Przetargi.pl
MODERNIZACJA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOŚCI SORKWITY, GM. SORKWITY

Gmina Sorkwity ogłasza przetarg

  • Adres: 11-731 Sorkwity, Olsztyńska 16A
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 742 85 37
  • Data zamieszczenia: 2022-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sorkwity
    Olsztyńska 16A
    11-731 Sorkwity, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 742 85 37
    REGON: 510742741
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminasorkwity.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    MODERNIZACJA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOŚCI SORKWITY, GM. SORKWITY
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana w rozumieniu art. 34 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, polegająca na wykonaniu dokumentacji projektowej a następnie modernizacji oczyszczalni ścieków w miejscowości Sorkwity. Obiekt zlokalizowany jest w południowo-zachodniej części miejscowości Sorkwity na działkach geodezyjnych nr 74/54, 74/77 i 74/78, obręb Sorkwity. Przedmiot zamówienia jest dofinansowany z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych 2. Realizacji inwestycji została podzielona na następujące Etapy:1) Etap I – wykonanie Dokumentacji projektowej w zakresie określonym w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU);2) Etap II – wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, łącznie z rozruchem i uruchomieniem eksploatacji oczyszczalni ścieków w oparciu o dokumentację projektową, sprawowanie nadzoru autorskiego do czasu podpisania odbioru końcowego robót a także wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów oraz uzbrojenia podziemnego i naziemnego.3. Poza zaprojektowaniem i modernizacją Oczyszczalni, w szczególności do obowiązków Wykonawcy będzie należało: 1) przygotowanie wszelkich niezbędnych opracowań, warunków oraz opinii na podstawie, których Zamawiający uzyska Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla przedmiotowych zadań,2) uzyskanie warunków technicznych od dostawcy energii elektrycznej (jeśli wymagane),3) uzyskanie (i przekazanie Zamawiającemu) z Wydziału Ochrony Środowiska warunków prowadzenia Robót w pasach zieleni i w pobliżu drzew (jeśli wymagane) oraz jeśli zaistnieje konieczność – decyzji zezwalającej na wycinkę lub przesadzenie drzew,4) uzyskanie warunków odtworzenia nawierzchni jezdni i chodników (do opracowania projektu odtworzenia nawierzchni) - jeżeli wymagane,5) uzyskanie warunków tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia Robót,6) uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień Dokumentacji projektowej oraz poniesienie wszystkich kosztów związanych z uzyskaniem tych uzgodnień (w tym m.in.: uzgodnienie tras z ZUDP, uzyskanie zezwolenia na zlokalizowanie uzbrojenia w pasie drogowym (na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1693 ze zm.) uzgodnienie opracowanego projektu odtworzenia nawierzchni po robotach sieciowych,7) uzyskanie uzgodnienia dokumentacji przez Zamawiającego,8) Wykonawca wystąpi o wydanie Decyzji o pozwoleniu na budowę oraz pozwolenie wodno -prawne w imieniu Zamawiającego. Opłaty administracyjne związane z uzyskaniem pozwoleń ponosi Wykonawca. Opłaty te należy uwzględnić w Cenie kontraktowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy 00/100 złotych);2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299).Uwaga: Wadium w formie pieniądza uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy):a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Sorkwity,b) określać kwotę gwarantowaną w złotych polskich (ustaloną w SWZ),c) określać termin ważności (wynikający z SWZ),d) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SWZ),e) być gwarancją nieodwoływaną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie.5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.6. Zatrzymanie wadium.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:6.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.6.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana:1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;6.3. Zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.7. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem niepodlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.8. W przypadku wyboru pieniądza jako formy wadium, środki należy wpłacić na następujący rachunek bankowy Urzędu Gminy w Sorkwitach na następujący rachunek bankowy:BS w Węgorzewie / o Mrągowo 64 9350 0001 0216 5293 2073 0002 z adnotacją: "Wadium w postępowaniu pn.: „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Sorkwitach”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Warunek określony w art. 112 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, tj. sytuacja ekonomiczna lub finansowa:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony 00/100 złotych).2) Warunek określony w art. 112 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp, tj. zdolność techniczna lub zawodowa:2.1. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej 1 robotę budowlaną, obejmujące swym zakresem modernizację, budowę lub remont oczyszczalni ścieków, której wartość wynosiła co najmniej 5.000.000,00 zł brutto. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty wykazu robót i dowodów.2.2. dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. posiadającymi uprawnienia do pełnienia funkcji:2.2.1. Kierownik budowy - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i może pełnić funkcję kierownika budowy w myśl obowiązujących przepisów prawa. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie Prawa budowlanego, oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t. j. Dz. U z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoba ta musi legitymować się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646). Kierownik ma posiadać min. 2 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imienia i nazwiska kierownika budowy wraz z informacją o jego kwalifikacjach zawodowych (wg Załącznika nr 6 do SWZ).2.2.2. Kierownik robót sanitarnych - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i w zakresie unormowań prawnych opisanych w ppkt. 2.2.1.2.2.3. Kierownik robót elektrycznych – posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, bez ograniczeń w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i unormowań prawnych opisanych w ppkt. 2.2.1.2.2.4. Projektantem dla każdej z branż wymienionych w ppkt. 2.2.1 – 2.2.3.3. UWAGA! Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez tę samą osobę przy założeniu że osoba ta spełnia wymogi niniejszej SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach