Przetargi.pl
Modernizacja przestrzeni Rynku w Lwówku - II (drugie) postępowanie

Gmina Lwówek ogłasza przetarg

  • Adres: 64-310 Lwówek, ul. Ratuszowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 414 024 , fax. 614 414 212
  • Data zamieszczenia: 2019-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lwówek
    ul. Ratuszowa 2
    64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie
    tel. 614 414 024, fax. 614 414 212
    REGON: 53041300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowek.com.pl; www.bip.lwowek.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja przestrzeni Rynku w Lwówku - II (drugie) postępowanie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: 1) przedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych w jednym zadaniu stanowiącym jedną całość (jedną część) w projekcie pn.: Modernizacja przestrzeni Rynku w Lwówku (w projektowej dokumentacji technicznej sporządzonej na okoliczność wykonania przedmiotowych robót używa się także określenia pn.: Rewitalizacja Rynku w Lwówku, określenia ww należy rozumieć jako tożsame); 2) przedmiot zamówienia zostaje przedstawiony za pomocą projektowej dokumentacji technicznej – projektach budowlanych stanowiących załączniki do niniejszej siwz, roboty budowlane wykonywane będą na podstawie: Decyzji nr 213/2018 z dnia 06.04.2018r. w zakresie rewitalizacji Rynku w Lwówku, obejmującej zakresem działki oznaczone numerami ewidencyjnymi 313; 314; 257; 293; 245; 365/2; 404; 338; 419 obrębu miasta Lwówek, oraz Decyzji nr 97/2018 z dnia 12.02.2018r. w zakresie budowy sieci kanalizacji deszczowej, obejmującego zakresem działki oznaczone numerami ewidencyjnymi 314; 258; 132/2; 136 obrębu miasta Lwówek; zatwierdzających projekty budowlane i udzielające pozwolenia na budowę wydane przez Starostę Nowotomyskiego w Nowym Tomyślu, zakres wykonania robót budowlanych z obu ww decyzji łączy się i stanowi jedną całość. Rynek w Lwówku zlokalizowany jest w strefie ochrony konserwatorskiej; 3) Zamawiający przedstawia przedmiot zamówienia za pomocą projektowej dokumentacji technicznej – projektów budowlanych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (stwior) do każdego rodzaju robot – określających standard wykonania, warunki odbioru i sposób wykonania konkretnego rodzaju robót oraz za pomocą przedmiarów robót do wykonania (kosztorysów ślepych) oddzielnych do każdego rodzaju robót, z uwagą że w przedmiotowym postępowaniu zostaje przyjęta zasada wynagrodzenia kosztorysowego. 2. Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że oczekuje kompleksowej realizacji robót z przedmiotu zamówienia w systemie Generalnego wykonawstwa. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje także: 1) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem, 2) wycinkę drzew usytuowanych na działce o nr ewid. 313 obręb miasta Lwówek, 3) obsługę archeologiczną, Zamawiający ceduje obowiązki wynikające z Pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych na Wykonawcę robót budowlanych. 4. Wykonawca w zakresie przedmiotu zamówienia jest zobowiązany do dokonania rozbiórki elementów Rynku w sposób uporządkowany, zgodnie z asortymentem i technologią wykonania robót oraz ich etapowaniem, wszystkie elementy pochodzące z robót rozbiórkowych pozostają własnością Zamawiającego. Zamawiający zakłada, że zostaną przewidziane do ponownego wbudowania (w formie przetworzonej i nieprzetworzonej). 5. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana do realizacji zamówienia, aby przed podpisaniem umowy przedstawił posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (potwierdzonego opłaconą polisą), potwierdzającą, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż dwa miliony złotych; 2) Zamawiający ustanawia w tym postępowaniu wynagrodzenie kosztorysowe za przedmiot zamówienia, z tego tytułu Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia ksiąg obmiarów wykonanych robót; 3) Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana do realizacji zamówienia sporządzenia i przedstawienia na 5 dni przed podpisaniem umowy propozycji harmonogramu rzeczowo – finansowego całego kompletnego przedmiotu zamówienia celem akceptacji przez Zamawiającego (wg wzoru – załącznik nr 13 do siwz), z podziałem na etapy i grupy robót, z określeniem terminu wykonania tych elementów i należnym wynagrodzeniem za te elementy, uwzględniając płatności jeden raz na kwartał. 6. Wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi, Wykonawca udzieli Zamawiającemu 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty obejmujące wszystkie etapy i grupy z realizacji przedmiotu zamówienia wynikające z dokumentacji projektowej – projektów budowlanych, oraz na użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały, okres gwarancji jest równy okresowi rękojmi; 7. Zamawiający nie udziela zaliczek na poczet wykonania przedmiotu zamówienia. 8. Pozostałe szczegóły przedmiotu zamówienia zostały przedstawione w specyfikacji istotnych warunków. zamówienia do przedmiotowego postępowania. 9. W związku z akceptacją rozwiązań przebudowy płyty Rynku w Lwówku przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu (PO.WN.5183.2738.2.2018 oraz PO.WN.5183.2733.2.2018 z dn. 26.03.2018r.) Wykonawca jest zobowiązany do wykonania wyszczególnionych tam elementów zgodnie z wymaganiami Konserwatora Zabytków, a w tym określone projektowane fontanny winny wykorzystywać wzór historycznych pomp wodnych (Zamawiający w załączonych dokumentach do siwz przedstawia wzór historycznych pomp, które istniały na Rynku oraz ich orientacyjne wymiary, Zamawiający dysponuje zachowanym egzemplarzem pompy) oraz że nowe elementy płyty Rynku (płyty granitowe) należy kolorystycznie dopasować do istniejącego kamienia polnego, aby nie powstała kontrastowa strefa w stosunku do historycznego materiału. Na etapie wykonawczym Wykonawca będzie zobowiązany ustalić z Wielkopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Poznaniu rodzaj materiałów nawierzchniowych przewidzianych do użycia w elementach płyty Rynku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 100 000,00 złotych, słownie: sto tysięcy złotych 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: PKO BP O/ Nowy Tomyśl nr 76 1020 4144 0000 6902 0138 5426 z adnotacją; wadium – Modernizacja przestrzeni Rynku w Lwówku – II (drugie) postępowanie. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, dokument ten winien obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część I – oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą: 1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (wg wzoru - załącznik nr 1 do siwz), z załączonymi kosztorysami ofertowymi opracowanymi obowiązkowo na podstawie załączonych do siwz wszystkich przedmiarów robót (kosztorysów ślepych) wykonanymi w oparciu o metodę uproszczoną, stanowiącą iloczyn ilości jednostek przedmiarowych robót wyrażonych w jednostkach miary za sztukę, mb, m2, m3, kg, tonę, itp., oraz cen jednostkowych, z wyszczególnieniem podatku od towarów i usług VAT. Zamawiający wymaga aby Wykonawcy w załączonych kosztorysach ofertowych wykazali wszystkie składniki kalkulacyjne cen jednostkowych na bazie których dokonali wyceny ofertowej tj.: stawki robocizny kosztorysowej, stawki pracy sprzętu i transportu technologicznego, cen materiałów, narzutu kosztów pośrednich (z zaznaczeniem, od czego będą naliczane), kosztów zakupu (jeżeli nie są ujęte w cenie materiałów), narzutu zysku (z zaznaczeniem, od czego będą naliczane), stawki podatku VAT – niezbędne w przypadku wystąpienia robót niewyspecyfikowanych w przedmiarach robót lub zmniejszenia zakresu robót podstawowych, lub wykonania części zamówienia w sposób inny niż przewidywała dokumentacja projektowa, a nie wychodzących poza zakres przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą aktualnego na dzień składania ofert Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez Wykonawcę, które stanowić będzie wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia (wg wzoru - załącznik nr 2 do siwz). 3. Wzór (projekt) umowy - parafowany przez wykonawcę (wg wzoru - załącznik nr 9 do siwz). 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2 w celu: 1) wykazania braku istnienia wobec innych podmiotów podstaw wykluczenia; oraz 2) spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów. 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, którzy nie są jednocześnie innymi podmiotami udostępniającymi zasoby, zamieszcza informacje o tych podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2. w celu wykazania braku istnienia wobec tych podwykonawców podstaw wykluczenia. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w ust. 2. składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Część II – oświadczenia i dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacji o treści złożonych ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu, (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 12 do siwz). 2. Zamawiający w terminie, o którym mowa w art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, tj. nie krótszym niż 5 dni, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających: spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale V ust. 2 siwz. 3. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 1 i ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca winien na wezwanie Zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania złożyć w wyznaczonym terminie następujące oświadczenia i dokumenty: 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 6 ustawy Pzp; 2) oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru - załącznik nr 12 do siwz); 3) dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach