Przetargi.pl
MODERNIZACJA OŚWIETLENIA ULICZNEGO NA TERENIE GMINY LIPIE ETAP II

Gmina Lipie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-165 Lipie, ul. Częstochowska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 188 033 , fax. 343 188 032
  • Data zamieszczenia: 2020-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipie
    ul. Częstochowska 29
    42-165 Lipie, woj. śląskie
    tel. 343 188 033, fax. 343 188 032
    REGON: 53730300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.lipie.akcessnet.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MODERNIZACJA OŚWIETLENIA ULICZNEGO NA TERENIE GMINY LIPIE ETAP II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Lipie, etap II”. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: a) Demontaż istniejących opraw oświetlenia ulicznego – 430 szt. b) Zakup oraz dostawa nowych opraw drogowych LED w miejsce zdemontowanych opraw c) Montaż nowych opraw drogowych LED w miejsce zdemontowanych opraw – 430 szt o mocach LED: 28W: 100 szt. • Oprawa LED 37W: 211 szt. • Oprawa LED 41W: 55 szt. • Oprawa LED 57W: 54 szt. • Oprawa LED 88W: 10 szt. Oprawy oświetleniowe mają zostać zaprogramowane o dobową, autonomiczną redukcję mocy: Poziom strumienia świetlnego: • 100% mocy do godziny 21.30 • 70% mocy 21.30-23.30 • 40% mocy 23.30-03.30 • 70% mocy 03.30-04.30 • 100% mocy po godzinie 04.30 Uwaga: Zamawiający dopuszcza dobór opraw o innych parametrach strumienia świetlnego oraz skuteczności świetlnej pod warunkiem poparcia ich obliczeniami fotometrycznymi przedstawionymi Zamawiającemu w wersji drukowanej na etapie składania ofert oraz na życzenie zamawiającego w plikach elektronicznych ogólnodostępnego i bezpłatnego programu do obliczeń fotometrycznych Dialux, realizując nie gorsze wyniki niż w pierwotnym projekcie (Obliczenia fotometryczne znajdują się w załączniku 1) przy zachowaniu mocy całkowitej (moc znamionowa opraw wykazana została w obliczeniach) opraw nie większej niż w załączonym projekcie, co wykaże równoważność proponowanych rozwiązań w kontekście strumienia świetlnego i rozsyłu. System autonomicznej redukcji mocy o możliwość przeprogramowania nastawień bez konieczności zdejmowania oprawy, realizując zadanie bezprzewodowo (w dowolnej technologii).. - Zamawiający na etapie oceny ofert może zwrócić się do oferenta z prośbą o dostarczenie w czasie do 5 dni reprezentatywnych próbek oferowanych opraw LED po 1szt dla każdego typu planowanej do instalacji oprawy LED. Zamawiający chce mieć możliwości zweryfikowania wszystkich parametrów technicznych produktu. Dostarczona próbka ma być reprezentatywna dla danego typu opraw, które chce zainstalować wykonawca, m.in. na jej podstawie może zostać potwierdzone spełnienie, bądź nie spełnienie wymogów technicznych, poprzez faktyczną ocenę produktu. - Wraz z ofertą należy pozostawić oryginalne karty katalogowe oferowanych produktów, które potwierdzają spełnienie przez produkt postawionych warunków technicznych znajdujących się w załączniku „Dokumentacja projektowa modernizacji oświetlenia ulicznego w Gminie Lipie”. - Oryginalna karta katalogowa powinna być ogólnodostępna (np. WWW producenta) oraz podpisana przez samego producenta lub autoryzowanego dystrybutora w celu potwierdzenia zawartych w niej informacji. - Na życzenie zamawiającego należy przedstawić raport ENEC, potwierdzający niezależnym badaniem laboratoryjnym opomiarowane parametry produktu dla oprawy o cesze zgodnie z oferowanym produktem. Zamawiający oczekuje od opraw drogowych LED następujących parametrów technicznych, rozumianych jako minimalne: • Korpus wytłaczany ciśnieniowo z aluminium, dwukomorowy, z zintegrowanym płaskim radiatorem dla prawidłowego oddawania ciepła. Zamawiający dopuszcza oprawy w których obudowa (korpus) stanowi radiator o ile ma ona formę płaską, pozbawioną „żeberek chłodzących” • Moc opraw LED, rozumiana jako maksymalna, całkowita (z uwzględnieniem wszystkich strat) określona została w zestawieniu projektowym, zgodnie z wynikami obliczeń́ fotometrycznych. • Korpus oprawy trwale zamykany i zakręcany na śruby z stali nierdzewnej, ze względu na planowany długi czas życia produktu oraz brak potrzeby serwisowania opraw LED na słupie, nie dopuszcza się̨ mniej pewnego zapięcia typu klamra. Wymagana jest wylewaną uszczelka np.: poliuretanowa dla zachowania w czasie właściwej klasy szczelności całej oprawy. • Korpus wyposażony w filtr np.: ceramiczny do przewietrzania komory, do odparowania skondensowanej pary wodnej przy jednoczesnym utrzymaniu protekcji IP66 • Optyka diod LED rozdziela od źródeł światła (możliwość́ wymiany źródeł bez potrzeby wymiany układów optycznych) wykonana z satynowych, aluminiowych, posrebrzanych modułów odbłyśników rastrowych, które w przeciwieństwie do soczewek PMMA lub PC nie tracą̨ swojej charakterystyki świetlnej w czasie i zapewniają̨ niższe poziomy olśnienia. Charakterystyka układu optycznego została dobrana poprzez obliczenia fotometryczne. Dostępne typy optyk wykorzystane w projekcie: asymetryczny, drogowy w kilku opcjach rozsyłu. • Oprawy drogowe montowane na wysięgniku, na słup w tej samej stylistyce, z jednej rodziny opraw w celu ujednolicenia stylistyki infrastruktury oświetleniowej gminy. • Oprawy gotowe do współpracy z zewnętrznym systemem sterowania oświetleniem, wyposażone w gniazdo Dali. • Diody wysterowane prądem nie większym niż 700mA. Zakres pracy temperatury otoczenia oprawy min. od -40st. do +40st. Celsjusza podanym przy obciążeniu 700mA. • Wydajność́ oprawy LED min 100 lm z 1W podana przy obciążeniu 700mA z uwzględnieniem strat układu zasilania oraz układu optycznego. • Żywotność́ diod min. 100.000h potwierdzona poprzez raport L90B10, badane przy temperaturze otoczenia +25st. oraz 700mA. • Oprawa w II kl. ochronności. • Oprawa wyposażona w rozdzielne od układu zasilania dodatkowe zabezpieczenie do 10kV-10kA (SPD) chroniące przed skokami napięcia. • Zamocowanie słupa wytłaczane ciśnieniowo z aluminium, uniwersalne o możliwości montażu dla słupów o średnicy 60mm oraz 46mm, z możliwością̨ ustawienia kąta oprawy. • Regulacja kąta nachylenia oprawy za pomocą jednego, ruchomego zamocowania minimum od -150 do +15 0. Krok nachylenia min. co 5 0 • Dyfuzor z przezroczystego hartowanego szkła o grubości 4mm odpornego na szoki termiczne i na uderzenia min. IK09 • Oprawa o całkowitej klasie szczelności min.IP66 • Oprawa posiada CE oraz certyfikat ogólnodostępny ENEC, który jest także wydawany na terenie Polski i ma do niego dostęp każdy producent, którego produkt spełnia założone kryteria jakościowe, techniczne oraz bezpieczeństwa. Dokładny opis parametrów technicznych opraw drogowych, parkowych oraz stylowych znajduje się w szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, która jest integralną częścią projektu i tego zadania. d) Montaż nowych przewodów zabezpieczających oprawy e) Montaż zabezpieczeń opraw f) Rozliczenia oraz utylizacja zdemontowanych materiałów w porozumieniu z ich właścicielem, UG Lipie lub Tauron Dystrybucja S.A. g) Wykonawca podczas ewentualnych prac związanych z usterką bądź reklamacją opraw LED na czas trwania procedury gwarancji zobowiązany jest zainstalować (tymczasowo) zastępcze, oprawy LED o zbliżonej mocy, jeśli wymagany będzie demontaż uszkodzonych. Wykonawca ma utrzymać funkcjonalność punktu oświetleniowego. Uwaga: Materiały te stanowią własność Zamawiającego, natomiast pozostałe materiały nie nadające się do ponownej zabudowy (odpady) stanowią własność Wykonawcy. Zamawiający po analizie materiałów w rozbiórki może podjąć decyzję o ich zutylizowaniu, co będzie stanowiło staranie wykonawcy potwierdzone dokumentem z utylizacji materiałów. h) Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu rzeczowej realizacji zadania do: - opracowania audytu energetycznego powykonawczego. Z audytu energetycznego powykonawczego winny wynikać wskaźniki: I. Liczba zmodernizowanych energetycznie punktów oświetleniowych (wymienionych opraw oświetleniowych w ramach niniejszego zadania) - ogółem ilość docelowa: 391 [szt]. II. Stopień poprawy efektywności energetycznej: Moc nowo zainstalowanych opraw LED wynosi nie więcej niż 14,71 kW (bez uwzględnienia redukcji mocy) a przewidywane roczne zużycie energii, przy założeniu czasu pracy oświetlenia na poziomie 4125h/rok wyniesie nie więcej niż 61 046,50 kWh (względem mocy LED bez redukcji mocy opraw), a po zaprogramowaniu redukcji mocy nie więcej niż 42 732,85 kWh, co stanowić będzie dodatkową oszczędność w wysokości 30%. g) Zakres rzeczowy zadania obejmuje również m. in.: - Wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej odbiorowej (operatu kalkulacyjnego) wraz z audytem energetycznym powykonawczym w 2 kpl. - Wykonanie pełnej dokumentacji technicznej zawierającej schematy kreskowe modernizowanych obwodów wraz z określenie typu oprawy, typu układu optycznego oprawy oraz mocy zainstalowanej oprawy dla każdego z modernizowanych punktów z uwzględnieniem oznaczeń szaf sterowania w 3 kpl. (w tym jeden dla Tauron Dystrybucja S.A.) - Wykonanie pomiarów rezystancji izolacji przewodów i kabli. - Opracowanie projektów organizacji ruchu oraz oznakowanie budowy/prowadzonych robót budowlanych. - Remonty i naprawę (odtworzenie) zniszczonej nawierzchni drogowej i istniejących obiektów, budowli, które wynikły podczas prowadzenia robót budowlanych. W przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia wskazane jest oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ zawierający: dokumentację projektowa, przedmiary robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi zostać zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 Nr 42, poz. 275.). Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Lipie w terminie składania ofert, w formie oryginału dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium (np. gwarancji ubezpieczeniowej) lub kopii (poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) – w przypadku gdy z treści dokumentu jednoznacznie wynika możliwość dochodzenia roszczeń gwarancyjnych na podstawie kopii dokumentu. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwota oznaczona w pkt. 1 musi być przelana na rachunek Zamawiającego w BS Krzepice O/Lipie nr rachunku 39 8250 1026 2102 0000 0026 0003. Nie dopuszcza się wpłat gotówką w kasie Zamawiającego bądź banku prowadzącym rachunek Zamawiającego. Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się dzień uznania rachunku Zamawiającego. Wskazane jest by Wykonawca dołączył do oferty kopię polecenia przelewu. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Zamawiający zwróci, zatrzyma lub zażąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z art. 46 ustawy pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach