Przetargi.pl
Modernizacja / remont odcinków dróg gminnych na terenie gminy Przedbórz z udziałem środków z Funduszu Sołeckiego

Gmina Przedbórz ogłasza przetarg

  • Adres: 97570 Przedbórz, ul. Mostowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7812261 do 65 , fax. 447 812 180
  • Data zamieszczenia: 2018-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przedbórz
    ul. Mostowa 29
    97570 Przedbórz, woj. łódzkie
    tel. 044 7812261 do 65, fax. 447 812 180
    REGON: 59064829600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://przedborz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja / remont odcinków dróg gminnych na terenie gminy Przedbórz z udziałem środków z Funduszu Sołeckiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis Przedmiotu Zamówienia. 3.5.1. Modernizacja/remont odcinków dróg gminnych w miejscowościach: Borowa, Wygwizdów, Józefów Stary, Zuzowy, Jabłonna, Policzko, Miejskie Pola obejmuje: a) modernizacja odcinka drogi gminnej w miejscowości Borowa: - wykonanie podbudowy z tłucznia o gr. 7,00 cm na powierzchni 394 m² - wykonanie warstwy ścieralnej mieszanką mineralno – bitumiczną o gr. 4,00 cm na powierzchni 385 m² - wykonanie poboczy o gr. 4 cm po zagęszczeniu o powierzchni 110 m²; b) modernizacja odcinka drogi gminnej Nr 112454E w miejscowości Wygwizdów: - wykonanie warstwy ścieralnej mieszanką mineralno – bitumiczną o gr. 4,00 cm na powierzchni 492 m² - wykonanie poboczy o gr. 4 cm po zagęszczeniu o powierzchni 120 m²; c) modernizacja odcinka drogi gminnej Nr 112471E w miejscowości Józefów Stary: - wykonanie warstwy ścieralnej mieszanką mineralno – bitumiczną o gr. 4,00 cm na powierzchni 492 m² - wykonaniem poboczy o gr. 4 cm po zagęszczeniu o powierzchni 120 m²; d) modernizacja odcinka drogi gminnej Nr 112452E w miejscowości Zuzowy: - wykonanie warstwy ścieralnej mieszanką mineralno – bitumiczną o gr. 4,00 cm na powierzchni 760 m² - wykonanie poboczy o gr. 4 cm po zagęszczeniu o powierzchni 200 m² na istniejącej warstwie z kruszywa; e) modernizacja odcinka drogi gminnej Nr 112929E w miejscowości Jabłonna: - wykonanie warstwy ścieralnej mieszanką mineralno – bitumiczną o gr. 4,00 cm na powierzchni 462 m² - wykonanie poboczy o gr. 4 cm po zagęszczeniu o powierzchni 110 m²; f) modernizacja odcinka drogi gminnej Nr 112458E w miejscowości Policzko: - wykonanie warstwy ścieralnej mieszanką mineralno – bitumiczną o gr. 4,00 cm na powierzchni 540 m² - wykonanie poboczy o gr. 4 cm po zagęszczeniu o powierzchni 120 m²; g) remont odcinka drogi gminnej Nr 112467E w miejscowości Miejskie Pola - wykonanie warstwy ścieralnej mieszanką mineralno – bitumiczną o gr. 4,00 cm na powierzchni 574 m² - wykonanie poboczy o gr. 4 cm po zagęszczeniu o powierzchni 140 m². Ważne: Przy wycenie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do realizacji całokształtu zadania inwestycyjnego w szczególności wszystkie roboty przygotowawcze, porządkowe, projekt organizacji terenu budowy wraz z jego organizacją i późniejszą likwidacją, wszystkie koszty utrzymania budowy i zaplecza budowy, obsługę geodezyjną, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, koszt wykonania dokumentacji powykonawczej, ewentualnych ekspertyz oraz inne koszty wynikające z umowy i jej załączników. Niniejsze koszty należy wycenić jako osobna pozycja kosztorysu ofertowego. 3.5.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz parametry techniczne określają: Przedmiary robót – Załącznik Nr 9 do SIWZ, Projekt budowlano-wykonawczy dla drogi w miejscowości Borowa – Załącznik Nr 10 do SIWZ. 3.5.3. W przypadku, gdy Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w Przedmiarze robót, Dokumentacji Technicznej będących załącznikami do SIWZ przez wskazanie przykładowych znaków towarowych lub pochodzenia, Wykonawcy zobowiązani są do oferowania materiałów/urządzeń określonych w Przedmiarze robót, Dokumentacji Technicznej o parametrach tego typu. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w Przedmiarach robót, Dokumentacjach Technicznych należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Materiały równoważne muszą być w ofercie wymienione z nazwy, a ciężar udowodnienia zachowania parametrów wymaganych przez Zamawiającego leży po stronie składającego ofertę. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów wskazujących na zastosowanie innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentach składających się na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Użyte materiały muszą mieć aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 3.6. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 3.6.1 Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający wymaga aby wszystkie czynności składające się na wykonanie robót budowlanych i związane z wykonaniem tych, dla których jest konieczna obecność osoby je wykonującej na Terenie budowy były wykonywane w oparciu o osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.). Osoby wymienione w zdaniu pierwszym nie mogą wykonywać żadnych czynności na Terenie budowy bez zatrudnienia na umowę o pracę u Wykonawcy lub Podwykonawców. Zastrzeżenie nie dotyczy osób wykonujących czynności: kierownika budowy, kierowników robót, dostawców materiałów na budowę, geodetów, osób wykonujących usługi sprzętowe i transportowe, o ile czynności te nie stanowią stosunku pracy na gruncie przepisów Kodeksu pracy (np. samozatrudnienie).. 3.6.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czyn- ności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwyko- nawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.6.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.6.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.6.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3.6.4. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego bądź też przedstawienie dokumentów, które nie będą potwierdzać spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 3.6.1 będzie traktowane jako niespełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 3.6.5. Za niespełnienie wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 3.6.1 na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 2.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek skierowania do wykonywania prac osoby nie zatrudnionej na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kolejnej kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę). 3.6.6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia ww. osób przez okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W przypadku uniemożliwienia Zamawiającemu kontroli przez Wykonawcę Zamawiającemu obowiązku, o którym mowa w pkt 3.6.1 Zamawiającemu może nałożyć karę umowną na Wykonawcę w wysokości 2.000,00 zł za każde uniemożliwienie przeprowadzenia takiej kontroli. 3.6.7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.6.8. Wskazane powyżej obowiązki Wykonawcy w zakresie zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę dotyczą odpowiednio także Podwykonawców. 3.6.9. Zamawiający żąda, aby w umowie z Podwykonawcą Wykonawca zawarł odpowiednie postanowienia dotyczące zobowiązania Podwykonawcy do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej i umożliwiające Zamawiającemu kontrolę realizacji tego obowiązku przez Podwykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące 00/100). 8.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 13.1 SIWZ. 8.3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Przedborzu: Nr rachunku: Bank Spółdzielczy w Przedborzu 76 8988 0001 0000 0012 2874 0209 z dopiskiem: „Wadium – Modernizacja / remont odcinków dróg gminnych na terenie gminy Przedbórz z udziałem środków z Funduszu Sołeckiego”. Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 8.4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w pkt. 8.3 ppkt 2-5 wówczas Wykonawca może dołączyć do oferty kopię dokumentu potwierdzoną przez Wykonawcę lub właściwą(-e) osobę(-y) upoważnioną(-e) do reprezentacji danego Wykonawcy. Oryginał dokumentu wystawiony na rzecz Zamawiającego należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – Sekretariat, p. 1 w trwale zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) opisanym tak jak opakowanie z ofertą, z dopiskiem „WADIUM”. Dokument ten musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu – przelewem, Wykonawca może dołączyć do oferty kopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „IRŚ.271.1. 13 .2018”. 8.5. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium zostanie odrzucona. 8.6. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, - dowód wniesienia wadium (nie jest to wymagane), - kosztorys ofertowy sporządzony na zasadach określonych w rozdziale 14 SIWZ, - w przypadku oferty wspólnej - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, - zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia potencjału - w przypadku, gdy wykonawca powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zobowiązanie, to wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach