Przetargi.pl
Modernizacja części budynku SOdON w celu powiększenia ilości miejsc dla osób bezdomnych

Stołeczny Ośrodek dla Osób Nietrzeźwych ogłasza przetarg

  • Adres: 01-045 Warszawa, Kolska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 8388407, 6355595 , fax. 226 365 597
  • Data zamieszczenia: 2019-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Stołeczny Ośrodek dla Osób Nietrzeźwych
    Kolska 2/4
    01-045 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 8388407, 6355595, fax. 226 365 597
    REGON: 17319085000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://sodon.bip.um.warszawa.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja części budynku SOdON w celu powiększenia ilości miejsc dla osób bezdomnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia Ogólna charakterystyka budynku. Budynek wykorzystywany w sposób następujący: a) Piwnica – pomieszczenia techniczne, magazynowe i warsztatowe, kotłownia, pomieszczenia składnicy akt, szatnie dla pracowników obiektu, sala szkoleniowa, b) Parter – pomieszczenia biurowe oraz pomieszczenia przeznaczone dla osób wychodzących z uzależnień, izba przyjęć, gabinety lekarskie, łazienki, pomieszczenia gospodarcze, depozyt, c) I piętro – gabinety pracowników, sale pacjentów, łazienka, d) II piętro – pomieszczenia zajmowane przez Samodzielny Wojewódzki Zespół Publicznych Zakładów Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej w Warszawie – poza zakresem prowadzonego postępowania, e) Poddasze nieużytkowe – maszynownia dźwigu. Podstawowe dane techniczne budynku:  powierzchnia zabudowy - 1040 m2,  powierzchnia użytkowa łącznie - 4180 m2 (łącznie z pomieszczeniami Samodzielnego Wojewódzkiego Zespołu Publicznych Zakładów Psychiatrycznej opieki Zdrowotnej w Warszawie nie będących przedmiotem postepowania),  kubatura - 12725 m3 ( w tym kubatura brutto pomieszczeń objętych opracowaniem ok. 10 900,00m3),  liczba kondygnacji nadziemnych – 3 (w tym 2 objęte przedmiotem postepowania),  liczba kondygnacji podziemnych - 1,  szerokość elewacji frontowej - 14,6 m,  długość - 72,8 m,  wysokość - 10,9 m. Opis konstrukcji obiektu. Budynek posiada 3 kondygnacje nadziemne, poddasze nieużytkowe oraz podpiwniczenie. Konstrukcja budynku tradycyjna. 1. Ściany konstrukcyjne zewnętrzne, murowane z cegły pełnej:  Piwnice o grubości 51 cm,  Kondygnacje nadziemne o grubości 38 cm, 2. Ściany konstrukcyjne wewnętrzne, murowane z cegły pełnej:  Piwnice grubości 38 i 51 cm,  Kondygnacje nadziemne grubości 25 i 38 cm, 3. Ściany działowe murowane grubości 6, 12, i 18 cm, 4. Klatki schodowe żelbetowe wylewane, 5. Stropy z płyt DMS, 6. Stropodach dwuspadowy, wentylowany – płyty prefabrykowane ułożone na belkach DMS, kryty papą. 1. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie z obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami ustawy Prawo Budowlane oraz aktami wykonawczymi. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących czynności: a) przedłożenie Zamawiającemu przed rozpoczęciem prac harmonogramu realizacji zadania inwestycyjnego, b) formalnego przejęcia terenu budowy, c) demontaż i utylizacja istniejących elementów instalacji, jeżeli nie mogą być one wykorzystane do realizacji przedmiotu zamówienia, d) zakup i dostawa na teren budowy niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia materiałów i urządzeń, e) wykonanie robót instalacyjnych i budowlanych przewidzianych w dokumentacji przetargowej zgodnie z zatwierdzonymi projektami i przyjętym przez Zamawiającego harmonogramem, f) udział w komisyjnych odbiorach prac oraz w odbiorze końcowym inwestycji. 3. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: a) prac remontowych części pomieszczeń działu Izba Wytrzeźwień, mających na celu zwiększenie ilości miejsc dla osób bezdomnych, polegających na: – przeniesieniu czterech pomieszczeń z lewej strony na prawą stronę Działu Izba Wytrzeźwień na I piętrze wraz z wyposażeniem i instalacjami pozwalającymi na funkcjonowanie przenoszonego wyposażenia tj. pokój personelu medycznego, pokój terapeutów wraz z apteką, pomieszczenie socjalne wraz monitoringiem i pomieszczenie kuchenne. Docelowo pokój personelu medycznego ma być przeniesiony do sali nr 15, pokój terapeutów do sali nr 10, apteka ma być wyodrębniona z części sali nr 11, pomieszczenie socjalne wraz monitoringiem ma być w sali nr 13 i części sali nr 11, pomieszczenie kuchenne z węzłem sanitarnym pełniące równocześnie funkcję pomieszczenia technicznego, ma być w sali nr 26, – przekształceniu jednego pomieszczenia dla osób doprowadzonych na pomieszczenie higieniczno-sanitarne po prawej stronie Działu Izba Wytrzeźwień na I piętrze, spełniające wymogi dostępności dla osób niepełnosprawnych; – dostosowaniu czterech zwolnionych pomieszczeń po lewej stronie Działu Izba Wytrzeźwień na I piętrze do przyjmowania doprowadzonych osób bezdomnych celem wytrzeźwienia, – przebudowie sali nr 2 na I piętrze na poczekalnię wraz z węzłem sanitarnym, szatnią i wejściem do windy, – przebudowie sali nr 1 na I piętrze na pomieszczenie dla osób bezdomnych, – remoncie toalety, przebieralni i szatni po prawej stronie działu Izba Wytrzeźwień na I piętrze, b) budowę dźwigu platformowego dla osób niepełnosprawnych z szybem metalowym zewnętrznym na wysokość I piętra Stołecznego Ośrodka dla Osób Nietrzeźwych (jedna kondygnacja); c) wykonanie i instalację szlabanu, czyli ruchomej zapory blokującej ruch samochodów przy bramie wjazdowej na teren SODON od ulicy Kolskiej w Warszawie oraz odpowiednie dostosowanie dojścia i dojazdu do windy zewnętrznej dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, umiejscowionej na zachodniej ścianie budynku. 4. Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonanie wszystkich prac wykonawczych zgodnie z dokumentacją projektową (zwanej dalej projektem) projektem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 5. Zamawiający planuje przeznaczyć na realizację inwestycji kwotę 478 586,00 zł brutto (słownie: czterysta siedemdziesiąt osiem tysięcy pięćset osiemdziesiąt sześć złotych). 6. Wykonawca odpowiada za uzgadniania terminów i koordynację prac związanych z przenoszeniem istniejących instalacji, które z uwagi na obowiązujące umowy muszą być przenoszone w uzgodnieniu z innymi podmiotami zewnętrznymi, które są związane umowami z Ośrodkiem. 7. Zamawiający zobowiązuje się przekazać na żądanie Wykonawcy przekazać Wykonawcy wykaz podmiotów (wraz z kontaktami), z którymi Ośrodek ma zawarte umowy serwisowe/gwarancyjne dotyczące wyposażenia, które w toku prac należy przenieść. 8. Przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacji projektowej oraz wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 9. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w oparciu o dokumentację przetargową, przeprowadzoną wizję lokalną na terenie prowadzenia robót budowlanych, ofertę Wykonawcy oraz przygotowaną przez Zamawiającego dokumentację projektową w uzgodnieniu z wyznaczonym przez Zamawiającego Inspektorem nadzoru. 10. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełne procesy robót budowlanych wraz z zakupem, dostarczeniem na plac budowy, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z placu budowy i utylizacją materiałów z rozbiórki, odpadów. 11. Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp. 12. Zamawiający przekaże w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy wybranemu Wykonawcy dokumentację wymienioną poniżej a w szczególności: a) 1 egz. dokumentacji projektowej (do zwrotu Zamawiającemu po zakończeniu realizacji robót), b) przekazania Wykonawcy za pokwitowaniem w terminie 3 dni od dnia zawarcia Umowy wszelkiej posiadanej dokumentacji branżowej i budowlanej budynku oraz pozostałych posiadanych dokumentów niezbędnych do wykonania Umowy. 13. Wykonawca, z którym zostanie zawarta Umowa, zobowiązany jest do zwrotu dokumentacji o której mowa w ust. 9. Dokumentację należy zwrócić do Sekretariatu Zamawiającego za potwierdzeniem odbioru w terminie do 7 dni od daty odbioru końcowego. 14. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu w terminie 14 dni przed dniem odbioru końcowego robót budowlanych trzech egzemplarzy dokumentacji powykonawczej, opracowanej przez osobę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych, obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów, wszelkie niezbędne atesty i certyfikaty, deklaracje zgodności, instrukcje obsługi, dokumentację techniczno-rozruchową i inne dokumenty załączone do dokumentacji powykonawczej. 15. Wykonawca jest zobowiązany do zawiadomienia Zamawiającego o terminie rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych z 7-dniowym wyprzedzeniem. 16. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej (bez użycia audio i video), w miejscu prowadzenia robót budowlanych, tj. w siedzibie Stołecznego Ośrodka dla Osób Nietrzeźwych przy ulicy Kolskiej 2/4 w Warszawie. 17. Dokonanie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia jest możliwe w dni powszednie w godzinach 7:00 – 14:00, po uprzednim pisemnym (fax (22) 636-55-97 lub e-mail sekretariat@sodon.pl) ustaleniu terminu z pracownikiem Zamawiającego. 18. Wszystkie urządzenia muszą być fabrycznie nowe i objęte niniejszym zamówieniem, dla których istnieją normy zharmonizowane powinny posiadać deklaracje zgodności i być oznakowane znakiem CE. 19. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania w realizacji przedmiotu zamówienia wyrobów zgodnych z obowiązującymi normami. 20. Budynek w czasie trwania robót budowlanych nie zostanie wyłączony z użytku co może wpłynąć na utrudnienia w realizacji prac. Wykonawca powinien uwzględnić ww. problemy na etapie przygotowywania harmonogramu i kosztorysu prac. 21. Dodatkowe informacje dotyczące zamówienia: 1) W trakcie robót Wykonawca jest zobowiązany do zachowania czystości w budynku oraz na terenie posesji. 2) W przypadku rozwiązania Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, wyraża on zgodę i umożliwi kontynuację prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez innego Wykonawcę. Wykonawca, który odpowiada za zerwanie zawartej umowy zabezpieczy teren budowy oraz udzieli gwarancji na wykonane przez niego prace/ roboty. 3) Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za roboty budowlane, które są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia a nie zostały uwzględnione w przygotowanej przez Wykonawcę dokumentacji wykonawczej. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie roboty wskazane w przygotowanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie. 4) Okres gwarancji na wykonane prace i materiały wynosi minimum 24 miesiące od daty podpisania protokołu końcowego odbioru inwestycji. 5) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6) Wykonawca w trakcie prowadzenia prac ma obowiązek każdorazowo pisemnie zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować z nim w zakresie ich rozwiązywania. 7) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich. 8) Wykonawca w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia i w cenie musi uwzględnić koszty: a) realizacji robót budowlanych zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w tym związane z zagospodarowaniem odpadów przez podmioty spełniające warunki określone ww. aktem prawnym, w pozycjach przedmiaru robót związanych z powstaniem odpadów. b) Koszty unieszkodliwiania odpadów powstałych podczas realizacji robót obciążają Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zgodnie z art. 45 ustawy Pzp oraz uwzględniając specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców uczestniczących w postępowaniu o udzielenie zamówienia wniesienia wadium. 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest wnieść do wpłacenia wadium w wysokości 14000,00 zł brutto (słownie: czternaście tysięcy złotych). 3. Wadium może być wnoszone przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego tzn. 88 1030 1508 0000 0005 5004 8043 Tytuł wpłaty „Wadium – „Modernizacja części budynku SOdON w celu powiększenia ilości miejsc dla osób bezdomnych”. 4. Warunkiem koniecznym uczestnictwa w postępowaniu jest wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert (tzn. wadium musi znajdować się na wskazanym rachunku do dnia otwarcia ofert). 5. Jeżeli wnoszącym wadium jest inny podmiot działający na rzecz Wykonawcy konieczne jest wyraźne określenie/ wskazanie na rzecz, jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium. 6. Dopuszczalne jest wniesienie wadium w więcej niż jednej formie, tzn: 1) poręczenie bankowe lub poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2) gwarancja bankowa, 3) gwarancja ubezpieczeniowa, 4) poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 7. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: 1) musi być wystawione na Stołeczny Ośrodek dla Osób Nietrzeźwych, ul. Kolska 2/4, 01– 045 Warszawa, 2) musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, 3) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp każdego z tych Wykonawców, 4) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 8. Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12 i 14. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. W przypadku nie wskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: – odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, – nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, – zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w Rozdziale VII ust. 6 Treść oświadczenia jest w załącznikiem Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach