Przetargi.pl
LIKWIDACJA WYROBÓW BUDOWLANYCH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST NA TERENIE POWIATU ŚREMSKIEGO

Starostwo Powiatowe w Śremie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-100 Śrem, ul. Adama Mickiewicza 17
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 2837001 , fax. 061 2829321
  • Data zamieszczenia: 2013-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Śremie
    ul. Adama Mickiewicza 17 17
    63-100 Śrem, woj. wielkopolskie
    tel. 061 2837001, fax. 061 2829321
    REGON: 63127612700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-srem.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    LIKWIDACJA WYROBÓW BUDOWLANYCH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST NA TERENIE POWIATU ŚREMSKIEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie prac usługowych związanych z usuwaniem wyrobów budowlanych i odpadów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie powiatu śremskiego, polegających w szczególności na demontażu wyrobów budowlanych zawierających azbest z obiektów budowlanych oraz zabezpieczeniu odpadów zawierających azbest (tj. odpadów o kodach: 17 06 01 - materiały izolacyjne zawierające azbest; 17 06 05 - materiały konstrukcyjne zawierające azbest) wraz z ich załadunkiem, transportem i przekazaniem do utylizacji. 2.Szacunkowa ilość odpadów zawierających azbest przeznaczonych do utylizacji, która będzie mogła być usunięta z terenu powiatu śremskiego w ramach niniejszego zamówienia (planowany efekt ekologiczny), wynosi ok. 210 Mg. 3.Ostateczna ilość wyrobów budowlanych zawierających azbest przeznaczonych do demontażu i utylizacji zależeć będzie od ilości i zakresu wniosków składanych przez właścicieli nieruchomości o wykonanie usługi usuwania azbestu, a także od jednostkowych kosztów, określonych na podstawie rozstrzygnięcia postępowania przetargowego. 4.Przedmiot zamówienia realizowany będzie do wysokości przeznaczonych na ten cel środków finansowych przypadających na daną gminę, pochodzących z dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu przy udziale środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz dotacji z budżetów gmin: Brodnica, Dolsk, Książ Wlkp. i Śrem. 5.Zakres rzeczowy zamówienia: 1)demontaż wyrobów budowlanych zawierających azbest z obiektów budowlanych (elementów pokryć dachowych lub elewacji z budynków mieszkalnych, gospodarczych, garaży oraz altan na ogrodach działkowych), 2)zabezpieczenie odpadów zawierających azbest (odpadów powstałych w wyniku przeprowadzenia demontażu przez Wykonawcę oraz odpadów zgromadzonych na terenie nieruchomości), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (w tym: zabezpieczenie folią, ułożenie na paletach, przygotowanie do transportu), 3)załadunek i transport odpadów zawierających azbest specjalistycznym sprzętem w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie dróg i terenów użyteczności publicznej oraz nie stwarzający zagrożenia dla środowiska, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r., Nr 1137 z późn. zm.), a także ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 227, poz. 1367 z późn. zm.), 4)przekazanie odpadów zawierających azbest do utylizacji polegającej na unieszkodliwieniu poprzez składowanie na odpowiednio do tego celu przeznaczonym składowisku odpadów niebezpiecznych. 6.Zakres przedmiotu zamówienia realizowany będzie na terenie poszczególnych nieruchomości (zgodnie z wnioskami osób zainteresowanych usunięciem wyrobów budowlanych i odpadów zawierających azbest) jako: 1)kompleksowa usługa usuwania azbestu obejmująca demontaż wyrobów budowlanych zawierających azbest z obiektów budowlanych oraz zabezpieczenie powstałych w wyniku demontażu odpadów zawierających azbest wraz z ich załadunkiem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia, 2)kompleksowa usługa usuwania azbestu obejmująca zabezpieczenie odpadów zawierających azbest zgromadzonych na terenie nieruchomości (już zdemontowanych wyrobów budowlanych zawierających azbest) wraz z ich załadunkiem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia. 7.Wykonawca w ramach ceny ofertowej winien zapewnić również: 1)organizację i czynności przygotowawcze związane z wizją lokalną u wnioskodawców, w tym identyfikację azbestu w przewidzianych do usunięcia materiałach budowlanych, 2)dokonanie wstępnej wyceny prac na terenie poszczególnych nieruchomości uwzględniającej ilość wyrobów budowlanych przewidzianych do demontażu oraz ilość odpadów zawierających azbest przewidzianych do utylizacji, 3)organizację i zabezpieczenie placu robót, 4)dokonanie zgłoszenia Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Śremie, Okręgowemu Inspektorowi Pracy w Poznaniu oraz Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Śremie o zamiarze przeprowadzenia prac przynajmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.), 5)oczyszczenie terenu z azbestu i pyłu azbestowego oraz uporządkowanie terenu po zakończeniu robót, 6)umieszczenie w lokalnej prasie powiatu śremskiego ogłoszeń informujących o realizacji przez Wykonawcę prac związanych z likwidacją wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie powiatu śremskiego w roku 2013 - minimum trzykrotnie w terminie do 60 dni od dnia podpisania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906500008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wadium należy wnieść w wysokości 2.500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych) w terminie do dnia 04.06.2013r. do godziny 10:00. Decyduje data wniesienia wadium do zamawiającego. 2.Wadium może być wnoszone: 1)w pieniądzu - przelewem na konto depozytowe Starostwa Powiatowego w Śremie nr konta: SBL 03908400032102001307810003 z tytułem przelewu Wadium na przetarg nieograniczony na likwidację wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie powiatu śremskiego, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 3.Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w sejfie Starostwa Powiatowego ul. Mickiewicza 17 Śrem, Wydział Finansów pok. nr 4 od poniedziałku do piątku od 8.00 - 15.15. 4.Kserokopię wniesienia wadium (potwierdzenie przelewu lub kserokopię wadium w formie niepieniężnej) należy dołączyć do oferty. 5.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 6.W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1)zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie, bezwarunkowo i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt. 9 bez potwierdzania tych okoliczności, 2)termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 8.Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1)wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw. Zamawiający zwróci wadium, jeśli wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 9 ppkt 2. 11.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 10, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 15.W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://powiat.srem.bip.net.pl/?c=321
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach