Przetargi.pl
kursy i szkolenia dla uczestników projektu Kompetentni absolwenci kieleckiego gastronomika w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego ogłasza przetarg

  • Adres: 25-355 Kielce, ul. Zagórska 14
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3447769 , fax. 041 3682456
  • Data zamieszczenia: 2012-01-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego
    ul. Zagórska 14 14
    25-355 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3447769, fax. 041 3682456
    REGON: 29266473600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: szkoła publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    kursy i szkolenia dla uczestników projektu Kompetentni absolwenci kieleckiego gastronomika w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie 1. Organizacja i przeprowadzenie kursu języka angielskiego zawodowego dla 90 uczniów i języka niemieckiego zawodowego dla 45 uczniów (1 grupa x 15 osób) 1. Celem kursu jest nauka języka zawodowego. 2. Program kursu powinien obejmować 40h. a. słownictwo zawodowe z zakresu obsługi konsumenta b. słownictwo zawodowe personelu produkcyjnego c. ćwiczenia z zastosowaniem słownictwa zawodowego 1godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji kursu: - język niemiecki jedna grupa w semestrze / dwie godziny tygodniowo - język angielski dwie grupy w semestrze / dwie godziny tygodniowo 4. Miejsce realizacji kursu: siedziba Zamawiającego 5. Zajęcia odbywać się będą w czasie wolnym od zajęć szkolnych 6. Kurs zakończy się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym nabyte wiadomości teoretyczne, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom certyfikaty potwierdzające ukończenie kursu. Zadanie 2. Organizacja i przeprowadzenie kursu informatycznego dla 36 uczniów (1 grupa x 12 osób) 1. Celem kursu jest doskonalenie umiejętności korzystania z technologii informatycznej oraz zapoznanie się z profesjonalnymi programami stosowanymi w gastronomii. 2. Program kursu powinien obejmować 30h. a. obsługa programu restauracyjnego ProRess b. obsługa programu hotelowego ProHott c. obsługa programu gastronomicznego proGass c. ćwiczenia z zastosowaniem w/w programów 1godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji kursu: jedna grupa w semestrze / dwie godziny tygodniowo 4. Miejsce realizacji kursu: siedziba Zamawiającego 5. Zajęcia odbywać się będą w czasie wolnym od zajęć szkolnych 6. Kurs zakończy się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym nabyte umiejętności, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom certyfikaty potwierdzające ukończenie kursu. Zadanie 3. Organizacja i przeprowadzenie kursu wyrównawczego z matematyki dla 90 uczniów (1 grupa x 15 osób) 1. Celem kursu jest nauka języka zawodowego. 2. Program kursu powinien obejmować 40h. a. Działania na zbiorach liczb rzeczywistych b. Rozwiązywanie równań i nierówności c. Rozwiązywanie układów równań d. Rozwiązywanie zadań z użyciem tablicy interaktywnej 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 3.Termin realizacji kursu: dwie grupy w semestrze / dwie godziny tygodniowo 4. Miejsce realizacji kursu: siedziba Zamawiającego 5. Zajęcia odbywać się będą w czasie wolnym od zajęć szkolnych 6. Wykonawca przeprowadzi testy diagnozujące w celu oceny wiedzy uczniów rozpoczynających kurs i po jego zakończeniu. Zadanie 4. Organizacja i przeprowadzenie Kursu barmańskiego I stopnia dla 120 uczniów (1 grupa x 15 osób) 1. Celem kursu jest zdobycie podstawowych wiadomości i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku barman. 2. Program szkolenia powinien obejmować 30h w tym zajęć praktycznych 25h a. terminologia i funkcjonowanie sprzętu barowego b. wyposażenie i organizacja coctail-baru c. rodzaje naczyń szklanych d. towaroznawstwo i typologia napojów alkoholowych i bezalkoholowych e. podział i charakterystyka napojów mieszanych f. miksologia (struktura napoju mieszanego, rodzaje składników napojów mieszanych: główne i dodatkowe, szprycujące, określanie mocy w napojach, miary barowe) g. techniki nalewania i podawania drinków h. zasady przygotowania napojów typu herbata, kawa i. zasady łączenia napojów alkoholowych z innymi napojami i potrawami 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji kursu: I kwartał 2012r. (4 grupy) I kwartał 2013r. (4 grupy) 4. Zajęcia muszą odbywać się codziennie, w dni robocze (od poniedziałku do piątku), w godzinach między 800 a 1900 wg planu nauczania obejmującego 30 godzin dydaktycznych tygodniowo. 5. Miejsce realizacji kursu: siedziba Zamawiającego. 6. Wykonawca zapewnia bazę materiałową do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe dla uczestników w formie drukowanej lub elektronicznej. 7. Każdy uczestnik kursu otrzyma na własność shacker, którego koszt wliczony jest w cenę kursu. 8. Kurs zakończy się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym nabyte wiadomości teoretyczne i umiejętności praktyczne, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom: - certyfikat potwierdzający nabycie umiejętności barmańskich I stopnia, - zaświadczenie na druku, którego wzór określa rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dn. 03.02.2006 w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych ( Dz. U. nr 31. poz. 216 ). Zadanie 5. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia Staż w zakładzie gastronomicznym dla 36 uczniów (1grupa x 3 uczniów). W każdym semestrze szkolnym staż musi odbyć 4 trzyosobowe grupy uczniów w wymiarze 30 godzin zajęć każda grupa. Staż może odbywać się 1 raz w miesiącu w wymiarze 6 godzin szkolenia. Staż musi odbywać się w zapleczu produkcyjnym zakładu gastronomicznego takiego jak restauracja. 1. Celem stażu jest poznanie przez uczniów układu funkcjonalnego zakładu gastronomicznego, funkcjonowania systemu zapewnienia jakości HACCP oraz zdobycie dodatkowych umiejętności z zakresu sporządzania potraw. Szkolenie ma na celu nawiązanie ściślejszej współpracy pomiędzy szkołą a pracodawcami. 2. Program szkolenia powinien obejmować 30h zajęć a. Zapoznanie się z układem funkcjonalnym zaplecza produkcyjnego zakładu gastronomicznego b. Zapoznanie się z przepisami bhp obowiązującymi w zapleczu produkcyjnym zakładu gastronomicznego c. Zapoznanie się z kwalifikacjami i obowiązkami personelu produkcyjnego d. Zapoznanie się z praktycznym funkcjonowaniem systemu HACCP e. Sporządzanie potraw o większym stopniu trudności z różnorodnych grup surowców i różnymi technikami f. Poznanie obsługi pieca konwekcyjno - parowego i innych urządzeń stosowanych w procesie produkcyjnym 1 godzina stażu = 60 minut 3. Termin realizacji szkolenia: 4 grupy od lutego 2012r. do czerwca 2012r. 4 grupy od września 2012 do stycznia 2013r. 4 grupy od lutego 2013r. do czerwca 2012r. 4. Zajęcia odbywać się będą w dni wolne od zajęć szkolnych. 5. Miejsce realizacji szkolenia: na terenie miasta Kielce 6. Szkolący ma obowiązek prowadzenia dziennika stażu. 7. Staż zakończy się egzaminem wewnętrznym, po zaliczeniu którego uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający odbycie stażu. Zadanie 6. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia Barista dla 72 uczniów(1 grupa x 12 uczniów) 1. Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności związanych z profesjonalnym parzeniem kawy. 2. Program szkolenia powinien obejmować 10 h w tym zajęć praktycznych 8 h. a. Coffee culture - historia kawy - gatunki ziaren - zbiór i obróbka ziaren - palenie kawy b. Espresso - definicja - parametry - czynniki wpływające na smak c. Podstawowe techniki baristy - zasada 4 M - espresso - proces - czynności związane z przygotowaniem espresso d. Cappucino - podstawowe parametry - dobór mleka - dobór dzbanków - proces spieniania - teksturowanie mleka 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji szkolenia: marzec i kwiecień 2012r. 4. Zajęcia odbywać się będą w dni wolne od zajęć szkolnych. 5. Miejsce realizacji szkolenia: siedziba Zamawiającego 6. Szkolenie zakończy się sprawdzianem teoretycznym oraz praktycznym, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia. Zadanie 7. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia carving dla 72 uczniów (1 grupa x 12 osób) 1. Celem szkolenia jest poznanie tajników rzeźbienia w warzywach i owocach oraz możliwości zastosowania carvingu w gastronomii. 2. Program szkolenia powinien obejmować 10 h a. Historia i pochodzenie carvingu b. Narzędzia do carvingu c. Podstawowe techniki rzeźbienia d. Zasady stosowane przy wykrawaniu warzyw i owoców e. Wykrawanie dekoracji z warzyw i owoców 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji szkolenia: sierpień i wrzesień 2012r. 4. Zajęcia odbywać się będą w dni wolne od zajęć szkolnych. 5. Miejsce realizacji kursu: siedziba Zamawiającego 6. Wykonawca zapewnia bazę materiałową do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe dla uczestników w formie drukowanej lub elektronicznej. 7. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność zestaw noży carvingowych (3 szt.), którego koszt wliczony jest w cenę szkolenia. 8. Szkolenie zakończy się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym nabyte wiadomości teoretyczne i praktyczne, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu. Zadanie 8. Organizacja i przeprowadzenie kursu prawa jazdy dla 60 uczniów (1 grupa x 30 uczniów) 1. Celem kursu jest zdobycie podstawowych wiadomości i umiejętności niezbędnych przy ubieganiu się o prawo jazdy kategorii B. 2. Podstawowy zakres programu szkolenia na Prawo jazdy kat. B musi być zgodny z programem nauczania zawartym w ustawie Prawo o ruchu drogowym oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005 r. Nr 217, poz. 1834) (1 godzina zajęć teoretycznych = 45 min) (1 godzina zajęć praktycznych = 60 min) 3. Termin realizacji szkolenia: - 1 grupa x 30 uczniów w okresie od kwietnia do września 2012r. - 1 grupa x 30 uczniów w okresie od stycznia do czerwca 2013r. 4.Zajęcia na kursie odbywać się mogą w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych w szkole. Zajęcia praktyczne obejmują zajęcia na placu manewrowym i w ruchu drogowym, rozpoczynają się po przeprowadzeniu zajęć teoretycznych. Przeprowadzenie zajęć, zarówno praktycznych jak i teoretycznych, winno być potwierdzone w karcie przeprowadzonych zajęć każdorazowo po ich zakończeniu przez osobę prowadzącą zajęcia i uczestnika zajęć. Zajęcia praktyczne i teoretyczne winny się odbyć na terenie miasta Kielce. 5. Po ukończeniu szkolenia Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom: a) zaświadczenie na druku, którego wzór określa rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dn. 03.02.2006 w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych ( Dz. U. nr 31. poz. 216 ), b) zaświadczenie o ukończeniu kursu wymagane do WORD zgodnez Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów Wykonawca zobowiązany będzie do zorganizowania jednego egzaminu zewnętrznego, którego koszt zostanie wliczony w cenę szkolenia. Zadanie 9. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia cukierniczego dla 36 uczniów (1 grupa x 12 uczniów) 1. Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności związanych z dekorowaniem wyrobów cukierniczych. 2. Program szkolenia powinien obejmować 20 h w tym zajęć praktycznych 15 h. a.Przegląd produktów i półproduktów spożywczych stosowanych w cukiernictwie ze wskazaniem produktów i półproduktów spożywczych używanych do dekorowania wyrobów b. Bhp w cukierni, higiena produkcji. c. Innowacyjne metody zdobienia wyrobów cukierniczych d. Nowości przemysłu cukierniczego w zakresie zdobienia wyrobów e. Zasady zdobienia wyrobów cukierniczych f. Przygotowanie surowców służących do sporządzania elementów dekoracyjnych g. Sporządzanie elementów dekoracyjnych z karmelu, czekolady i innych 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji szkolenia: październik i listopad 2012r. 4. Zajęcia odbywać się będą w dni wolne od zajęć szkolnych. 5. Miejsce realizacji szkolenia: siedziba Zamawiającego. 6. Wykonawca zapewnia bazę materiałową do przeprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe dla uczestników w formie drukowanej lub elektronicznej. 7. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność dekorator cukierniczy, którego koszt wliczony jest w cenę szkolenia. 8. Szkolenie zakończy się egzaminem wewnętrznym, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia. Zadanie 10. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia Kuchnia fusion dla 48 uczniów (1grupa x 12 uczniów) 1. Celem szkolenia jest poznanie zasad, którymi kieruje się kuchnia fusion oraz zdobycie umiejętności sporządzania potraw, w których łączone są produkty z różnych stron świata. 2. Program szkolenia powinien obejmować 20 h w tym zajęć praktycznych 18 h a. Wprowadzenie do kuchni w stylu fusion b. Nowoczesne trendy w gastronomii europejskiej i dalekowschodniej c. Zasady łączenia składników w kuchni fusion d. Zastosowanie przypraw e. Przygotowanie i podawanie potraw fusion 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji szkolenia: styczeń i marzec 2013r. 4. Zajęcia odbywać się będą w dni wolne od zajęć szkolnych. 5. Miejsce realizacji szkolenia: siedziba Zamawiającego 6. Szkolenie zakończy się egzaminem wewnętrznym, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia. Zadanie 11. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia Kuchnia śródziemnomorska dla 24 uczniów (1 grupa x 12 uczniów) 1. Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy o kuchni śródziemnomorskiej oraz nabycie umiejętności związanych ze sporządzaniem typowych potraw tej kuchni. 2. Program szkolenia powinien obejmować 20 h w tym zajęć praktycznych 18 h. a. Charakterystyka kuchni śródziemnomorskiej b. Surowce stosowane w kuchni śródziemnomorskiej c. Charakterystyczne przyprawy kuchni śródziemnomorskiej d. Podstawowe techniki sporządzania potraw e. Sporządzanie potraw kuchni śródziemnomorskiej - potrawy kuchni włoskiej - potrawy kuchni francuskiej - potrawy kuchni hiszpańskiej - potrawy kuchni greckiej 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 3. Termin realizacji szkolenia: listopad i grudzień 2012r. 4. Zajęcia odbywać się będą w dni wolne od zajęć szkolnych. 5. Miejsce realizacji szkolenia: siedziba Zamawiającego. 6. Szkolenie zakończy się egzaminem wewnętrznym, po zaliczeniu którego Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia. Zadanie 12. Organizacja i przeprowadzenie kursu przygotowawczego do egzaminu zawodowego dla 150 uczniów (1 grupa x 15 uczniów) 1. Celem kursu jest przygotowanie uczniów do egzaminu zawodowego. 2. Program kursu powinien obejmować 20 h. a. rozwiązywanie zadań testowych b. przygotowanie projektu realizacji prac związanych z rozwiązaniem zadania o treści wynikającej ze standardu wymagań egzaminacyjnych dla zawodu 1 godzina dydaktyczna = 45 minut 1. Termin realizacji szkolenia: 5 grup maj i czerwiec 2012r. 5 grup maj i czerwiec 2013r. 4. Zajęcia odbywać się będą w dni wolne od zajęć szkolnych. 5. Miejsce realizacji szkolenia: siedziba Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805700000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 20 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsps.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach