Przetargi.pl
Modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z systemem dekontaminacji powietrza w Małopolskim Szpitalu Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły w Jaroszowcu

Małopolski Szpital Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły ogłasza przetarg

  • Adres: 32-310 Jaroszowiec, Kolejowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 32 6428090, 32 6428031, , fax. 326 428 100
  • Data zamieszczenia: 2019-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolski Szpital Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły
    Kolejowa 1 a
    32-310 Jaroszowiec, woj. małopolskie
    tel. 32 6428090, 32 6428031, , fax. 326 428 100
    REGON: 29421400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wschp.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z systemem dekontaminacji powietrza w Małopolskim Szpitalu Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły w Jaroszowcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.4.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja wielobranżowego projektu budowlanego pn.: Modernizacja oczyszczalni ścieków sanitarnych wraz z systemem dekontaminacji powietrza w Małopolskim Szpitalu Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły obejmująca w szczególności: 1) wykonanie Robót Budowlanych obejmujących modernizację istniejącej przyszpitalnej oczyszczalni ścieków sanitarnych (zakres dotyczy budynku oczyszczalni i zewnętrznych urządzeń technologicznych znajdujących się na terenie wygrodzonym z działki szpitala - nr 134); 2) dostarczenie, montaż i uruchomienie urządzeń, opisanych i wynikających z Dokumentacji projektowej, 3) dekontaminację powietrza w Małopolskim Szpitalu Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły w Jaroszowcu - dotyczy budynku pawilonu gruźlicy oraz zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej. 4) pozostałe zobowiązania wynikające z zawartej Umowy z Zamawiającym w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z systemem dekontaminacji powietrza w Małopolskim Szpitalu Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły oraz wykonanie dokumentacji projektowej. II.4.2. Zakres robót związanych z system dekontaminacji powietrza dotyczy: 1) pawilonu gruźlicy - w zakresie dezynfekcji wywiewanego z budynku poprzez wentylację wywiewną grawitacyjną i mechaniczną skażonego prątkami gruźlicy powietrza, a także dezynfekcji odpowietrzeń kanałów pionów kanalizacji sanitarnej wyprowadzonych ponad dach budynku; 2) zabudowy dodatkowych studzienek kanalizacyjnych z zasyfonowaniem odcinającym kanalizację wewnętrzną od zanieczyszczonego powietrza z rurociągu zrzutowego do oczyszczalni; 3) wszystkich obiektów oczyszczalni: budynku oraz urządzeń zewnętrznych, co uwzględnione zostało przy projektach branżowych związanych z tym zakresem. II.4.3. Podstawowe parametry obiektu objętego przedmiotem zamówienia: - budynek - oczyszczalnia ścieków, - lokalizacja: ul. Kolejowa nr 1a, na działce nr ew.gr. 134 Jaroszowiec, gmina Klucze, - powierzchnia zabudowy- 100,30 m2 -powierzchnia użytkowa- 97,95 m2 -kubatura budynku- V =775, 00m3 -ilość kondygnacji – 1 naziemna i podpiwniczenie (piwnice w przyziemiu istniejącego budynku). II.4.4. ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH ZWIĄZANYCH Z BUDYNKIEM OCZYSZCZALNI obejmuje: II.4.4.1. CZĘŚĆ BUDYNKU TECHNOLOGICZNA -wg stanu istniejącego (złoże filtrujące wyłącza się z eksploatacji): 1) Oczyszczenie całości wodą ze środkami dezynfekcyjnymi, osuszenie; 2) Piaskowanie ścian wewnętrznych, stropu i sufitu wraz z wykonaniem obrzutki tynkarskiej - w celu zabezpieczenia zbrojenia stropu przed korozją, następnie pomalowanie powierzchni środkami dezynfekcyjnymi; 3) Piaskowanie istniejących schodów metalowych, zabezpieczenie przed korozją; 4) Zamurowanie otworów okiennych w poziomie górnym złoża; 5) Zamurowanie pozostałych otworów w ścianach tej części budynku; 6) Wydzielenie pomieszczenia obecnego złoża filtrującego płytą warstwową gr 12 cm z wypełnieniem pianką poliuretanową PIR + ( blacha – pianka poliuretanowa – blacha ) - z pozostawieniem otworu / wejścia technologicznego ; II.4.4.2. PIWNICE (wyłączenie piwnic z eksploatacji) 1) Demontaż istniejącego orurowania technologicznego; 2) Zamurowanie otworów okiennych; 3) Zamurowanie przewodów wentylacyjnych w piwnicy, 4) Piaskowanie ścian wewnętrznych, posadzki i sufitu wraz z wykonaniem obrzutki tynkarskiej na stropie - w celu zabezpieczenia zbrojenia stropu przed korozją, następnie pomalowanie powierzchni środkami dezynfekcyjnymi; 5) Zamurowanie wejścia do piwnicy z pozostawieniem otworu /wejścia technologicznego; II.4.4.3. POZOSTAŁA CZĘŚĆ BUDYNKU - roboty wewnętrzne. 1) Dezynfekcja wewnętrznych ścian w budynku i ich wysuszenie; 2) Demontaż istniejącego orurowania technologicznego wraz z wyburzeniem fundamentów pod pompy; 3) Piaskowanie ścian wewnętrznych, posadzki i sufitu wraz z naprawą tynków na ścianach; kominach i na stropie (w celu zabezpieczenia zbrojenia stropu przed korozją), następnie pomalowanie powierzchni środkami dezynfekcyjnymi ; 4) Zamurowanie górnych otworów okiennych; 5) Wyburzenie ściany pomiędzy pomieszczeniem pomp a magazynkiem; 6) Przebudowa sanitariatu związana z wydzieleniem schowka porządkowego z obecnej kabiny sanitarnej. Kabina sanitarna (muszla + umywalka), jako jedno pomieszczenie umieszczone w obecnym przedsionku. Wymaga to zamurowania drzwi z przedsionka do kabiny oraz wykonania dodatkowego otworu drzwiowego w ścianie działowej pomiędzy sanitariatem a szatnią oraz przesytuowania przyborów sanitarnych oraz korekty instalacji wod.-kan. Pozostawia się ściankę pomiędzy kabina a schowkiem porządkowym o niepełnej wysokości 2,20m. 7) Wykonanie tynków na nowych ścianach po zamurowaniach; 8) Wypoziomowanie wszystkich posadzek parteru; 9) Wymiana okien (pas dolny); 10) Wymiana drzwi wewnętrznych; 11) Wymiana drzwi zewnętrznych - z poszerzeniem drzwi z pomieszczenia kontenerów skratek; 12) Wymiana urządzeń sanitarnych z oprzyrządowaniem w WC (muszla, umywalka); 13) Wykonanie okładzin ścian w sanitariacie (płytki ceram. do wys. 2,0 m ); 14) Wykonanie podłoży i posadzek (płytki ceramiczne); 15) Okładziny schodów wewn. (płytki ceram) ; 16) Malowanie pomieszczeń farbami zmywalnymi; 17) Wykonanie wszystkich instalacji wewn. sanitarnych i elektrycznych wg projektów branżowych. II.4.4.4. ROBOTY ZEWNĘTRZNE związane z budynkiem. 1) Naprawa istniejących tynków zewnętrznych ( przed ociepleniem budynku) 2) Ocieplenie zewnętrzne ścian budynku (styropian 10 cm + tynk silikatowy), 3) Pokrycie dachu papą wierzchniego krycia. 4) Wykonanie obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych; 5) Naprawa uszkodzeń schodów zewnętrznych +okładzina; 6) Wymiana balustrady przy schodach j.w. wraz z zabudową furtki otwieralnej (związanej z funkcją podestu jako rampy do odbioru kontenerów ze skratkami). II.4.4.5. ROBOTY ZEWNĘTRZNE w obrębie terenu oczyszczalni - nie związane z budynkiem . 1) Likwidacja wszystkich istniejących na terenie oczyszczalni technologicznych zbiorników betonowych przy budynku - zgodnie z planem zagospodarowania; 2) Instalacja BioDiscBN na projektowanym fundamencie; 3) Instalacja zewnętrzna kanalizacji sanitarnej w obrębie terenu oczyszczalni . 4) Zabudowa zbiornika betonowego do odkażania ścieków lampami UV przed podłączeniem kanalizacji z oczyszczonymi ściekami do studni kontrolno-pomiarowej. 5) Wymiana zniszczonej nawierzchni dojazdu do oczyszczalni związanego z jej obsługą. II.4.4.6. PRACE KONSTRUKCYJNE (w obrębie budynku ). 1) Nadproża w nowych i poszerzanych otworach : systemowe prefabrykowane belki żelbetowe L19; 2) Ściany działowe nowoprojektowane - w konstrukcji lekkiej ; 3) Zamurowania - z bloczków silikatowych na zaprawie cementowej. II.4.4.7. WYKOŃCZENIE i WYPOSAŻENIE POMIESZCZEŃ POD KĄTEM WYMOGÓW SANITARNO- HIGIENICZNYCH.  Posadzki we wszystkich pomieszczeniach - z materiałów nieprzepuszczalnych, nienasiąkliwych, zmywalnych i nietoksycznych łatwych do dezynfekcji - płytki ceramiczne  Ściany do pełnej wysokości – gładkie, łatwo zmywalne , nienasiąkliwe. Ściany i sufity malowane farbą akrylową zmywalną - w kolorze białym lub innym pastelowym. Ściany w łazience i w szatni - płytki ceramiczne do wys. 2,10m , powyżej malowane farbą zmywalną.  Obudowa ciągów wentylacji wspomaganej mechanicznie - z płyt GKF na konstrukcji stal. systemowej, malowanych farbą akrylową zmywalną .  Drzwi i okna oraz grzejniki - o powierzchni gładkiej , łatwej do czyszczenia, nienasiąkliwej.  Oprawy świetlne o konstrukcji zamykanej, gładkiej, łatwej do czyszczenia.  Przy umywalce z ciepłą i zimną wodą - dozownik na mydło w płynie, zasobnik ręczników jednorazowych oraz pojemnik na zużyte ręczniki wyściełany workami foliowymi jednorazowego użytku. Ciepła woda z bojlera elektrycznego sytuowanego w sanitariacie.  Zlew w schowku porządkowym - zamontowany na wys. 0,5 m . Przy zlewie bateria ze złączką na wąż i pojemnik z płynem do dezynfekcji. W schowku szafka na środki czystości oraz preparaty myjąco-dezynfekujące.  W Pomieszczeniu sita kratki ściekowe w posadzce i złączka na wąż.  W pomieszczeniu magazynu wapna chlorowanego - myjka bezpieczeństwa = ręczna myjka do oczu z 2 główkami natryskowymi.  Wentylacja: W pomieszczeniach projektuje się wentylację mechaniczną - wg opracowania branżowego. Napływ powietrza do pomieszczeń przez nawiewniki z klimakonwektorami i nagrzewnicami elektrycznymi umieszczonymi pod oknami oraz otwory w dolnej części drzwi w sanitariatach, schowkach porządkowych. Wentylacja zapewnić ma 6-krotną /h wymianę powietrza w wentylowanych pomieszczeniach. Przewidziano zastosowanie typowej wentylacyjnej centrali wywiewnej 1000m3//h. Powietrze wywiewane będzie dekontaminowane lampami UV. Centrala wywiewna będzie również obsługiwać projektowany moduł zewnętrzny BioDiscBN. W pomieszczeniu wapna chlorowanego zaprojektowano – wg projektu branżowego – wentylator dachowy sterowany ręcznie przez obsługę przed wejściem i praca w pomieszczeniu.  Wszystkie elementy wyposażenia wykonać z materiałów łatwo zmywalnych odpornych na chemikalia. Elementy wyposażenia ruchomego naniesiono na rysunku nr A-2(parter) II.4.4.8. WYPOSAŻENIE INSTALACYJNE. Budynek oczyszczalni wyposażony jest w instalację wodno-kanalizacyjną i elektryczną. Instalacje wymagają całkowitej przebudowy. Dodatkowo w budynku projektuje się wentylację mechaniczną zapewniająca 6-krotną/h wymianę powietrza z uwzględnieniem dekontaminacji powietrza z oczyszczalni - wg projektu branżowego. Ogrzewanie pomieszczeń w budynku oczyszczalni projektowanymi Klima konwektorami. Wszystkie instalacje wykonać wg opracowania branżowego. II.4.4.9. DEKONTAMINACJA POWIETRZA Dekontaminacja dotyczy Pawilonu gruźlicy - w zakresie dezynfekcji wywiewanego z budynku powietrza poprzez wentylację wywiewną grawitacyjną i mechaniczną - skażonego prątkami gruźlicy , a także dezynfekcji odpowietrzeń kanałów pionów kanalizacji sanitarnej wyprowadzonych ponad dach budynku. W pomieszczeniach pawilonu gruźlicy na każdym wylocie kominka odpowietrzającego pion kanalizacyjny zabudowane zostaną lampy UV Biologic 3 lub alternatywne - dostosowane do średnicy i rodzaju kominka. Lampy UV zostaną zabudowane również przy przewodach wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej pomieszczeń pawilonu gruźliczego , co umożliwi emisję do otoczenia zużytego powietrza bez drobnoustrojów chorobotwórczych. II.4.4.10. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Główny kod CPV 45000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe kody CPV 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie Inżynierii lądowej i wodnej 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne. 45320000-6 Roboty izolacyjne, 45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian, 45113000-2 Roboty na placu budowy, 45262300-4 Betonowanie, 45262310-7 Zbrojenie, 45262500-6 Roboty murarskie i murowe, 45410000-4 Tynkowanie, 45262650-2 Okładziny, 45442100-8 Roboty malarskie, 45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej, II.4.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w tym materiały, jakie należy zastosować przy realizacji zamówienia zostały określone w :  Dokumentacji projektowej (dalej, jako Dokumentacja Projektowa), obejmującej OPIS TECHNICZNY - załącznik 4 do SIWZ,  specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej, jako STWiOR) - załącznik 5 do SIWZ,  Przedmiarach robót - stanowiących załącznik nr 6 do SIWZ. Zawarte w przedmiarach robót zestawienia mają zobrazować skalę roboty budowlanej. Przedmiar robót stanowi wyłącznie dokument pomocniczy,  Wzorze umowy – załącznik nr 3, - będącymi załącznikami do SIWZ i stanowiącymi jej integralną część. II.4.6. Wyżej wymienione dokumenty są zamieszczone wraz ze SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego: www.wschp.pl – link http://www.wschp.pl/index.php/aktualne-zamowienia-publiczne/, a także są dostępne w siedzibie Zamawiającego – sekretariat, 1 piętro budynku administracji. II.4.7. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wstępnej wizji lokalnej miejsc realizacji prac, aby uzyskać informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty celem zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45400000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: V.1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. V.2. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240 z późn. zm.). V.3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w ALIOR BANK nr rachunku 65 2490 0005 0000 4600 6007 1744 , z dopiskiem na przelewie: Modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z systemem dekontaminacji powietrza w Małopolskim Szpitalu Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły - ZP.I.2.224/05/19. V.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej, jako ostateczny termin składania ofert). V.5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. V.6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. V.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. V.8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa Pzp .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy. oraz spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące: III.1.1. Kompetencji lub uprawnieniń do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Określenie warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Opis sposobu dokonywania spełnienia tego warunku: Zamawiający dokona oceny na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy pzp dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2A do SIWZ Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na zasadzie formalnej „spełnia/nie spełnia” III.2. PODSTAWY WYKLUCZENIA III.2.1. Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wykluczy Wykonawcę z Postępowania, gdy stwierdzi, że wobec Wykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Pzp. III.2.2. Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy z Postępowania na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 Ustawy Pzp, tj.: 1) w stosunku, do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615 III.2.3. Informacje dodatkowe 1) Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z postanowieniami art. 24 ust. 7 ustawy. 2) Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt.1 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 3) Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt III.2.3 ppkt. 2. 4) Zamawiający może wykluczać Wykonawcę na każdym etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia. III.3. WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. III.3.1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, składane na podstawie art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu wypełnione i podpisane odpowiednio przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy według wzoru stanowiącego załącznik nr 2A i załącznik nr 2B do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. III.3.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o Zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w III.3.1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o Zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. III.3.3. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części Zamówienia podwykonawcy, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z Postępowania złożył oświadczenie, o którym mowa w III.3.1. niniejszej SIWZ. III.3.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w III.3.1. dotyczące tych podmiotów. III.4. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP III.4.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt. 3 Ustawy Pzp, tj.: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy; 4) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 22 ustawy; III.4.2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie Zamówienia. Wzór oświadczenia zostanie zamieszczony na stronie internetowej wraz z zamieszczeniem informacji o której w pkt. VIII.7) SIWZ. W przypadku braku złożenia samodzielnie przez Wykonawcę oświadczenia, Zamawiający wezwie Wykonawcę w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy Pzp do uzupełnienia oświadczenia, wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin na dokonanie tej czynności. III.4.3. W przypadku podmiotów zagranicznych Wykonawca składa odpowiednio dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie Zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zmianami). III.5. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP III.5.1. Zamawiający przed udzieleniem Zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy Pzp, tj.: 1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument musi potwierdzać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie określonym w pkt. III.1.2.1). 2) umowę lub umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, oraz do terminowego opłacania należnych składek ubezpieczeniowych, w zakresie od odpowiedzialności cywilnej (OC) Wykonawcy z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, obejmujące swym zakresem, co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia (szkoda osobowa) lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, a także szkody spowodowane błędami (szkoda rzeczowa), powstałe w związku z wykonywaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem Umowy. Dokument musi potwierdzać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie określonym w pkt. III.1.2.2). Ocena spełniania niniejszego warunku udziału w Postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o złożone przez Wykonawcę informacje i dokumenty,o których mowa w pkt. III.5.1.1) i pkt. III.5.1.2). Ww. dokumenty Wykonawca może przekazać Zamawiającemu wraz z ofertą. Dobrowolne złożenie przez Wykonawcę ww. dokumentów, ma na celu przyspieszenie i usprawnienie przebiegu postępowania o udzielenie Zamówienia. Zamawiający uzna ten obowiązek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca złoży dobrowolnie wraz z ofertą w/w dokumenty. UWAGA! Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, w przypadku wskazania przez Wykonawcę: 1) dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty Dla wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie dokumentów sporządzonych w języku obcym Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski; 2) oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy. Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. III.6. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP III.6.1.Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie, w związku z powyższym przed udzieleniem Zamówienia, nie wezwie Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 Ustawy Pzp. III.7. INNE DOKUMENTY NIEWYMIENIONE W PKT III.3. - III.6. III.7.1. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. III.7.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, dokument Ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu albo do reprezentowania w Postępowaniu i zawarcia Umowy. III.7.3. W przypadku Wykonawców powołujący się na zasoby podmiotów trzecich - pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji Zamówienia. III.7.4. Zobowiązanie Wykonawcy, w którym oświadcza, że na czas obowiązywania Umowy, nie później niż do dnia przekazania placu budowy, zawrze umowę lub umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, oraz do terminowego opłacania należnych składek ubezpieczeniowych, w zakresie od odpowiedzialności cywilnej (OC) Wykonawcy z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, obejmujące swym zakresem, co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia (szkoda osobowa) lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, a także szkody spowodowane błędami (szkoda rzeczowa), powstałe w związku z wykonywaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem Umowy, na kwotę ubezpieczenia nie niższą niż 1 000 000,00 zł.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: III.7.1. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. III.7.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, dokument Ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu albo do reprezentowania w Postępowaniu i zawarcia Umowy. Umowę regulującą ich współpracę III.7.3. W przypadku Wykonawców powołujący się na zasoby podmiotów trzecich - pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji Zamówienia. III.7.4 Wykaz osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z Dokumentami potwierdzającymi posiadanie uprawnień do kierowania przedmiotowymi robotami budowlanymi, o których mowa w pkt.III.1.3.2) III.7.5 Wykaz robót wraz z dowodami dotyczącymi wykazanych robót, o których mowa w pkt.III.1.3.1); III.3. WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. III.3.1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, składane na podstawie art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu wypełnione i podpisane odpowiednio przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy według wzoru stanowiącego załącznik nr 2A i załącznik nr 2B do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. III.3.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o Zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w III.3.1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o Zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. III.3.3. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części Zamówienia podwykonawcy, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z Postępowania złożył oświadczenie, o którym mowa w III.3.1. niniejszej SIWZ. III.3.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w III.3.1. dotyczące tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach