Przetargi.pl
Modernizacja systemu nawadniającego w szkółce leśnej Dąbrówka w Nadleśnictwie Choczewo

Nadleśnictwo Choczewo ogłasza przetarg

  • Adres: 84-210 Choczewo, ul. Świerkowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (058) 572 26 00, , fax. 585 722 606
  • Data zamieszczenia: 2019-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Choczewo
    ul. Świerkowa 8
    84-210 Choczewo, woj. pomorskie
    tel. (058) 572 26 00, , fax. 585 722 606
    REGON: 19003679500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_gdansk/nadl_choczewo
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Choczewo

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja systemu nawadniającego w szkółce leśnej Dąbrówka w Nadleśnictwie Choczewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa systemu deszczowni w Szkółce Leśnej w Dąbrówce w Nadleśnictwie Choczewo w celu utrzymania optymalnej wilgotności górnej warstwy gleby w okresie wegetacyjnym, a także zabezpieczenie uprawianego materiału szkółkarskiego przed przymrozkami. Przedsięwzięcie obejmuje budowę systemu nawodnieniowego (deszczowni stałej) na sześciu kwaterach uprawowych o łącznej powierzchni ok. 7,16 ha oraz w sześciu tunelach foliowych o wymiarach 6,0x30,0 m i dwóch inspektach. 2. W ramach planowanego zamierzenia inwestycyjnego przewiduje się wykonanie następujących robót: • Modernizacja istniejącego ujęcia wody z istniejącego zbiornika wodnego przy jeziorze Dąbrze wraz z doprowadzeniem wody do zbiorników wyrównawczych, • Budowa dwóch naziemnych zbiorników wyrównawczych o pojemności ~1000 m3, • Budowa i wyposażenie technologiczne pompowni deszczownianej o wydatku do 150 m3/h, • Budowa sieci głównych rurociągów podziemnych wraz ze studzienkami hydrantowymi na polowych kwaterach uprawowych, • Budowa sieci stałych rurociągów rozprowadzających na nawadnianych kwaterach wraz z wyjściami zraszaczy, • Wykonanie systemu automatycznego sterowania nawodnieniami i fertygacją z możliwością ochrony antyprzymrozkowej, • Montaż urządzeń nawadniających w istniejących tunelach foliowych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja techniczna, na którą składają się: 1) Projekt wykonawczy systemu nawadniania (branża sanitarna), Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), przedmiar robót (dokument pomocniczy); 2) Projekt budowlano-wykonawczy instalacji elektrycznych, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), przedmiar robót (dokument pomocniczy); 3) Projekt wykonawczy budynku pompowni (branża: urbanistyka, architektura, konstrukcja, sanitarna, elektryczna), Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), dwa przedmiary robót (dokumenty pomocnicze). 4. Informacje dodatkowe: Zamawiający informuje, iż Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie musiał wziąć pod uwagę następujące uwarunkowania: 1) Obiekt, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia jest obiektem produkcyjnym, gdzie w gruncie znajduje się około 2,0 mln sadzonek drzew i krzewów i gdzie na części powierzchni wykonano jesienią 2018 roku siewy nasion drzew i krzewów gatunków lasotwórczych. We wrześniu i październiku będą wykonywane dalsze siewy nasion drzew i krzewów leśnych tak, aby zachować ciągłość produkcji. 2) Specyfikacja pracy szkółki leśnej powoduje, iż na szkółce do końca listopada toczą się prace wykonywane przez pracowników Zakładu Usług Leśnych (pielenia, siewy prace ciągnikowe itp.). Szkółkę odwiedzają również osoby postronne w celu zakupu sadzonek Wiąże się to z ciągłym przemieszczaniem osób i pojazdów po terenie, na którym realizowane będą prace. W związku z tym, Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić bezpieczeństwo pracowników Wykonawcy jak również osób postronnych przebywających na terenie szkółki. 3) Zamawiający w celu minimalizacji strat w materiale sadzeniowym wymagał będzie, aby wszystkie wykopy na kwaterach (powierzchniach) z sadzonkami lub wysianymi nasionami, wykonywane były przez Wykonawcę z użyciem minikoparek. 4) Ze względu na zapewnienie ciągłości produkcji szkółkarskiej Zamawiający wymaga sprawności istniejących sprzętów nawadniających przez cały okres realizacji zadania. W związku z tym, Wykonawca w trakcie realizacji robót zobowiązany będzie do zabezpieczenia przed uszkodzeniem i zniszczeniem istniejących instalacji podziemnych i nadziemnych istniejącej deszczowni. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia przez Wykonawcę istniejących instalacji lub urządzeń, Wykonawca zobowiązany jest do ich natychmiastowej naprawy na własny koszt. 5) Po wykonaniu wszystkich prac związanych z przebudową deszczowni Szkółki Leśnej w Dąbrówce Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. W związku z tym, Wykonawca winien uwzględnić w koszty przebudowy deszczowni, koszty wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 6) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji harmonogram robót. 5. Wszystkie ewentualne użyte w dokumentacji przetargowej znaki towarowe lub nazwy producentów są podane jedynie przykładowo i Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów lub urządzeń o równoważnych parametrach jakościowych. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust 1-3 Pzp, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanymi. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów (wniosku materiałowego), uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie Inspektora nadzoru, który sporządzi stosowna opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu oferty z powodu ich nierównoważności. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz pozostałe parametry przypisane poszczególnym materiałom i urządzeniom w dokumentacji technicznej. 6. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji jakości (na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały) na okres 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego robót budowlanych albo od daty podpisania dokumentu potwierdzającego usunięcie wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym, w sytuacji gdy Zamawiający odebrał Przedmiot Umowy z wadami. Wykonawca może zaoferować przedłużony okres gwarancji jakości za co otrzyma dodatkowe punkty w ramach kryterium oceny oferty, zgodnie z warunkami określonymi w rozdziale XVII ust. 3 SIWZ. Okres rękojmi za wykonany przedmiot zamówienia jest równy okresowi gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia. 7. Wykonawca nie może wykorzystywać na swoją korzyść jakichkolwiek błędów lub braków w Dokumentacji Projektowej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, a o ich wykryciu winien bezzwłocznie powiadomić Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, który zdecyduje o dokonaniu zmian lub uzupełnień. 8. Wszystkie materiały, urządzenia, maszyny, narzędzia i sprzęt niezbędny do wykonania zamówienia dostarcza i zabezpiecza wykonawca. 9. Materiały budowlane oraz elementy prefabrykowane powinny posiadać świadectwa i aprobaty techniczne. Roboty budowlane i wykończeniowe powinny być wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami i normami. Elementy budowlane i instalacyjne, co do których jest wymagana klasa odporności ogniowej należy dostarczyć wraz z atestami i świadectwami dopuszczenia potwierdzającymi posiadanie wymaganej klasy. 10. Prace stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonywać z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 11. Wykonawca może przeprowadzić wizję lokalną przyszłego terenu budowy celem sprawdzenia miejsca robót oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Wizja lokalna obiektu – po uprzednim kontakcie tel.: Łukasz Kunz tel. 694 417 646. 12. Zamawiający zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. 13. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę: wykonywanie wszystkich prac fizycznych objętych zakresem zamówienia, w tym również prace wykonywane przez operatorów sprzętu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232120-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie: 40 000 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub w kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy Pzp, w zależności od wyboru wykonawcy tj.: 1) w pieniądzu przelewem na rachunek Zamawiającego, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy zawsze jest poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. nr 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Gdańsku nr konta: 93 1130 1121 0006 5603 3790 0002 Tytuł: Wadium – postępowanie nr SA.270.2.6.2019 „Modernizacja systemu nawadniającego w szkółce leśnej Dąbrówka” 4. Zamawiający uzna wymóg wniesienia wadium w pieniądzu za spełniony, jeżeli przed upływem terminu składania ofert rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium. 5. Zamawiający uzna wymóg wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna za spełniony, jeżeli dokument wadium będzie zawierał co najmniej elementy wymienione w pkt. 6 (poniżej) i jego oryginał zostanie złożony w siedzibie Zamawiającego tj. kasie nadleśnictwa pokój 1.1, przed upływem terminu składania ofert. 6. Dokument wadium winien zawierać co najmniej następujące elementy: 1) nazwę i dokładny adres gwaranta (poręczyciela, podmiotu ubezpieczającego), 2) określenie nazwy postępowania, dla którego wystawiany jest dokument, 3) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela, podmiotu ubezpieczającego) do nieodwołalnej i bezwarunkowej, na pierwsze żądanie, wypłaty beneficjentowi (Zamawiającemu) oznaczonej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości ustalonego wadium, w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 Ustawy Pzp, 4) zobowiązanie gwaranta do wypłacenia pełnej kwoty wadium w terminie nie dłuższym niż 30 dni licząc od otrzymania od Zamawiającego pierwszego pisemnego wezwania do zapłaty, 5) okres ważności wadium - który musi co najmniej pokrywać się z terminem związania ofertą wskazanym w SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy Pzp) są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia Umowy o wykonanie zamówienia publicznego. Wraz z ofertą Pełnomocnik Wykonawców składa pełnomocnictwo udzielone przez wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podpisane przez osoby upoważnione – w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach