Przetargi.pl
Modernizacja obiektów inżynierskich w ciągu Al. Królowej Jadwigi we Włocławku w ramach zadania pn.: „Modernizacja obiektów inżynieryjnych w ciągu ul. Wroniej i Al. Królowej Jadwigi”

Gmina Miasto Włocławek - Urząd Miasta Włocławek ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Zielony Rynek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (54) 414 40 00 , fax. (54) 414 42 57
  • Data zamieszczenia: 2017-02-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Włocławek - Urząd Miasta Włocławek
    ul. Zielony Rynek 11/13
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. (54) 414 40 00, fax. (54) 414 42 57
    REGON: 910866910
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja obiektów inżynierskich w ciągu Al. Królowej Jadwigi we Włocławku w ramach zadania pn.: „Modernizacja obiektów inżynieryjnych w ciągu ul. Wroniej i Al. Królowej Jadwigi”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym parametry i zakres prac, określone zostały w Programie Funkcjonalno-Użytkowym opracowanym przez Pracownie Inżynierskie SOCHA Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Jana Karola Chodkiewicza 15 w Bydgoszczy, zwanym dalej PFU. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji obiektów inżynierskich w ciągu Al. Królowej Jadwigi we Włocławku w celu zapewnienia dopuszczalnych parametrów eksploatacyjnych dla odbywającego się ruchu kolejowego po przedmiotowych obiektach. Zamówienie obejmuje: 1) opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej projektu modernizacji obiektów inżynierskich (C-1 oraz C-2), przedmiaru robót i Szczegółowych Specyfikacji Technicznych w zakresie zabezpieczenia skrzydeł bocznych przed postępującym przemieszczaniem oraz naprawy powierzchni betonowych (w tym uzyskanie wszelkich uzgodnień i pozwoleń). 2) realizację robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej opracowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego polegających na zabezpieczeniu skrzydeł bocznych przed postępującym przemieszczaniem oraz naprawę powierzchni betonowych. Kompleks składa się z trzech obiektów inżynierskich. Dwa tunele prowadzące drogę pod torami szlakowymi (oznaczone jako C-1), dwa tunele pod torem bocznicy MPEC (oznaczone jako C-2) oraz tunel dla pieszych i rowerzystów pod torami szlakowymi i torem bocznicy MPEC (oznaczony C-3). Parametry C-1:  długość całkowita obiektu: L=38,0 m,  szerokość obiektu: D=26,0 m,  konstrukcja: prostokątny układ ramowy,  materiał: żelbet,  klasa obciążenia K+2 (tory szlakowe), Parametry C-2:  długość całkowita obiektu: L=45,0 m,  szerokość obiektu: D=22,0 m,  konstrukcja: prostokątny układ ramowy,  materiał: żelbet,  klasa obciążenia K-1 (tor bocznicy), Parametry C-3:  długość całkowita obiektu: L=45,0 m,  szerokość obiektu: D=6,0 m,  konstrukcja: ustrój powłokowo-gruntowy,  materiał: stalowa powłoka,  klasa obciążenia K+2 (tory szlakowe i tor bocznicy). Stan techniczny wiaduktów (na podstawie ekspertyzy techniczno–eksploatacyjnej Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej):  liczne lokalne zarysowania i ubytki oraz zacieki, przesiąknięcia i przebarwienia powierzchni betonowej w obrębie ścian bocznych i części stropowej widoczne od wnętrza tuneli,  zarysowania i pęknięcia, w szczególności w pobliżu połączeń ze stalowymi skrzydłami bocznymi (grodzice stalowe) i pomiędzy tunelami,  znaczne odchylenia stalowych skrzydeł bocznych (szczególnie ścian płn.-zach.) od pionu,  odspojenie pionowych ścian stalowych skrzydeł od betonowej obudowy nasypów,  uszkodzenia betonowego gzymsu na styku stalowych elementów skrzydła i betonowej konstrukcji tunelu,  obiekt C-3 jest w stanie zadowalającym i nie wymaga obecnie prac modernizacyjnych. Faza projektowa obejmuje:  sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,  uzyskanie uzgodnień i pozwoleń niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę,  dostarczenie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z odpowiednimi uzgodnieniami i pozwoleniem na budowę w 6 egzemplarzach oraz na płycie CD lub DVD (2 sztuki) z oświadczeniem Wykonawcy, że dostarczona dokumentacja jest zgodna z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi oraz normami i że została wydana w stanie pełnym. Egzemplarze dokumentacji nie mogą się różnić zawartością i kolejnością wpięcia dokumentów. Egzemplarze powinny być ostemplowane przez organ administracji architektoniczno-budowlanej. Płyta CD lub DVD winna zawierać skany dokumentacji ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami i pieczęciami organu administracji architektoniczno-budowlanej. Faza wykonawcza obejmuje:  modernizację obiektów inżynierskich,  wykonanie dokumentacji powykonawczej i inwentaryzacji geodezyjnej. W zakresie przedmiotu zamówienia należy również uwzględnić:  opracowanie szczegółowych rozwiązań sytuacyjno-wysokościowych przedstawionych na mapach do celów projektowych,  analizy własności terenu,  organizację ruchu na czas prowadzonych robót,  zastosowanie wymogów wynikających z ochrony środowiska,  zapewnienie dostępności terenu przyległego,  uzgodnienie dokumentacji, harmonogramu oraz technologii wykonywanych robót ze spółkami Polskich Kolei Państwowych,  pozyskanie warunków technicznych przebudowy i zabezpieczenia ewentualnych sieci uzbrojenia terenu kolidujących z projektowana inwestycją,  inne rozwiązania konieczne do zrealizowania inwestycji. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia Wykonawca realizujący inwestycję w systemie „zaprojektuj i wybuduj” we własnym zakresie opracuje wszystkie niezbędne do zrealizowania zamówienia dodatkowe projekty i dokumenty. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest opracować:  mapę do celów projektowych,  dokumentację geotechniczną,  dokumentację formalną wraz z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót (w tym związaną z czasowym korzystaniem z terenu) w wymaganym zakresie,  materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,  materiały do uzgodnień z Zamawiającym,  inwentaryzację geodezyjną  projekt technologii modernizacji obiektów  projekt budowlany (w przypadku pozwolenia na budowę) wraz ze wszystkimi opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i dokumentami wymaganymi przepisami szczegółowymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust.7 ustawy Prawo budowlane w wymaganym zakresie,  projekt wykonawczy  przedmiar robót,  kosztorysy,  specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB),  projekt czasowej organizacji ruchu kołowego oraz, w przypadku zaistnienia konieczności, ruchu kolejowego,  inne projekty i opracowania wymagane przez Zarządców Infrastruktury. Wykonawca zobowiązany będzie opracować Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB). Wymaga się ich przygotowania dla każdego asortymentu robót i przedłożenia ich wraz z projektem wykonawczym Zamawiającemu. Przed przystąpieniem do realizacji odpowiednich robót Wykonawca musi uzyskać ich zatwierdzenie ze strony Zamawiającego po uprzedniej weryfikacji STWiORB z jego strony pod względem zgodności z Programem Funkcjonalno–Użytkowym oraz obowiązującymi przepisami. W treści STWiORB Wykonawca w pierwszej kolejności musi uwzględnić obligatoryjne warunki i wymagania dotyczące materiałów, robót, badań, itd. zawarte w PFU. W drugiej kolejności podstawę do sporządzenia STWiORB stanowić mają Ogólne Specyfikacje Techniczne (OST), przy czym Wykonawca w procesie opracowania STWiORB nie będzie uprawniony do obniżania założonych w OST standardów (obniżać wymagań dla materiałów i robót, obniżać częstotliwości badań, zwiększać dopuszczalne przedziały tolerancji, ograniczać zakres realizacji odcinków próbnych, usuwać lub ograniczać treść zastrzeżeń, itp.). Opracowując STWiORB na podstawie OST Wykonawca dostosuje je do zakresu wynikającego z projektu wykonawczego. Wszystkie zawarte w STWiORB wymagania, które mają spełnić materiały, sprzęt i inne dostarczane towary oraz wykonane i zbadane roboty, powinny być podane na podstawie najnowszego wydania lub wydania poprawionego powołanych w OST norm i przepisów. W przypadku braku OST dla danego typu robót Wykonawca opracuje STWiORB w ścisłym porozumieniu z Zamawiającym opierając się na zapisach odpowiednich norm, a w przypadku ich braku na istniejących wytycznych i instrukcjach dotyczących tego typu robót i związanych z nimi badań. Dodatkowo Wykonawca opracuje następujące dokumenty, w pełnej zgodności z obowiązującym prawem, PFU i pozostałą częścią wykonanej dokumentacji (w szczególności STWiORB):  projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy,  harmonogramy wykonania robót,  ewentualne projekty zabezpieczenia skarp wykopów i rozkopów wraz z odprowadzeniem wody,  inne dokumenty, których obowiązek sporządzenia wynika z PFU, STWiORB lub obowiązujących przepisów prawa. Pominięcie jakiegokolwiek elementu dokumentacji projektowej czy dokumentu formalnego, jakiego sporządzenie będzie niezbędne, aby zrealizować zamówienie zgodnie z obowiązującym prawem nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku sporządzenia tej dokumentacji i przekazania jej do weryfikacji Zamawiającemu. Wszystkie projekty muszą być sporządzone i sprawdzone (zgodnie z przepisami obowiązującego prawa) przez osoby posiadające właściwe uprawnienia. Wykonawca będzie stosował metody wykonywania pomiarów i badań przy pracach projektowych i inwentaryzacjach oraz metody obliczeń przy ocenach stanu technicznego zgodne z wymaganiami Zamawiającego, obowiązującymi przepisami, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca będzie stosował tylko takie materiały do wykonania badań i prac projektowych które spełniają wymagania polskich przepisów, norm i wytycznych. Wykonawca ponosi wszystkie koszty, z tytułu zakupu, transportu, wykorzystania materiałów i inne jakie okażą się potrzebne w związku z wykonywaniem badań i innych prac projektowych. Wykonawca aktualizując Koncepcję Programową dokona analizy i wskaże ostatecznie tryby realizacji inwestycji w oparciu o jakie będzie przygotowywał i realizował inwestycję. Wskazane przez Wykonawcę tryby realizacji inwestycji, również cząstkowe, będą odzwierciedlać założenia harmonogramu i gwarantować skuteczne wykonanie wszystkich robót wymaganych przez PFU. Pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę: Na podstawie art. 28 ustawy – Prawo budowlane roboty budowlane można rozpocząć jedynie na podstawie ostatecznej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę. W przypadku robót nie wymagających pozwolenia na budowę wystarczy zgłoszenie. Szczegółowy zakres i formę projektu budowlanego określa rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Natomiast potrzebną dokumentację i formę zgłoszenia robót określa art. 30 ustawy – Prawo budowlane. Projekt organizacji ruchu na czas robót opracuje Wykonawca. Projekt wraz z opiniami i zatwierdzeniem Wykonawca przekaże Zamawiającemu. Wykonawca jest odpowiedzialny za zgodność procesu wykonywania opracowań projektowych z wymaganiami umowy i harmonogramu prac projektowych. Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie procesu wykonywania opracowań projektowych, w taki sposób aby zostały dotrzymane warunki określone w PFU i w umowie. W szczególności dokumentacja projektowa zostanie opracowana przez Wykonawcę w zakresie umożliwiającym wykonanie robót na jej podstawie. Wykonawca jest odpowiedzialny za stosowane metody wykonywania opracowań projektowych. Wszystkie opracowania rysunkowe, opisowe i dokumenty wymaga się aby były opracowywane w języku polskim. Szata graficzna i wydawnicza powinna spełniać wymagania obowiązujących przepisów (rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego), a w szczególności:  powinna zapewnić czytelność, przejrzystość i jednoznaczność treści, być zgodna z wymaganiami odpowiednich przepisów, norm i wytycznych,  liczba arkuszy rysunkowych powinna być ograniczona do niezbędnego minimum,  wszystkie elementy dokumentacji i załączniki powinny być oprawione w oprawę uniemożliwiającą ich dekompletację, wyposażone w kartę tytułową i spis treści,  rysunki powinny być wykonane według zasad rysunku technicznego w technice cyfrowej,  każdy rysunek powinien być opatrzony metryką zawierająca: nazwę i adres obiektu budowlanego, tytuł rysunku, jego skale, imię i nazwisko projektanta(-ów), sprawdzającego(-ych), datę i ich podpis(y), specjalność i numer uprawnień budowlanych, podobnie jak strony tytułowe i okładki poszczególnych części składowych opracowania projektowego,  ponadto wymaga się, aby całość dokumentacji projektowej została opracowana za pomocą oprogramowania komputerowego, a w szczególności: • części opisowe wykonane były za pomocą komputerowego edytora tekstów kompatybilnego z MS Word i w formacie *.pdf, • obliczenia ilości podstawowych robót były wykonane za pomocą arkusza kalkulacyjnego kompatybilnego z MS Excel i w formacie *.pdf, • dopuszcza się aby obliczenia specjalistyczne były wykonywane w innym programie niż kompatybilny z MS Excel pod warunkiem że wersje elektroniczne obliczeń, i ich wyniki przedstawiane będą w formacie *.pdf, części graficzne w formacie *.pdf, *.dwg, *.dgn, Wykonawca – zgodnie z ustawą – Prawo budowlane – jest zobowiązany sprawować nadzór autorski w czasie realizacji robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej sporządzonej w oparciu o PFU. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do:  opiniowania zgodności projektów wykonawczych, technologicznych i zamiennych w zakresie zgodności z wymaganiami dokumentacji projektowej,  niezwłocznego wykonywania poprawek i uzupełnień w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wysokość wynagrodzenia za sprawowanie nadzoru autorskiego w cenie oferty. Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie systemu nadzoru i kontroli wykonywania opracowań projektowych. Wykonawca będzie przeprowadzać kontrole wykonywania opracowań projektowych z częstotliwością zapewniająca stwierdzenie, że opracowania projektowe wykonano zgodnie z wymaganiami zawartymi w umowie. Wymaga się, aby główny projektant uzyskał od projektantów pozostałych branż uzgodnienia w celu eliminacji kolizji z innymi rozwiązaniami projektowymi. Potwierdzeniem sprawdzenia będzie podpis projektantów innych branż złożony na zbiorczym planie zagospodarowania terenu. Wszystkie dostarczone materiały muszą być zgodne z dokumentacja projektową i STWiORB opracowanymi przez Wykonawcę i zatwierdzonymi przez Zamawiającego. Definiując w dokumentacji projektowej i STWiORB parametry, jakie spełniać mają materiały użyte do realizacji robót, należy kierować się zapisami PFU, OST oraz aktualnych norm i przepisów. Wykonawca jest zobowiązany opracować i przedstawić do akceptacji Zamawiającego projekt programu zapewnienia jakości. W programie zapewnienia jakości Wykonawca powinien określić, zamierzony sposób wykonywania robót, możliwości techniczne, kadrowe i plan organizacji robót gwarantujący wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową, SST oraz ustaleniami Program zapewnienia jakości będzie zawierał: Część ogólną opisującą:  organizację wykonania robót w tym terminy i sposób prowadzenia robót,  organizację ruchu na budowie wraz z oznakowaniem robót,  sposób zapewnienia bhp,  wykaz zespołów roboczych, ich kwalifikacje i przygotowanie praktyczne,  wykaz osób odpowiedzialnych za jakość i terminowość wykonania poszczególnych elementów robót,  system proponowanej kontroli i sterowanie jakością wykonywanych robót,  wyposażenie w sprzęt i urządzenia do pomiarów i kontroli, sposób oraz formę gromadzenia wyników badań laboratoryjnych, zapis pomiarów, a także wyciąganych wniosków i zastosowanych korekt w procesie technologicznym, proponowany sposób i formę przekazywania tych informacji Zamawiającemu. Część szczegółową opisującą dla każdego elementu robót:  wykaz maszyn urządzeń stosowanych na budowie z ich parametrami technicznymi oraz wyposażeniem w mechanizmy do sterowania i urządzenia pomiarowo-kontrolne,  rodzaje i ilość środków transportu oraz urządzeń do magazynowania i załadunku materiałów, kruszyw itp.,  sposób zabezpieczenia i ochrony ładunków przed utratą ich właściwości w czasie transportu,  sposób postępowania z materiałami i robotami nie odpowiadającymi wymaganiom. Pominięcie jakiegokolwiek elementu dokumentacji projektowej czy dokumentu formalnego, jakiego sporządzenie będzie niezbędne, aby zrealizować umowę zgodnie z obowiązującym prawem nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku sporządzenia tej dokumentacji i przekazania jej do weryfikacji Zamawiającemu. Wszystkie projekty muszą być sporządzone i sprawdzone (zgodnie z przepisami obowiązującego prawa) przez osoby posiadające właściwe uprawnienia. Obowiązki Wykonawcy Obowiązki Wykonawcy na etapie projektowania i realizacji robót budowlanych zostały określone w PFU, niemniej należy również uwzględnić następujące wymagania:  opracowaną dokumentację projektową należy przekazać w formie papierowej: 6 kompletów i na nośniku elektronicznym – na płytach CD lub DVD – 2 sztuki. Projekty organizacji ruchu sporządzić w 3 egzemplarzach, a Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Informację BIOZ, kosztorysy, przedmiary sporządzić w 2 egzemplarzach, dołączając do pierwszych 2 egzemplarzy dokumentacji projektowej,  rysunki branżowe na nośniku elektronicznym należy przekazać w plikach z rozszerzeniem *dwg (AutoCad). Części opisowe - w postaci umożliwiającej edycję tekstu - format danych w plikach z rozszerzeniem *doc (MS Word) lub kompatybilnym,  sprawowanie nadzoru autorskiego na etapie prowadzenia robót budowlanych,  Wykonawca urządzi zaplecze i plac budowy (jeżeli uzna zasadne posiadanie zaplecza) w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym,  wszystkie prace powinny być zrealizowane zgodnie z dokumentacją projektową, STWiORB, opisem przedmiotu zamówienia, obowiązującymi normami, wiedzą budowlaną, przepisami BHP, ppoż., zasadami bezpieczeństwa oraz zgodnie z zaleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego,  Wykonawca zobowiązany jest zorganizować prace w taki sposób, aby zachować ruch drogowy na Al. Królowej Jadwigi i ewentualnie, za zgodą Zamawiającego i inspektora nadzoru, do minimum ograniczyć czas zamknięcia jednego z tuneli dla ruchu kołowego i pieszego w okresie trwania prac naprawczych. Wykonawca w całym okresie trwania umowy będzie utrzymywał przejezdność ww. dróg oraz dokonywał napraw nawierzchni odcinków ulicy przekazanych do przebudowy, na których w związku z budową ruch odbywa się dwukierunkowo – zgodnie z etapami projektu zmiany organizacji ruchu, w szczególności Wykonawca wybuduje – na potrzeby zmiany organizacji ruchu, wprowadzonej na czas prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, i obsługi terenu budowy – drogi tymczasowe, objazdowe itp.  Wykonawca jest zobowiązany powiadomić podmioty prowadzące działalność gospodarczą w rejonie objętym zmianą organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, o wprowadzeniu utrudnień w ruchu drogowym z dwutygodniowym wyprzedzeniem,  Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia harmonogramu prowadzenia robót Miejskiemu Przedsiębiorstwu Energetyki Cieplnej we Włocławku z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem,  Wykonawca jest zobowiązany z jednomiesięcznym wyprzedzeniem powiadomić Zamawiającego o konieczności usunięcia z pasa drogowego reklam kolidujących z prowadzonymi robotami,  Wykonawca dokona wszelkich koniecznych zgłoszeń i powiadomień w zakresie zmiany organizacji ruchu,  Zgodnie z warunkami znak: IZIW4-505-39/2016 z dnia 20 maja 2016 r. wydanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych Wykonawca ma obowiązek: • uzgodnić dokumentację w Zakładzie Linii Kolejowych w Bydgoszczy, • opracować harmonogram robót, który może stanowić podstawę do opracowania regulaminu tymczasowego prowadzenia ruchu pociągów w rejonie robót, • zawrzeć umowę z Zakładem Linii Kolejowych w Bydgoszczy, regulującą zasady i warunki czasowego zajęcia nieruchomości kolejowej.  Wykonawca wykona wszelkie niezbędne roboty przygotowawcze i zabezpieczające, w szczególności dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – sporządzenie przez kierownika budowy planu BiOZ,  Wykonawca wykona wszystkie niezbędne badania kontrolne wskazane w SST oraz inne niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.  badania i próby związane z oceną jakości materiałów i robót przewidziane zapisami Specyfikacji Technicznych będą prowadzone przez laboratorium zaakceptowane przez Zamawiającego,  materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i oznakowane zgodnie z aktualnymi przepisami,  Wykonawca jest zobowiązany do zgłaszania inspektorom do odbioru wszelkich wykonanych robót zanikających (ulegających zakryciu) i sporządzania dokumentacji fotograficznej tych robót,  Wykonawca ponosi odpowiedzialność za podjęcie środków zabezpieczających miejsce wykonywania robót i zabezpieczenia przed ewentualnymi szkodami osób trzecich,  Wykonawca odpowiada za ubezpieczenie, któremu podlegają w szczególności: odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych, zniszczenie własności prywatnej, samorządowej i państwowej, spowodowane działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy, zniszczenie robót objętych umową, materiałów, sprzętu i innego mienia w czasie realizacji zadania, ubezpieczenie od pożaru oraz ryzyka wykonywanych robót budowlanych i montażowych. Polisy i dokumenty ubezpieczeniowe powinny być przez Wykonawcę na bieżąco aktualizowane,  Wykonawca ma obowiązek ochrony istniejącego uzbrojenia, roślinności i wód,  Wykonawca zobowiązany jest wykonać na własny koszt wszelkie tablice informacyjne budowy i ogrodzenie miejsc wykonywania robót,  Wykonawca przedstawi inspektorowi do akceptacji PZJ, zawierający niezbędne informacje dotyczące organizacji prac i technologii z uwzględnieniem przepisów BHP, przeciwpożarowych i ochrony środowiska,  Wykonawca, w przypadku wystąpienia takiej potrzeby i na pisemny wniosek Zamawiającego będzie prowadził roboty w systemie wielozmianowym oraz w dniach wolnych od pracy,  Wykonawca jest zobowiązany do wykonania oznakowania robót w pasie drogowym na podstawie wykonanego projektu zmiany organizacji ruchu, wprowadzonej na czas prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, i zatwierdzonego przez zarządzającego ruchem drogowym (Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Włocławek) oraz utrzymania oznakowania przez cały okres prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia,  najpóźniej w dniu protokolarnego przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu dane osób lub podmiotów odpowiedzialnych za opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu drogowego, całodobowe, bezkolizyjne funkcjonowanie i utrzymanie organizacji ruchu oraz numer telfonu komórkowego, pod którym dane osoby lub podmioty są dostępne,  na Wykonawcy spoczywa obowiązek i koszt zagospodarowania odpadów powstałych z robót, z wyjątkiem stanowiących własność Zamawiającego: zdemontowanych istniejących znaków drogowych wraz ze słupkami, wszelkich barier ochronnych, elementów urządzeń sygnalizacji świetlnych, które Wykonawca przetransportuje na własny koszt na miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 10 km od terenu robót.  Zamawiający nie dopuszcza wbudowania materiałów pochodzących z rozbiórek przy realizacji przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca jako wytwórca odpadów jest zobowiązany postępować zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w zakresie gospodarki odpadami,  jeśli przy realizacji przedmiotu zamówienia zaistnieje konieczność przebudowy bądź usunięcia awarii mediów, Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo udostępnić miejsce wykonywanych robót właściwemu gestorowi sieci,  uczestniczenie na żądanie Zamawiającego w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego,  uczestniczenie w kontrolach nadzoru budowlanego,  Wykonawca ma obowiązek w okresie trwania gwarancji pisemnego powiadomienia Zamawiającego o: • zmianie siedziby lub nazwy firmy, • zmianie osób reprezentujących, • ogłoszeniu upadłości, • ogłoszeniu likwidacji, • zawieszeniu działalności, wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6 000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach