Przetargi.pl
Nadzór inwestorski nad kanalizacją Gminy Aleksandrów - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Aleksandrów

Gmina Aleksandrów ogłasza przetarg

  • Adres: 26-337 Aleksandrów, Aleksandrów 39b
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7560027 , fax. 044 7560014
  • Data zamieszczenia: 2012-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Aleksandrów
    Aleksandrów 39b
    26-337 Aleksandrów, woj. łódzkie
    tel. 044 7560027, fax. 044 7560014
    REGON: 59064807200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.aleksandrow.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór inwestorski nad kanalizacją Gminy Aleksandrów - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Aleksandrów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji wielobranżowego nadzoru inwestorskiego wraz z pomocą techniczną dla projektu pn Nadzór inwestorski nad kanalizacją Gminy Aleksandrów - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Aleksandrów, zwanym w dalszej części Projektem, który zakłada budowę 359 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków Zamawiający na etapie ogłoszenia przetargu na realizację robót budowlanych jak również wykonawstwa robót budowlanych, bierze pod uwagę mniejszą liczbę poś na skutek ewentualnych rezygnacji ze strony mieszkańców gminy Aleksandrów z uczestnictwa w projekcie. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, który będzie wdrożony w ścisłej współpracy z Zamawiającym. I. Wykonawca, zobowiązany jest realizować usługę w oparciu o obowiązujące przepisy prawa polskiego, przy zachowaniu należytej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną i najlepszą praktyką zawodową. II. Wykonawca nie jest uprawniony do zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu Zamawiającego ani dokonywania bez pisemnej zgody zamawiającego zmian w zakresie i technologii robót. III. Wykonawca odpowiedzialny będzie za spójność realizacji projektu z wnioskiem aplikacyjnym, dokumentacją techniczną i umową o dofinansowanie. Obowiązki Wykonawcy: współpraca z Zamawiającym przy przygotowaniu i przeprowadzeniu procedury przetargowej na wybór Wykonawcy przy realizacji robót budowlanych dotyczących przedmiotowego projektu, zgodnie z obowiązującą Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych wraz z opracowaniem dokumentacji przetargowej. Dokumenty przygotowane będą w języku polskim, w wersji elektronicznej oraz po 2 egzemplarze w formie papierowej, w trakcie trwania procesu przetargowego na roboty budowlane Wykonawca będzie uczestniczył w udzielaniu odpowiedzi na pytania wykonawców robót budowlanych oraz będzie brał udział w wizytach w terenie, Wykonawca będzie uczestniczył w procesie oceny ofert złożonych w wyniku ogłoszenia przetargu na roboty budowlane i w ramach tego obowiązku zapewni udział trzech osób w komisji przetargowej powołanej przez Wójta Gminy Aleksandrów. Osoby te będą pełniły rolę: sekretarza komisji, specjalisty z zakresu zamówień publicznych oraz specjalisty z zakresu nadzorowania budowy przydomowych oczyszczalni ścieków jako członków. Osoba pełniąca rolę specjalisty z zakresu nadzorowania budowy przydomowych oczyszczalni ścieków powinien posiadać wykształcenie wyższe techniczne z zakresu inżynierii środowiska, przeprowadzi analizę istniejącej dokumentacji technicznej oraz inne uzgodnienia i decyzje niezbędne dla realizacji projektu. Wykonawca zidentyfikuje możliwe obszary problemów i podejmie działania zaradcze, sprawowanie nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującym w danym zakresie prawem, weryfikacja dokumentacji projektowej, kontrola jakości robót oraz materiałów, maszyn i urządzeń, W imieniu inwestora będzie kontaktował się z osobami sprawującymi nadzór autorski. Wykonawca wezwie i wyegzekwuje w imieniu Zamawiającego od projektanta poprawienie lub uzupełnienie dokumentacji w trakcie realizacji robót w przypadku ujawnienia wad tej dokumentacji, w ramach wynagrodzenia zapewnić wielobranżowy nadzór inwestorski i rozliczenie finansowe inwestycji, organizacja i koordynacja realizacji Projektu w zakresie wszystkich robót, dostosować godziny pracy do przyszłego wykonawcy robót budowlanych, Wykonawca, w ciągu 10 dni od otrzymania od Wykonawcy Robót Budowlanych harmonogramów finansowego i rzeczowego, przedłoży go do zatwierdzenia Zamawiającemu wraz ze swoją oceną w/w harmonogramów, Wykonawca będzie monitorował postępy w realizacji Projektu zgodnie z dokumentacją techniczną, dokumentami przetargowymi na roboty budowlane oraz zatwierdzonymi harmonogramami. Zidentyfikuje także potencjalne obszary problemów oraz podejmie odpowiednie środki zaradcze, Wykonawca sprawdzi czy osoby zatrudnione przez wykonawcę robót budowlanych posiadają kwalifikacje oraz uprawnienia do prowadzenia prac budowlanych, Wykonawca sprawdzi czy wszystkie używane urządzenia i materiały posiadają świadectwa i certyfikaty wymagane prawem, Wykonawca nadzoruje terminową realizację harmonogramów finansowego i rzeczowego całego Projektu jak również kontroluje przepływy finansowe zgodnie z harmonogramem robót, Wykonawca będzie kontrolował co miesiąc postęp wykonania robót w stosunku do zatwierdzonych harmonogramów. Wykonawca będzie odpowiedzialny za przygotowywanie Wniosków o płatność do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. Ponadto Wykonawca opracuje i przedstawi: a. raport z zakresu zrealizowanych prac, wykonywania zadań i obowiązków nałożonych w niniejszym dokumencie na Wykonawcę. Raport ten składany będzie co najmniej raz na 3 miesiące, b. raport końcowy z całej swojej działalności - do złożenia w terminie 1 miesiąca od momentu zakończenia Umowy na Roboty objęte projektem, Wykonawca weryfikuje faktury wystawione przez Wykonawcę robót budowlanych w związku z realizacją umowy na roboty budowlane. Wykonawca jest zobowiązany do udzielania regularnych konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, Wykonawca kontroluje i potwierdza, że Wykonawca robót budowlanych dostarcza materiały i urządzenia wyszczególnione w umowie na roboty budowlane. Wykonawca sprawdza jakość wykonywanych robót, a w szczególności zapobiega zastosowaniu materiałów budowlanych i urządzeń wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania ich na budowie, Wykonawca jest zobowiązany do sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, a także uczestniczy w odbiorach częściowych i końcowym, Wykonawca wydaje kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia potwierdzone wpisem do dziennika budowy dotyczące: wykonania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, Wykonawca powinien zweryfikować obmiary każdego elementu robót a przyjęta metodologia musi być zgodna z Przedmiarami Robót i Specyfikacjami Technicznymi, Wykonawca jest odpowiedzialny za odbieranie od Wykonawcy robót budowlanych rozliczeń łącznie z dokumentami stanowiącymi ich podstawę, weryfikowanie tych rozliczeń oraz przedkładanie do zatwierdzenia Zamawiającemu faktur częściowych i końcowych, Wykonawca jest odpowiedzialny za sprawdzanie pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wszelkiego rodzaju kalkulacji, kosztorysów, faktur, a także innych dokumentów przedkładanych przez uczestników procesu inwestycyjnego w trakcie rozliczania części, bądź całości wykonanych robót, Wykonawca ściśle współpracuje ze Skarbnikiem Zamawiającego i z osobą wskazaną przez Zamawiającego i dostarcza wszystkie niezbędne, żądane dokumenty dotyczące rozliczeń, Wykonawca jest odpowiedzialny za przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych, Wykonawca egzekwuje od Wykonawcy robót budowlanych dokumentację powykonawczą, sprawdza ją i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym, Wykonawca zarządza całym procesem przekazania obiektów do użytkowania, Wykonawca wydaje Wykonawcy robót budowlanych; Częściowe, Wstępne i Końcowe Protokoły Odbioru, Wykonawca dokona końcowego rozliczenia Projektu z uwzględnieniem rozliczenia i przekazania środków trwałych, Wykonawca opiniuje proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych podwykonawców i przedkłada do zatwierdzenia Zamawiającemu. W przypadku opinii negatywnej przedstawi Wykonawcy pisemne uzasadnienie, Wykonawca, po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykona wszystkie inne czynności, nie wymienione w umowie, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji Robót, Wykonawca jest całkowicie odpowiedzialny za odpowiedni dobór zespołu. Podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów, wynikającej z urlopu, przedłużającego się zwolnienia lekarskiego lub innego powodu, Wykonawca zapewni czasowe zastępstwo specjalistów na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonaną przez siebie usługę objętą niniejszym zamówieniem. Gwarancja powinna wynosić nie mniej niż 60 miesięcy i liczona będzie od rozliczenia kontraktu. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie utrzymywać stały kontakt z Zamawiającym, a w szczególności uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych, które winny odbywać się raz w roku przez okres trwania gwarancji, PONADTO: Wykonawca będzie zarządzał i nadzorował realizację Projektu w przedstawionym zakresie. Wykonawca za realizację swoich zadań odpowiedzialny będzie bezpośrednio przed Zamawiającym. Wykonawca będzie występował do odpowiednich organów w imieniu Zamawiającego w oparciu o szczegółowe pełnomocnictwo, zgodnie z prawem budowlanym, o zmianę już istniejących zgłoszeń robót budowlanych, warunków przyłącza do sieci, gdy będą zachodzić okoliczności uzasadniające taką czynność, uzyskanie innych dokumentów, uzgodnień i pozwoleń wynikających z realizacji inwestycji, zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi. Zamawiający zatwierdzać będzie wszelkie raporty i oceny przygotowane przez Wykonawcę. Ponadto Wykonawca konsultować będzie istotne z punktu widzenia realizacji Projektu decyzje z wydelegowanymi przedstawicielami Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania do Zamawiającego albo podmiotom przez niego wskazanym, na każde wezwanie, informacji i wyjaśnień na temat realizacji Projektu, w tym także do przedkładania będących w jego posiadaniu oryginałów dokumentów lub ich poświadczonych kopii, w szczególności dokumentów rozliczeniowych, w terminach wskazanych przez Zamawiającego Wykonawca przeprowadzać będzie bieżącą analizę dotyczącą ponoszonych nakładów inwestycyjnych w porównaniu z wielkościami zawartymi w kosztorysie inwestorskim i kosztorysie ofertowym, na podstawie którego podpisano Umowę z Wykonawcą robót Wykonawca uczestniczy w odbiorze inwestycji lub jej części określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych, zgodnie z Ustawą Prawo budowlane Wykonawca przygotowuje rozliczenie zadania inwestycyjnego po odbiorze zadania od Wykonawcy robót budowlanych, zarówno częściowego jak i końcowego Wykonawca przygotowuje dokumentację niezbędną do dochodzenia, zabezpieczenia i egzekwowania od uczestników procesu inwestycyjnego wszelkiego rodzaju roszczeń związanych z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy, rękojmi, kar umownych i odszkodowań pozostających w związku z nie wykonaniem bądź nienależytym wykonaniem zawartych z nimi Umów, a także nadzorowanie ciągłości i aktualizacji wnoszonych przez Wykonawcę zabezpieczeń należytego wykonania umów. Wykonawca przygotowuje dokumentację do rozliczenia w ramach zawartej w niniejszym postępowaniu umowy na potrzeby sprawozdań dotacji otrzymanych z zewnątrz Wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy na Roboty Budowlane, jej czas trwania lub cenę wymagają zgody Zamawiającego w formie pisemnej. Wykonawca wykonuje wszystkie czynności zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami, a w szczególności zgodnie z ustawą Prawo budowlane i Prawem zamówień publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 3000 PLN słownie złotych: trzy tysiące 00/100

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.aleksandrow.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach