Przetargi.pl
Na usługę zorganizowania działań w ramach aktywnej integracji dla uczestników projektu Jesteśmy aktywni edycja 2014

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 78-100 Kołobrzeg, ul. Kamienna 3
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 35 48 066 , fax. 94 35 48 066
  • Data zamieszczenia: 2014-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. Kamienna 3 3
    78-100 Kołobrzeg, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 35 48 066, fax. 94 35 48 066
    REGON: 33101277400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://pcprkolobrzeg.finn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Na usługę zorganizowania działań w ramach aktywnej integracji dla uczestników projektu Jesteśmy aktywni edycja 2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I. Warsztaty z doradcą zawodowym. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 W warsztatach z doradcą zawodowym weźmie udział 22 uczestników. Uczestnicy zostaną podzieleni na 2 grupy po 11 osób. Przewiduje się, że warsztaty z doradcą zawodowym zostaną zrealizowane w ciągu 30 godzin lekcyjnych dla każdej z grupy. Warsztaty będę prowadzone przez firmę, która będzie posiadała ważny wpis do rejestrów podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia (zgodnie z interpretacją MRR nr DZF-I-82201-20-PM/12 z dnia 14.02.2012 r.). 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia, zajęcia były realizowane w Kołobrzegu. Przedział dni i godzin zajęć zostanie uzgodniony z Zamawiającym. 1.3 Przeprowadzenie zamówienia zgodnie z programem nauczania ustalonym z Zamawiającym. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: po podpisaniu umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych: 60 godzin lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część II. Grupy wsparcia z psychologiem. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Grypy wsparcia z psychologiem zostaną zorganizowane dla 22 uczestników, którzy zostaną podzieleni na 2 grupy po 11 osób. Przewiduje się, że każda grupa odbędzie 30 godzin lekcyjnych zajęć z psychologiem. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu. Przedział dni i godzin zajęć zostanie uzgodniony z Zamawiającym. 1.3 Przeprowadzenie zamówienia zgodnie z programem nauczania ustalonym z Zamawiającym. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od dnia podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych: 60 godzin lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część III. Warsztaty gospodarowania własnym budżetem domowym. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Warsztaty będą prowadzone w 2 grupach po 11 osób. Każda grupa odbędzie 30 godzin lekcyjnych zajęć teoretycznych i praktycznych. W sumie zostanie przeprowadzonych 60 godzin warsztatów. Celem będzie wzrost wiedzy ekonomicznej osób niepełnosprawnych, a także zwiększenie aktywności osób niepełnosprawnych w zakresie usamodzielnienia ekonomicznego oraz rozwój integracji społecznej. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu. Przedział dni i godzin zajęć zostanie uzgodniony z Zamawiającym. 1.3 Przeprowadzenie zamówienia zgodnie z programem nauczania ustalonym z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem wewnętrznym umożliwiającym sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania oraz wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. Część IV. Warsztaty zdrowego stylu życia. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Warsztaty zdrowego stylu życia będą odbywały się w 2 grupach po 11 osób. Zajęcia będą prowadzone przez dietetyka. Każda grupa odbędzie 30 godzin lekcyjnych zajęć w postaci warsztatów, wykładów, burzy mózgów, symulacji i analizy doświadczeń. W sumie zostanie przeprowadzonych 60 godzin warsztatów. Warsztat jest propozycją dla osób niepełnosprawnych, które mają problemy z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych oraz aktywnego stylu życia. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu, Przedział dni i godzin zajęć zostanie ustalone z Zamawiającym. 1.3 Program nauczania Wykonawca ustala z Zamawiającym. 1.4 Warsztaty powinny zakończyć się egzaminem wewnętrznym umożliwiającym sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania oraz wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych dla uczestnika: 60 godzin lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część V. Warsztaty komputerowe. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem zamówienia jest organizacja warsztatów komputerowych dla 22 uczestników projektu. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach 11 osobowych. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu, Przedział dni i godzin zajęć zostanie ustalone z Zamawiającym. 1.3 Program nauczania Wykonawca ustala z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych: dla każdej z grup przewiduje się 80 godzin zajęć lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu kwalifikacyjnego, umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część VI. Warsztaty wizażu i autoprezentacji. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem zamówienia jest organizacja warsztatów wizażu i autoprezentacji dla 22 uczestników projektu. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 11 osób. Celem będzie nabycie umiejętności autoprezentacji potencjalnym pracodawcą. Nauka dbania o swój wizerunek jako osoby niepełnosprawnej zarówno kobiet jak i mężczyzn połączona z metamorfozą uczestników. Warsztaty będą składać się z wykładów i zajęć praktycznych. Każda z uczestników przejdzie metamorfozę swojego wyglądu, które zostaną potwierdzone i udokumentowane zdjęciami. Każdy uczestnik skorzysta z usługi fryzjerskiej i kosmetycznej w gabinecie fryzjerskim i kosmetycznym. Zajęcia będą prowadzone przez stylistkę i kosmetyczkę. Zajęcia teoretyczne będą trwały 5 godzin a zajęcia praktyczne 25 godzin na każdą grupę 11 osobową. W sumie zostanie zrealizowane 60 godzin lekcyjnych warsztatów. Tematyka zajęć: Zasady autoprezentacji i wywierania wpływu. Jak ważne jest pierwsze wrażenie a sukces zawodowy. Odpowiedni styl ubierania się. Elementy savoir-vivre. Tworzenie indywidualnego wizerunku, dopasowanego do pozycji zawodowej, stylu życia i typu urody (zajęcia praktyczne). Jak należy dopasować ubiór uczesanie, makijaż do różnych sytuacji w kontaktach interpersonalnych (zajęcia praktyczne).Powstanie 22 metamorfoz uczestników projektu udokumentowane zdjęciami oraz otrzymanie przez 22 uczestników materiałów dydaktycznych. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu, Przedział dni i godzin zajęć zostanie ustalone z Zamawiającym. 1.3 Program nauczania Wykonawca ustala z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych: dla każdej z grup przewiduje się 60 godzin zajęć lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu kwalifikacyjnego, umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część VII. Warsztaty z przedsiębiorczości. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem zamówienia jest organizacja warsztatów z przedsiębiorczości dla 22 uczestników projektu. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 11 osób 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu, przedział dni i godzin zajęć zostanie ustalone z Zamawiającym. 1.3 Program nauczania Wykonawca ustala z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych każdego uczestnika: dla każdej z grup przewiduje się 60 godzin zajęć lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu kwalifikacyjnego, umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część VIII. Warsztaty komunikacji interpersonalnej. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem zamówienia jest organizacja warsztatów wizażu i autoprezentacji dla 22 uczestników projektu. Zajęcia odbywać się będą w 2 grupach po 11 osób. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu, Przedział dni i godzin zajęć zostanie ustalone z Zamawiającym. 1.3 Program nauczania Wykonawca ustala z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych każdego uczestnika: dla każdej z grup przewiduje się 60 godzin zajęć lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu kwalifikacyjnego, umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część IX. Zabiegi rehabilitacyjne. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie zabiegów dla uczestników projektu dopasowane i zalecane przez lekarza uwzględniające niepełnosprawność beneficjentów ostatecznych. Cel: Celem realizowanych zabiegów/zajęć rehabilitacyjnych jest zwiększenie dostępu do rehabilitacji leczniczej, a przede wszystkim poprawa stanu zdrowia osób niepełnosprawnych. Zapewnienie możliwości aktywnej rehabilitacji prowadzącej do rozbudzenia sił witalnych. Program: Program rehabilitacyjny zostanie dobrany indywidualnie dla każdego uczestnika zgodnie z zaleceniami lekarza i rodzajem niepełnosprawności. Zabiegi będą wykonywane w ośrodku, który posiada zaplecze rehabilitacyjne. Każdy uczestnik będzie posiadał własna kartę zabiegów służącą monitorowaniu procesu rehabilitacyjnego Wzór karty zabiegów zostanie opracowana przez Wykonawcę i przekazaną do akceptacji dla Zamawiającego). Zajęcia rehabilitacyjne będą prowadzone przez fizjoterapeutów i innych specjalistów posiadających odpowiednie doświadczenie i wykształcenie w zabiegach rehabilitacyjnych. Dla każdego uczestnika będą przeprowadzone 3 zabiegi dziennie przez okres 10 dni plus dodatkowo 1 zabieg związany z odnową biologiczną. Karta zabiegowa będzie składała się z: - zabiegów rehabilitacyjnych przepisanych przez lekarza, - jeden zabieg odnowy biologicznej. Wzór Karty stanowi załącznik do SIWZ. (karta została opracowana i zostanie przekazana przez Zamawiającego dla Wykonawcy z rodzajami zabiegów rehabilitacyjnych i zabiegów odnowy biologicznej jakie powinien zapewnić Wykonawca - załącznik do SIWZ). Produkty: 22 uczestników odbędzie zabiegi rehabilitacyjne potwierdzone indywidulanymi kartami rehabilitacyjnymi. Każdy z uczestników podniesie swoją sprawność fizyczną i psychiczną. 1.2 Zamawiający wymaga, aby zabiegi były realizowane w Kołobrzegu, w przedziale dni: poniedziałek - piątek i godziny do ustalenia z zamawiającym. 1.3 Termin zakończenia: nie później niż 10.12.2014 r. Część X. Kurs na dekoratora wnętrz. 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem części zamówienia jest kurs dekoratora wnętrz dla 1 osób bezrobotnych i/lub nieaktywnych zawodowo, zagrożonych wykluczeniem społecznym, które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu. Przedział dni i godzin zajęć zostanie ustalony Zamawiającym. 1.3 Przeprowadzenie zamówienia zgodnie z programem nauczania ustalonym z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem wewnętrznym sprawdzające wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania oraz wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz zaświadczenia kwalifikacyjnego przez Urząd Dozoru Technicznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od dnia podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych dla każdego uczestnika: 150 godzin lekcyjnych. Dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego i zewnętrznego umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania. 2.4. Wykonawca pokrywa koszty skierowanie do lekarza medycyny pracy w celu stwierdzenia przeciwwskazań do odbycia kursu. Część XI. Kurs języka niemieckiego 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem części zamówienia jest usługa nauki języka niemieckiego na poziomie A1 dla 9 osób i A2 dla 2 osób bezrobotnych, niepełnosprawnych, zagrożonej wykluczeniem społecznym, która jednocześnie jest osobą w wieku aktywności zawodowej. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu, w przedziale dni: poniedziałek - piątek i godz. od 8:00 do 15.30. Przedział dni i godzin zajęć może ulec zmianie po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 1.3 Program nauczania Wykonawca ustala z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem wewnętrznym umożliwiającym sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania oraz wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych dla uczestnika: 120 godzin lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania). Część XII. Kurs języka angielskiego 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem części zamówienia jest usługa nauki języka angielskiego na poziomie A1 dla 4 osób bezrobotnych, niepełnosprawnych, zagrożonej wykluczeniem społecznym, która jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej. 1.2 Zamawiający wymaga, aby w czasie szkolenia zajęcia były realizowane w Kołobrzegu, w przedziale dni: poniedziałek - piątek i godz. od 8:00 do 15.30. Przedział dni i godzin zajęć może ulec zmianie po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 1.3 Program nauczania Wykonawca ustala z Zamawiającym. 1.4 Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem wewnętrznym umożliwiającym sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania oraz wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu opatrzonego: flagą UE z odwołaniem do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i logiem Kapitał Ludzki wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. TERMINY DOTYCZĄCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 2.1 Rozpoczęcie szkolenia: od podpisania umowy. 2.2 Termin zakończenia szkolenia: nie później niż 10.12.2014 r. 2.3 Liczba godzin szkoleniowych dla uczestnika: 120 godzin lekcyjnych (dodatkowo należy przewidzieć czas niezbędny na przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego umożliwiającego sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnej tematyki przewidzianej w programie nauczania).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pcprkolobrzeg.finn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach