Przetargi.pl
Modernizację przepustu drogowego na dz. nr 43/5, 40/5, 21/1 w Chojnicach w ramach zadania Porządkowanie gospodarki wodami opadowymi zrzucanymi do Strugi Jarcewskiej

Urząd Miejski ogłasza przetarg

  • Adres: 89-600 Chojnice, ul. Stary Rynek 1
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3971800 , fax. 052 3972194
  • Data zamieszczenia: 2011-01-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski
    ul. Stary Rynek 1 1
    89-600 Chojnice, woj. pomorskie
    tel. 052 3971800, fax. 052 3972194
    REGON: 00052345900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.chojnice.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizację przepustu drogowego na dz. nr 43/5, 40/5, 21/1 w Chojnicach w ramach zadania Porządkowanie gospodarki wodami opadowymi zrzucanymi do Strugi Jarcewskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą Modernizacja przepustu drogowego na dz. nr 43/5, 40/5, 21/1, 22/8 w Chojnicach w ramach zadania Porządkowanie gospodarki wodami opadowymi zrzucanymi do Strugi Jarcewskiej; 2.Zakres zamówienia obejmuje: Remont istniejącego przepustu drogowego pod ul. Asnyka wraz z odbudową istniejącego rowu melioracyjnego A na długości 5.0 m i rowu melioracyjnego B/5. W ramach remontu przepustu zaprojektowano wymianę istniejących rur betonowych d=800 mm długości około 10.0 m na rury żelbetowe kielichowe WIPRO d=800 mm montowane na uszczelkę, klasa wytrzymałości III produkowane według normy PN-EN 1916:2005 - beton C45/55 (B 55), (120 kN/mb), grubość ścianki 100 mm. Projektuje się wydłużenie przepustu do 25.0 m z zachowaniem jego dotychczasowej lokalizacji. Wydłużenie przepustu wynika z planowanego poszerzenia istniejącego pasa drogowego ul. Asnyka. Ściany czołowe wlotu i wylotu przepustu wykonać jako ściany oporowe żelbetowe, wylewane na miejscu z betonu klasy C25/30 (B30), klasa ekspozycji betonu XC4, XF3. Zbrojenie prętami żebrowanymi 10 i 12 mm ze stali gatunku AIII (34GS) i prętami gładkimi 8 mm ze stali A0 (St0S). Z uwagi na projektowaną zastawkę na wlocie przepustu drogowego należy wykonać okap ściany czołowej, tak by umożliwić montaż zastawki naściennej. W celu umożliwienia odpływu awaryjnego przepustu drogowego przewidziano montaż na rurociągu z rur Wipro DN/ID= 800 mm studni betonowej o średnicy wewnętrznej d = 1500 mm. Dno studni (studnia denna) powinno być monolitycznym prefabrykowanym elementem betonowym z betonu min. B45 (wodoszczelnego i wibroprasowanego). Z uwagi na montaż studni w planowanym pasie drogowym ul. Asnyka zastosować pierścień odciążający. Odpływ awaryjny przepustu drogowego, zgodnie z odrębnym opracowaniem projektowym pod nazwą Budowa ulicy Asnyka od KM 0+000,00 do km 0+665,70 oraz ulicy Leśmiana od KM 0+000,00 do KM 0+259,00 w Chojnicach - kanalizacja deszczowa stanowić będzie rura dwuścienna z PP d=800 mm, SN 8. Na etapie realizacji przepustu należy otwór wykonany fabrycznie w studni betonowej na rurę odpływu awaryjnego zamurować cegłą kanalizacyjną, tak by możliwe było podłączenie w przyszłości rury z PP d=800 mm w ramach budowy kanalizacji deszczowej w ul. Leśmiana. Skarpy ziemne nad wlotem i wylotem przepustu umocnić płytami drogowymi ażurowymi meba. Na czas remontu przepustu od strony napływu wód opadowych należy wykonać tymczasową tamę ziemną wyłożoną folią. Nadmiar wód opadowych należy przepompować do rowu melioracyjnego odpływowego. UWAGA !!! Od momentu podpisania umowy oraz przekazania placu budowy, jak i w trakcie prac remontowych Wykonawca zabezpiecza swobodny przerzut wód z rowu Władysławek w kierunku ul. Człuchowskiej w sposób uniemożliwiający zalanie nieruchomości położonych wzdłuż rowu aż do wlotu zlokalizowanego przy ul. Leśmiana. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: a.załącznik nr 7 do SIWZ - Dokumentacja projektowa wraz z zał. do opisu przedmiotu zamówienia; b.załącznik nr 8 do SIWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót; c.załącznik nr 9 do SIWZ - Przedmiar robót. 4.Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w wyniku nie wykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia. Przystępując do realizacji umowy i w trakcie jej trwania wybrany Wykonawca musi posiadać polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia w wysokości gwarantującej pokrycie rzeczywistej szkody. 5.Zamówienie będzie realizowane w okresie od podpisania umowy do 30 kwietnia 2011 r. 6.Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. 7.Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., Nr 39, poz. 251 ze zm.). Wywóz odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy. 8.Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia zlecić Podwykonawcy lub Podwykonawcom zobowiązany jest wskazać w ofercie część przedmiotu zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom; 9.Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego. 10.Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane. 11.Włączenia i wyłączenia urządzeń, sieci itp. niezbędne do realizacji budowy Wykonawca uzyska we własnym zakresie i również poniesie koszty z tym związane. 12.Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 13.Wykonawca wykona badania zagęszczenia gruntu, przez laboratoria posiadające wymagane uprawnienia, co 10 mb po remoncie przepustu, wskaźnik zagęszczenia 1,0 i przekaże je Zamawiającemu w trakcie odbioru robót. Jednocześnie Zamawiający wyjaśnia, iż podstawą sporządzenia uproszczonego kosztorysu ofertowego jest projekt budowlany i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Natomiast przedmiar robót stanowi opracowanie wtórne w stosunku do wyżej wymienionej dokumentacji i obrazuje on skalę zamierzenia budowlanego i ułatwia Wykonawcom oszacowanie kosztów realizacji inwestycji. Dlatego nie przypisuje się przedmiarowi decydującego znaczenia z punktu widzenia sposobu obliczenia ceny ofertowej. Zapis ten należy odnieść również do art. 632 § 1 kc. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. 14.W przypadku wprowadzenia zmian nieistotnych do projektu, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie uzyskać zgodę Projektanta i aprobatę Zamawiającego. 15.Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy licząc od dnia bezusterkowego odbioru przez Zamawiającego wykonanego przedmiotu umowy. 16.Wykonawca jest zobowiązany posiadać na dzień technicznego odbioru końcowego robót wymaganą i niezbędną dokumentację powykonawczą (certyfikaty, atesty, karty techniczne, autoryzacje) łącznie z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą (w 3 egz.), która winna zawierać dane techniczne (wielkości) oraz dokumenty wymagane przez Prawo budowlane. 17.Zamawiający ustanowi Nadzór Inwestorski, który winien być informowany na bieżąco o czynnościach Wykonawcy zgodnie z szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 18.Zamawiający dopuszcza użycie innych równoważnych materiałów, technologii i urządzeń niż wskazane w dokumentacji projektowej (jeżeli ich opisanie w dokumentacji nastąpiło poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia) lecz muszą one spełniać wszystkie normy oraz być o parametrach nie gorszych od wskazanych w dokumentacji projektowej, za zgodą projektanta i pod warunkiem złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia w celu aprobaty Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć inspektorowi nadzoru odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje, aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń, przed ich zastosowaniem. 19.Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z obowiązującymi przepisami za roboty dodatkowe uznaje się wyłącznie te roboty, które nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia lub zaniedbania Podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452440009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2.500 zł PLN, słownie: dwatysiącepięćsetzłotych. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 18.01.2010 r. do godz. 8.30 2.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego Urząd Miejski Chojnice Nr 35 8146 0003 0000 0304 2000 0040 3.Wadium może być wnoszone również w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych i gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - dokument wadium należy dołączyć do oferty. 4.Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony 5.Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy: a.Odmówi podpisania umowy, na warunkach określonych w ofercie; b.Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Ponadto Wykonawca traci wadium, jeżeli w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 6.Zwrot wadium a)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 6 ppkt c). b)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia c)Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert 7.Ponowne wniesienie wadium Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, ppkt a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miastochojnice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach