Przetargi.pl
Modernizacja dróg na terenie Gminy Leżajsk II

Gmina Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, ul. Opalińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
  • Data zamieszczenia: 2019-05-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leżajsk
    ul. Opalińskiego 2
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
    REGON: 54637700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalezajsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja dróg na terenie Gminy Leżajsk II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Inwestycja podzielona została na trzy oddzielne części: Część numer 1 – Modernizacja dróg w miejscowości Giedlarowa Zakres wykonywanych prac: 1) Modernizacja drogi nr ew. dz.2838/10 i 2838/9 w miejscowości Giedlarowa długość 96m, szerokość 3,0m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - regulacja pionowa studzienek kanalizacyjnych - koryto liniowe z kratą żeliwną - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - pobocza z gruntu rodzimego o średniej szerokości po 0,30m z obu stron - znak drogowy A-7 2) Modernizacja drogi nr ew. dz.3116 w miejscowości Giedlarowa długość 96m, szerokość 3,0m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - regulacja pionowa studzienek kanalizacyjnych i zaworów gazowych - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - krawężniki drogowe betonowe na ławie betonowej z oporem - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej na podsypce piaskowej, kostka szara typu ,,behaton" gr. 8cm - pobocza z gruntu rodzimego o średniej szerokości po 0,50m z obu stron - znak drogowy A-7 3) Modernizacja drogi nr ew. dz.4807 w miejscowości Giedlarowa długość 75m, szerokość 2,9m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - regulacja pionowa studzienek kanalizacyjnych i zaworów gazowych - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - krawężniki drogowe betonowe na ławie betonowej z oporem - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej na podsypce piaskowej, kostka szara typu ,,behaton" gr. 8cm - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo-piaskowej, kostka szara typu ,,behaton" gr. 8cm - pobocza z gruntu rodzimego o średniej szerokości po 0,50m z obu stron - znak drogowy A-7 4) Modernizacja drogi nr ew. dz.3094 w miejscowości Giedlarowa długość 102m, szerokość 2,0m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - regulacja pionowa zaworów wodociągowych - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - obrzeża betonowe na ławie betonowej z oporem - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo-piaskowej, kostka szara typu ,,holland" gr. 6cm - pobocza z gruntu rodzimego o średniej szerokości po 0,50m z obu stron - znak drogowy A-7 5) Modernizacja drogi nr ew. dz.2769 w miejscowości Giedlarowa długość 127m, szerokość 4,0m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - regulacja pionowa studzienek kanalizacyjnych - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - krawężniki drogowe betonowe na ławie betonowej z oporem - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej na podsypce piaskowej, kostka szara typu ,,behaton" gr. 8cm - pobocza z gruntu rodzimego o średniej szerokości po 0,50m z obu stron - znak drogowy A-7 6) Odwodnienie drogi nr ew. 5215 w miejscowości Giedlarowa - roboty pomiarowe - wykonanie rowów odwadniających wzdłuż drogi wraz z rozplantowaniem urobku - wykonanie przepustów na zjazdach - przyczółki darniowe Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Część numer 2 – Modernizacja dróg w miejscowościach Rzuchów, Wierzawice i Chałupki Dębniańskie Zakres wykonywanych prac: 1) Modernizacja drogi nr ew. 482 w miejscowości Rzuchów długość 100m, szerokość 3,8m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - pobocza gruntowe o średniej szerokości po 0,50m z każdej strony 2) Modernizacja drogi nr ew. 43 w miejscowości Rzuchów długość 150m, szerokość 4,0m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 10 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - nawierzchnia tłuczniowa, grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - pobocza gruntowe o średniej szerokości po 0,50m z każdej strony 3) Modernizacja drogi nr ew. 2614 w miejscowości Wierzawice długość 234m, szerokość 3,8m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - pobocza z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm o średniej szerokości po 0,50m z każdej strony - znak drogowy A-7 - indywidualne zjazdy do posesji 4) Utwardzenie części działki nr ew. 901/3 w miejscowości Wierzawice - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 25 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - nawierzchnia z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm o średniej szerokości po 1,0m 5) Modernizacja drogi nr ew. 679 w miejscowości Chałupki Dębniańskie długość 95m, szerokość 3,8m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm wraz z wywozem i rozplantowaniem urobku - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podwójne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysami - pobocza gruntowe o średniej szerokości po 0,50m z każdej strony Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Część numer 3 – Modernizacja dróg w miejscowości Stare Miasto Zakres wykonywanych prac: Modernizacja drogi nr ew. dz. 750 w miejscowości Stare Miasto długość 201m, szerokość 4,0m - roboty pomiarowe wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej - zabezpieczenie dwóch istniejących gazociągów rurami osłonowymi stalowymi dwudzielnymi spełniającymi wymagania właściciela gazociągów g20 i g50 (do wyceny należy uwzględnić koszt nadzoru przedstawiciela PSG Zakładu Gazowniczego w Jaśle, Gazowni Leżajsk) - regulacja pionowa studzienek kanalizacyjnych - koryta na całej szerokości jezdni o głębokości 20 cm - podbudowa tłuczniowa, warstwa dolna grubości 12cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-63mm - podbudowa tłuczniowa, warstwa górna grubości 8cm wykonana z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa wiążąca grubości 4cm - nawierzchnia bitumiczna, warstwa ścieralna grubości 4cm - krawężniki drogowe betonowe na ławie betonowej z oporem - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo-piaskowej, kostka szara typu ,,behaton" gr. 8cm - pobocza z mieszanki kamienia łamanego 0-31,5mm gr. 8 cm o średniej szerokości po 0,50m z obu stron Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Szczegółowy zakres robót każdej części określony został w przedmiarach robót dołączonych do siwz. Szczegółowy zakres robót określa: 1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót 2) Przedmiary robót – na poszczególne części Wykonawca podczas odbioru przedstawia Zamawiającemu komplet dokumentacji niezbędnej do odbioru, który powinien zawierać w szczególności: kosztorys powykonawczy, atesty wbudowanych materiałów, deklaracja zgodności, certyfikaty, inwentaryzację powykonawczą. Określone w przedmiarach robót i STWiOR typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Każda pozycja w kosztorysie ofertowym powinna być odrębnie wyceniona. Kosztorys ofertowy uproszczony musi być w pełni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarze robót (materiał, opis, ilość) i ma zawierać ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji. W cenie kosztorysu ofertowego należy uwzględnić wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, wytyczenie geodezyjne. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga – w zakresie części numer 1, numer 2 - zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: roboty ziemne, podbudowy, nawierzchnia. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy (zgodnie z wytycznymi zawartymi w opinii zamieszczonej na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych-www.uzp.gov.pl) . Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233123-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : Część numer 1- 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) Część numer 2- 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) Część numer 3- 2 000,00 zł (słownie dwa tysiące złotych) W sytuacji gdy Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedną z wyżej wymienionych części, wadia podlegają sumowaniu. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Pekao SA I O. w Leżajsku nr 45 1240 2630 1111 0000 3637 1846 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Modernizacja dróg na terenie Gminy Leżajsk II”- część nr……….. oraz włożyć do koperty zewnętrznej . Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy. 2) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 3 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Kosztorys ofertowy uproszczony – na daną część. 4) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 5) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). 6) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do siwz).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach