Przetargi.pl
Modernizacja budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej

Gmina Poniatowa ogłasza przetarg

  • Adres: 24-320 Poniatowa, Młodzieżowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8204162 w. 15 , fax. 818 203 573
  • Data zamieszczenia: 2020-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Poniatowa
    Młodzieżowa 2
    24-320 Poniatowa, woj. lubelskie
    tel. 081 8204162 w. 15, fax. 818 203 573
    REGON: 43102014400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umponiatowa.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące Modernizację budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej. Zadanie jest częścią projektu pn.: „Rewitalizacja Poniatowej szansą na ożywienie społeczno-gospodarcze Gminy Poniatowa” współfinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020”. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących modernizację budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej poprzez: wykonanie robót budowlanych w zakresie wydzielenia klatek schodowych i dostosowanie budynku pod względem przeciwpożarowych, likwidację klatki schodowej, dostosowanie sanitariatów do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz do potrzeb dzieci poprzez budowę nowego układu ścianek wykończonych płytkami ceramicznymi wraz z montażem nowych przyborów sanitarnych dostosowanych do osób niepełnosprawnych oraz dzieci w wieku 3-5 lat, budowę dwóch pochylni dla osób niepełnosprawnych na zewnątrz budynku z kratek ażurowych wraz z barierkami, zainstalowanie hybrydowego podnośnika dla osób niepełnosprawnych, dobudowę przeszklonego dźwigu osobowego przystosowanego do osób niepełnosprawnych obsługującego wszystkie kondygnacje naziemne budynku (bez piwnicy), wykonanie nowych schodów zewnętrznych budynku (schody wejścia głównego wyłożone płytami antypoślizgowymi granitowymi gr. 3 cm, pozostałe schody - gres mrozoodporny ryflowany antypoślizgowy - na spoczniku ryflowany pierwszy pas płytek, płytki układane na gruby klej elastyczny), modernizację podłóg we wskazanych pomieszczeniach i ciągach komunikacyjnych włącznie z wymianą podłoża w Sali gimnastycznej wraz z legarami, starym PCV oraz naniesieniem linii boisk i wymianą/naprawą drewnianych drabinek, montaż odbojnic na ścianach korytarzy wraz z zabezpieczeniem wszystkich narożników, naprawę, uzupełnienie i wymianę tynków w obrębie pomieszczenia Sali gimnastycznej wraz z pracami malarskimi, montażem nowych elementów wyposażenia Sali gimnastycznej (tablice, obręcze do koszykówki, siatki ochronne), wykonanie okien oddymiających na klatkach schodowych wraz z systemem oddymiania oraz drzwiami napowietrzającymi, wykonanie nowych tynków wewnętrznych w obrębie prowadzonych prac, pomalowanie wszystkich pomieszczeń w obiekcie z wyjątkiem pomieszczeń poza zakresem opracowania, wymianę wybranej stolarki okiennej oraz drzwiowej w tym montaż drzwi p.poż., wyposażenie obiektu w sprzęt p.poż. (gaśnice); wykonanie robót sanitarnych w zakresie wpięcia nowych przyborów sanitarnych do istniejących w budynku pionów kanalizacji sanitarnej, wykonanie przyłączy wody ciepłej i zimnej od pionów do poszczególnych przyborów sanitarnych wraz z armaturą, montaż nowych przyborów sanitarnych, wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z funkcją chłodzenia oraz grzania w Sali gimnastycznej wraz z automatyką, wykonanie instalacji hydrantowej; wykonanie robót elektrycznych w zakresie instalacji oświetlenia terenu, instalacji monitoringu CCTV, instalacji zasilania windy, instalacji zasilania centrali wentylacyjnej Sali gimnastycznej, instalacji systemu oddymiania, ochrony od porażeń, instalacji zasilania podnośnika dla niepełnosprawnych, instalacji elektrycznych w remontowanych łazienkach, wykonanie zagospodarowania terenu w zakresie wykonania ciągu pieszo-jezdnego, dostosowanie zejścia dla pieszych na teren posesji od ul. Szkolnej dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, częściowego wykonania nowego ogrodzenia z przęseł prefabrykowanych wraz z furtkami, oczyszczenia terenu pod projektowane rabaty, wyrównania terenu wraz z obniżeniem poziomu ziemi w miejscach wyznaczonych na rabaty, wytyczenia i wykonania rabat, rewitalizacji nawierzchni trawnikowych, montażu drobnych form architektury (ławki, śmietniki), wymiany gruntu pod nasadzenia, przygotowanie i zaprawę podłoża pod nowe nasadzenia, wykonanie nasadzeń i ich pielęgnacja okresie realizacji robót budowlanych W ramach robót budowlanych Wykonawca: 1. wykona roboty budowlane, sanitarne, elektryczne oraz zagospodarowania terenu w zakresie modernizacji budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej 2. dostarczy materiały i urządzenia niezbędne do wykonania robót, użyte materiały i urządzenia powinny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, powinny posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie oraz zapewnić sprawność eksploatacyjną. 3. będzie uczestniczyć w czynnościach odbiorowych inwestycji, 4. przygotuje obiekt do eksploatacji – roboty porządkowe, 5. przygotuje kompletne materiały wymagane prawem budowlanym w zakresie art. 57 ustawy Prawo budowlane, w tym inwentaryzację geodezyjną w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Wymagania dotyczące realizacji robót. 1. Wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną oraz przepisami bhp i ppoż. Zaistnienie jakichkolwiek rozbieżności jakie mogą wystąpić w SIWZ i jej załącznikach, nie zwalnia Wykonawcy z realizacji robót które będą konieczne do wykonania jako naturalna konsekwencja procesu budowlanego. 2. Zamawiający informuje, że roboty budowlane prowadzone będą na czynnym obiekcie, wobec powyższego Wykonawca zobowiązany będzie do stałej współpracy z użytkownikiem obiektu pod kątem organizacji i zabezpieczenia prowadzonych prac. 3. Realizacja prac będzie prowadzona etapami. Zgodnie z wymaganiami pkt 15.7 niniejszej SIWZ, w terminie 7 dni od daty podpisania umowy Wykonawca opracuje w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram rzeczowo – finansowy. Harmonogram musi przewidywać podział robót na części/etapy oraz czas ich realizacji w terminie wymaganym zgodnie ze SIWZ. 4. Kondygnacje lub części budynku będą udostępniane Wykonawcy sukcesywnie, zgodnie z zatwierdzonym Harmonogramem, po zakończeniu i odbiorze prac na poprzednio realizowanym etapie. 5. W Harmonogramie Wykonawca zobowiązany będzie uwzględnić ewentualną konieczność współpracy z innym wykonawcą realizującym roboty w zakresie Termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej w Poniatowej, szczególnie pod kątem konieczności pilnego wykonania robót ingerujących w prace związane z dociepleniem budynku – np. CCTV, montaż dźwigu osobowego, remont schodów, wymiana stolarki okiennej oraz drzwiowej, budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych. Wykonawca zobowiązany będzie do organizacji placu budowy z uwzględnieniem Wykonawcy, który będzie realizował równolegle roboty budowlane związane z termomodernizacją budynku. Szczegółowy rodzaj robót oraz ich zakres został określony w dokumentacji stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ, w skład której wchodzą:  projekt budowlany pn. „Modernizacja budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej” o projekt zagospodarowania terenu, o architektura, o branża elektryczna, o konstrukcja, o branża sanitarna, o branża sanitarna – wentylacja mechaniczna Sali gimnastycznej, o projekt architektury krajobrazu, zagospodarowanie zieleni, o charakterystyka energetyczna,  projekt wykonawczy pn. „Modernizacja budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej” o architektura, o branża elektryczna, o konstrukcja, o branża sanitarna, o branża sanitarna – wentylacja mechaniczna Sali gimnastycznej.  Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiOR), pn. „Modernizacja budynku przy ul. Szkolnej 9 w Poniatowej w celu nadania mu funkcji społecznych wraz z uporządkowaniem terenu i zagospodarowaniem przestrzeni publicznej” o Branża sanitarna, o Branża elektryczna, o Architektura,  Przedmiary robót,  Decyzja pozwolenia na budowę. W związku z tym, że wynagrodzenie będzie miało charakter ryczałtowy, przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. Przed złożeniem oferty Wykonawca może dokonać wizji obiektu będącego przedmiotem robót budowlanych. 3.5. Rozwiązania równoważne W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik Nr 5 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach