Przetargi.pl
„Modernizacja zabytkowej kaplicy na cmentarzu przy ul. Grunwaldzkiej w Olsztynku”

Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka ogłasza przetarg

  • Adres: 11-015 Olsztynek, ul. Ratusz
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 51954 50 , fax. 895 195 457
  • Data zamieszczenia: 2019-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka
    ul. Ratusz 1
    11-015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 51954 50, fax. 895 195 457
    REGON: 52933800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olsztynek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja zabytkowej kaplicy na cmentarzu przy ul. Grunwaldzkiej w Olsztynku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont zabytkowej kaplicy cmentarnej wraz z wykonaniem odwodnienia dla zadania zapisanego w budżecie pod nazwą „Modernizacja zabytkowej kaplicy na cmentarzu przy ul. Grunwaldzkiej w Olsztynku” 1) Główne zadanie objęte jest decyzją zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę numer Ok/30/2019 z dnia 12 czerwca 2019 r. wraz z projektem budowlanym stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji. Decyzja została wydana przez Starostę Olsztyńskiego. 2) Dodatkowo w ramach zadania wykonane zostanie odwodnienie kaplicy zgodnie z dodatkową dokumentacją. 3) Przedmiotem inwestycji jest wykonanie prac remontowych budynku kaplicy zlokalizowanego na cmentarzu przy ulicy Grunwaldzkiej w Olsztynku. Działania te mają służyć zapobieżeniu dalszej degradacji budynku spowodowanej nieszczelnością punktu czerpalnego oraz nieprawidłowemu wykonaniu utwardzenia terenu wokół budynku. 2. Lokalizacja i stan istniejący 1) Budynek kaplicy zlokalizowany jest na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym 198/2, obręb numer 4, miasta Olsztynek przy ulicy Grunwaldzkiej. Projekt dodatkowo obejmuje działkę 198/1, obręb numer 4, miasta Olsztynek. Obie działki objęte są miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Budynek kaplicy wraz z przyległym cmentarzem wpisany jest do rejestru zabytków nieruchomych województwa warmińsko-mazurskiego pod numerem A-2281 (data wpisu: 07.10.1987 r.) i podlega ochronie prawnej. 2) Na działce cmentarza jedynym istniejącym budynkiem jest remontowana kaplica. Pozostały teren zajmują groby, chodniki oraz powierzchnia biologicznie czynna. Do budynku kaplicy doprowadzona jest droga dojazdowa o nawierzchni z kostki betonowej, brama wjazdowa zlokalizowana od strony ulicy Grunwaldzkiej. Na terenie cmentarza występują liczne zadrzewienia zieleni wysokiej. Ukształtowanie naturalne, teren opada lekko w kierunku południowo-wschodnim. Różnica wysokości w obrębie działek cmentarza wynosi ok. 2,0 m. Całość terenu jest ogrodzona. Do budynku kaplicy doprowadzone jest przyłącze wodociągowe oraz elektroenergetyczne (napowietrzne). Na fasadzie budynku znajduje się złączka wody czerpalnej dla ogólnego dostępu. 3) Charakterystyczne parametry inwestycji: a) powierzchnia terenu działki budowlanej: 170,00 m2, b) powierzchnia zabudowy: 83,26 m2, c) powierzchnie utwardzone: 86,74 m2, d) powierzchnia użytkowa budynku: 63,58 m2, e) kubatura budynku: 511,50 m3, f) wysokość budynku: 9,05 m. 4) Budynek kaplicy został wybudowany w roku 1920. Jest to obiekt jednokondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, rozwiązany na planie prostokąta. Wewnątrz budynku znajdują się trzy pomieszczenia. Główne pomieszczenie – hala kaplicy dostępne bezpośrednio od zewnątrz poprzez drzwi zlokalizowane w północnej ścianie budynku. Wnęka na ołtarz, oraz pomieszczenia pomocnicze zorganizowane przy ścianie południowej. Pod częścią posadzki hali kaplicy znajduje się stare pomieszczenie piwniczne (obecnie nie używane), które dawniej służyło do przechowywania zwłok. Ściany budynku murowane z cegły pełnej ceramicznej na zaprawie wapiennej, otynkowane na zewnątrz i wewnątrz. Dach dwuspadowy, drewniany o konstrukcji kleszczowo-jętkowej, kryty dachówką ceramiczną na łatach. Stropy – nad pomieszczenie głównym łukowe, deskowe otynkowane od spodu. Posadzki – terakota na podkładzie betonowym. Stolarka okienna drewniana kolorze brązowym. Brak wentylacji grawitacyjnej. Budynek kaplicy jest w złym stanie technicznym. Tynki zewnętrzne odpadają oraz widoczne są liczne pęknięcia ścian. Pęknięcia widoczne są zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz budynku. Ściany zewnętrzne od strony zachodniej są zawilgocone do wysokości otworów okiennych. Budynek nie posiada izolacji pionowych i poziomych. Głównym czynnikiem niszczącym są wody opadowe oraz źle wykonany punkt czerpania wody w narożniku południowo-zachodnim z nieszczelnym odpływem. Negatywne oddziaływanie wód opadowych wzmocnione jest błędnym wykonaniem nawierzchni utwardzonych od strony zachodniej budynku (miejscami spadki w stronę budynku) oraz brakiem opaski żwirowej chroniącej przed rozbryzgiem, a także brakiem rynien i rur spustowych na budynku. Konstrukcja dachu jest w dobrym stanie, jedynie poszycie (deskowanie) wymaga częściowej wymiany. Także pokrycie dachowe wymaga przełożenia oraz częściowej wymiany. 3. Projektowane zagospodarowanie działki 1) W ramach planowanej inwestycji w zagospodarowaniu terenu planuje się następujące zmiany: przebudowę polegającą na reprofilacji fragmentu utwardzonej drogi dojazdowej bezpośrednio graniczącej z budynkiem, wykonanie opaski żwirowej, likwidację punktu czerpalnego wody zlokalizowanego przy budynku. 2) W ramach planowanej inwestycji nie przewiduje się zmiany ukształtowania terenu, jedynie nieznaczne korekty spadków przy budynku, w celu skierowania wód opadowych w kierunku – od budynku. Projekt nie zakłada wycinek zieleni, a także nie zakłada nasadzeń nowej zieleni. Działki cmentarza w stanie istniejącym są ogrodzone siatką, nie zakłada się wprowadzenia zmian w ogrodzeniu. 3) Na działce w zakresie uzbrojenia w instalacje projektuje się następujące zmiany: przebudowa przyłącza wodociągowego i przeniesienie punktu czerpalnego wody, przebudowę przyłącza elektroenergetycznego z napowietrznego na kablowe, trójfazowe. 4. Projektowane prace remontowo-budowlane Przewiduje się wykonanie następujących prac remontowo-budowlanych: 1) odkopanie ścian fundamentowych, 2) podbicie fundamentów na całym obwodzie budynku w minimum 4 etapach, 3) osuszenie ścian fundamentowych i wykonanie izolacji przeciwwodnej pionowej, 4) naprawa zarysowań i spękań murów spowodowanych zmianą stateczności konstrukcji poprzez "szycie" popękanych ścian z zastosowaniem prętów spiralnych z systemową zaprawą, 5) spięcie więźby dachowej ściągami z pręta fi 20mm, 6) wzmocnienie krokwi dachowych poprzez nabicie jednostronnej nakładki, 7) wymiana deskowania i ołacenia dachu oraz montaż membrany dachowej na deskowaniu, 8) uzupełnienie ubytków i przełożenie istniejącego pokrycia dachowego, 9) zakłada się założenie rynien i rur spustowych, których w obecnym kształcie budynek nie posiada, 10) skucie zewnętrznych wtórnych tynków oraz fragmentów zagrzybionych, a także wykonanie nowych tynków lekkich, wapiennych w kolorze zgodnym z zaleceniami badań konserwatorskich, 11) hydrofobizacja nowych tynków, 12) renowacja wewnętrznych powierzchni ścian – usunięcie fragmentów zawilgoconych i zagrzybionych tynków, wypełnienie spękań mikrozaprawą oraz uzupełnienie ubytków tynku zaprawą wapienno-piaskową, 13) naprawa i odtworzenie pierwotnej kolorystyki stolarki okiennej i drzwiowej, 14) malowanie wewnętrznych tynków farbami wapiennymi, 15) montaż oświetlenia wewnętrznego, 16) wymiana instalacji elektrycznej. 5. Odwodnienie kaplicy 1) Przedmiotem odrębnego opracowania jest projekt budowy przyłącza kanalizacji deszczowej z obrębu kaplicy na cmentarzu przy ulicy Grunwaldzkiej w Olsztynku na działkach oznaczonych numerami ewidencyjnymi 198/1 oraz 198/2, obręb numer 4, miasta Olsztynek do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej. 2) Obecnie na terenie cmentarza wody opadowe i roztopowe spływają w sposób grawitacyjny w kierunku najniższych punktów terenowych, gromadząc się w nich i wsiąkając w podłoże. W obrębie kaplicy wsiąkające wody powodują zawilgocenie murów i fundamentów powodując ich stopniową degradację. Zaprojektowano przyłącze z rury dn 200 do istniejącego sięgacza w rejonie bramy cmentarza wypuczonego ze studni na kolektorze kanalizacji deszczowej kd 350 biegnącym wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. W obszarze opracowania przebiega przyłącze kaplicy do sieci wodociągowej. 3) Zestawienie projektowanych obiektów a) przyłącze kanalizacji deszczowej o długości 53,0 mb, b) odwodnienie liniowe o długości 44,0 mb, c) drenaż o długości 39,0 mb, d) studnie rewizyjne: 7 szt. 6. Szczegółowy zakres prac określony jest w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 7. Zamawiający oświadcza, iż przedmiary nie stanowią samoistnej podstawy wyceny, są jedynie pomocnicze. Podstawą wyceny jest dokumentacja techniczna zadania (projekt budowlany, wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych), a także wizja w terenie. 8. Równoważność. 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dotyczący minimalnych parametrów jakościowych wymaganych przez Zamawiającego rozumie się wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 2) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 9. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. Odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje i aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń należy przedłożyć inspektorowi nadzoru przed ich zastosowaniem. 10. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie terenu budowy przed dostępem osób postronnych oraz zabezpieczenie przechowywanych materiałów budowlanych. 11. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy, zobowiązany jest do posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oraz zadeklarowania odnawiania polisy na okres wykonywania obowiązków umownych. 12. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. Koszt wizji w terenie ponosi Wykonawca. 13. Wykonawca wykona zamówienie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymogami zawartymi w niniejszej SIWZ oraz załącznikach do SIWZ. 14. Zatrudnienie: 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/dalszego Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy* (Dz. U. z 2016r. poz. 1666, z późniejszymi zmianami). * art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976r.– Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 2) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/ dalszego Podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, obejmujące bezpośrednie, fizyczne wykonanie prac budowlanych związanych z wykonywaniem prac remontowych budynku kaplicy (roboty dekarskie, tynkarskie, elektryczne) jak również robót ziemnych i instalacyjnych związanych z odwodnieniem kaplicy. 3) Szczegółowy opis sposobu weryfikacji zatrudnienia pracowników został opisany w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215400-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 7 000,00 zł (siedem tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz Ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ 2) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie w formie oryginału należy przedłożyć wraz z ofertą. (Zamawiający publikuje wzór „Zobowiązania podmiotu trzeciego”, który może lecz nie musi być obligatoryjnie wykorzystany przez Wykonawcę). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne o których mowa w niniejszej SIWZ. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów o których mowa w rozdziale VII ust. 2 punkt 1) niniejszej SIWZ. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3) Pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do złożenia/podpisania oferty lub złożenia/podpisania oferty i zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (Pełnomocnictwo w oryginale lub odpis poświadczony przez notariusza). Pełnomocnictwo powinno wyraźnie wskazywać: podmiot udzielający pełnomocnictwa, osobę umocowaną, zakres umocowania. Pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez osoby udzielające umocowania). 4) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt. 2 punkt 1 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 5) W przypadku gdy Wykonawca będzie korzystał z rozwiązań równoważnych (urządzeń / materiałów równoważnych), zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą, kart katalogowych, lub innych dokumentów potwierdzających dane techniczne /certyfikaty zgodności/ lub krajowe deklaracje zgodności lub krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 266 ze zm.) tych urządzeń / materiałów. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany również do załączenia do oferty, tabeli porównawczej (tabeli równoważności) dla danych urządzeń / materiałów, zawierającej w jednej kolumnie wszystkie wyszczególnione w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i projektach ich parametry, zaś w drugiej – parametry urządzeń / materiałów oferowanych. Jeśli do oferty nie zostaną dołączone ww. dokumenty Zamawiający uzna, że Wykonawca nie będzie korzystał z rozwiązań równoważnych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach