Przetargi.pl
Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii Włocławka

Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 87800 Włocławek, ul. Słowackiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 323 243 , fax. 542 323 625
  • Data zamieszczenia: 2017-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej
    ul. Słowackiego
    87800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 323 243, fax. 542 323 625
    REGON: 28205600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii Włocławka
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii Włocławka 2.Charakterystyka obiektu: Muzeum Historii Włocławka mieści się w dwóch barokowych kamienicach (nr 14 oraz nr 15), usytuowanych przy włocławskim Starym Rynku. Do kompleksu budynków MHW należy także kamienica nr 19, znajdująca się przy ul. Szpichlernej. Oba wspomniane zabytkowe budynki objęte są indywidualnymi wpisami do rejestru zabytków i wobec tego podlegają ochronie prawnej na podstawie art. 7 pkt 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.). Kamienica o nr 14 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Włocławku z dnia 10.12.1985 r. została wpisana na Rejestru pod nr 194/A, natomiast kamienica usytuowana pod nr 15 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Włocławku z dnia 10.12.1985 r. została wpisana do Rejestru pod nr 195/A. Ponadto, działki o nr ew. 59 i 60, na których znajduje się zabudowa, są częścią strefy ochrony konserwatorskiej dzielnicy Starego Miasta, wpisanej w dniu 30.09.1957 r. do rejestru zabytków pod nr rej. A/1560. Od maja 2013 r. MHW jest zamknięte dla zwiedzających. W tym czasie zostały zrealizowane: 1)Termomodernizacja Muzeum Historii Włocławka(2013) polegająca na robotach rozbiórkowych więźb i pokryć dachowych oraz stolarki okiennej, odtworzeniu więźb i ceramicznych pokryć dachowych, wymianie obróbek blacharskich i instalacji odgromowych, zabudowie i zadaszeniu patio, wymianie stolarki okiennej i konserwacji drzwiowej w kamienicach z odtworzeniem ich zabytkowego charakteru z zastosowaniem zewnętrznych szyb antywłamaniowych, ociepleniu poddaszy, stropów i części ścian oraz częściowej adaptacji pomieszczeń do celów magazynowych. 2)Modernizacja MHW(2013-2014) obejmowała przeprowadzenie robót elektrycznych (montaż rozdzielni, oprzewodowanie), podłączenie podgrzewaczy wody i wentylatorów w WC, montaż okablowania instalacji wykrywczej i sygnalizacyjnej pożaru, roboty wodno-kanalizacyjne z wyposażeniem dwóch łazienek w nowe piony, glazurę i terakotę, przebudowę węzła cieplnego i przemieszczenie przyłącza CO do pomieszczeń dawnej kotłowni, naprawę i uzupełnienie podłóg, przebudowę galerii schodowej, położenie nowych podłóg we wszystkich pomieszczeniach poza salami ekspozycyjnymi, naprawę i wymianę (do 50 %) tynków wewnętrznych w tym częściowo renowacyjnych, częściowe osuszenie ścian parteru łącznie z iniekcją fragmentów ścian nad piwnicami, częściowe malowanie ścian i sufitów, wymianę drzwi wewnętrznych i montaż drzwi przesuwnych (zagospodarowanie wszystkich skosów połaci dachowych do celów magazynowych) oraz badania geologiczne i projekt odwodnienia. 3.Szczegółowy zakres modernizacji i rozbudowy Muzeum Historii Włocławka: Część nowa - rozbudowywana 1)Rozbudowa części modernizowanej, prace rozbiórkowe, przygotowawcze i fundamentowe. 2)Ściany nadziemia. 3)Stropy i stropodach. 4)Dach, ocieplenie, obróbki i pokrycie 5)Stolarka okienna i drzwiowa. 6)Elewacja część nowa, docieplenie, tynki, malowanie elewacji. 7)Roboty wykończeniowe wewnętrzne, tynki, okładziny, malowanie. 8)Roboty wykończeniowe wewnętrzne - posadzki i ocieplenia. 9)Drenaż podposadzkowy auli do studni zewnętrznej SD3, fi 400. 10)Instalacja sanitarna wod-kan i c.o. z wyposażeniem w części nowo wybudowanej. 11)Instalacja elektryczna: wykonanie kompletnej instalacji w części nowej wraz z instalacją odgromową, zakup i montaż central SSWiN, p.poż. i oddymiającej Część stara – zabytkowa 1)Elewacja część zabytkowa nad dachem auli. 2)Przeniesienie 1 grzejnika w części starej w obrębie tego samego pokoju, instalacja grzejnika w patio. 3)Roboty uzupełniające, montaż drzwi p.poż. w atrium, wymiana pochwytów poręczy na starej klatce schodowej, tymczasowe zabezpieczenie przejść od strony rozbudowy, montaż otwieranych krat w wyłazach dachowych, wykonanie kraty siatkowej oddzielającej w węźle c.o. z furtką. 4)Instalacja elektryczna: osprzęt kompletny w części starej w zakresie sieci niskiego napięcia, pozostałych elementów osprzętu instalacji SSWiN, p.poż. i oddymiającej. 5)Montaż wyłazów strychowych w klasie odporności ogniowej EI-30, wzmocnienie odporności ogniowej schodów ewakuacyjnych w patio, zakup i montaż gaśnicy śniegowej w węźle cieplnym. 6)Zabezpieczenie obiektu p.poż. w tym malowanie lakierami ognioochronnymi podłóg i stolarki drewnianej w patio oraz drewnianych stropów, słupów, podciągów i elementów ścian w zabytkowych kamienicach. 7)Wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej instalacji elektrycznych dla części starej (zabytkowej) jak i nowej (nowo rozbudowywanej) w zakresie koniecznym do odbioru obiektu przez PSP. Szczegółowy zakres prac i sposób ich realizacji określony został również w załącznikach do SIWZ obejmujących: 1)projekt budowlany (załącznik nr 9) 2)specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - STWiOR (załącznik nr 10)oraz pomocniczo przedmiary robót (załącznik nr 11). UWAGA! Z uwagi na wieloetapowość realizacji inwestycji, zamieszczone projekty i STWiOR obejmują również etapy robót, które były lub będą prowadzone w ramach termomodernizacji, modernizacji i rozbudowy Muzeum Historii Włocławka. Wykonawca powinien korzystać ze specyfikacji i projektów w zakresie objętym przetargiem bieżącego etapu prac – określonym w przedmiarze robót. Załączona dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres niż ten, który jest przedmiotem przetargu. Podstawą sporządzenia kosztorysu są przedmiary robót (załącznik nr 11 do SIWZ) 4.Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) ustawy o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. Uwaga! W przypadku użycia w załącznikach do niniejszej SIWZ nazw materiałów, producentów czy znaków towarowych należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ i jej załącznikach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać (udowodnić) w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane czy urządzenia i osprzęt spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych do dokumentacji technicznej (opracowanie własne zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i ilość do zabudowy) – niezłożenie takiego zestawienia oznacza, że Wykonawca zastosuje materiały i rozwiązania przyjęte w dokumentacji technicznej. 5.Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej celem: sprawdzenia warunków związanych wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Oferent. 6.Warunki prowadzenia prac określone zostały w § 2 Wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ 7.Zakres obowiązków Wykonawcy określone zostały w § 5 Wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ 8.Wykonawca zobowiązany będzie udzielić gwarancji – najkrótszy możliwy okres gwarancji jakości wymagany przez Zamawiającego: 36 miesięcy na wykonane przez siebie roboty. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania protokółu odbioru końcowego robót, który nie będzie zawierał żadnych uwag, zastrzeżeń co do wad, usterek, itp. przedmiotu zamówienia. Najdłuższy możliwy okres gwarancji jakości uwzględniony do oceny ofert wynosi 60 miesięcy i więcej. 9.Na wykonane przez Wykonawcę roboty obowiązuje 60-miesieczna rękojmia. Okres rękojmi liczony jest od dnia podpisania protokółu odbioru końcowego robót, który nie będzie zawierał żadnych uwag, zastrzeżeń co do wad, usterek itp. przedmiotu zamówienia. 10.Na podstawie art. 36a ust. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający nakłada na Wykonawcę obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, którą jest wykonanie nowej części budowlano-konstrukcyjnej rozbudowywanego muzeum - auli. W związku z powyższym roboty te muszą być wykonane osobiście przez Wykonawcę lub jednego ze wspólników konsorcjum w sytuacji, gdy Wykonawcy złożą wspólną ofertę. 11.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 12.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie w ofercie będzie uznane za stwierdzenie o samodzielnym wykonaniu zadania. 13.Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców.Powierzenie wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcy nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części zamówienia. 14.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 15.Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca, w terminie do 3 dni na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 16.Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 17.Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia. 18.W przypadku zamiaru powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Wykonawca przed podpisaniem umowy na udzielenie zamówienia przekaże Zamawiającemu kopię umowy z podwykonawcą. We wskazanej umowie Wykonawca ustali okres odpowiedzialności za wady nie krótszy od okresu odpowiedzialności Wykonawcy wobec Zamawiającego. 19.Zamawiający określa wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu w ten sposób, że umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień: 1)sprzecznych z postanowieniami wzoru Umowy stanowiącego załącznik 8 do SIWZ i wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2)uzależniających zapłatę wynagrodzenia podwykonawcy od wcześniejszej zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia Wykonawcy, w tym za roboty wykonywane przez podwykonawcę; 3)uzależniających zwrócenie podwykonawcy zabezpieczenia przez Wykonawcę od wcześniejszego zwrócenia zabezpieczenia wykonania umowy Wykonawcy przez Zamawiającego; 4)przewidujących termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie netto 21 800,- zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy osiemset złotych) 1.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawyz dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości(tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). f)Kserokopię dowodu przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 2.Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: MUZEUM ZIEMI KUJAWSKIEJ I DOBRZYŃSKIEJ WE WŁOCŁAWKU RAIFFEISEN BANK POLSKA SA O/WŁOCLAWEK KONTO NR 80 2340 0009 0830 2480 0000 0034. ze wskazaniem w tytule przelewu: Wadium na zad. „Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii Włocławka”. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. 3.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału i załączyć do oferty. 4.Z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia inazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 5.Wadium w każdej dopuszczalnej formie musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 30.03.2017 r. do godz. 8:30 6.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwotą wadium zostanie uznany rachunek bankowy Zamawiającego. 7.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8.Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie: a)wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp; b)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je, wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10.Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11.Zamawiający zatrzyma wadium także w okolicznościach ujętych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach