Przetargi.pl
Modernizacja ul. Armii Krajowej w Zgorzelcu - II i III etap - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2013-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja ul. Armii Krajowej w Zgorzelcu - II i III etap - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na powołaniu Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, nad wykonaniem robót budowlanych pod nazwą Modernizacja ul. Armii Krajowej w Zgorzelcu - II i III etap, w następujących branżach: 1) drogowej, 2) sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 2. Funkcję Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego pełnić będzie osoba posiadająca uprawnienia w branży drogowej. 3. Nadzorowane roboty budowlane polegać będą na budowie kanalizacji deszczowej oraz modernizacji drogi na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Granicznej. 4. Zakres przewidzianych robót obejmuję: 1. rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni oraz chodników, 2. wykonanie sieci kanalizacji deszczowej, 3. wykonanie nowej konstrukcji jezdni (stabilizacja cementowa) i nawierzchni z betonu asfaltowego, 4. wykonanie zjazdów na przyległe posesje z kostki betonowej, 5. wykonanie nowych chodników z kostki betonowej z obustronnym obramowaniem jezdni krawężnikami betonowymi na ławie betonowej, 6. wykonanie ścieków krawężnikowych z kostki betonowej, 7. zmianę organizacji ruchu, 8. wykonanie oznakowania pionowego i poziomego jezdni. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące Załącznik Nr 1 do SIWZ. 6. Do zadań Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1. Pełnienie nadzoru budowlanego zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz umową na roboty budowlane, a także ofertą przetargową Wykonawcy robót budowlanych. 2. Koordynowanie prac Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z nadzorem autorskim. 3. Protokolarne przekazanie Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy, przy udziale Zamawiającego. 4. Przekazanie Wykonawcy robót budowlanych Dziennika Budowy i bieżące pisemne weryfikowanie zapisów w Dzienniku Budowy. 5. Weryfikacja, przed zatwierdzeniem przez Zamawiającego, przedłożonego przez Wykonawcę robót budowlanych Programu Zapewnienia Jakości, w terminie 7 dni od dnia otrzymania. 6. Weryfikacja i zatwierdzenie przedłożonego przez Wykonawcę robót budowlanych harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót, w terminie 7 dni od dnia otrzymania. 7. Nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem, składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych. 8. Weryfikacja przedkładanych przez Wykonawcę robót budowlanych potwierdzeń zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami. 9. Reprezentowanie Zamawiającego na terenie budowy. 10. Wydawanie Wykonawcy robót budowlanych wszystkich poleceń na piśmie, a także prowadzenie korespondencji z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym. 11. Obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, odpowiedniej branży, na terenie budowy podczas prowadzenia robót budowlanych w zakresie ich nadzoru, nie rzadziej niż raz w tygodniu, a także na każde wezwanie Zamawiającego i Kierownika Budowy. 12. Z każdego pobytu na terenie budowy Koordynator Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego sporządzi protokół. 13. Rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, nadzorowanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej. 14. Jeżeli zajdzie konieczność, uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz wnioskowanie do Zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego. 15. Monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym robót budowlanych. 16. Prowadzenie rozliczenia umowy na roboty budowlane, tj. rozliczenie Wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowo-finansowym. 17. Sprawdzenie przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące również poruszenie się po terenie budowy) oraz, że prace budowlane zostały zorganizowane z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 18. Przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy sprawdzających m.in. prawidłowość i jakość wykonywanych robót, zabezpieczenie bezpieczeństwa i zdrowia, jakość używanych materiałów itp. 19. Wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie. 20. Zapewnienie, aby przestrzegane były przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie trwania budowy i po wykonaniu obiektów stałych. 21. Sprawdzenie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itp., za które Wykonawca robót jest odpowiedzialny zgodnie z zapisami umowy na roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania. 22. Zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych, sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych i dokonywanie niezbędnych korekt tych rysunków, każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży. 23. Bieżące zgłaszanie nadzorowi autorskiemu zastrzeżeń i ewentualnych zmian, wprowadzonym przez Zamawiającego i/lub Wykonawcę robót. 24. Kontrolowanie przez każdego z Inspektorów swojej branży źródeł pozyskania materiałów oraz sprawdzenie uprawnień, dokumentów i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn. 25. Zatwierdzenie atestów i receptur przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży. 26. Przed wbudowaniem, sprawdzanie i potwierdzanie jakości stosowanych i dostarczanych materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn.zm.), każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży. 27. Zatwierdzenie materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania oraz formułowanie zaleceń dotyczących wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania, każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży. 28. Kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów. 29. Czuwanie nad jakością wykonywanych robót, każdy Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w swojej branży. 30. Organizowanie, prowadzenie i protokołowanie przez jednego z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego cotygodniowych Rad Budowy z udziałem Kierowników Budowy, Przedstawicieli Wykonawcy robót oraz Przedstawicieli Zamawiającego. 31. Organizowanie oraz przeprowadzanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia ww. odbiorów z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót i pozostałych inspektorów wchodzących w skład Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego. 32. Nadzorowanie wykonania przez Wykonawcę robót, zaleceń komisji odbiorowej i usunięcia stwierdzonych wad i usterek dających się naprawić. 33. Pełnienie nadzoru oraz uczestnictwo Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż podczas przeprowadzania wszelkich prób, testów oraz przeglądów, a także akceptacja ich wyników przed oddaniem obiektu do eksploatacji. 34. Zatwierdzanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, przyjętych przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, opracowanych przez Wykonawcę robót budowlanych wszelkich wymaganych instrukcji eksploatacyjnych. 35. Sporządzanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego pisemnych opinii dotyczących, wad obiektu uznanych za nie nadające się do usunięcia, oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy robót, z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty. Opinia ta powinna być potwierdzona przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż. 36. Żądanie od Wykonawcy robót, Kierownika Budowy lub Kierownika Robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a także wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 37. Sprawdzenie poprawności opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez Wykonawcę robót oraz weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, przez Inspektorów poszczególnych branż. 38. Weryfikacja przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego oraz zatwierdzenie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego. 39. Dokonywanie raz w roku przeglądu gwarancyjnego w okresie gwarancji przez jednego z Inspektorów wchodzących w skład Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego przy współudziale Wykonawcy robót i Zamawiającego oraz dokonanie przeglądu pogwarancyjnego i sporządzenie stosownych protokołów z tych przeglądów. 40. Informowanie Zamawiającego przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego o konieczności wykonania robót uzupełniających i innych zgodnie z umową na roboty budowlane i z zachowaniem zasad ustawy Pzp. 41. W przypadku niewłaściwego wywiązywania się Wykonawcy robót z zobowiązań wynikających z umowy, sporządzanie przez Koordynatora Zespołu Nadzoru Inwestorskiego wniosków o naliczenie Wykonawcy robót budowlanych kar umownych, zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane i przekazanie ich Zamawiającemu. 42. Pisemne opiniowanie (w aspekcie prawnym, formalnym i merytorycznym) przyczyn nie dotrzymania czasu na ukończenie robót przez Wykonawcę, stanowiące podstawę dla Zamawiającego do ewentualnego wystąpienia w sprawie kar, o odszkodowanie za zwłokę i do dochodzenia (na zasadach ogólnych ustawy KC) odszkodowania uzupełniającego podnoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego sporządzi opinię i dostarczy ją Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty zaistnienia ww. okoliczności. 43. Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego dostarczy Zamawiającemu dokumenty i informacje w terminach przez niego ustalonych, w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw wynikających z realizacji inwestycji, 44. Sporządzenie raportu końcowego z realizacji inwestycji. 45. Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego przygotuje materiały i będzie brał udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów. 46. Koordynator Zespołu Nadzoru Inwestorskiego współpracował będzie przy przygotowaniu danych, w zakresie: a) wnioskowanie Beneficjenta o płatności, b) okresowych i końcowych sprawozdań z realizacji projektu, c) innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą. 47. Wykonawca nie może podejmować bez wcześniejszej zgody Zamawiającego, decyzji dotyczących jakichkolwiek zmian w realizacji robót budowlanych w stosunku do dokumentów projektowych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. W szczególności dotyczy to decyzji mających wpływ na koszty robót budowlanych, w tym także tych, które będą prowadzić do oszczędności w stosunku do ceny ofertowej. 48. Wyjątkiem od zasady określonej w ppkt 47) niniejszego ustępu są przypadki, gdy zaniechania wykonania robót budowlanych mogłyby spowodować zagrożenie dla życia ludzi lub katastrofy budowlanej. W takich sytuacjach należy o podjętej decyzji natychmiast poinformować Zamawiającego. 49. W przypadku odstąpienia od umowy na roboty budowlane Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany na zasadach i warunkach określonych w niniejszej umowie, w tym w szczególności w ramach wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w złożonej ofercie: a) nadzorować umowę na roboty budowlane będącą kontynuacją robót, b) przeprowadzić inwentaryzację wykonanych robót, w celu ostatecznego ich rozliczenia, c) pełnić nadzór nad przejęciem placu budowy, nad robotami zabezpieczającymi itp. 7.Zadanie dofinansowane w ramach: Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II - Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715400005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 880zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 18 ppkt.1) SIWZ. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: a) pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt. 22 ppkt. 2) lit. od b) do e) oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 29 1160 2202 0000 0002 2290 9774, z zaznaczeniem Wadium do postępowania nr WZP.271.43.2013 / kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty/. Skuteczne wniesienie wadium następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego, co oznacza, iż wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia oraz godziny wyznaczonych jako termin składania ofert. 5. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 22 ppkt. 7) SIWZ. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 22 ppkt. 2) lit. od b) do e) SIWZ z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 22 ppkt. 7) SIWZ. 11. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców, o których mowa w pkt. 8 SIWZ uważa się za wniesione prawidłowo. 12. Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach