Przetargi.pl
Montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków gminnych w Gminie Herby

Gmina Herby ogłasza przetarg

  • Adres: 42-284 Herby, Lubliniecka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 34 3574100 w. 17, , fax. 34 3574105
  • Data zamieszczenia: 2020-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Herby
    Lubliniecka 33
    42-284 Herby, woj. śląskie
    tel. 34 3574100 w. 17, , fax. 34 3574105
    REGON: 15139843900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.herby.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków gminnych w Gminie Herby
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków gminnych w Gminie Herby”: - o mocy 8,1 kWp na budynku zaplecza sportowo – socjalnego przy boisku sportowym w Herbach – ul. Katowicka 4, 42-284 Herby, - o mocy 4,2 kWp na budynku socjalno – administracyjnym przy boisku sportowym w Lisowie – ul. Sportowa 2, 42-714 Lisów, - o mocy 15 kWp na budynku kotłowni osiedlowej w Lisowie – ul. Stawowa 62b, 42-714 Lisów, - o mocy 39,6 kWp na budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Lisowie – ul. Szkolna 2, 42-714 Lisów, - o mocy 13,8 kWp na budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Olszynie – Olszyna, ul. Szkolna 4, 42-284 Herby. Zamówienie dotyczy projektu pn.: „Montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków gminnych w Gminie Herby”, który jest realizowany w ramach konkursu nr RPSL.04.01.01-IZ.01.01-24-256/18 w ramach Osi Priorytetowej IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie 4.1.1 Odnawialne źródła energii – ZIT. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje montaż i konfigurację urządzeń systemu fotowoltaicznego: 1) Dostawę paneli fotowoltaicznych polikrystalicznych, wraz z montażem i uruchomieniem; 2) Dostawę konstrukcji dla paneli fotowoltaicznych; 3) Dostawę i instalację inwertera oraz skrzynki zabezpieczającej stronę DC w celu przetransferowania wyprodukowanej energii elektrycznej do sieci odbiorcy; 4) Dostawę i instalację skrzynki zabezpieczeniowej po stronie AC; 5) Konfigurację systemu monitoringu w celu diagnostyki i wizualizacji uzysków energetycznych oraz optymalizacji sterowania zainstalowanego systemu fotowoltaicznego; 6) Ułożenie tras kablowych na dachu oraz wewnątrz budynku na potrzeby instalacji fotowoltaicznej; 7) Uziemienie instalacji PV; 8) Wizualizację systemu działania instalacji. W związku z podłączeniem systemu fotowoltaicznego do sieci elektroenergetycznej nie ma konieczności magazynowania energii elektrycznej przez dodatkowe urządzenia magazynujące energię elektryczną, całość wyprodukowanej energii elektrycznej zostanie zużyta na potrzeby budynków, a nadwyżka odebrana zostanie przez sieć elektroenergetyczną OSD. Instalacja fotowoltaiczna zostanie wpięta do rozdzielnicy głównej budynków. Poniżej przedstawiono wyszczególnienie zestawów instalacji PV i ich liczby na lokalizacjach: 1. Budynek zaplecza sportowo – socjalnego przy boisku sportowym w Herbach - Moc instalacji [kWp] 8,1; liczba paneli 27; Ilość i minimalna moc inwertera [kW] 1 szt., min. 8 kW. 2. Budynek socjalno – administracyjny przy boisku sportowym w Lisowie - Moc instalacji [kWp] 4,2; liczba paneli 14; Ilość i minimalna moc inwertera [kW] 1 szt. min. 4 kW. 3. Budynek kotłowni osiedlowej w Lisowie - Moc instalacji [kWp] 15; liczba paneli 50; Ilość i minimalna moc inwertera [kW] 1 szt., min. 15 kW. 4. Budynek Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Lisowie - Moc instalacji [kWp] 39,6; liczba paneli 132; Ilość i minimalna moc inwertera [kW] 2 szt. o łącznej mocy min. 40 kW. 5. Budynek Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Olszynie - Moc instalacji [kWp] 13,8; liczba paneli 46; Ilość i minimalna moc inwertera [kW] 1 szt., min. 12 kW. Razem moc instalacji [kWp] : 80,7. Razem liczba paneli; 269. Szczegółowe wymagania dot. urządzeń, w tym paneli fotowoltaicznych i inwerterów zawiera dokumentacja projektowa („Wymagania stawiane urządzeniom”). 3. Szczegółowy zakres zamówienia został ujęty w dokumentacji projektowej w tym w przedmiarach robót (pełniących materiał pomocniczy do kalkulacji ceny), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz wzorze umowy (Załącznik nr 4) - stanowiącymi załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 4. Tam gdzie w SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej i STWiORB został wskazany znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacją projektową oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej i STWiORB. 5. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia poprzez odesłanie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 6. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. W przypadku wymaganego w dokumentacji projektowej i STWiORB oznakowania i certyfikatów, Zamawiający akceptuje oznakowania i certyfikaty równoważne. 8. Ilekroć w dokumentacji projektowej i STWiORB mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 9. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 10. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty oraz na zainstalowane urządzenia liczony od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego (bez uwag) – wynosi co najmniej: 1) Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynku zaplecza sportowo – socjalnego przy boisku sportowym w Herbach: - Panele fotowoltaiczne – 10 lat, - Inwerter - 8 lat, - Wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia – 5 lat. 2) Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynku socjalno – administracyjnego przy boisku sportowym w Lisowie: - Panele fotowoltaiczne - 10 lat, - Inwerter - 8 lat, - Wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia – 5 lat. 3) Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynku kotłowni osiedlowej w Lisowie: - Panele fotowoltaiczne - 10 lat, - Inwerter – 8 lat, - Wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia – 5 lat. 4) Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Lisowie: - Panele fotowoltaiczne - 10 lat, - Inwertery – 8 lat, - Wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia – 5 lat. 5) Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Olszynie: - Panele fotowoltaiczne - 10 lat, - Inwerter – 8 lat, - Wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia – 5 lat. Wyłączenie zobowiązań wynikających z gwarancji jakości nie może obejmować zwolnienia Wykonawcy z gwarancji w przypadku wad powstałych na skutek: • obciążenia śniegiem, • gradobicia. Wymagany termin rękojmi jest równy okresowi gwarancji. 11. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) wszystkich osób, które będą wykonywać w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia czynności polegające na wykonaniu robót przygotowawczych oraz robót budowlano – montażowych określonych w dokumentacji projektowej i STWiORB, które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, robotami, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Mając na względzie treść Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/28/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych (…) oraz ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2018 r., poz. 2389 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą oze, Zamawiający wymaga, aby instalator systemów fotowoltaicznych posiadał stosowny certyfikat, o którym mowa w art. 139 ust. 2 lub art. 145 ustawy oze. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 12. Wykonany przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust 5 ustawy Pzp. 13. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Priorytet IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.1. Odnawialne źródła energii, Poddziałanie 4.1.1. Odnawialne źródła energii - ZIT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 48 8288 1014 2001 0000 0042 0001 z dopiskiem: „Montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków gminnych w Gminie Herby”. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11 lit. a). 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach