Przetargi.pl
Likwidacja wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie powiatu śremskiego

Starostwo Powiatowe w Śremie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-100 Śrem, ul. Adama Mickiewicza 17
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 2837001 , fax. 061 2829321
  • Data zamieszczenia: 2009-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Śremie
    ul. Adama Mickiewicza 17 17
    63-100 Śrem, woj. wielkopolskie
    tel. 061 2837001, fax. 061 2829321
    REGON: 63127612700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-srem.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Likwidacja wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie powiatu śremskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest likwidacja wyrobów budowlanych zawierających azbest tj. odpadów o kodach 17 06 01 (materiały konstrukcyjne zawierające azbest) i 17 06 05 (materiały izolacyjne zawierające azbest) powstałych przy likwidacji lub wymianie elementów pokryć dachowych lub elewacji budynków mieszkalnych, gospodarczych i garaży na terenie powiatu śremskiego. 1. Zakres rzeczowy zamówienia: 1) usuwanie (demontaż) elementów budynku zawierających azbest, 2) zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, ułożenie na paletach,zabezpieczenie folią i przygotowanie do transportu, 3) uporządkowanie miejsc po usunięciu odpadów, 4) transport odebranych odpadów zawierających azbest specjalistycznym sprzętem zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 28 października 2002r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2002r. Nr 199, poz. 1671 z późn. zm.), oraz w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie dróg i terenów użyteczności publicznej, oraz nie stwarzający zagrożenia dla środowiska zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), 5) przekazanie odpadów do unieszkodliwiania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2007r. o odpadach (Dz. U. z 2007r., Nr 39, poz. 251 z późn. zm.), na odpowiednio do tego celu przeznaczone składowisko (w ofercie należy wskazać miejsce utylizacji). 2. Wykonawca w ramach ceny ofertowej m. in. winien zapewnić również: 1) organizację i czynności przygotowawcze związane z wizją lokalną u wnioskodawców, 2) wycenę określającą ilość materiału do unieszkodliwienia, 3) organizację i zabezpieczenie placu robót, 4) oczyszczenie terenu z azbestu, 5) uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót lub w związku z nimi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906500008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1. Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności tożsamej z przedmiotem zamówienia i posiadają aktualne dokumenty, potwierdzające wymagane uprawnienia (decyzja zatwierdzająca program gospodarki odpadami niebezpiecznymi wydana przez Starostę Śremskiego w oparciu o przepisy ustawy o odpadach; decyzja właściwego starosty zezwalająca wykonującemu usługę transportu na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów), 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonywania zamówienia, tzn.: a) wykażą, że dysponują lub będą dysponować niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, w tym: posiadają co najmniej po jednej jednostce sprzętu (własny, podwykonawcy lub dzierżawiony) niezbędnego do wykonywania prac objętych niniejszym zamówieniem oraz wagę przewoźną o udźwigu powyżej 1 Mg wraz z dokumentem legalizacji, b) dysponują osobami przeszkolonymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia minimum 2 osoby, c) wskażą miejsce przewidziane do odbioru odpadów, d) jeśli przewidują udział podwykonawców wskażą podmiot uprawniony do transportu odpadów na składowisko, e) posiadają niezbędne środki techniczne do realizacji zamówienia, określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876 z późn. zm.), w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649) oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zwierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. Nr 216, poz. 1824), 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tzn. posiadają polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z tytułu szkód w środowisku na kwotę minimum 50.000 zł, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie przepisów art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Spełniają warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Udzielą 30 - dniowego terminu płatności, licząc od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury za zrealizowany i odebrany zakres usług. 4. Spełnienie przez Wykonawcę warunków zostanie ocenione na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymaganych specyfikacją istotnych warunków zamówienia. 5. Ocena spełnienia warunków określonych dla Wykonawców będzie dokonywana przy zastosowaniu kryterium spełnia, nie spełnia. Oferta spełniająca wymogi otrzyma ocenę spełnia natomiast oferta nie spełniająca wymogów otrzyma ocenę nie spełnia. 6. Wykonawca, który nie spełnia warunków określonych przepisami art. 24 ustawy, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 8. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w punkcie V specyfikacji, Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: 1. Ofertę Wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Kosztorys ofertowy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ 3. Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów. 5. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Oświadczenie o wykonywaniu zadania samodzielnie lub przy pomocy podwykonawców - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. 7. Wykaz osób upoważnionych do kontaktów w okresie realizacji zamówienia - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 8. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca obejmujący co najmniej: po jednej jednostce sprzętu (własny, podwykonawcy lub dzierżawiony) niezbędnego do wykonywania prac objętych niniejszym zamówieniem oraz wagę przewoźną o udźwigu powyżej 1 Mg wraz z dokumentem legalizacji - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, 2) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 1), Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował, 3) wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia (dysponują osobami przeszkolonymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia minimum 2 osoby) - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, 4) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 3), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 9. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 50.000 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-srem.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach