Przetargi.pl
NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Polna 109/111
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 653 82 82 , fax. 56 653 82 83
  • Data zamieszczenia: 2019-11-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
    ul. Polna 109/111
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 653 82 82, fax. 56 653 82 83
    REGON: 87063576200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.word.torun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samorzadowa wojewódzka osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU I TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia 1.1 Nazwa przedmiotu zamówienia: NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU - Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI 1.2. Określenie przedmiotu zamówienia: 1.2.1. Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest najem bez limitu kilometrów dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu: DLA CZĘŚCI I od 17 do 20 (siedemnastu – dwudziestu) sztuk samochodów osobowych, fabrycznie nowych, jednej marki i jednego modelu, w kolorach zgodnych z Załącznikiem nr 7A do SIWZ i projektem umowy będącym Załącznikiem nr 6A do SIWZ, przystosowanych do egzaminowania na kategorię B prawa jazdy oraz wyposażonych w instalację elektryczną dostosowaną (Załącznik nr 10) do podłączenia urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk z przebiegu egzaminu praktycznego, zgodnie z wymogami niniejszej SIWZ, W sytuacji uzasadnionej zmianą potrzeb Zamawiającego dopuszcza się możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby samochodów branych przez Zamawiającego w najem, przystosowanych do prowadzenia egzaminów na kat. B, jednakże w każdym wypadku: 1) liczba samochodów w okresie poszczególnych wymian określonych w harmonogramie nie może być mniejsza niż 17 i większa niż 20, 2) o zamiarze zmniejszenia lub zwiększenia liczby samochodów na kolejny okres najmu Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę, z wyprzedzeniem 60 dniowym licząc datę kolejnej wymiany. DLA CZĘŚCI II 1 (jednego) samochodu osobowego, przystosowanego do przeprowadzenia egzaminów na kategorię B + E prawa jazdy, zgodnego ze specyfikacją techniczną stanowiącą Załącznik nr 7B i projektem umowy będącym Załącznikiem nr 6B do SIWZ. Opisy wymagań technicznych samochodów, będących przedmiotem zamówienia zawierają Załączniki nr 7A i 7B do SIWZ, natomiast wymagań dotyczących instalacji elektrycznej do montażu urządzeń do rejestracji przebiegu państwowego egzaminu praktycznego kat. B – Załącznik nr 10 do SIWZ. 1.3. Wymagania wspólne dla CZĘŚCI I i II 1.3.1. W całym okresie obowiązywania umowy najmu Wykonawca jest zobowiązany, dla każdego dostarczanego samochodu, zapewnić pakiet ubezpieczeniowy OC/NNW/Assistance. Ubezpieczenie NNW powinno obejmować kierującego i pasażerów z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 10 000,00 zł na każdą osobę. Samochody winny być ubezpieczone przez cały okres trwania umowy – Wykonawca odpowiada za zapewnienie ciągłości ubezpieczenia, w szczególności zobowiązuje się do terminowego i kompletnego opłacania składek. Zamawiający dopuszcza możliwość ubezpieczenia (doubezpieczenia) pojazdów przez Wykonawcę także w zakresie Autocasco. W przypadku braku ubezpieczenia w zakresie Autocasco wszelkie szkody pokrywane będą przez Wykonawcę. Zamawiający zwolniony jest z wszelkich roszczeń dotyczących szkody w pojeździe, jak również wszelkich innych szkód. 1.3.2. Najmowane samochody muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane: 1. w przypadku pierwszej dostawy: nie wcześniej niż 12 miesięcy przed datą dostarczenia samochodów, 2. w przypadku wymiany wymaganej w roku 2022: nie wcześniej niż w roku 2020, 3. przy pozostałych wymianach dopuszczonych przez Zamawiającego: nie wcześniej niż 24 miesiące przed datą dostarczenia wymienianych samochodów, kompletne, wolne od wad konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych i prawnych, dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone dla pojazdów przystosowanych dla szkolenia i egzaminowania, w szczególności wymienione w Rozporządzeniach: 1)Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 tekst jednolity); 2)Ministra Infrastruktury w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz.U. z 2019 r., poz. 1206) i posiadać odpowiednią adnotację w dowodzie rejestracyjnym lub dokumencie stwierdzającym dopuszczenie samochodu do ruchu, a gdyby normy w danym zakresie uległy zmianie to pojazdy zostaną dostosowane do znowelizowanych norm. 1.3.3. Najmowane samochody wykorzystywane będą w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Toruniu i w Oddziale Terenowym w Grudziądzu. 1.3.4. Wykonawca dostarczy najmowane samochody do siedziby Zamawiającego oraz Oddziału Terenowego WORD w Grudziądzu, na własny koszt i ryzyko. Wykonawca odpowiedzialny jest za odbiór samochodów w przypadku ich wymiany lub konieczności dokonania naprawy z siedziby Zamawiającego w Toruniu oraz z jego Oddziału Terenowego w Grudziądzu. 1.3.5. Odbiór zdawanych samochodów od Zamawiającego przez Wykonawcę powinien nastąpić nie później niż 7 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego nowych samochodów (dot. kolejnych wymian). W przypadku przewidywania przez Wykonawcę, przekroczenia tego terminu, Wykonawca poinformuje Zamawiającego. Ewentualne przedłużenie terminu nastąpi na warunkach określonych przez Zamawiającego. 1.3.6. Wykonawca zobowiązany jest wskazać autoryzowaną stację obsługi pojazdów położoną na terenie Województwa Kujawsko – Pomorskiego. 1.3.7. Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonywanie wszelkich czynności związanych z serwisowaniem, przeglądami, naprawami dostarczanych samochodów niezbędnych dla ich prawidłowego użytkowania, wymianą i przechowywaniem opon oraz likwidacją szkód. Czynności te realizowane będą staraniem Wykonawcy i na jego koszt. 1.3.8. W przypadku, gdy producent najmowanych samochodów w trakcie realizacji Zamówienia wprowadzi do zaoferowanego modelu samochodu zmiany, Zamawiający dopuści dostarczenie zmienionego modelu pod warunkiem, iż zmiany te nie oznaczają zmiany marki ani modelu samochodu i nie będą sprzeczne z wymogami określonymi w aktualnie obowiązującym Rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 1.3.9. Zamawiający ponosić będzie koszty wynikające z bieżącej eksploatacji pojazdu, m.in. koszty paliwa, płynów do spryskiwaczy i chłodnicy, przepalonych żarówek i naprawy uszkodzonych opon i felg. Pozostałe koszty obciążają Wykonawcę. 1.3.10. Zamawiający wymaga dostarczenie kompletu opon zimowych na felgach stalowych dla każdego pojazdu, co najmniej jeden raz na cały okres trwania zamówienia. Opony zimowe winny być dostarczone wraz z pojazdami w pierwszej dostawie. Wymiany na opony letnie lub zimowe oraz koszt tych wymian ponosi Zamawiający. Kolejne wymiany opon (zimowe-letnie itd.) dokonywane będą przez Zamawiającego i na jego koszt. 1.3.11. Zamawiający przewiduje w najmowanych samochodach roczny przebieg do 15 000 km, rozliczany w całym okresie eksploatowania danego pojazdu. Jest to jednak jedynie wielkość przewidywana, której przekroczenie nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 1.3.12. Przedmiot zamówienia (pierwsza dostawa) zostanie odebrany w siedzibie Zamawiającego, w obecności upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego zgodnie z ustalonym przez Strony harmonogramem dostaw, jednak nie później niż do dnia 14 lutego 2020 roku. 1.4. Częstotliwość wymian pojazdów 1.4.1. W okresie trwania umowy Zamawiający: DLA CZĘŚCI I • wymaga minimum jednokrotnej wymiany samochodów po upływie 24 m-cy jednak nie później niż do dnia 30 kwietnia 2022 roku a • dopuszcza dwukrotną albo trzykrotną wymianę samochodów opisanych w ust. 1.2.1. CZĘŚĆ I, przystosowanych do egzaminowania na kategorię B prawa jazdy na samochody fabrycznie nowe tej samej marki i modelu, bez istotnych zmian konstrukcyjnych. przy czym wymiany zrealizowane zostaną odpowiednio w terminach do: *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 12–miesięcznym nastąpi do 30 kwietnia w latach 2021, 2022, 2023; *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 18 – miesięcznym nastąpi: pierwsza do 16 września 2021 roku, druga do 15 kwietnia 2023 roku. DLA CZĘŚCI II • wymaga jednokrotnej wymiany samochodów po upływie 24 m-cy jednak nie później niż do dnia 30 kwietnia 2022 roku a • dopuszcza dwukrotną albo trzykrotną wymianę samochodu opisanego w ust. 1.2.1. dla CZĘŚĆ II, przystosowanego do egzaminowania na kategorię B + E prawa jazdy na samochód fabrycznie nowy tej samej marki i modelu, bez istotnych zmian konstrukcyjnych, w cyklu 12 lub 18 lub 24 miesięcznym licząc od daty pierwszej dostawy. przy czym wymiany zrealizowane zostaną odpowiednio w terminach do: *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 12–miesięcznym nastąpi do 30 kwietnia w latach 2021, 2022, 2023; *Wymiana pojazdów wymienianych w cyklu 18 – miesięcznym nastąpi: pierwsza do 16 września 2021 roku, druga do 15 kwietnia 2023 roku. W sytuacji, gdy oferta obejmuje zarówno pojazdy kat. B jak również pojazd kat. B+E, Zamawiający dopuszcza różne terminy wymian. 1.4.2. O częstotliwości (liczbie) wymian decyduje Wykonawca. 1.4.3. Z zachowaniem postanowień ust. 1.4.1 częstotliwość wymiany i jego termin ustala Wykonawca przedkładając szczegółowy harmonogram dostaw, jako załącznik do Umowy łącznie z ofertą. Terminy wymiany (bez względu na ich częstotliwość) muszą być zgodne z terminami wymiany samochodów określonymi przez Wykonawcę w Załączniku nr 11 do SIWZ. 1.5. Zamawiający nie wprowadza wymogu łącznego złożenia oferty na obie części. Wykonawca może złożyć ofertę na Część I albo Część II albo Część I i II łącznie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium, dlatego Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do jego wniesienia. 2. Wadium należy wnieść w wysokości: 2.1 dla CZĘŚCI I 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), 2.2 dla CZĘŚCI II 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego. 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 5.1 pieniądzu – przelewem na konto Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu, Bank Millenium S.A. rachunek numer: 70 1160 2202 0000 0000 6090 0897 z informacją – „WADIUM NAJEM SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA RUCHU DROGOWEGO W TORUNIU I ODDZIAŁU TERENOWEGO WORD W GRUDZIĄDZU – Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI CZĘŚĆ ……………………” 5.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 5.3 gwarancjach bankowych; 5.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 5.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110) – dokument należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 5 lub 6. 6. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniądz z treści złożonego dokumentu musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 6.1 nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjanta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela podmiotu udzielającego gwarancji/poręczenia) oraz adres ich siedzib, 6.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 6.3 kwota gwarancji/poręczenia, 6.4 termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą, począwszy od dnia wyznaczonego na dzień składania ofert, 6.5 bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 pkt. 4a. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 13.1 Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 13.2 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 14. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. 15. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 16. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 ustawy Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 22 ust. 1b ustawy Pzp: 3.1 posiadania kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. - Załącznik nr 2 do SIWZ – dla CZĘŚCI I i II;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Wykonawca dołącza, oprócz dokumentów, o których mowa w punktach 1 i 2: 3.1 wypełniony formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ, 3.2 pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy, 3.3 Załącznik nr 11 – harmonogram wymian, jeżeli dotyczy, 3.3 informacje o konsorcjum, jeżeli dotyczą, 3.4 kserokopię wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach