Przetargi.pl
Modernizacja systemu wentylacyjno-klimatyzacyjnego

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3242439 , fax. (032) 2164035; 2164777
  • Data zamieszczenia: 2012-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek 14 14
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    tel. 032 3242439, fax. (032) 2164035; 2164777
    REGON: 27150489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja systemu wentylacyjno-klimatyzacyjnego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie systemu klimatyzacji w pomieszczeniach biurowych w budynkach Urzędu Miasta Bierunia ul. Rynek 14 , 43-150 Bieruń. Zakres robót obejmuje wykonanie robót: 1. Instalacji klimatyzacji w systemie VRF dla wybranych pomieszczeń. 2. Klimatyzację serwerowni w systemie Split. 3. Instalację odprowadzenia skroplin od urządzeń. 4. Zasilanie w energię elektryczną urządzeń klimatyzacji, wraz z zabezpieczeniami. 5. Instalację systemu sterowania i monitorowania klimatyzacją. W skład systemu wchodzą: - Dwie jednostki zewnętrzne obsługujące dwa odrębne układy. - Jedna jednostka zewnętrzna dla potrzeb serwerowni. - Jednostki wewnętrzne chłodzące ścienne i kasetonowe. Jednostki wewnętrzne winny być wyposażone w piloty bezprzewodowe. Zasilanie jednostek czynnikiem chłodniczym R410A. W budynku przewidziano dodatkowo centralny sterownik umożliwiający nastawę temperatury we wszystkich pomieszczeniach z jednego miejsca. Przewody freonowe wykonać z miedzi łączonej na lut twardy. Do celów chłodniczych używać tylko rur bez szwu (typu Cu DHP zgodnie z ISO 1337) odtłuszczonych odtlenionych. Należy zastosować rury izolowane fabrycznie. Trasy prowadzenia przewodów pokazano na rzutach w dokumentacji technicznej. Do każdej jednostki wewnętrznej należy uwzględnić montaż pompki skroplin. Jednostki zewnętrzne 1 i 2 należy posadowić na fundamentach. Szczegółowy przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik do SIWZ: - Projekt wykonawczy Modernizacji systemu wentylacyjno klimatyzacyjnego dla budynku Urzędu Gminy w Bieruniu -branża instalacji sanitarnych - Projekt wykonawczy Modernizacji systemu wentylacyjno klimatyzacyjnego dla budynku Urzędu Gminy w Bieruniu - branża instalacji elektrycznej - Projekt wykonawczy Modernizacji systemu wentylacyjno klimatyzacyjnego dla budynku Urzędu Gminy w Bieruniu- branża konstrukcyjno budowlana -Przedmiar robót - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również: 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej wszystkich pomieszczeń będących terenem budowy, którą należy wykonać przed przystąpieniem do robót , w trakcie robót (szczególnie elementy ulegające zakryciu) i po zakończeniu prac. 2) Wykonanie badań, pomiarów i sprawdzeń instalacji klimatyzacyjnej i instalacji elektrycznej, a także przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi zamontowanych urządzeń. 3) Sprawdzenie stanu istniejących instalacji sanitarnej i elektrycznej, do których montowane będą urządzenia chłodnicze, przed przystąpieniem do podłączenia elementów instalacji klimatyzacji 4) Składowanie i utylizację materiałów rozbiórkowych. 5) Usuwanie awarii w przypadku uszkodzenia urządzeń. 6) W okresie gwarancyjnym urządzeń koszty utrzymania sprawności funkcjonowania systemu klimatyzacji, czynności serwisowo konserwacyjne niezbędne do utrzymania warunków gwarancji usługi serwisowe polegające w szczególności na: a) odgrzybieniu jednostek, b) czyszczeniu filtrów jednostek wewnętrznych, c) czyszczeniu lameli parownika i skraplacza, d) sprawdzeniu stanu napełnienia czynnikiem chłodniczym, e) sprawdzeniu szczelności połączeń, f) sprawdzeniu szczelności układu odprowadzania skroplin, g) sprawdzeniu działania urządzeń sterujących. 7) Wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) wg wytycznych zawartych w projekcie. 8) Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu po zakończeniu zadania, lecz nie później niż w terminie zakończenia przedmiotu umowy , dokumentacji powykonawczej w tym dokumentacji technicznej powykonawczej niezbędnej do eksploatacji i obsługi technicznej w 3 egz. UWAGA! -na każdym dokumencie, na którym naniesiono zmiany w trakcie realizacji robót powinny widnieć oryginały podpisów: kierownika budowy, projektanta oraz inspektora nadzoru -1 egz. dokumentacji powykonawczej musi zawierać oryginały wszystkich dokumentów. Wymogi dotyczące realizacji zadania: 1. Wszelkie roboty zakłócające pracę Urzędu (wiercenia, kucia) wykonać w sposób jak najmniej dotkliwy dla pracowników oraz petentów Urzędu. 2. Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem uzgodni z poszczególnymi użytkownikami terminy wykonywania montażu jednostek chłodniczych. 3. Wykonawca zobowiązany jest zwrócić szczególną uwagę, aby w czasie robót nie naruszyć (nie uszkodzić ) istniejących sieci i instalacji w budynku. 4. Wykonawca obowiązany jest do zapewnienia- ustawienia odrębnego kontenera na śmieci, gruz, zdemontowane elementy budowlane, odpady materiałowe itp. i jego regularne opróżnianie. (zabrania się wyrzucania odpadków, śmieci, resztek materiałów budowlanych takich jak farby, gipsy, szpachlówki etc. do pojemników na śmieci na terenie Urzędu, a także do wewnętrznej kanalizacji sanitarnej). 5. Zamawiający wymaga, aby przejścia i przebicia przez przegrody budowlane były wykonywane z należytą ostrożnością, wyłącznie w zakresie niezbędnym do ułożenia elementów instalacji. 6. Naprawa przejść winna być wykonana z zastosowaniem materiałów uszczelniających, nie powodujących uszkodzeń lub korozji przebiegających przewodów i rur. 7. W przypadkach uszkodzeń elementów i wyposażenia budynku, Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia ich do stanu poprzedniego. 8. Obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie kadry kierowniczej - kierownika budowy mającego stały nadzór nad przebiegiem prac. 9. Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia dopuszczone do stosowania i uzgodnione z Zamawiającym. Wykonawca winien przedstawić dokumenty potwierdzające dopuszczenie materiałów i urządzeń do stosowania i posiadające cechy (właściwości) zgodne z założeniami. Dokumenty te stanowić będą część dokumentacji powykonawczej niezbędnej do odbioru przedmiotu umowy. 10. Każdorazowym zamknięciu lub wyłączeniu instalacji elektrycznej Wykonawca powiadomi Referat Informatyki UM z dwugodzinnym wyprzedzeniem. 11. Wykonawca udzieli min. 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty i na zabudowane urządzenia. 12. W okresie gwarancyjnym urządzeń na Wykonawcy spoczywać będą koszty utrzymania sprawności funkcjonowania systemu klimatyzacji, czynności serwisowo konserwacyjne niezbędne do dotrzymania warunków gwarancji. Wybrany w przetargu wykonawca przedstawi zamawiającemu w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy: - szczegółowy harmonogram realizacji robót, - plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), - świadectwa dopuszczenia do stosowania dla materiałów i wyrobów do zabudowy na zadaniu inwestycyjnym - do akceptacji przez inspektora nadzoru. - dokumentację fotograficzną wraz z datami wykonania zdjęć, wykonaną przed rozpoczęciem robót. W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty wynikające z zapisów STWiORB i dokumentacji technicznej . Jeżeli w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453310006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 4 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium Wadium w wysokości 8 000,00 zł ( słownie: osiemtysięcy 00/100 zł) musi być wniesione w terminie, który został podany w punkcie Terminy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem tzn. przelać z rachunku bankowego wykonawcy na rachunek bankowy zamawiającego. w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: ZP.271.13.2012 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia p.n. Modernizacja systemu wentylacyjno-klimatyzacyjnego Określenie - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium ,wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 12:00 w dniu otwarcia ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu przelewem, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158 z późniejszymi zmianami). Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 2. Zasady zwrotu wadium Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 1) Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego. 3. Utrata wadium Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. XII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Od wykonawcy, który wygra przetarg wymagane będzie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości 8 % ofertowej ceny brutto. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zabezpieczenie może być wnoszone: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek zamawiającego, b) w poręczeniach bankowych c) w gwarancjach bankowych d) w gwarancjach ubezpieczeniowych e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. (Dz.U.2007.42.275 z późniejszymi zmianami) o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dopuszcza się wnoszenie zabezpieczenia do ustalonej kwoty w jednej lub kilku określonych wyżej formach. Zabezpieczenie należy wnieść przed zawarciem umowy zgodnie z § 14 wzoru umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ. Szczegółowa treść §14 umowy zostanie ustalona w zależności od formy wniesienia przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zabezpieczenie wnoszone w gwarancji bankowej może być wystawione przez bank krajowy lub zagraniczny. Gwarancja wystawiana przez bank zagraniczny powinna być potwierdzona przez bank krajowy. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Najpóźniej w dniu odbioru końcowego przedmiotu umowy wykonawca wniesie zamawiającemu 30% z kwoty zabezpieczenia , celem zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi. Kwota ta zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach