Przetargi.pl
Modernizacja ulicy Leśnej na odcinku od ul. Żelaznej do nr 26

Miasto Chorzów – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-500 Chorzów, Bałtycka 8A
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Chorzów – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie
    Bałtycka 8A
    41-500 Chorzów, woj. śląskie
    REGON: 000166249
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mzuim.chorzow.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja ulicy Leśnej na odcinku od ul. Żelaznej do nr 26
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją ulicy Leśnej na odcinku od ul. Żelaznej do nr 26.2. Modernizacja ulicy Leśnej została podzielona na dwa etapy:1) Etap I obejmuje wykonanie korekty geometrii jezdni wraz z pełną konstrukcją na odcinku od ul. Żelaznej do nr 18, wykonane także zostaną nowe nawierzchnie chodników wraz z obramowaniem. W zakres etapu I wchodzą następujące prace:- rozbiórka istniejącej nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych o śr. grubości 10 cm,- rozbiórka istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej gr. 20cm,- wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża,- ułożenie warstwy podbudowy pomocniej z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym gr. 15 cm,- ułożenie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm,- ułożenie podbudowy z mieszanek mineralno – bitumicznych AC 22 P gr. 10 cm, - ułożenie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności AC WMS 16 W gr. 6 cm,- ułożenie warstwy ścieralnej z SMA 11 S gr. 4 cm.- rozebranie i ułożenie krawężnika betonowego 15x30 cm na ławie betonowej z oporem (w miejscach wjazdów/przejść dla pieszych stosować krawężniki betonowe 15x22 cm),- rozebranie istniejącej nawierzchni, korytowanie, ułożenie podbudowy (gr. 20 cm na chodniku, gr. 40 cm na chodniku „wzmocnionym”) , ułożenie chodników z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm (chodnik – kostka szara, wjazdy – kostka czerwona)- wymiana wpustów odwodnienia ulicznego i włazów kanałowych na wpusty i włazy samopoziomujące.2) Etap II modernizacji ulicy Leśnej obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni na odcinku od nr 18 do nr 26. Roboty będą polegać na frezowaniu istniejącej nawierzchni na średnią głębokość 10 cm, ułożeniu warstwy wiążącej AC 16W gr. 5 cm i ścieralnej AC11S gr. 5 cm oraz regulacji istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej. 3. Na załącznikach graficznych pokazano zakres modernizacji ul. Leśnej. 4. Uwagi wykonawcze:• Miejsce prowadzenia robót należy oznakować w sposób zgodny z warunkami określonymi w załącznikach 1-4 do Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Do obowiązków wykonawcy należy opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej zmiany organizacji ruchu. • Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy wykonać przykopy kontrolne w celu dokładnego zlokalizowania istniejących sieci podziemnych.• Przed przystąpieniem do robót należy wykonać pomiar wysokościowy w szczególności w miejscach włączenia w istniejącą sieć dróg. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pełną obsługę geodezyjną na każdym etapie prowadzenia robót. • Punkty geodezyjne podlegające ochronie należy zachować, a w przypadku ich zniszczenia odtworzyć. • Na zagęszczonym podłożu gruntowym oraz na zagęszczonej podbudowie należy wykonać badania wskaźnika zagęszczenia oraz wtórnego modułu odkształcenia płytą VSS. • W wycenie należy uwzględnić średni dodatek za prace prowadzone pod ruchem.• Docinanie materiałów betonowych bezwzględnie należy wykonywać na mokro przy użyciu narzędzi do tego przystosowanych. • W wycenie należy ująć przywrócenie terenu do stanu pierwotnego, tj. m.in. odtworzenie zieleńców, dostosowanie terenów posesji przyległych. • Wykonawca robót na każdym etapie prac bezwzględnie musi zapewnić dojazd od posesji. • Docinanie materiałów betonowych bezwzględnie należy wykonywać na mokro przy użyciu narzędzi do tego przystosowanych. 5. Zamawiający informuje, że nie podzielił zamówienia na części i nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:1) Brak podziału zamówienia na części nie ogranicza udziału w nim firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), jak również nie wpływa na zmianę kręgu Wykonawców mogących ubiegać się o zamówienie.2) Podział zamówienia na części mógłby spowodować utrudnienia w koordynacji działań między Wykonawcami, a co za tym idzie zwiększenie kosztów realizacji zamówienia.6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w Załączniku nr 1 do niniejszej SWZ.7. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:1) Zamawiający informuje, iż ilekroć w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne bądź systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.2) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz uzyskania zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, jeśli charakter prowadzonych robót tego wymaga. Przed przystąpieniem do realizacji zadania, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu zatwierdzony projekt organizacji ruchu z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego.3) W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, Zamawiający zleci wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży Wykonawcę.4) Wykonawca najpóźniej dzień przed rozpoczęciem robót zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru oznakowania na czas realizacji robót. W przypadku braku pozytywnego odbioru Zamawiający zleci uzupełnienie oznakowania a kosztami obciąży Wykonawcę.5) Koszty opracowania projektu organizacji ruchu (jeśli jest wymagany) na czas prowadzenia robót, wykonania oraz utrzymania oznakowania tymczasowego ponosi Wykonawca robót.6) Przez cały okres realizacji zamówienia Wykonawca odpowiada za przekazane miejsce prowadzenia robót, zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót, utrzymywanie oznakowania tymczasowego, czystość na jezdniach i chodnikach zarówno w rejonie prowadzonych prac jak również dróg dojazdowych do budowy. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo oraz wszelkie szkody wobec osób trzecich powstałe w wyniku prowadzonych robót.7) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu i dojść do budynków przez cały okres prowadzenia robót.8) W razie uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej, Wykonawca jest zobowiązany do odtworzenia wszystkich uszkodzonych punktów geodezyjnych własnym kosztem i staraniem zlecając te prace uprawnionemu geodecie, przedstawiając jednocześnie Zamawiającemu pisemne oświadczenie Wydziału Geodezji Urzędu Miasta o wykonanych pracach geodezyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 11 000,- zł (słownie: jedenaście tysięcy zł i 00/100)2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie, ul. Bałtycka 8A Nr rachunku:ING Bank Śląski S.A. o/Chorzów Nr 72 1050 1243 1000 0010 0000 3770Uwaga: za datę wniesienia wadium w tej formie uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego.Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.2) w gwarancjach bankowych.3) w gwarancjach ubezpieczeniowych.4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,3) kwotę gwarancji,4) termin ważności gwarancji,5) nieodwołalne i bezwarunkowo zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zachodzi przewidziana przepisami prawa zamówień publicznych podstawa do zatrzymania wadium przez Zamawiającego.6. Gwarancja (poręczenie) nie może przewidywać żadnych dodatkowych warunków formalnych, od których uzależniona byłaby wypłata sumy gwarancyjnej (poręczonej), a w szczególności nie może zawierać postanowień przewidujących obowiązki Zamawiającego do:1) przedstawienia bankowego potwierdzenia podpisu lub wzoru podpisu osoby podpisującej wezwanie do wypłaty sumy gwarancyjnej (poręczonej);2) złożenia wezwania do wypłaty sumy gwarancyjnej (poręczonej) za pośrednictwem banku lub innego podmiotu;3) przedstawienia jakichkolwiek innych dokumentów, w tym w szczególności korespondencji z Wykonawcą lub dokumentów potwierdzających niewywiązanie się z obowiązków przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 1 i 2 ustawy:1) Sytuacja ekonomiczna lub finansowaa) Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200 000,- złW przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek oceniany będzie łącznieb) Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 200 000,- zł.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek oceniany będzie łącznie.2) Zdolność techniczna lub zawodowa:a) Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj.• kierownik budowy – 1 osoba – wymagane uprawnienia – posiadający wymagane uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń;Uwaga:Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa. W przypadku, gdy Wykonawca wskaże osobę spoza terytorium RP osoba ta musi:• Posiadać wykształcenie i kwalifikacje wymagane do świadczenia usług we wskazanej branży budowlanej w kraju zamieszkania tych osób.• Posiadać decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych we wskazanej branży budowlanej na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. m.in. w ustawie z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE.b) Doświadczenie Wykonawcy:Wykonawca winien posiadać doświadczenie w wykonywaniu robót budowlanych polegających budowie/ przebudowie/ remoncie dróg. W szczególności w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca wykonał należycie co najmniej dwie takie roboty budowalne.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zdolności technicznej lub zawodowej oceniany będzie łącznie, przy czym w przypadku doświadczenia Wykonawcy, w zw. z art. 117 ust. 3 i 4 ustawy PZP, - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane, co oznacza, że treść oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, winna odzwierciedlać sposób w jaki konsorcjum wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia. W sytuacji, gdy tylko jeden z członków konsorcjum wykazuje się wymaganymi do realizacji zamówienia zdolnościami (doświadczeniem), to żeby doszło do faktycznego wykorzystania tych zdolności, zgodnie z normą wynikającą z art. 117 ust. 3 ustawy PZP – powinien on uczestniczyć w każdej z czynności składających się na wykonywanie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach