Przetargi.pl
„Modernizacja oświetlenia ulicznego Gminy Czeladź”

Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Czeladzi ogłasza przetarg

  • Adres: 41253 Czeladź, ul. Elizy Orzeszkowej
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 265 26 53 , fax. 032 363 26 53
  • Data zamieszczenia: 2017-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Czeladzi
    ul. Elizy Orzeszkowej 12
    41253 Czeladź, woj. śląskie
    tel. 032 265 26 53, fax. 032 363 26 53
    REGON: 24090935100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzgk.czeladz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Modernizacja oświetlenia ulicznego Gminy Czeladź”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest „Modernizacja oświetlenia ulicznego Gminy Czeladź”. Przedmiot zamówienia należy wykonać na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 11 do SIWZ oraz w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.2. Przedmiot zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 – oś priorytetowa: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie: 4.5. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie, poddziałanie 4.5.1. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie – ZIT. 3.3. Przedmiot zamówienia obejmuje wymianę opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne ledowe w ramach realizacji Programu Gospodarki Niskoemisyjnej Miasta Czeladź (inwestycja mająca na celu redukcję emisji zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego). Zakres zadania obejmuje w szczególności: - zamianę oświetlenia starego nieefektywnego na nowoczesne energooszczędne oświetlenie ledowe, wymianę istniejących konstrukcji nośnych – wysięgniki we wskazanych w inwentaryzacji miejscach, - wymianę istniejących elementów zasilających i zabezpieczeń – przewody zasilające oprawy oraz nowe złącza słupowe, - przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót, - wymianę zabezpieczeń we wnękach. 3.4. Szczegółowy zakres zamówienia określony został w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ oraz w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ wraz ze wszystkimi załącznikami stanowiącymi jego integralną część. Załączony przedmiar robót ma charakter orientacyjny. 3.5. Wymagania dotyczące zatrudnienia: 3.5.1. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający określa, iż wszelkie czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie budowy, mają być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub jego podwykonawców na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów budowlanych oraz innych osób, w stosunku do których Wykonawca wykaże, że czynności przez nich realizowane nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). 3.5.2. W związku z powyższym Wykonawca przed rozpoczęciem wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oświadczenie wystawione odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę o zatrudnieniu pracowników o których mowa w pkt. 3.5.1. na podstawie stosunku pracy oraz aktualizować taką informację w trakcie realizacji zamówienia składając Zamawiającemu przed skierowaniem pracownika do wykonywania prac każdorazowo oświadczenie o zatrudnieniu pracownika na podstawie stosunku pracy wraz ze wskazaniem pracodawcy będącego Wykonawcą lub podwykonawcą. 3.5.3. Pracownicy skierowani do realizacji przedmiotu zamówienia w stosunku do których Wykonawca nie oświadczył, że są zatrudnieni na podstawie stosunku pracy nie będą wpuszczani na teren budowy, a więc nie będą mogli wykonywać pracy z winy Wykonawcy. 3.5.4 Zamawiający na każdym etapie prac uprawniony jest do kontrolowania, czy osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie budowy pozostają w stosunku pracy z Wykonawcą lub podwykonawcami. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania na podstawie stosunku pracy ww. osób i przedłożyć niezwłocznie do wglądu kopie umów o pracę, o które zawnioskuje Zamawiający lub kopie druku ZUS RCA. Wykonawca przedstawiając dokumenty powinien przekazać je w sposób nie naruszający przepisów dot. ochrony danych osobowych (tj. dokumenty powinny mieć odpowiednio zakryte, wymazane dane, które nie są niezbędne do potwierdzenia formy zatrudnienia np. w zakresie adresu osoby fizycznej itp.). 3.5.5. W razie powzięcia wątpliwości co do prawdziwości informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 3.5.2., Zamawiający uprawniony jest do wystąpienia do Państwowej Inspekcji Pracy z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli w zakresie prawidłowości podstawy zatrudnienia pracownika. 3.6. Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia ze wskazaniem na konkretne typy i producentów sprzętu oświetleniowego w Załączniku nr 3 do PFU Wyliczeniach fotometrycznych. Nowe oświetlenie musi przede wszystkim spełniać obowiązującą normę oświetleniową PN EN 13 201. W związku z powyższym Zamawiający wykonał projekt fotometryczny, który wskazuje dobór sprzętu oświetleniowego na bazie właściwych sytuacji drogowych z terenu i wykazuje spełnienie normy PN EN 13 201. Aby wykonać obliczenia fotometryczne projektant musi w ogólnodostępnym programie obliczeniowym (Relux, Dialux – ze względu na równe traktowanie wszystkich potencjalnych oferentów) podstawić zaproponowane krzywe fotometryczne opraw. Krzywe takie posiadają zawsze konkretne oprawy. W związku z powyższym wykonano projekt fotometryczny podstawiając konkretny typ opraw wykazując spełnienie normy 13 201. Zamawiający dokonał opisu warunków na jakich oferenci mogą przedstawiać oferty równoważne. W przypadku oświetlenia, gdzie Zamawiający musi uzyskać konkretne oszczędności w zużyciu energii elektrycznej, przy jednoczesnym spełnieniu norm oświetleniowych, dokumentacja musi uwzględniać do czego mają być oferty równoważne, co zostało zamieszczone w Programie Funkcjonalno-Użytkowym i Opisie Przedmiotu Zamówienia. Natomiast nie ma możliwości wykonania projektu fotometrycznego bez wskazania konkretnego typu oprawy. Zamawiający, mając na uwadze powyższe, dokonał opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów' lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie, innych równoważnych materiałów' lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia, które one zastępują. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. 3.6.1. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. 3.6.2. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do określonych w opisie przedmiotu zamówienia, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, którym charakteryzują się produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę, pod warunkiem: - zastosowania urządzeń i materiałów o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż wyroby budowlane i urządzenia wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia i Programie Funkcjonalno-Użytkowym, - wykazania, że zastosowane wyroby budowlane i urządzenia spełniają wymagania określone w Opisie przedmiotu zamówienia i Programie Funkcjonalno-Użytkowym (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). 3.6.3. W przypadku składania ofert równoważnych: propozycji urządzeń/ materiałów równoważnych/ zamiennych, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, na wezwanie Zamawiającego, kart katalogowych, wyliczeń fotometrycznych, dokumentów potwierdzających dane techniczne/ certyfikaty zgodności/ krajowe deklaracje zgodności lub krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych /t.j Dz. U. z 2014 r. poz. 883 ze zm./ tych urządzeń/materiałów. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany do złożenia, na wezwanie Zamawiającego, tabeli porównawczej (tabeli równoważności) dla danych urządzeń/materiałów, zawierającej w jednej kolumnie wszystkie wyszczególnione w Opisie przedmiotu zamówienia i Programie Funkcjonalno-Użytkowym ich parametry, zaś w drugiej - parametry urządzeń/materiałów- oferowanych - pod rygorem odrzucenia oferty. Zamawiający wezwie, na podstawie art. 26 ust. 2 Pzp, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona i który zadeklarował w formularzu ofertowym, że składa ofertę równoważną, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie dokumentów wymienionych w niniejszym ustępie potwierdzających spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego. Zamawiający określił w punkcie 3.6. SIWZ, Programie Funkcjonalno- Użytkowym (Załącznik nr 2 do SIWZ) oraz w Opisie Przedmiotu Zamówienia (Załącznik nr 1 do SIWZ), wymagania i parametry, w oparciu o które będzie dokonywał oceny równoważności rozwiązań proponowanych przez Wykonawcę. W przypadku, gdy rozwiązania proponowane przez Wykonawcę nie będą spełniały wymagań Zamawiającego w zakresie równoważności, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt2) ustawy Pzp, ponieważ jej treść nie będzie odpowiadała treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium przez Wykonawcę w wysokości 40 000,- zł (słownie złotych: czterdzieści tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonym w punkcie XI Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 p. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Śląskim nr rachunku: 64 1050 1227 1000 0023 3771 4543 z zaznaczeniem: wadium w postępowaniu: „Modernizacja oświetlenia ulicznego Gminy Czeladź” W tym przypadku za skuteczne wniesienie uznaje się wadium, które przed upływem terminu składania ofert zostało uznane na koncie Zamawiającego. Wadium złożone w innej formie niż pieniądzu należy złożyć w oddzielnej kopercie, by nie było na stałe związane w ofercie. 4. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 9). 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. UWAGA: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może zatrzymać wadium wraz z odsetkami. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: w art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Ponadto z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach