Przetargi.pl
Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu

Gmina Wałbrzych ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, Pl. Magistracki 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 6655153, 6655154 , fax. 074 6655155
  • Data zamieszczenia: 2009-12-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałbrzych
    Pl. Magistracki 1 1
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 074 6655153, 6655154, fax. 074 6655155
    REGON: 00057959500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w następującym zakresie: 1) wyposażenie całego budynku, włącznie z wieżą i strychami w instalację sygnalizacji pożaru połączoną z obiektem Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu, 2)wyposażenie kondygnacji użytkowych w dźwiękowy system ostrzegawczy DSO (łącznie z piwnicami), 3) wyposażenia wszystkich dróg ewakuacyjnych obiektu w części użytkowej w oświetlenie ewakuacyjne, uruchamiane za pomocą czujników, 4)montażu systemu kamer na wszystkich ciągach komunikacyjnych, 5)wykonania samoczynnej instalacji oddymiającej klatkę schodową reprezentacyjną (k1) z wentylatorem oddymiającym, bądź inne rozwiązanie sieci wentylatorów spiętych w jeden system sterowany elektronicznie (uruchamiane za pomocą systemu - czujników wykrywania dymu), 6)wykonania samoczynnych urządzeń oddymiających klatkę schodową gospodarczą (k2) w postaci przystosowania istniejących okien do poziomu II piętra - wzwyż; 7)sterowanie przez automatyczny system czujników zamknięcia przejść na inne kondygnacje, oddzielenia przejść drzwi i świetliki ppoż; Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia właściwego organu administracji na użytkowanie, bądź zaświadczenia tego organu o zakończeniu robót. Opracowany projekt budowlany oraz rozwiązania podane w projekcie wykonawczym, powinny być uzgodnione z Dolnośląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków we Wrocławiu O Wałbrzych - z uwagi na zabytkowy charakter Zamku Książ, oraz z użytkownikiem - Przedsiębiorstwem Zamek Książ Sp. z o.o. w Wałbrzychu. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z programem funkcjonalno-użytkowym (PFU) oraz dokonać wizji lokalnej terenu przed złożeniem oferty. Niezapoznanie się Wykonawcy ze stanem faktycznym nie będzie podstawą do wnoszenia roszczeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w projekcie umowy oraz programie funkcjonalno użytkowym (PFU).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453121008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 25.000,00 PLN najpóźniej do 15.01.2010r. do godz. 10.00.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki; 1) Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązania są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniany będzie łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie; 3) Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: 4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenie. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich; 5) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1PZP.W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich. Sposób oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: a) Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków o których mowa powyżej i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1PZP; b) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. c)Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku. d) Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i 2 PZP. Ofertę Wykonawcy Wykluczonego uważa się za odrzuconą. e) Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach niniejszej SIWZ. f) Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. g) Zamawiający wzywa do uzupełnienia oświadczeń, pełnomocnictw lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych w art. 26 ust. 3 PZP. h) Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie wykonawcy z jego dalszego udziału w nim zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 3 PZP
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ad 1a) Oświadczenie o posiadaniu uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. (załącznik nr 1 - formularz oferty) ad 2) Wykazać realizację w systemie: a) projektuj i buduj: w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwóch zadań o podobnym rodzaju tj.: zaprojektowanie i wykonanie w obiektach użyteczności publicznej o min. kubaturze 20 000m3 i pow. użytkowej 2 000m2 każdy, wpisanym do rejestru zabytków, instalacji sygnalizacji pożaru połączonej z obiektem Państwowej Straży Pożarnej, dźwiękowego systemu ostrzegawczego, samoczynnej instalacji oddymiającej pomieszczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 7); Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych robót. LUB b) projektuj: w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwóch usług projektowych w obiektach użyteczności publicznej o min. kubaturze 20 000m3 i pow. użytkowej 2 000m2 każdy, wpisanym do rejestru zabytków, instalacji sygnalizacji pożaru połączonej z obiektem Państwowej Straży Pożarnej, dźwiękowego systemu ostrzegawczego, samoczynnej instalacji oddymiającej pomieszczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 7); Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych usług. buduj: w okresie w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwóch robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o min. kubaturze 20 000m3 i pow. użytkowej 2 000m2 każdy, wpisanym do rejestru zabytków, instalacji sygnalizacji pożaru połączonej z obiektem Państwowej Straży Pożarnej, dźwiękowego systemu ostrzegawczego, samoczynnej instalacji oddymiającej pomieszczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 7); Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych robót. W celu potwierdzenia niniejszego warunku Wykonawca musi wykazać, że wykonał łącznie co najmniej 2 dokumentacje projektowe oraz 2 roboty budowlane spełniające warunki określone powyżej oraz zobowiązany jest przedłożyć wykaz wykonanych robót projektowych i budowlanych z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców sporządzonych według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców, Wykonawcy wypełniają załącznik nr 7 wspólnie) oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały należycie wykonane. ad 3) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności z podziałem na n/w osoby (załącznik nr 8) i/lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w przedmiotowym wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował: a1) osoba, która będzie sporządzała dokumentację projektową załączoną do wniosku o pozwolenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zawierającą uwarunkowania konserwatorskie, wytyczne Komendanta Straży Pożarnej, w zakresie zagadnień techniczno-budowlanych z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, powinna posiadać zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu dla projektantów i instalatorów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory dóbr kultury wydane przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych w Warszawie (więcej szczegółów w Zaleceniach konserwatorskich z dnia 15.10.2008r. i in. dokumentach załączonych do PFU). W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku do załącznika nr 8 dla osoby/osób wymienionej w rozdziale III pkt. 1.3a. lit. a1) SIWZ należy przedłożyć zaświadczenie, o którym mowa wyżej. a2) osoba która będzie pełniła funkcję kierownika budowy powinna posiadać uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych. W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 8 dla osoby wymienionej w rozdziale III pkt. 1.3a. Lit.a2 ) SIWZ należy przedłożyć ich uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego. ad 4a) Oświadczenie o sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie niniejszego zamówienia (formularz oferty - załącznik nr 1) ad 5a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich (formularz oferty - załącznik nr 1); Ad 5b) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wykonawcy działającego w ramach spółki prawa handlowego obowiązuje załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. (załącznik nr 2); Ad 5c) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 3); Ad 5d) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 4); Ad 5e) Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 5); Ad 5f) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 6) 2. Wykonawcy zagraniczni: 1) Wykonawca zagraniczny (mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski) zamiast dokumentów wskazanych w rozdziale III SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawiane w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego oraz osób zarządzających zakazu ubiegania się o zamówienie; d) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia lub zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy PZP wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenie osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.walbrzych.pl/zzp/systemppozzamekksiaz2.zip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach