Przetargi.pl
Montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczuczyn

Gmina Szczuczyn ogłasza przetarg

  • Adres: 19-230 Szczuczyn, Plac 1000-lecia
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 86 273 50 80 , fax. 86 273 50 81
  • Data zamieszczenia: 2020-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szczuczyn
    Plac 1000-lecia 23
    19-230 Szczuczyn, woj. podlaskie
    tel. 86 273 50 80, fax. 86 273 50 81
    REGON: 45066976600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.um.szczuczyn.pl/, www.bip.um.szczuczyn.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczuczyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej: a) Publiczne Gimnazjum im. St. Antoniego Szczuki w Szczuczynie, ul. Plac 1000-lecia 14 – moc min. 39,96 kWp (obecnie po przekształceniu Szkoła Podstawowa); b) Oczyszczalnia Ścieków w Szczuczynie, ul. Łąkowa – moc min. 39,96 kWp; c) Stacja Uzdatnienia Wody w miejscowości Niedźwiadna – o mocy min. 34,78 kWp; d) Stacja Uzdatniania Wody w miejscowości Wólka – o mocy min. 29,60 kWp e) Szkoła Podstawowa w Szczuczynie, ul. Kilińskiego 39 – o mocy min. 19,24 kWp; f) Szkoła Podstawowa w Niedźwiadnej – o mocy min. 39,96 kWp. 1.2. Zakres planowanych prac obejmuje: a) Dostawa i montaż obliczonej oraz zaprojektowanej dla uwarunkowań terenu lub obiektu, systemowej konstrukcji ze stali w powłoce galwanicznej, wolnostojącej dwupodporowej wbijanej w grunt w przypadku instalacji na gruncie oraz dachowej przystosowanej dla danego pokrycia dachowego. b) Dostawa i montaż modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych – zgodnie z załączoną dokumentacją. c) Dostawa i montaż inwertera fotowoltaicznego w optymalnym miejscu, uzgodnionym z Inwestorem – zgodnie z załączoną dokumentacją. d) Dostawa i montaż optymalizatorów mocy – w ilości zgodnej z ilością modułów. e) Podłączenie strony DC do inwertera fotowoltaicznego i przeprowadzenie odpowiednich pomiarów elektrycznych stringów, w tym przekazanie dokumentów pomiarowych. f) Podłączenie strony AC do istniejącej rozdzielni w obiekcie, na którego potrzeby zbudowano instalację fotowoltaiczną. g) Dokonanie rozruchu instalacji wraz z odpowiednim przeszkoleniem użytkownika, przekazaniem użytkownikom instrukcji obsługi w języku POLSKIM. h) Jeśli zajdzie taka potrzeba uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii i zgłoszeń dotyczących zainstalowanego zestawu fotowoltaicznego, biorąc pod uwagę również zapisy art. 29 pkt 2 ppkt 16 ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. 2019.1186 z późn zm.) – dotyczy uzgodnień warunków p.poż. i) Przekazanie uzupełnionej i skompletowanej dokumentacji oraz jej złożenie w imieniu Zamawiającego do PGE Dystrybucja S.A. w Łomży, zgodnie z wytycznymi zawartymi na stronie dostawcy energii. j) Przedłożenie odpowiednich wyliczeń celem udokumentowania efektu ekologicznego, a tym samym zapewnienie stałego monitoringu jego pomiarów, celem bieżącego nadzoru i pracy instalacji. k) Przedstawienie w formie tabelarycznej wyliczenia rocznego spadku emisji gazów cieplarnianych w tonach równoważnika CO2 oraz szacunkowa ilość energii elektrycznej produkowanej przez nowo wybudowane instalacje. l) Sporządzenie szczegółowego wykazu zastosowanych i wbudowanych urządzeń wraz z kartami gwarancyjnymi producenta, certyfikatami, atestami, dokumentacją techniczną powykonawczą. ł) Przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej, łącznie z inwentaryzacją geodezyjną wskazującą usytuowanie elementów instalacji w przypadku posadowienia ich na ziemi oraz wszelkich mediów znajdujących się w ziemi. 1.3. Zamawiający w załączeniu do niniejszego SIWZ zamieszcza projekty wykonawcze instalacji fotowoltaicznych dla poszczególnych obiektów, stanowiące szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.4. W okresie gwarancji montażowej (rękojmi), Wykonawca będzie przeprowadzał przeglądy i serwisy gwarancyjne zgodnie z zaleceniami producenta, które skalkuluje w cenie przedstawianej oferty, wszelkie szczegóły zawarto w załączniku nr 5 stanowiącym wzór umowy. 1.5. Reakcja na zgłoszenie wad i usterek dostarczonych urządzeń lub wykonanych prac nastąpi niezwłocznie jednak nie dłużej niż w okresie 48 godzin od chwili otrzymania zgłoszenia. 1.6. Usunięcie zgłoszonych wad lub usterek urządzeń lub wykonanych prac ma nastąpić nie później niż w okresie 5 dni roboczych od dnia w którym otrzymano zgłoszenie, w zakres serwisu wchodzi: dojazd na miejsce naprawy, naprawa uszkodzonego sprzętu lub wymiana na nowe urządzenie, czy też przekazanie urządzenia zastępczego. 1.7. Zamawiający wymaga maksymalnego poziomu bezpieczeństwa systemu PV poprzez zastosowanie funkcji zredukowania napięcia ogniwa fotowoltaicznego, do bezpiecznego napięcia po wyłączeniu zasilania prądem zmiennym lub wyłączeniu falownika. System redukcji napięcia ogniw fotowoltaicznych do poziomu napięcia bezpiecznego tj. maksymalnie 60V DC dla pojedynczego łańcucha paneli fotowoltaicznych, zapewnia bezpieczeństwo instalatorów, ekip ratowniczym (strażacy), służbom utrzymania a także użytkownikom. Funkcja redukcji napięcia ogniw fotowoltaicznych musi zapewnić spełnienie norm IEC 60947 (lub równoważnej) jako element odłączający pomiędzy falownikiem fotowoltaicznym, a generatorem fotowoltaicznym oraz z normą VDE-AR-E 2100-712 (lub równoważną) w przypadku pożaru lub konserwacji. 1.8. Zamawiający wymaga, aby system dawał możliwość monitoringu falowników i jego parametrów: moc chwilowa / produkcja dzienna, miesięczna, roczna, parametry sieciowe takie jak napięcie i częstotliwość. Ponadto w zakresie monitoringu Zamawiający wymaga, aby każda instalacja posiadała kilka poziomów dostępowych do monitoringu: - Zarządcy obiektu na której zainstalowana jest instalacją fotowoltaiczna; - poziom nadrzędny (właściciel kilku instalacji); - poziom instalatorski; - poziom obserwatora bez możliwości ingerencji w konto (tylko do odczytu). Wykonawca zapewni, w cenie wykonania instalacji, bezpłatny dostęp do platformy monitorowania w czasie rzeczywistym. Dostęp musi być możliwy z dowolnego komputera lub urządzenia mobilnego mającego dostęp do sieci internetowej. W przypadku umieszczenia inwertera w miejscu gdzie brak jest dostępu bezprzewodowego do internetu w obiekcie, należy przystosować inwerter do odbioru GSM. 1.9. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, czy załączonej dokumentacji znajdują się jakiekolwiek odniesienia do określonego wyrobu, źródła znaków towarowych, patentów czy pochodzenia – należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno-eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych niż te, podane w dokumentacji wykonawczej. Ilekroć Zamawiający powołuje się na normy, aprobaty, specyfikacje techniczne czy systemy odniesienia, przy opisie przedmiotu zamówienia dopuszcza się rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy i usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 1.10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym szczegółowy zakres robót/prac do wykonania zawierają poszczególne załączniki do SIWZ: wzór umowy, dokumentacja wykonawcza, przedmiar robót, warunki wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: XIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. najpóźniej do dnia 07 sierpnia 2020r. do godz. 10:00, przy czym wadium wniesione w pieniądzu musi znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1. pieniądzu, 3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3. gwarancjach bankowych, 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020r, poz. 299). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj. BS Szczuczyn 25 8768 0003 0000 0202 2000 0130 z tytułem przelewu „Wadium – Montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczuczyn” 5. Dokonanie wypłaty zabezpieczonej kwoty nie może być uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków lub przedłożenia jakichkolwiek dokumentów. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. W przypadku nie wskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 13.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 13.2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć kserokopię dowodu wniesienia wadium. Wadium wniesione w innych formach niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału w oddzielnej kopercie, w siedzibie zamawiającego. Nie załączać oryginału gwarancji lub poręczenia do oferty. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: OŚWIADCZENIA, KTÓRE MA ZŁOŻYĆ KAŻDY WYKONAWCA W TERMINIE DO 3 DNI OD DNIA UPUBLICZNIENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJACEGO WYKAZU ZŁOŻONYCH OFERT Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://www.um.szczuczyn.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu - bez dodatkowego wezwania - oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z zamieszczonym w SIWZ wzorem. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca wraz ze złożeniem oświadczenia może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z wykonawców. Ww. oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia tylko jednej oferty w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach