Przetargi.pl
Modernizacja 2 odcinków ul. Hutniczej w Gdyni

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni ogłasza przetarg

  • Adres: 81-364 Gdynia, 10 Lutego 24
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (58) 761 20 00, (58) 761 20 01
  • Data zamieszczenia: 2024-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
    10 Lutego 24
    81-364 Gdynia, woj. pomorskie
    tel. (58) 761 20 00, (58) 761 20 01
    REGON: 191675557
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdiz.gdynia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja 2 odcinków ul. Hutniczej w Gdyni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie robót budowlanych obejmujących realizacje zadania pod nazwą: Modernizacja dwóch odcinków ul. Hutniczej. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w podziale na zakres podstawowy i zakres objęty prawem opcji.3. Zakres podstawowy zamówienia obejmuje wykonanie remontu nawierzchni asfaltowej o powierzchni ok. 2600m² na ul. Hutniczej w Gdyni w dwóch odcinkach: na wysokości Hutniczej 3 (Radmorze) – połowa szerokości jezdni (zał. nr 1 do SWZ) i na odcinku od Północnej do wjazdu do Hutniczej 35 prawy pas ruchu w kierunku Rumii (zał. nr 2 do SWZ).4. Zakres robót budowlanych, o których mowa w ust. 3 obejmuje, w szczególności: 1) roboty rozbiórkowe, wymianę nawierzchni jezdni, ułożenie nawierzchni w dwóch warstwach bitumicznych (pierwsza warstwa ścieralna o gr. 5 cm oraz druga warstwa wiążąca o grubości 5 cm),2) wykonanie frezowania istniejącej nawierzchni jezdni na głębokości 10 cm oraz wywiezienie i utylizacja frezowanego materiału), 3) ułożenie nawierzchni asfaltowej – ścieralnej z SMA modyfikowanej 4) przed ułożeniem warstwy ścieralnej należy odtworzyć pętle sygnalizacji świetlnej, 5) wykonanie niezbędnych regulacji urządzeń podziemnych (nie przewiduje się przebudowy infrastruktury podziemnej),6) roboty wykończeniowe, 7) wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót oraz przywrócenie stałej organizacji ruchu po ich zakończeniu.. 5. Zakres zamówienia objęty prawem opcji obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu modernizacji dodatkowego odcinka ul. Hutniczej na powierzchni do 2600 m² (zał. nr 3 do SWZ – odcinek przewidywany do remontu), z zastrzeżeniem, że roboty budowlane objęte prawem opcji zostaną wykonane w przypadku złożenia Wykonawcy przez Zamawiającego oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji, zgodnie z postanowieniami § 2 umowy. 6. Zakres robót budowlanych, o których mowa w ust. 5 obejmuje, w szczególności: 1) roboty rozbiórkowe, wymianę nawierzchni jezdni, ułożenie nawierzchni w dwóch warstwach bitumicznych (pierwsza warstwa ścieralna o gr. 5 cm oraz druga warstwa wiążąca o grubości 5 cm),2) wykonanie frezowania istniejącej nawierzchni jezdni na głębokości 10 cm oraz wywiezienie i utylizacja frezowanego materiału), 3) ułożenie nawierzchni asfaltowej – ścieralnej z SMA modyfikowanej,4) przed ułożeniem warstwy ścieralnej należy odtworzyć pętle sygnalizacji świetlnej, 5) wykonanie niezbędnych regulacji urządzeń podziemnych (nie przewiduje się przebudowy infrastruktury podziemnej), 6) roboty wykończeniowe, 7) wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót oraz przywrócenie stałej organizacji ruchu po ich zakończeniu. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy oraz w złożonej przez Wykonawcę ofercie. 7. W razie konieczności należy zaktualizować opracowany i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania prac. Zaktualizowany projekt także będzie podlegał uzgodnieniu i zatwierdzeniu. 8.Na pisemny wniosek Zamawiającego, Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym zastosuje zmianowy system prac celem maksymalnego skrócenia czasu wykonania robót oraz zminimalizowania utrudnień w ruchu drogowym. 9. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność prawną i finansową za wszelkie uszkodzenia urządzeń i obiektów na terenie budowy, powstałe w wyniku prowadzenia robót przez Wykonawcę. 10. Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przez Zamawiającego i Wykonawcę, liczony odpowiednio dla zakresu zamówienia podstawowego i zakresu zamówienia objętego prawem opcji. 11. Na czasy wykonywania robót, Zamawiający wymaga stałej obecności na budowie osoby posiadającej uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale 3 SWZ oraz należącej do odpowiedniej izby samorządu zawodowego. 12. Przy wykonaniu przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia i zastosowania rozwiązań uwzględniających potrzeby osób niepełnosprawnych, na równi z wszystkimi użytkownikami, mogły korzystać z usług, obiektów czy przestrzeni, między innymi poprzez zastosowanie rozwiązań projektowania uniwersalnego, zgodnie z wytycznymi pn.: „Standardy Dostępności Dla Miasta Gdyni”, wprowadzonymi do stosowania Zarządzeniem nr 10740/13/VI/U z dnia 17 maja 2013r., Prezydenta Miasta Gdyni – na terenach miejskich. 13. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają następujące załączniki do SWZ: 1) dokumentacja projektowa – Zał. A do SWZ, którą stanowią:a) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna , b) Sygnalizacja świetlna c) Mapa sytuacyjna – odcinek 1 na wysokości Hutniczej 3 „Radmor” (Zał. Nr 1,Nr 2, Nr 3) d) Mapa sytuacyjna – odcinek 2 od ul. Północnej do wjazdu do Hutniczej 35 e) Mapa sytuacyjna – odcinek 3 odcinek, na którym Zamawiający wskaże fragment objęty „opcją” max. 2600 m2f) Przedmiar robót -Kosztorys ofertowy (zamówienie podstawowe)– załącznik B1-B2 do SWZ g) Przedmiar robót -Kosztorys ofertowy (zamówienie prawo opcji)– załącznik C do SWZh) Projektowane postanowienia umowy – załącznik 7 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233253-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 13 000,00 zł (trzynaście tysięcy 00/100 złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 4. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni w PKO BP Oddział 14 w Gdyni, nr: PL 56 1440 1084 0000 0000 0619 0227, z oznaczeniem: Wadium do postępowania nr EZP. 271.30.2024. 6. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą w oryginale w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy dokumentu).7. Gwarancje lub poręczenia o których mowa w ust. 3 muszą być złożone w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do wystawienia przedmiotowych dokumentów (np. bank, ubezpieczyciel) i złożone wraz z ofertą za pośrednictwem Platformy. 8. Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przez wpływem terminu składania ofert (t.j. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).9. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową, nieodwołalną wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 pkt 1-3 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także przez ten okres. 10. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium, z tym że Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu w Formularzu OFERTA adres e-mail gwaranta do złożenia oświadczenia o zwolnieniu wadium. 12. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 98 ust.1pkt 1 - 3 ustawy. 13. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zwrot wadium, w przypadkach o których mowa w art. 98 ust. 2 pkt 1 – 4 ustawy. 14. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 12-13, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy. 15. Kopię dowodu wniesienia wadium w formie pieniądza zaleca się dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziałuw postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda:2.1 wykazania wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:– dwóch zadań, z których każde obejmowało swoim zakresem roboty budowlane polegające na wykonaniu nawierzchni z kostki betonowej, o wartości jednostkowej zamówienia równej lub wyższej niż 600 000,00 zł netto, każdego z zadańW przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek może być spełniony łącznie przez Wykonawców. Zamawiający nie precyzuje szczególnego sposobu spełniania warunku przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienialub umowy realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegającychsię o udzielenie zamówienia (konsorcjum firm), Zamawiający nie dopuszczaby Wykonawca polegał na doświadczeniu innego wykonawcy lub grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwróceniasię do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodównp. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.Przez „jedno zadanie - robotę budowlaną” należy rozumieć jedną umowę.Przez „zamówienie” należy rozumieć umowę odpłatną zawieraną między zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem jest nabycie przez zamawiającego od wykonawcy robót budowlanych.2.2skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:– jednej osoby, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności inżynieryjnej drogowej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy,Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity: Dz.U. 2023 poz. 334 ze zm.). Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie Prawo budowlane orazw Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019.831 z dnia 2019.05.06) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity: Dz.U. 2023 poz. 334 ze zm.). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dz.U. 2023 poz. 551), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach