Przetargi.pl
Modernizacja sieci dróg na terenie Gminy Janowiec Kościelny

GMINA JANOWIEC KOŚCIELNY ogłasza przetarg

  • Adres: 13-111 Janowiec Kościelny, 62
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA JANOWIEC KOŚCIELNY
    62
    13-111 Janowiec Kościelny, woj. warmińsko-mazurskie
    REGON: 510743019
  • Adres strony internetowej zamawiającego: janowiec.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja sieci dróg na terenie Gminy Janowiec Kościelny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja sieci dróg na terenie Gminy Janowiec Kościelny, który obejmuje:1) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlanych (w systemie zaprojektuj i wybuduj) dla niżej wymienionych zadań:a) zadanie 1 - „Modernizacja drogi gminnej na odc. Janowiec-Jastrząbki”,b) zadanie 2 - „Modernizacja drogi gminnej na odc. Kownatki-Falęcino”,c) zadanie 3 - „Modernizacja drogi gminnej w msc. Pokrzywnica)”,w zakresie szczegółowo określonym w przedmiocie zamówienia, ofercie, przedmiarach robót, Programach Funkcjonalno-Użytkowych (dalej PFU) oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ) oraz2) wykonanie robót budowlanych dla niżej wymienionych zadań:a) zadanie 4 - „Przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 52/23 w msc. Waśniewo-Grabowo”,b) zadanie 5 - „Remont drogi gminnej nr 191035N w msc. Waśniewo-Grabowo”,c) zadanie 6 - „Remont drogi gminnej nr 191025N w msc. Smolany”,w zakresie szczegółowo określonym w przedmiocie zamówienia, ofercie, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (zwanych dalej STWiORB), projektach wykonawczych oraz SWZ.2. W ramach realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 wykonawca w szczególności:1) wykona kompletną dokumentację projektową, zgodnie z zakresem i wytycznymi wskazanymi w PFU dla dokumentacji projektowej w tym: uzyska wszelkiego typu decyzje, pozwolenia, zgody i uzgodnienia oraz uzyska w imieniu Zamawiającego prawomocne decyzje o pozwoleniu na budowę lub prawomocne zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych dla całości inwestycji wymagane przepisami prawa, w tym ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2023 poz. 682 ze zm.)(dalej ustawa Prawo budowlane) konieczne do wykonania niniejszej umowy;2) będzie sprawował nadzór autorski nad wykonaną dokumentacją na zasadach określonych w PFU;3) wykona roboty budowlane polegające na modernizacji dróg gminnych, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a) – c), zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, o której mowa w pkt 1;4) wykona dokumentację powykonawczą;5) przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 1 oraz do dokumentacji powykonawczej, o której mowa w pkt 4, na warunkach określonych w § 22 projektowanych postanowień umowy (dalej PPU);6) zawrze umowę ubezpieczeniową z tytułu odpowiedzialności związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy na warunkach określonych w § 5 ust. 2 pkt 14 PPU;7) udzieli gwarancji na roboty budowlane, o których mowa w pkt 2 na warunkach określonych w § 13 PPU;8) udzieli gwarancji na infrastrukturę towarzyszącą na warunkach określonych przez producenta.3. W ramach realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 wykonawca w szczególności:1) wykona roboty budowlane polegające na przebudowie i remoncie dróg gminnych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a) – c), zgodnie z dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 1 pkt 2;2) wykona dokumentację powykonawczą;3) przeniesie na zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji powykonawczej, o której mowa w pkt 2, na warunkach określonych w § 22 PPU;4) zawrze umowę ubezpieczeniową z tytułu odpowiedzialności związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy na warunkach określonych w § 5 ust. 2 pkt 14 PPU;5) udzieli gwarancji na roboty budowlane, o których mowa w pkt 1 na warunkach określonych w § 13 PPU;6) udzieli gwarancji na infrastrukturę towarzyszącą na warunkach określonych przez producenta.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w PFU oraz dokumentacji projektowej, które stanowią załącznik Nr 7 do SWZ, a także w PPU, które stanowią załącznik Nr 6 do SWZ.5. W przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.6. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie: opracowanej dokumentacji projektowej, udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, SWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną.7. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie Prawo budowlane, przepisom Kodeksu cywilnego i ustawie Pzp. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania usług projektowych oraz robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno – budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.8. Inwestycja dofinansowana z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – PGR.9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.Uzasadnienie: Ze względów organizacyjnych, w szczególności ze względu na sposób rozliczania dofinansowania inwestycji, zamawiający nie dopuścił możliwości składania ofert częściowych. Inwestycja dofinansowana jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – PGR. Zgodnie z regulaminem ww. programu oraz wstępną promesą otrzymaną przez Zamawiającego całkowite rozliczenie inwestycji, a co za tym idzie wypłata należnego wykonawcy (wykonawcom) wynagrodzenia, możliwe jest po złożeniu przez Zamawiającego oświadczenia o zakończeniu realizacji danego etapu Inwestycji lub zakończeniu Inwestycji, w przypadku Inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy. W przypadku dopuszczenia możliwości składania ofert częściowych inwestycję realizować mogłoby co najmniej 2 (lub więcej) wykonawców. Powyższy podział mógłby doprowadzić do sytuacji, w której wypłata wynagrodzenie dla jednego wykonawcy, który pierwszy ukończy część inwestycji będzie uzależniona od ukończenia części inwestycji przez innego (innych) wykonawcę (wykonawców). Z kolei w przypadku nieukończenia części inwestycji przez jednego z wykonawców lub odstąpienia od jej realizacji, Zamawiający nie mógłby skorzystać ze środków z promesy, co z kolei doprowadziłoby do sytuacji, w której pozostali wykonawcy nie otrzymaliby swojego wynagrodzenia za zrealizowane części inwestycji, gdyż Zamawiający nie posiada środków własnych na jej realizację.10. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, w wymiarze czasu pracy adekwatnym do powierzonych zadań, przez cały okres realizacji powierzonych zadań, wszystkie osoby wykonujące czynności polegające na wykonywaniu prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych w szczególności czynności dotyczące: wykonywania robót ziemnych, robót montażowych, instalacyjnych (elektrycznych), budowy nawierzchni utwardzonych (np. drogi, chodniki), obsługi maszyn i urządzeń budowlanych (np. obsługa koparek, spycharek, ładowarek, samochodów ciężarowych itp.), objęte zakresem zamówienia wskazanym w § 1 PPU. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG lub innych równoważnych rejestrów oraz wykonujących osobiście i samodzielnie czynności powierzone im w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia oraz osób kierujących budową i osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.Szczegółowe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. wymogu zostały opisane w § 3 i 17 PPU.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 24.000,00 (słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych)2. Pozostałe wymagania dotyczące wadium zostały określone w rozdziale IX SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziałuw postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że spełnia minimalne warunki dotyczące:1) Doświadczenia wykonawcyZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie, budowie lub przebudowie drogi i o wartości wykonanych robót na kwotę min. 1 000 000,00 zł brutto.(W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wymaganym ww. doświadczeniem musi się wykazać jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie).Ocena na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia). Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie dokumentów, o których mowa w rozdziale V ust. 5 pkt 1 SWZ.2) Kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówieniaZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia tj.Dot. etapu projektowania (wykonania dokumentacji projektowej):a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane oraz w rozumieniu rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 poz. 831) – zwanego dalej „rozporządzeniem”), która pełnić będzie funkcję projektanta w branży drogowej.Dot. etapu realizacji robót budowlanych:b) co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy/robót w branży drogowej, posiadającą:- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej (w rozumieniu ustawy Prawo budowlane oraz w rozumieniu rozporządzenia) oraz- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy / inspektora nadzoru w branży drogowej (przez doświadczenie zawodowe należy rozumieć okres faktycznego wykonywania funkcji kierownika budowy / inspektora nadzoru w branży drogowej, a nie okres posiadania uprawnień zawodowych).Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania uprawnień/kwalifikacji w kilku specjalnościach.Ww. osoby, które posiadają uprawnienia budowlane (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. 2023 poz. 551)) muszą być wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, wówczas wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy zamawiającym a wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez wykonawcę, jak i dostarczonych przez zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.Ocena na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia). Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie dokumentu, o którym mowa w rozdziale V ust. 5 pkt 2 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach