Przetargi.pl
„Modernizacja placu zabaw przy ul. Żwirki i Wigury w Świeciu”

Gmina Świecie ogłasza przetarg

  • Adres: 86-100 Świecie, Wojska Polskiego 124
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 333 2310
  • Data zamieszczenia: 2024-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świecie
    Wojska Polskiego 124
    86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 333 2310
    REGON: 092351067
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiecie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja placu zabaw przy ul. Żwirki i Wigury w Świeciu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja placu zabaw przy ul. Żwirki i Wigury w Świeciu.2. Zakres prac obejmuje:1) wykonanie robót demontażowych i robót ziemnych placu zabaw nr 1 i nr 2,2) urządzenie placu zabaw nr 1 i nr 2,Urządzenie placu zabaw nr 1 polegać będzie na montażu:a) zjazdu linowego podwójnego, b) huśtawki dla 6 osób, c) zestawu zabawowego Space, d) 2 hamaków, e) równoważni na linach,f) tablicy z regulaminem. Urządzenia zostaną rozmieszczone z zachowaniem stref bezpieczeństwa pomiędzy urządzeniami.Urządzenie placu zabaw nr 2 polegać będzie na montażu:a) zestawu Fabryka wody,b) figury gumowej kret – tunel,c) sprężynowca pszczółki,d) figury gumowej pszczółka,e) zestawu solo pociąg, f) samochodzika jeep,g) zestawu kreatywnego dla małych dzieci,h) tablicy z regulaminem.Urządzenia zostaną rozmieszczone z zachowaniem stref bezpieczeństwa pomiędzy urządzeniami.3) wykonanie nawierzchni bezpiecznej placu zabaw nr 1 i nr 2,4) wykonanie ogrodzenia – wymiana furtek,5) wykonanie zieleni i małej architektury, w tym:a) ławek parkowych, b) koszy na śmieci,c) stojaków na rowery – wysokość: 70 cm, szerokość: 65 cm, długość 210 cm, konstrukcja stalowa malowana proszkowo, zabezpieczona antykorozyjnie, stojaki zabetonowane,d) trawników dywanowych wraz z nasadzeniami drzew, krzewów i bylin. 6) utwardzenie terenu,7) wykonanie instalacji wodociągowej zewnętrznej w zakresie placów zabaw,8) montaż instalacji oświetlenia zewnętrznego w zakresie placów zabaw.3. Zakres tolerancji na poszczególnie wymienione wymiary urządzenia wynosi +/-5%. Ilość poszczególnych elementów funkcjonalnych tj. m.in. zjazdów, podestów, drabinek, linariów etc. musi zostać zachowana. Ponadto ze względu na zakres prac, który prowadzony będzie na istniejącym obszarze placu zabaw w istniejącym ogrodzeniu, nie dopuszcza się zakresu tolerancji na wymiary strefy bezpieczeństwa dla poszczególnych urządzeń. Wymiary strefy bezpieczeństwa muszą być takie same jak w opisie urządzeń, ponieważ każde odstępstwo mogłoby doprowadzić do braku możliwości posadowienia wszystkich zaplanowanych urządzeń. 4. Inwestycja będzie dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami dzięki likwidacji barier architektonicznych i dostępności architektonicznej. Obiekt będzie dostępny dla osób z niepełnosprawnościami poprzez szerokie bezprogowe dojścia do obiektu, ciągi komunikacyjne, poliuretanową nawierzchnię umożliwiającą swobodny dostęp do obiektu. Osoby na wózkach, o kulach, osoby starsze, matki z wózkami będą mogły swobodnie poruszać się po obiekcie. Urządzenia i sprzęty o charakterze integracyjnym pozwolą na pełną stymulację sensoryczną.Dzięki realizacji projektu powstanie przestrzeń publiczna w postaci placu zabaw wyposażonego w elementy (zabawki) integracyjne.5. Gmina Świecie otrzymała dofinansowanie na realizację inwestycji w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”. Gmina zawarła umowę z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „PFRON” na realizację inwestycji.6. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 2 do SWZ – dokumentacja techniczna.8. Przedmiar robót znajduje się w Załączniku Nr 2A do SWZ.9. W przypadku określenia w dokumentacji technicznej, w szczególności stanowiącej Załącznik Nr 2 i Załącznik Nr 2A do niniejszego SWZ, przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń, rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112723-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium wynosi 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Millennium S.A. 19 1160 2202 0000 0000 6089 7935 z dopiskiem: „Modernizacja placu zabaw przy ul. Żwirki i Wigury w Świeciu”.4. Zamawiający rekomenduje złożenie przez Wykonawcę w ofercie dowodu wniesienia wadium w przypadku wpłaty przelewem. Terminem wniesienia wadium jest data i czas uznania wymaganej kwoty na rachunku Zamawiającego.5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w postaci elektronicznej.6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Świecie,- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.7. W przypadku gdy wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą bądź złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, w ofercie należy podać nazwę, adres banku oraz numer konta, na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.9. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca w formularzu ofertowym podał adres e-mail Poręczyciela/Gwaranta w celu umożliwienia Zamawiającemu przesłanie oświadczenia o zwolnieniu wadium w formie elektronicznej.10. Jeżeli wadium wnoszone jest w pieniądzu, za prawidłowe wniesienie wadium uznaje się wpływ środków wpłaconych tytułem wadium na wskazanym rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII i IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Opis spełnienia warunku:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Opis spełnienia warunku:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Opis spełnienia warunku:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Opis spełnienia warunku:Wykonawca spełni warunek jeżeli:a) Posiada wiedzę i doświadczenia niezbędne do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że wykonał (ukończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:• min. jedną robotę budowlaną polegającą na budowie placu zabaw (w rozumieniu prawa budowlanego) o wartości robót minimum 400 000,00 zł brutto, w tym obejmującą zakresem prac wykonanie (montaż) min. 5 urządzeń zabawowychlub• min. jedną robotę budowlaną polegającą na przebudowie placu zabaw (w rozumieniu prawa budowlanego) o wartości robót minimum 400 000,00 zł brutto, w tym obejmującą zakresem prac wykonanie (montaż) min. 5 urządzeń zabawowychPonadto Wykonawca musi wykazać się realizacją robót dotyczących wykonania nawierzchni bezpiecznej wylewanej – granulat kolorowy EPDM na powierzchni min. 300m².b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że w okresie realizacji zamówienia, na całym jego etapie będzie dysponował co najmniej:- kierownikiem budowy – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, o specjalności konstrukcyjno - budowlanej.- kierownikiem robót elektrycznych - posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie mają załączyć Wykonawcy.W wykazie osób, o jakim mowa w Załączniku Nr 6 do SWZ Zamawiający prosi, aby wpisać wymagane dane zgodnie z postawionym warunkiem.Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334).c) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, (narzędzia i urządzenia):Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach