Przetargi.pl
Lodołamanie na torze wodnym Świnoujście - Szczecin, w terminie listopad 2012 - marzec 2013 rok.

Urząd Morski w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-207 Szczecin, pl. Stefana Batorego 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4403423, 4403523 , fax. 091 4403441
  • Data zamieszczenia: 2012-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Szczecinie
    pl. Stefana Batorego 4 4
    70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4403423, 4403523, fax. 091 4403441
    REGON: 00014501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ums.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Lodołamanie na torze wodnym Świnoujście - Szczecin, w terminie listopad 2012 - marzec 2013 rok.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Charakterystyka ogólna przedmiotu zamówienia. Akcja łamania lodów ma na celu utrzymanie żeglowności infrastruktury zapewniającej dostęp do portu w Świnoujściu oraz w Szczecinie. Zakres prac obejmował będzie lodołamanie na torze wodnym Świnoujście-Szczecin oraz obszarach wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, Dz. U. nr 4, poz. 41. Ze względu na podział administracyjny wyróżniamy dwa akweny : AKWEN A - akwen administrowany przez Kapitanat Portu Świnoujście do którego należą obszary : a) tor podejściowy do Świnoujścia, którego oś przebiega pomiędzy punktami podanymi w układzie WGS-84 od punktu fi= 54 26 26,9 N, lambda= 014 05 43,3 E (pława REDA), do punktu fi= 54 16 58,2 N, lambda = 014 05 13,1 E (pława N1) i dalej do punktu fi= 54 14 40,9 N, lambda = 014 11 00,8 E (pława N-2) o długości 25,2 km, szerokości w dnie 240 m; b) tor podejściowy północny do Świnoujścia na Zatoce Pomorskiej o długości 35,6 km (licząc od główek falochronu w kierunku północnym do punktu o współrzędnych podanych w układzie WGS-84 fi= 54 14 40,9 N, lambda = 014 11 00,8 E), o szerokościach: 180 m - od km 0,00 do km 16,3; 200 m - od km 16,3 do km 26,8; 220 m - od km 26,8 do km 35,6; c) podejściowy tor wodny Świnoujście - Szczecin z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m - od km 0,0 do km 1,8; od 160 m do 130 m - od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m - od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m - od km 2,7 do km 5,5; 90 m - od km 5,5 do 16,25 (I Brama Torowa) d) kotwicowiska na redzie portu Świnoujście: - kotwicowisko nr 1A o powierzchni 7,37 km2 - kotwicowisko nr 1B o powierzchni 18,83 km2 - kotwicowisko nr 2A o powierzchni 14,59 km2 - kotwicowisko nr 2B o powierzchni 8,55 km2 - kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 - kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 e) pola refulacyjne - pole A - na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo - odbojowych - pole D - na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych f) obrotnice: - na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m) - na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m) - na km 5,05 (obrotnica Mielińska o średnicach 420 525 m ) AKWEN B - akwen administrowany przez Kapitanat Portu Szczecin w którego skład wchodzą obszary : a) podejściowy tor wodny Świnoujście - Szczecin od I Bramy Torowej do kilometra 67,7 w kierunku południowym z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: 90 m - od I Bramy Torowej do km 30; 150 m - od km 30 do km 35,5 oraz 90 m - od km 35,5 do km 67,7 i głębokości technicznej 10, 5 m od I Bramy Torowej do km 67,7. b) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m. c) Odra Zachodnia o długości 1800 m (licząc od obrotnicy na wysokości Kanału Dębickiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m. d) Kotwicowiska w Porcie Szczecin - Kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km 2 i głębokości od 5,6 m do 6,2 m. - Kotwicowisko Chełminek o powierzchni 1,08 km 2 i głębokości od 4,8 m do 6,6 m. - Kotwicowisko Raduń o powierzchni 0,10 km 2 i głębokości 10,2 m do 12,0 m. - Kotwicowisko Inoujście o powierzchni 0,10 km 2 i głębokości od 7,0 m do 8,0 m. e) pola refulacyjne - Pole refulacyjne Chełminek - na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych. - Pole refulacyjne Mańków- na km 44,0, o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych. - Pole refulacyjne Ostrów Grabowski - od km 64,7 do km 66,0 o powierzchni 65,1 ha. - Pole refulacyjne Dębina - od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha. f) obrotnice: - Obrotnica na wysokości Polic - na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m). - Obrotnica przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego - o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m, - Obrotnica na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m. W okresie wystąpienia zalodzenia na ww. akwenach zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy oraz obowiązek poruszania się w konwojach. Jeden konwój ze Szczecina do Świnoujścia w godzinach porannych oraz jeden konwój z redy do Szczecina w godzinach popołudniowych. Godziny konwojów mogą ulegać zmianie w zależności od zgłoszonych statków oraz sytuacji na torze wodnym. Decyzje o zatrudnieniu holowników, lodołamaczy podejmuje: Kapitan Portu Świnoujście dla obszaru jak dla AKWENU A, Kapitan Portu Szczecin dla obszaru jak dla AKWENU B. W razie nieobecności Kapitana Portu zastępuje go właściwy Zastępca Kapitana Portu. Całość akcji lodołamania nadzoruje Kapitan Portu Szczecin, lub w przypadku jego nieobecności Kapitan Portu Świnoujście. Holownik, lodołamacz będzie towarzyszył konwojom i zadaniem jego będzie poszerzanie rynny: w drodze do Świnoujścia - strona wschodnia, w drodze do Szczecina - strona zachodnia. W przypadku utknięcia w lodzie statku - spełniającego restrykcje lodowe holownik może być użyty, na polecenie Kapitana Portu, do uwolnienia jednostki z lodu. Planowana ilość godzin pracy holowników: AKWEN A - 40 godzin, AKWEN B - 200 godzin. Wykonawca, który wygra postępowanie na lodołamanie w AKWENIE B lub w AKWENIE A i B, będzie musiał zapewnić obsługę konwoju na trasie: pławy 5 i 6 (reda portu Świnoujście) - port Szczecin.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 637262006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ums.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach