Przetargi.pl
Modernizacja oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie Miasta Rumi

Gmina Miejska Rumia ogłasza przetarg

  • Adres: 84230 Rumia, ul. Sobieskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 719 410, , fax. 586 796 517
  • Data zamieszczenia: 2017-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Rumia
    ul. Sobieskiego 7
    84230 Rumia, woj. pomorskie
    tel. 586 719 410, , fax. 586 796 517
    REGON: 52525700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rumia.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie Miasta Rumi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji oświetlenia ulicznego w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie Miasta Rumi, poprzez wymianę 1717 opraw oświetleniowych na oprawy LED na istniejących konstrukcjach wsporczych linii energetycznych i słupach oświetleniowych sieci kablowej. 2.2. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia z wolnej ręki polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych dotyczących modernizacji oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych w Rumi, określonych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w niniejszej siwz. 2.3. Stosownie do art. 31 ust. 1 Pzp, przedmiot zamówienia opisuje się za pomocą następujących dokumentów w podanej kolejno hierarchii ich ważności : 1) dokumentacji projektowej; 2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; 3) audytu oświetlenia ulicznego; 4) przedmiarów robót (w formie pomocniczej – dla ułatwienia kalkulacji ceny oferty). 2.4. Opis przedmiotu zamówienia zawarty w w/w dokumentach obejmuje: 1) montaż 72 liczników czasu pracy we wszystkich szafkach oświetleniowych, 2) w ramach wymiany, demontaż istniejących i montaż w miejsce zdemontowanych, opraw LED w ilości 1717 szt. o łącznym bilansie mocy nie większym niż 127,160 kW i o minimalnych wymaganiach w zakresie parametrów techniczno – użytkowych: − II klasa ochronności przeciwporażeniowej, Dopuszcza się zastosowanie I klasy ochronności dla naświetlaczy Skate-parku − temperatura barwowa źródeł światła nie więcej niż 4300 K, − wskaźnik oddawania barw Ra ≥ 70, − wytrzymałość udarowa opraw ≥ 4 kV, − stopień ochrony IK min 08 dla oprawy (w tym klosz), − stopień szczelności oprawy min IP 65, − obudowa wykonana z odlewu aluminiowego, malowanego proszkowo na kolor szary, w przypadku opraw parkowych dopuszcza się kolor czarny. − utrzymanie co najmniej 80 % nominalnego strumienia świetlnego po 60 000 h. Ze względu na konieczność utrzymania oszczędności zużycia energii elektrycznej na założonym poziomie utrzymanie strumienia musi być zapewnione bez stosowania w oprawach układu autonomicznej redukcji ubytku strumienia świetlnego (bilans mocy opraw musi być stały w czasie trwałości projektu); − klosz wykonany ze szkła dla opraw drogowych lub z poliwęglanu odpornego na UV lub szkła dla opraw parkowych, − prąd zasilania diod LED nie większych niż 700 mA, − oprawa musi posiadać oznaczenie CE, ENEC „lub równoważne” oraz posiadać stosowne deklaracje wraz z dopuszczeniem do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Dopuszcza się braku znaku ENEC dla naświetlaczy Skate-parku. − regulacja kąta oprawy nie mniejsza niż zakres -10 ° +10 °, − możliwość zaprogramowania autonomicznej redukcji mocy i strumienia świetlnego opraw w godzinach nocnych do 3 poziomów redukcji Po zamontowaniu opraw o parametrach techniczno – użytkowych j.w. - wymaganych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia efektu ekologicznego w następującym zakresie: − zużycie energii elektrycznej po wykonaniu modernizacji na poziomie nie większym niż 458 094 kWh rocznie; − ograniczenie emisji CO2 o nie mniej niż 675,85 [Mg/rok], co oznacza zmniejszenie emisji CO2 o nie mniej niż 64,4%, udokumentowane sporządzonym raportem (wg. wzoru w zał. nr 1 do umowy) za każdy rok działania zmodernizowanego oświetlenia ulicznego począwszy od raportu za 2018 r do roku 2023 r. 3) zaprogramowanie opraw oświetleniowych przed ich montażem na redukcję mocy w godzinach od 23:00 – 5:00 o jedną klasę oświetleniową, 4) dostawę oprogramowania wraz z niezbędnym osprzętem pozwalającym na samodzielną zmianę przez konserwatora oświetlenia parametrów poziomów redukcji mocy w oprawach. 5) wymianę wysięgników w następujących ilościach i podanych lokalizacjach: − ul. Ceynowy – 5 szt.; − ul. Stefana Batorego – 2 szt.; − ul. Dębogórska - 15 szt. (na słupach typu OŻ); − ul. Gdańska - 30 szt. (na słupach typu OŻ); − ul. Derdowskiego 8 szt. (wysięgniki do opraw parkowych zwieszanych), łącznie 60 szt. 6) Szczegółowe lokalizacje należy ustalić w uzgodnieniu z zamawiającym. W razie konieczności należy dostosować również pozostałe stanowiska słupowe do obliczonej sytuacji oświetleniowej (w tym przypadku należy przewidzieć zastosowanie odpowiedniej oprawy z uchwytem, który umożliwia zastosowanie odpowiedniego kąta dla oprawy lub wymianę wysięgnika);wykonanie instalacji zasilającej oprawy poprzez: - wymianę przewodów do opraw, zabezpieczeń i zacisków na liniach napowietrznych, - wymianę przewodów instalacyjnych w słupach, 7) przekazanie zdemontowanych opraw w miejsce wskazane przez Energa Oświetlenie Sp. z o.o. oraz utylizacja pozostałych materiałów z demontażu zgodnie z obowiązującymi przepisami 8) wykonanie kompensacji mocy biernej (kompensacja może być wykonana grupowo w szafce oświetleniowej dla ustalonego schematu sieci oświetleniowej zasilanej z danej szafki lub indywidualnie poprzez montaż kompensatorów dla każdej oprawy). Współczynnik mocy tgφ pobieranej energii elektrycznej dla zmodernizowanej sieci oświetleniowej w całym okresie świecenia ma być zgodny z wymogami operatora sieci dystrybucyjnej w celu nie przekraczania ponad umownego poboru energii biernej; 9) wykonanie pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej dla słupów kablowych oraz wysięgników dla sieci napowietrznej, 10) wykonanie pomiarów fotometrycznych po modernizacji przed i po redukcji mocy w oprawach dla przęseł charakterystycznych dla których wykonano obliczenia fotometryczne w audycie oświetleniowym; 11) dokumentacji powykonawczej. 2.5. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do realizacji zamówienia jakie zamierza zabudować Wykonawca musza być fabrycznie nowe i pochodzić z bieżącej produkcji i odpowiadać: 1) wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 – ustawy Prawo budowlane; 2) wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia. W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu dokumenty wykazane w poz. 9.3.6., 9.3.7, 9.3.8 siwz. 2.5.1. Wykonawca przed zabudowaniem materiałów i montażem urządzeń zobowiązany jest każdorazowo do składania tzw. wniosku materiałowego (wraz z wymaganymi certyfikatami na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatami zgodności z Polską Normą przenoszącą europejskie normy zharmonizowane lub aprobatę techniczną itp.) inspektorowi nadzoru inwestorskiego do zatwierdzenia. 2.5.2. Jeżeli gdziekolwiek w siwz lub w jej załącznikach użyte zostały nazwy własne materiałów, poprzez wskazanie pochodzenia (marki, znaku towarowego, producenta, dostawcy) materiałów (wyrobów) lub norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopisuje wyrazy „lub równoważny”, w przypadku gdy takie określenie tam nie występuje. Powyższe należy interpretować, że określenia te mają jedynie charakter przykładowy i niewiążący, a Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, które powinny zapewnić realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia, wymaganiami jakościowymi w zakresie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach; wykonawca, który będzie się powoływał na rozwiązania równoważne opisywanym jest obowiązany wskazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta lub marki, który jest równoważny, tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w siwz lub załącznikach przykładów. 2.6. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę robót budowlanych na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.) osób wykonania następujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: prac instalowania urządzeń oświetlenia zewnętrznego. 2.6.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w poz. 2.6. siwz czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i wglądu do dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny; 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów; 3) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2.6.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w poz. 2.6. siwz czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 3) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń. 2.6.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w poz. 2.6. siwz czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego (załącznik do siwz). Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w poz. 2.6. siwz czynności; 2.6.4. w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2.6.5. UWAGA: wszelkie żądane dokumenty, które wynikają z treści poz. 2.6. – 2.6.5 siwz podlegają obowiązkowej anonimizacji, z wyjątkiem imienia i nazwiska, w zakresie ochrony danych osobowych pracowników wskazanych do wykonywania czynności określonych w poz. 2.6. siwz przed ich przedłożeniem zamawiającemu. 2.8. Przedmiot zamówienia objęty jest umową RPPM.10.04.00-22-0004/16-00 o dofinansowanie projektu pn.: „Modernizacja oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie Miasta Rumi’’ ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 10 Energia, Działania 10.4. Redukcja emisji, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2.9. Ponadto w ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do wykonanie oraz zamontowanie 4 tablic informacyjnych i 4 tablic pamiątkowych zgodnie z Wytyczne w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w miejscach wskazanych przez zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Na podstawie art. 45 ust. 2 Pzp zamawiający żąda od wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wniesienia wadium w kwocie 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 11.2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania kompetencji i uprawnień do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie upoważniających wykonawcę do ubiegania się o udzielenie i realizację zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania tym samym Zamawiający nie szczegółowych wymagań w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.3.1. dowód wniesienia wadium: 1) jeżeli wniesiono w pieniądzu - do oferty zaleca się dołączyć dokument pozwalający jednoznacznie zidentyfikować z jakiego numeru rachunku oraz kto dokonał przelewu środków finansowych; 2) jeżeli wniesiono w innej dopuszczalnej formie (wg poz. 11.3. pkt 2-5 siwz) - do oferty należy dołączyć oryginał właściwego dokumentu; 9.3.2. pełnomocnictwo osób/y uprawnionej do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze handlowym lub w innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej firmy Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty; 9.3.3. dokument, w którym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. na podstawie umowy konsorcjalnej, działalności prowadzonej w formie spółki cywilnej) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z którego wynika, że zostało ono udzielone przez każdego z Nich (podpisany przez wszystkich wykonawców) – w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii, w przypadku wyboru oferty tych Wykonawców, Zamawiający przed zawarciem umowy ws. zamówienia publicznego będzie żądał umowę regulującą ich współpracę; 9.3.4. wskazanie w ofercie części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i firm podwykonawców, o ile są znane na dzień składania ofert.; Uwaga: Wymóg obowiązuje tylko wykonawców, których ta sytuacja dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach