Przetargi.pl
„Montaż instalacji OZE w obiektach publicznych Gminy Knurów” – instalacja PV obiekt przy ul. Górniczej, instalacja PV obiekt przy ul. Szpitalnej.

Gmina Knurów ogłasza przetarg

  • Adres: 44190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 392 308 , fax. 32 2351521, 3392292
  • Data zamieszczenia: 2018-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Knurów
    ul. dr. Floriana Ogana 5
    44190 Knurów, woj. śląskie
    tel. 323 392 308, fax. 32 2351521, 3392292
    REGON: 27625758700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.knurow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Montaż instalacji OZE w obiektach publicznych Gminy Knurów” – instalacja PV obiekt przy ul. Górniczej, instalacja PV obiekt przy ul. Szpitalnej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj” pn.: „Montaż instalacji OZE w obiektach publicznych Gminy Knurów” polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji PV na obiektach sportowych Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Knurowie: 1) przy ul. Górniczej 2 w Knurowie; 2) przy ul. Szpitalnej 23 w Knurowie; szczegółowo opisanych w § 2 i § 3 wzoru umowy. 2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Zadanie 1 (część projektowa) - polegające na przygotowaniu kompletnej dokumentacji projektowej – projektu budowlanego i wykonawczego wraz z kosztorysem ofertowym oraz STWIORB wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień, zgłoszeń i pozwoleń na realizację Zadania 2; 2) Zadanie 2 (część wykonawcza) – polegające na dostawie i montażu (wraz z uruchomieniem, oddaniem do użytku i przeszkoleniem użytkowników) na budynkach wskazanych przez Zamawiającego następujących instalacji odnawialnych źródeł energii: a) wykonanie instalacji w obiekcie sportowym MOSiR Knurów przy ul. Górniczej 2 w celu pozyskiwania energii elektrycznej o mocy 200 kWp z energii słonecznej z zastosowaniem fabrycznie nowych ogniw fotowoltaicznych typu monokrystalicznego. Zamawiający, na podstawie zapisów PFU, nie dopuszcza do zwiększenia obciążenia dachu części administracyjno – biurowej, krytej pływalni oraz hali sportowej bez wzmocnienia konstrukcji obiektu. Montaż ogniw fotowoltaicznych możliwy będzie po dokonaniu wzmocnienia elementów dla których przekroczona została nośność. Miejsce łączeń z istniejącą konstrukcją oraz wszystkie elementy wzmacniające konstrukcję należy zabezpieczyć antykorozyjnie. Dla paneli fotowoltaicznych wymagane jest wykonanie odpowiedniej konstrukcji, celem ich właściwego montażu. b) wykonanie instalacji w obiekcie sportowym MOSiR Knurów przy ul. Szpitalnej 23 w celu pozyskiwania energii elektrycznej o mocy nie mniejszej niż 30 kWp i nie większej niż 40 kWp z energii słonecznej z zastosowaniem fabrycznie nowych ogniw fotowoltaicznych typu monokrystalicznego. Dla paneli fotowoltaicznych wymagane jest wykonanie odpowiedniej konstrukcji, celem ich właściwego montażu. Należy wykonać wzmocnienie konstrukcji dachu w związku z dodatkowym obciążeniem dachu instalacją fotowoltaiczną. Istniejącą konstrukcję oraz jej wzmocnienie należy zabezpieczyć antykorozyjnie. Konieczne jest również wykonanie pokrycia dachu nową membraną PCV o gr. 1,5 mm (powierzchnia dachu – ok. 1270 m2). 3. W zakres robót wchodzą również prace, które nie są szczegółowo wymienione we wzorze umowy, a w szczególności w § 2 lub § 3 wzoru umowy, dokumentacji opracowanej w ramach Zadania 1, a które powinny być wykonane w celu zapewnienia realizacji całości i kompletności robót oraz zapewnienia pełnego bezpieczeństwa i właściwej organizacji robót, o których mowa w ust. 1, z wykorzystaniem urządzeń ochronnych i zabezpieczających w zakresie bhp, ochrony mienia Zamawiającego oraz Wykonawcy i zabezpieczenia przeciwpożarowego przy współpracy z innymi wykonawcami. 4. Zakres Zadania 1. 1) Zadanie 1 obejmuje wykonanie dokumentacji składającej się z: a) opisu technicznego; b) części graficznej. 2) Dokumentacja, o której mowa w punkcie poprzedzającym, winna składać się w szczególności z: a) harmonogramu rzeczowo – finansowo - terminowego, uzgodnionego z Zamawiającym; b) przedmiaru robót i kosztorysu ofertowego; c) opisów i rysunków niezbędnych do realizacji robót, sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. 3) Zadanie 1 należy wykonać dla każdego z obiektów wymienionych w ust. 1 niniejszego rozdziału z osobna w następującej ilości: a) część projektową: a.1) projekt budowlany: 4 egzemplarze w formie pisemnej; 1 egzemplarz w formie elektronicznej; a.2) projekt wykonawczy: 3 egzemplarze w formie pisemnej; 1 egzemplarz w formie elektronicznej; b) przedmiar robót: b.1) 2 egz. w formie pisemnej; b.2) 1 egz. w formie elektronicznej; c) kosztorys ofertowy: c.1) 3 egz. w formie pisemnej; c.2) 1 egz. w formie elektronicznej; d) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych: d.1) 3 egz. w formie pisemnej; d.2) 1 egz. w formie elektronicznej. 4) W zakres Zadania 1 wchodzi ponadto: a) sporządzenie koncepcji projektowej; b) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem pozwoleń, zezwoleń, decyzji, opinii, odbiorów od wszystkich instytucji, urzędów, firm będących w jakikolwiek sposób powiązanych z realizowaną inwestycją; c) prowadzenie wszelkich spraw formalno – prawnych na etapie projektowania wynikających z obowiązujących przepisów i uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych związanych z planowaną inwestycją; d) wykonanie specyfikacji technicznych, świadectw energetycznych, analizy wytrzymałości konstrukcji dachu. 5) Szczegółowy zakres Zadania 1 określają: a) program funkcjonalno – użytkowy dla obiektu przy ul. Górniczej 2 w Knurowie; b) program funkcjonalno – użytkowy dla obiektu przy ul. Szpitalnej 23 w Knurowie; c) wytyczne wzmocnienia konstrukcji dachu hali sportowej, dachu pływalni oraz dachu części administracyjnej budynku MOSiR przy ul. Górniczej 2 w Knurowie w zakresie umożliwiającym wykonanie mikroelektrowni fotowoltaicznej; d) zestawienie parametrów; stanowiące zał. nr 4 do niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5. Zakres Zadania 2. 1) Zadanie 2 obejmuje wykonanie robót budowlanych na każdym z obiektów wymienionych w ust. 1 niniejszego rozdziału, na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji, o której mowa w ust. 4 niniejszego rozdziału oraz wymagań określonych w niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, a w szczególności określonych w Programach funkcjonalno-użytkowych oraz Wytycznych wzmocnienia konstrukcji dachu hali sportowej, dachu pływalni oraz dachu części administracyjnej budynku MOSiR przy ul. Górniczej 2 w Knurowie w zakresie umożliwiającym wykonanie mikroelektrowni fotowoltaicznej, o których mowa w ust. 4 pkt 5 niniejszego rozdziału. 2) W zakres Zadania 2 wchodzi ponadto: 3) prowadzenie wszelkich spraw formalno-prawnych podczas wykonywania robót budowlanych wynikających z obowiązujących przepisów oraz niniejszej umowy; 4) przygotowanie terenu budowy zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, Programami funkcjonalno-użytkowymi, obowiązującymi przepisami, normami, wiedzą techniczną oraz pisemnymi uzgodnieniami z Zamawiającym; 5) adaptacja istniejących pomieszczeń; 6) wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, Programami funkcjonalno-użytkowymi, Wytycznymi wzmocnienia konstrukcji dachu hali sportowej, dachu pływalni oraz dachu części administracyjnej budynku MOSiR przy ul. Górniczej 2 w Knurowie w zakresie umożliwiającym wykonanie mikroelektrowni fotowoltaicznej, obowiązującymi przepisami, normami, wiedzą techniczną oraz pisemnymi uzgodnieniami z Zamawiającym; 7) przeprowadzenie odbiorów robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, Programami funkcjonalno-użytkowymi, obowiązującymi przepisami, normami, wiedzą techniczną oraz pisemnymi uzgodnieniami z Zamawiającym; 8) przeprowadzenie nastaw wszystkich zastosowanych, zaadaptowanych urządzeń, technologii; 9) przeprowadzenie odpowiednich pomiarów, testów oraz sporządzenie na ich podstawie protokołów; 10) sporządzenie instrukcji obsługi, instrukcji użytkowania oraz serwisowania wszystkich zastosowanych, zaadaptowanych urządzeń, technologii; 11) przeprowadzenie szkoleń dla osób wskazanych przez Zamawiającego. Szkolenie powinno dotyczyć właściwej obsługi, eksploatacji urządzeń, technologii; 12) zapewnienie obsługi gwarancyjnej zgodnie z wytycznymi producentów urządzeń, opracowaną dokumentacją projektową, Programami funkcjonalno-użytkowymi; 13) wypełnianie otworów oraz naprawy części uszkodzonych wypraw (elementów wykończeniowych) podczas wykonywanych robót budowlanych; 14) przeprowadzanie okresowych przeglądów i konserwacji instalacji odnawialnych źródeł energii i ich poszczególnych elementów zgodnie z zaleceniami producentów; 15) usunięcie wszelkich wad (w tym dokonanie regulacji i innych czynności niezbędnych do należytego funkcjonowania instalacji odnawialnych źródeł energii) wykrytych w ramach przeprowadzonych przeglądów okresowych lub gwarancyjnych. 6. Wykonawca zobowiązany jest, po odbiorze Zadania 1 przez Zamawiającego, do pełnienia nadzoru autorskiego, tj. do dokonywania na każde żądanie Zamawiającego ewentualnych korekt wykonanego Zadania 1. W ramach nadzoru autorskiego Wykonawca zobowiązuje się na wezwania Zamawiającego, do nadzoru w toku realizacji inwestycji nad zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z Zadaniem 1 i obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi i Polskimi Normami, w terminie wskazanym w wezwaniu Zamawiającego, a ponadto do: 1) uzupełniania szczegółów Zadania 1 oraz wyjaśniania Zamawiającemu wątpliwości powstałych w toku realizacji inwestycji; 2) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w Zadaniu 1, zgłoszonych przez kierownika budowy lub Inspektora nadzoru Zamawiającego, z jednoczesnym poinformowaniem Zamawiającego o ewentualnym wzroście kosztów inwestycji wynikającym z wprowadzenia danej zmiany. Szczegółowe obowiązki oraz zakres nadzoru autorskiego określa wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: 1) zał. nr 1 do SIWZ – wzór umowy; 2) zał. nr 4 do SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia, tj. dokumenty wskazane w integralnej części SIWZ – str. 1 ust. 4 pkt 1), 2), 3) i 4). Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z SIWZ i jej załącznikami i zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych. 8. Całość realizacji zamówienia, w tym wykonywanie praw i obowiązków Zamawiającego, będzie prowadził Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Knurowie, ul. Górnicza 2, 44-193 Knurów - samorządowa jednostka budżetowa, zwany dalej Realizatorem. 9. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych wszędzie tam, gdzie w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia przedmiot zamówienia opisany został za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę. 10. Wszelkie parametry, w tym parametry techniczno - eksploatacyjne oraz użytkowe urządzeń i materiałów zastosowanych przez Wykonawcę przy realizacji zamówienia muszą spełniać wymogi wskazane w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia. Podanie typów urządzeń oraz nazw producentów należy traktować jako przykładowe. 11. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji jakości: 1) na dokumentację projektową – projekty: budowlany i wykonawczy objęte niniejszym zamówieniem (Zadanie 1) - na okres 24 miesięcy; 2) na wykonane prace budowlano – montażowe (roboty budowlane) objęte niniejszym zamówieniem - na okres 7 lat, w tym: a) na inwertery – na okres zadeklarowany w ofercie, nie krótszy niż 10 lat (gwarancja producenta); b) na panele fotowoltaiczne – na okres zadeklarowany w ofercie, nie krótszy niż 10 lat (gwarancja producenta); licząc od daty przekazania przez Wykonawcę Zadania 1 i każdej z poszczególnych części Zadania 2 i przejęcia ich przez Zamawiającego, jako należycie wykonanych potwierdzonych protokołem zdawczo odbiorczym, o którym mowa w § 7 ust. 2 wzoru umowy lub bezusterkowym protokołem odbioru, o którym mowa w § 12 ust. 5 wzoru umowy. Ponadto Wykonawca zapewnia gwarancję producenta paneli przez okres 25 lat na spadek mocy paneli do minimalnie 80% wartości początkowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu winien wnieść wadium w wysokości 55.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych). 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 PZP. 4. Wadium winno być ważne na cały okres związania ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Knurów w: GETIN NOBLE Bank S.A., konto nr 67 1560 1081 2121 0517 3581 0006. 6. Wadium w pieniądzu przechowywane jest na rachunku bankowym. 7. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w oryginale, w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, pok. 217, II piętro, nie później niż do terminu składania ofert wyznaczonego w SIWZ, i nie powinno ono stanowić załącznika do oferty – z uwagi na konieczność zwrotu dokumentu. Wadium wnoszone w postaci gwarancji lub poręczenia musi zawierać zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zapłaty zamawiającego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. Gwarant (Poręczyciel) nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. W przypadku gdy, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wnoszą wadium w postaci gwarancji lub poręczenia to z ich treści musi wynikać, że odnoszą się one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub poręczenia jak i wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8. Wadium uważa się za wniesione w terminie: 1) z chwilą uznania rachunku bankowego zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert - w pieniądzu, 2) z chwilą złożenia w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów przed upływem terminu składania ofert - w pozostałych formach.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty, wg wzoru Zamawiającego, o treści odpowiadającej Załącznikowi nr 2 do SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ci składają jeden formularz oferty. 2. Dokument z którego wynikać będzie umocowanie dla osoby(osób) podpisujących ofertę do reprezentowania w postępowaniu wykonawcy(ów) np. KRS, CEIDG, pełnomocnictwo. 3. Dokumenty składane w celu wykazania, że zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie z rozdz. X ust. 10 i 11 SIWZ. 4. Zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotu, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP w celu udowodnienia, że realizując zamówienie, wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zamawiający wymaga, aby składany dokument określał w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Gdy dowodem dysponowania zasobami innych podmiotów wybranym przez wykonawcę, jest zobowiązanie tego podmiotu, musi ono przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma. Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego podpis pod treścią oświadczenia osoby uprawnionej do reprezentacji innego podmiotu, spełnia wymóg formy pisemnej zobowiązania. 5. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wskazanych w § 5 pkt 1) – 9) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016r., poz. 1126) w zakresie określonym w rozdz. V ust. 4 pkt 2) lit. b) SIWZ. 6. Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tego podwykonawcy dokumentów wskazanych w rozdz. VI ust. 3 pkt 1) SIWZ. 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.knurow.pl w zakładce Zamówienia publiczne dot. danego postępowania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) PZP wg wzoru zamieszczonego na stronie internetowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach