Przetargi.pl
Naprawa automatyki systemu wentylacji w budynkach EFiG PWSZ w Tarnowie

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, ul. Mickiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 6316601, 6316612 , fax. 146 316 600
  • Data zamieszczenia: 2020-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie
    ul. Mickiewicza 8
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 014 6316601, 6316612, fax. 146 316 600
    REGON: 85163430300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pwsztar.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Naprawa automatyki systemu wentylacji w budynkach EFiG PWSZ w Tarnowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest naprawa automatyki systemu wentylacji w budynkach EFiG PWSZ w Tarnowie. Zamówienie obejmuje: 1) Dostawę i wymianę sterowników. 2) Dostawę i montaż 24 szt. kart komunikacyjnych RS-485/Modbus do przemienników częstotliwości LS serii iC5 wraz z podłączeniem do nowych sterowników. 3) Dostawę i montaż panelu sterowania układu NW18. 4) Dostawę i montaż switchy sieciowych do komunikacji ze sterownicami. 5) Dostawę i wymianę uszkodzonych siłowników przepustnic. 6) Przekonfigurowanie panelów systemu nadzoru i sterowania systemami wentylacji („BMS”), oraz aktualizacja oprogramowania. 7) Dostawę i wymianę uszkodzonych wentylatorów dachowych na odpowiednie o nie gorszych parametrach technicznych niż zamontowane obecnie przy czym Zamawiający dopuszcza zastosowanie wentylatora z silnikiem jednobiegowym. 8) Dostawę i wymianę rozdzielnic sterujących układem NW-19 na szafę sterowniczą z blachy alu-cynkowej lub innego materiału o nie gorszych parametrach technicznych. 9) Konserwację szaf sterowniczych - dostawa i wymiana grzałek szaf (3 szt.), wentylatora szafy (1 szt.), termostatu szafy (2 szt.). 10) Dostawę i wymianę uszkodzonych nagrzewnic w centralach układów: NW-1, NW-3, NW-6, NW-7, NW-8, NW-10A, NW-10B, NW-11, NW-13 – razem 9 szt. 11) Naprawę węzłów cieplnych – dostawa i montaż elementów w węzłach oraz przystosowanie najbliższego orurowania. 12) Przełożenie czujników temperatury przy aparatach grzewczych układu NW19. 13) Rozruch, przegląd i przekazanie dokumentacji. 2. Rozwiązania równoważne. W przypadku wystąpienia w opisie przedmiotu zamówienia nazw producentów, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę oraz odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych oraz odniesienia do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w zakresie wybranych cech - zamawiający zaleca aby traktować takie wskazania jako przykładowe tzn., że określają one minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe wymagane przez zamawiającego (mają charakter przykładowy) i dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych w dokumentacji standardów i zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z wymaganiami zamawiającego określonymi w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. 3. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub wyroby równoważne oraz inne elementy równoważne spełniają wymagania określone przez zamawiającego (podstawa art. 30 ust. 5 ustawy) poprzez złożenie wraz z ofertą zestawienia wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazanie ich równoważności w stosunku do materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji, których dotyczy. 4. Przedłożony opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych musi być na tyle szczegółowy, żeby zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnięć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez zamawiającego, wskazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym i funkcjonalnym. Zamawiający nie ogranicza wykonawcom katalogu dowodów, za pomocą których wykazywać będą oni równoważność oferowanych rozwiązań. Wykazanie równoważności to obowiązek wykonawcy, ale także i jego prawo. Stosownie bowiem do treści art. 30 ust. 5 ustawy Pzp: „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego”. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych załącza wraz z ofertą tylko ten wykonawca, który oferuje produkty równoważne, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji, których dotyczy. 5. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy równoważne muszą posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w dokumentacji, posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. 6. W przypadku gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały i inne elementy rozwiązania wskazane w dokumentacji technicznej. Zamawiający podkreśla, że dokumenty (dowody) mające na celu wykazanie równoważności zaproponowanych rozwiązań równoważnych traktuje jako element (treść) składanej oferty opisujący oferowany przedmiot zamówienia, w związku z czym nie podlegają one uzupełnieniu. Oferta wykonawcy musi bowiem zawierać zaoferowanie przedmiotu zamówienia na dzień składania ofert. 7. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami. Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. 8. Zamawiający zaleca przeprowadzenia wizji lokalnej na miejscu. Wykonawcy, którzy są zainteresowani przeprowadzeniem ww. wizji lokalnej w celu zapoznania się z zakresem usług, zobowiązani są zgłosić chęć uczestniczenia w wizji lokalnej za pośrednictwem e-maila do połowy okresu na składanie ofert. O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy chętni do udziału w niej zostaną poinformowani e-mailem. 9. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia - pracowników wykonujących usługę naprawy urządzeń automatyki systemu wentylacji. Przepis art. 29 ust. 3a ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 z póżn. zm.). Stosownie do art. 22 §1 ustawy z 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. 10. W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 11. Wykonawca najpóźniej w dniu rozpoczęcia prac jest zobowiązany do złożenia Zamawiającemu wykazu osób, które są zatrudnione na umowę o pracę oraz pisemnego oświadczenia, że są one zatrudnione na umowę o pracę przez niego lub jego podwykonawcę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk oraz liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, a także podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. 12. Zamawiający przy realizacji dostawy wymaga od wykonawcy zachowania wszystkich środków ochrony osobistej wynikających z obowiązujących przepisów. 13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 1a – 1e do siwz. CPV 50730000-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50730000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach