglądarek internetowych co wiązałoby się z koniecznością instalacji na stanowiskach użytkowników dodatkowego oprogramowania, instalacji tego oprogramowania w terminie ostatecznym w ciągu 30 dni od podpisania umowy, f) dostarczenie drogą elektroniczną bezpłatnych materiałów umożliwiających pracownikom zapoznanie się z działaniem systemu przed jego zainstalowaniem. W razie zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego lub jednostkę organizacyjną miasta Wykonawca zobowiązany będzie przeprowadzić bezpłatnie szkolenie indywidualne (uwaga: Zamawiający nie gwarantuje Wykonawcy dostępu do sali szkoleniowej z odpowiednim wyposażeniem i posiadającej dostęp do sieci komputerowej), g) udzielanie pracownikom wsparcia telefonicznego oraz poprzez pocztę elektroniczną w zakresie obsługi bankowości elektronicznej, co najmniej w godzinach 8:00 do 15:00 przez cały okres realizacji zamówienia. Instalacja i uruchomienie stanowisk bankowości elektronicznej przebiegać będzie w uzgodnieniu Wykonawcy z jednostkami organizacyjnymi Miasta w terminie do dwóch tygodni od dnia zawarcia umowy w tym zakresie, 8. zapewnienie integracji systemu bankowości elektronicznej z systemem finansowo-księgowym Urzędu Miasta i miejskich jednostek organizacyjnych, która pozwoli przede wszystkim na eksport poleceń przelewów w PLN z systemów finansowo – księgowych do systemu bankowości elektronicznej, Obecnie Zamawiający korzysta z usług bankowości elektronicznej; jest zapewniona integracja systemu bankowości elektronicznej z systemem finansowo-księgowym Urzędu Miasta – system finansowo-księgowy wykorzystywany przez Urząd Miasta – OTAGO. 9. świadczenie usługi identyfikacji masowych płatności z tytułu dochodów pobieranych przez Miasto w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie oraz w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej: a) zestawienie płatności masowych w formie elektronicznej zintegrowane z systemem finansowo-księgowym Urzędu Miasta oraz systemem finansowo-księgowym Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej przesyłane będzie codziennie do godz. 8:30 na wskazany rachunek bankowy, b) szczegółowe warunki dotyczące systemu wirtualnych rachunków kontrahenckich zintegrowanego z systemem finansowo-księgowym Urzędu Miasta i Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej przedstawia załącznik nr 7 do SIWZ. 10. zapewnienie usługi polegającej na realizacji płatności dotyczących wynagrodzeń pracowniczych z zachowaniem pełnej poufności informacji, 11. telefoniczne informowanie o stanie środków na rachunku bankowym, jeżeli nie będzie możliwości sprawdzenia w systemie bankowym elektronicznie, 12. przekazywanie drogą elektroniczną informacji o aktualnych stopach procentowych i aktualnym oprocentowaniu kredytów oraz wysokości odsetek od zaciągniętego kredytu, 13. przygotowywanie i wydawanie informacji bankowych w zakresie poszczególnych usług objętych przedmiotem zamówienia oraz sporządzanie dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, a wydawanych na wniosek Zamawiającego, B) obsługa płatności gotówkowych 1. dokonywanie wypłat gotówkowych w PLN oraz w walutach obcych z rachunków bankowych, o których mowa w punkcie 1, z zastrzeżeniem, że: a) dyspozycja wypłaty kwoty do 20.000 PLN realizowana będzie w dniu złożenia dyspozycji, b) dyspozycja wypłaty kwoty powyżej 20.000 PLN zostanie zgłoszona na 2 dni wcześniej w oddziale banku, w którym nastąpi realizacja transakcji, 2. przyjmowanie wpłat gotówkowych w PLN oraz w walutach obcych na rachunki bankowe, o których mowa w punkcie 1, w oddziale banku w formie wpłaty tradycyjnej (okienkowej) lub wpłaty zamkniętej, 3.odbiór gotówki 5 razy w tygodniu z kas Urzędu Miasta i Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej oraz dowóz gotówki 2 razy w tygodniu i odbiór gotówki 1 raz w tygodniu z kas Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. W 2018 r. wykonano około 7 168 wpłat. 4. umożliwienie „rozmiany” gotówki w kasach oddziału Wykonawcy przez Zamawiającego i miejskie jednostki organizacyjne, przy czym złożenie dyspozycji „rozmiany” gotówki w danym dniu do godz. 10.00 winno zostać zrealizowane w dniu następnym, 5. zainstalowanie w siedzibie Urzędu Miasta przy ul. Bytomskiej 84 w Piekarach Śląskich, w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu kasy automatycznej – opłatomatu, który zapewni realizację wpłat dokonywanych gotówką lub kartą płatniczą z tytułu dochodów realizowanych na rzecz budżetu miasta i musi posiadać następujące funkcjonalności: a) zaopatrzenie w czytniki kodów QR, b) możliwość manualnego wprowadzania rodzaju oraz wysokości wpłaty, c) możliwość drukowania potwierdzenia uiszczenia opłaty z danymi wpłacającego (imię i nazwisko, Pesel, nazwa firmy, kwota, rodzaj opłaty), 6. techniczna obsługa i uruchomienie kasy automatycznej wraz z przeszkoleniem pracowników Zamawiającego, niezbędną konserwacją i serwis urządzenia, a także stały monitoring zapełnienia kasy pozwalający na wypłatę reszty i wydruk potwierdzenia, C) lokowanie środków na rachunkach bankowych 1. automatyczne lokowanie na koniec każdego dnia roboczego środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku skonsolidowanym w formie lokat terminowych overnight, weekendowej, jeżeli oprocentowanie lokaty terminowej będzie wyższe, niż oprocentowanie środków na tym rachunku, D) udzielanie kredytu w rachunku bieżącym 1. udzielenie kredytu odnawialnego w rachunku podstawowym Gminy Piekary Śląskie do kwoty 15.000.000 PLN rocznie bez pobierania prowizji oraz innych opłat. Kosztem kredytu dla Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu ustalane w oparciu o stawkę WIBOR 1M ogłaszaną przez Reuters Serwis Polska powiększone lub pomniejszone o współczynnik korygujący Wykonawcy. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego postawionego do dyspozycji kredytu, Wykonawca nie będzie pobierał prowizji - również za gotowość. Warunki udzielenia kredytu w rachunku bieżącym regulować będzie oddzielna umowa, zawierana corocznie, a górna wartość kredytu w poszczególnych latach uwarunkowana będzie Uchwałą Rady Miasta w Piekarach Śląskich w sprawie budżetu miasta na dany rok jednak nie większa niż 15.000.000 PLN. W 2018 r. Miasto Piekary Śląskie korzystało z kredytu odnawialnego przez okres 6 dni. Celem zapewnienia możliwości dostarczenia i odebrania dokumentów finansowych oraz zapewnienia wykonywania czynności związanych z obsługą bankową Gminy Piekary Śląskie codziennie w godzinach od 08:00 do 16:00, Wykonawca winien posiadać w granicach administracyjnych Gminy Piekary Śląskie w okresie wykonywania zamówienia - siedzibę lub oddział (placówkę).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej z form wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez PKO Bank Polski SA: nr 05 1020 2313 0000 3402 0556 3525. 4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. W przypadku złożenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji bankowej bądź gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – posiadanie zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności przez bank Wykonawcę, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 128 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Oświadczenia, o których mowa w rozdziale 7.1 SIWZ według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik. 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdziale 6.5.1) i 6.5.4) SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 5) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach