Przetargi.pl
Kształtowanie przestrzeni publicznej w Gminie Uniejów w miejscowościach: Spycimierz, Uniejów i Wilamów

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2019-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99-210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.bip.net.pl, www.uniejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kształtowanie przestrzeni publicznej w Gminie Uniejów w miejscowościach: Spycimierz, Uniejów i Wilamów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadań inwestycyjnych: 3.1.1. Zwiększenie atrakcyjności turystycznej w Wilamowie 3.1.2. Zagospodarowanie terenu wokół Kolegiaty w Uniejowie 3.1.3. Trasa Bożego Ciała – etap III 3.2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, dwie lub trzy części zamówienia. 3.3. Część 1 przedmiotu zamówienia pn.: Zwiększenie atrakcyjności turystycznej w Wilamowie obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie i modernizacji placu w rejonie kościoła parafialnego oraz wymiana/przebudowa chodników przy drogach gminnych wraz z obsługą geodezyjną na podstawie dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i opisu poniżej. 3.4. W zakres prac wchodzą następujące elementy: 3.4.1. Wymiana obrzeży trawnikowych 3.4.2. Wymiana nawierzchni 3.4.3. Wymiana krawężników drogowych 3.4.4. Budowa nowych krawężników drogowych 3.4.5. Budowa nowych nawierzchni 3.4.6. Urządzenie trawników 3.4.7. Budowa nowych obrzeży trawnikowych 3.4.8. Utwardzenie terenu 3.4.9. Budowa placu 3.4.10. Budowa przyłącza wodociągowego 3.4.11. Wymiana, montaż i budowa elementów małej architektury 3.4.12. Budowa oświetlenia terenu 3.4.13. Budowa przeszklenia 3.5. Powyższe elementy należy wykonać zgodnie z dołączoną dokumentacją. 3.6. Zamówienie obejmuje zagospodarowanie przestrzeni publicznej położonej w centralnej części wsi w rejonie kościoła parafialnego p.w. św. Wojciecha i Stanisława B.M. w Wilamowie oraz remont (wymianę) chodników przy drogach gminnych. 3.7. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie przestrzeni publicznej poprzez zagospodarowanie terenów związanych z lokalną tradycją i stanowiącą elementy atrakcji turystycznej. 3.8. Zamówienie realizowane będzie na działkach nr ewid. 576, 376, 377, 378, 407, 441, 439/1 położonych w miejscowości Wilamów, gm. Uniejów 3.9. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu pn.: „Zwiększenie atrakcyjności turystycznej w Wilamowie”. 3.10. W trakcie realizacji inwestycji teren wokół niej winien być wygrodzony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Teren budowy powinien być zabezpieczony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.11. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.12. Prowadzenia dziennika budowy przekazanego przez Zamawiającego 3.13. Ustanowienia kierownika budowy 3.14. Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 3.15. Zapewnienia geodezyjnego wytyczenia inwestycji 3.16. Stosowania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie przy wykonywaniu robót budowlanych 3.17. Zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób postronnych 3.18. Wystąpienia do właściwego organu i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeśli wystąpi taka konieczność. 3.19. Zawiadomienia Zamawiającego oraz organu właściwego o zakończeniu budowy we właściwym terminie. 3.20. Zamawiający zobligowany jest do zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, w związku z czym Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane w dniu podpisania umowy. 3.21. Wykonawca zostanie upoważniony przez Zamawiającego do występowania i uzyskiwania wszystkich niezbędnych uzgodnień i decyzji niezbędnych do prawidłowej realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia. 3.22. Część 2 przedmiotu zamówienia pn.: Zagospodarowanie terenu wokół Kolegiaty w Uniejowie obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie: 3.22.1. Utwardzenia nawierzchni komunikacyjnych płytami i kostką granitową wraz z pochylnią, schodami oraz odwodnieniem 3.22.2. Remontu historycznego odcinka ogrodzenia wokół kościoła 3.22.3. Rozbiórki współczesnego odcinka ogrodzenia kościoła oraz wykonanie nowego ogrodzenia murowanego z cegły 3.22.4. Renowacji krzyża żelaznego oraz krzyża drewnianego 3.22.5. Wykonania automatycznego systemu nawadniania 3.22.6. Wykonania wewnętrznej instalacji elektrycznej związanej z iluminacją obiektu 3.22.7. Nasadzenia drzew, krzewów i innych roślin. 3.23. Powyższe elementy przedmiotu zamówienia należy wykonać zgodnie z załączoną do niniejszej SIWZ dokumentacją projektową, przedmiarem i opisem poniżej. 3.24. Obszar objęty przedmiotem zamówienia stanowi 4157 m2. 3.25. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie przestrzeni publicznej poprzez zagospodarowanie terenów związanych z lokalną tradycją i stanowiącą elementy atrakcji turystycznej. 3.26. Zamówienie realizowane będzie na działce nr ewid. 1495 przy Placu Kolegiackim w miejscowości Uniejów, gm. Uniejów. Dodatkowo przewiduje się zagospodarowanie niewielkiego obszaru przy schodach wejściowych na teren kościelny od strony Placu Kolegiackiego, wchodzącego w zakres pasa drogowego, zlokalizowanego na działce nr 1524. Cały teren będący przedmiotem zamówienia ma powierzchnię 0,42 ha. 3.27. Zgodnie z opracowaną dokumentacją w zakres robót wchodzą następujące roboty budowlane: 3.27.1. Rozbiórka nawierzchni utwardzonych z płyt betonowych, kostki betonowej i trylinki 3.27.2. Rozbiórka murów betonowo-kamiennych od strony Placu Kolegiackiego i ulicy Kościelnickiej 3.27.3. Usunięcie krzyża drewnianego 3.27.4. Rozbiórka niewielkich konstrukcji betonowych 3.27.5. Wykonanie opasek z kruszywa wzdłuż murów przykościelnych 3.27.6. Wykonanie nawierzchni utwardzonej z płyt i kostki granitowej wraz z podbudową 3.27.7. Wykonanie schodów wejściowych na teren kościelny z płyt granitowych 3.27.8. Wykonanie odwodnienia nawierzchni utwardzonych 3.27.9. Renowacja murów wokół kościoła 3.27.10. Wykonanie murów z cegły w miejsce rozebranych odcinków ogrodzenia 3.27.11. Renowacja krzyży znajdujących się na terenie przy Kolegiacie 3.27.12. Wykonanie automatycznego systemu nawadniania 3.27.13. Wykonanie instalacji elektrycznej dla potrzeb zasilania iluminacji obiektu oraz montaż opraw oświetleniowych 3.27.14. Oprócz wyżej wymienionych robót budowlanych na terenie obiektu przewidziane jest wykonanie nasadzeń drzew, krzewów i bylin oraz wykonanie nawierzchni trawnikowych 3.28. Wykonawca obowiązany jest zapewnić nadzór archeologiczny nad pracami ziemnymi w trakcie inwestycji. 3.29. W przypadku natrafienia na warstwy kulturowe, obiekty archeologiczne lub szczątki ludzkie, a także materiały wybuchowe lub niebezpieczne, roboty należy przerwać, wykop zabezpieczyć, dokonać odpowiedniego wpisu do dziennika budowy i powiadomić i tym fakcie nadzór inwestorski oraz odpowiednie lokalne jednostki. Wznowienie prac może nastąpić po uzgodnieniu trybu postępowania z jednostkami sprawującymi nadzór nad inwestycją. 3.30. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projekt pn.: „Zagospodarowanie terenu wokół Kolegiaty w Uniejowie”. 3.31. W trakcie realizacji inwestycji teren wokół niej winien być wygrodzony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Teren budowy powinien być zabezpieczony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.32. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.32.1. Prowadzenia dziennika budowy przekazanego przez Zamawiającego 3.32.2. Ustanowienia kierownika budowy 3.32.3. Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 3.32.4. Zapewnienia geodezyjnego wytyczenia inwestycji 3.32.5. Stosowania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie przy wykonywaniu robót budowlanych 3.32.6. Zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób postronnych 3.32.7. Umieszczenia na budowie informacji zawierającej dane zamieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy prawo budowlane i przekazanie tej informacji do Zamawiającego i do organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na budowę. 3.32.8. Wystąpienia do właściwego organu i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeśli wystąpi taka konieczność. 3.32.9. Zawiadomienia Zamawiającego oraz organu właściwego o zakończeniu budowy we właściwym terminie, aby możliwe było wniesienie ewentualnego sprzeciwu organu. 3.33. Zamawiający zobligowany jest do zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, w związku z czym Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane w dniu podpisania umowy. 3.34. Wykonawca zostanie upoważniony przez Zamawiającego do występowania i uzyskiwania wszystkich niezbędnych uzgodnień i decyzji niezbędnych do prawidłowej realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia. 3.35. Część 3 przedmiotu zamówienia pn.: Trasa Bożego Ciała – etap III obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu elementów rzeźbiarsko-architektonicznych szlaku krajobrazowego w miejscowości Spycimierz wraz z instalacjami elektrycznymi oraz zagospodarowaniem terenu przyległego (utwardzeniu terenu i urządzenie zielenią) na podstawie załączonej dokumentacji projektowej i opisem poniżej. 3.36. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projekt pn.: „Trasa Bożego Ciała – etap III”. 3.37. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów numerami 288, 270, 372, 498, 490/1, 491/1, 323 obręb 22 Spycimierz, gm. Uniejów, usytuowany w strefie „C” ochrony uzdrowiskowej. 3.38. Obszar, na którym zostanie zrealizowana inwestycja objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla strefy uzdrowiskowej „C” na terenie miejscowości Spycimierz w gminie Uniejów. 3.39. Zamówienie obejmuje wykonanie następujących elementów konstrukcyjnych i robót budowlanych: 3.39.1. Ściany murowe, wieniec żelbetowy dla obiektu pn. „Kaplica Świętego Antoniego” 3.39.2. Ściany, ławy fundamentowe, fundamenty żelbetowe dla obiektu pn.: „Ołtarz Świętej Julianny” 3.39.3. Fundamenty z kręgów betonowych, murowany obiekt pn.: „Ołtarz Świętej Barbary” 3.39.4. Montaż więźby dachowej i pokrycia dachu obiektu pn.: „Kaplica Świętego Antoniego” 3.39.5. Montaż rzeźb z granitu i piaskowca oraz stalowej części (rzeźba) obiektu pn.: „Ołtarz Świętej Julianny” 3.39.6. Wykonanie nawierzchni z kostki granitowej, murków, ławeczek, montaż opraw i instalacji elektrycznej. 3.40. W zakresie zagospodarowania terenu Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do doprowadzenia instalacji elektrycznej od wyznaczonych słupów, montaż tablic elektrycznych i związanych z tym robotami ziemnymi i odtworzeniowymi nawierzchni, utwardzenie terenu i urządzenie terenów zielenią według projektu nasadzeń. 3.41. W trakcie realizacji inwestycji teren wokół niej winien być wygrodzony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Teren budowy powinien być zabezpieczony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.42. Zamówienie obejmuje wykonanie przyłączy elektroenergetycznych oraz instalacji elektrycznych zgodnie z warunkami i projektem, tj. doprowadzenie kabla elektrycznego, montaż gniazd wtykowych, instalacji ochrony od porażeń i oświetlenie rzeźb. 3.43. Roboty obejmują również utwardzenie nawierzchni wokół obiektów zgodnie z projektem oraz urządzenie terenów zielenią - nasadzeniami. 3.44. Inwestycja zlokalizowana jest w historycznym układzie przestrzennym wsi Spycimierz, ujętym w wojewódzkiej ewidencji zabytków, w obrębie stanowiska archeologicznego AZP 65-45/75 Spycimierz oraz w prawdopodobnym zasięgu stanowiska znanego z archiwaliów AZO 62-45/88, w związku z tym, należy przeprowadzić badania archeologiczne. 3.45. Teren inwestycji jest zlokalizowany w obrębie Nadwarciańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. 3.46. Inwestycja zlokalizowana jest poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią. 3.47. Zamówienie obejmuje wykonanie 4 obiektów małej architektury wraz z utwardzeniem terenu wokół obiektów, wykonaniem instalacji elektrycznych niezbędnych do zasilania obiektów, urządzeniem zieleni na podstawie opisów i dokumentacji dołączonych do niniejszej specyfikacji. 3.48. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie przestrzeni publicznej poprzez zagospodarowanie terenów związanych z lokalną tradycją i stanowiącą elementy atrakcji turystycznych. 3.49. Obiekty małej architektury nie przekraczają wysokości 4 m każdy. 3.50. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.50.1. Wystąpienia o zarejestrowanie dziennika budowy 3.50.2. Ustanowienia kierownika budowy 3.50.3. Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 3.50.4. Usytuowania obiektu zgodnie z projektem zagospodarowania terenu 3.50.5. Zapewnienia geodezyjnego wytyczenia inwestycji 3.50.6. Stosowania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie przy wykonywaniu robót budowlanych 3.50.7. Zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób postronnych 3.50.8. Umieszczenia na budowie informacji zawierającej dane zamieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy prawo budowlane i przekazanie tej informacji do Zamawiającego i do organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na budowę. 3.50.9. Rozwiązywania kolizji w sposób zapewniający prawidłowy przepływ wód w przypadku stwierdzenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, nie występujących w ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów kolidujących z realizowaną inwestycją 3.50.10. Powiadomienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi o odkryciu w trakcie prowadzenia robót budowlanych znalezisk, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkiem 3.50.11. Wystąpienia do właściwego organu i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeśli wystąpi taka konieczność. 3.50.12. Zawiadomienia Zamawiającego oraz organu właściwego o zakończeniu budowy we właściwym terminie, aby możliwe było wniesienie ewentualnego sprzeciwu organu. 3.51. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia i przeprowadzenia badań archeologicznych określonych w decyzji Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Nr WUOZ-C.5161.6.2017.MN z dnia 18 stycznia 2017. Dokument stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. 3.52. W przypadku wydobycia znalezisk w wyniku prowadzonych prac, po stronie Wykonawcy jest ich opracowanie oraz konserwacja zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.53. Zamawiający zobligowany jest do zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, w związku z czym Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane w dniu podpisania umowy. 3.54. Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić postanowienie narady koordynacyjnej dla sprawy GN.6630.200.2016, tj. zgłoszenie z 14 dniowym wyprzedzeniem przystąpienie do robót w strefie sieci telekomunikacyjnej. Protokół z narady stanowi załącznik do dokumentacji. 3.55. Wykonawca zostanie upoważniony przez Zamawiającego do występowania i uzyskiwania wszystkich niezbędnych uzgodnień i decyzji niezbędnych do prawidłowej realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia. 3.56. Każda z części przedmiotu zamówienia musi zostać zrealizowana na podstawie załączonych dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych ostatecznych decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektów. 3.57. Po stronie Wykonawcy jest pozyskanie prawomocnych decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia, wykonania i zakończenia robót budowlanych. 3.58. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich – Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 3.59. Szczegółowy opis robót zawierają dokumentacje, które zostają dołączone do niniejszej SIWZ. 3.60. Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie. 3.61. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 3.62. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 3.63. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 3.64. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.65. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi szkice geodezyjne i oświadczenie o złożeniu przez geodetę inwentaryzacji geodezyjnej do zarejestrowania w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym. 3.66. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 3.67. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3.68. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 3.69. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. 3.70. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. 3.71. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 3.72. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.73. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.74. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.75. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. 3.76. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. 3.77. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.77.1. dostarczenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 3.77.2. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3.77.3. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 3.77.4. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 3.77.5. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 3.77.6. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, 3.77.7. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3.77.8. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 3.77.9. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 3.77.10. przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 3.77.11. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu. 3.78. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. 3.79. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.80. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust 6 pkt 3 ustawy Pzp. 3.81. Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia ofert wariantowych. 3.82. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłym Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. 3.83. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3.84. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 3.85. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 3.86. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4. 3.87. Zamawiający nie wymaga złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, jak również nie dopuszcza takiej możliwości. 3.88. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów. 3.89. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. 3.90. Język w jakim mogą być sporządzane oferty w postępowaniu: język polski. 3.91. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. 3.92. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3.93. Zamawiający informuje, że przed wszczęciem postępowania o zamówienie publiczne nie przeprowadzono dialogu technicznego. 3.94. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień 3.94.1. Kody CPV dla części 1 przedmiotu zamówienia: Główny przedmiot: 45000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe przedmioty: 45233252-0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic 3.94.2. Kody CPV dla części 2 przedmiotu zamówienia: Główny przedmiot: 45000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe przedmioty: 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zieleni 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 3.94.3. Kody CPV dla części 3 przedmiotu zamówienia: Główny przedmiot: 45000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe przedmioty: 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45262210-6 Fundamentowanie 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 3.95. Postępowanie oznaczone jest jako – ZP.271.16.2019 3.96. Wszelka korespondencja oraz dokumentacja w tej sprawie będzie powoływać się na powyższe oznaczenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ. 9.2. Dla każdej części zamówienia Zamawiający ustala wadium w wysokości 15 000,00 zł. (słownie złotych: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 9.3.1. pieniądzu, 9.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 9.3.3. gwarancjach bankowych, 9.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 9.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 9.4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : Nr 18 8557 0009 2005 0200 0130 0026 z dopiskiem „Przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Kształtowanie przestrzeni publicznej w Gminie Uniejów w miejscowościach: Spycimierz, Uniejów i Wilamów” dla części …… nie otwierać przed 04.06.2019, nr sprawy: ZP.271.16.2019. w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek. 9.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 9.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 9.7. Wadium w pozostałych akceptowanych formach (oryginał) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: „Wadium – przetarg nieograniczony na wykonanie zadania „Kształtowanie przestrzeni publicznej w Gminie Uniejów w miejscowościach: Spycimierz, Uniejów i Wilamów” dla części …… nie otwierać przed 04.06.2019, godz. 13:30. 9.8. Kserokopię dowodu wpłaty / wniesienia wadium proponuje się dołączyć do oferty. 9.9. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, stanowiący formę wniesienia wadium, winien spełniać co najmniej następujące wymogi: 9.9.1. ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów; 9.9.2. określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ); 9.9.3. określać termin ważności (wynikający z SIWZ); 9.9.4. być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. 9.10. Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.11. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt 9.1. – 9.10. oferta zostanie odrzucona. 9.12. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium, tj. adres banku, numer konta, itp. 9.13. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Wykaz oświadczeń w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania 7.1.1. Wykonawca obowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów: 7.1.1.1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 7.1.1.2. oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 7.2. Pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z ofertą. 7.2.1. Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę wraz z: 7.2.1.1. Pełnomocnictwem do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; jeżeli dotyczy 7.2.1.2. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS które mogą być poświadczone przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. poz. 570 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 7.2.1.3. Dowód wniesienia wadium. 7.2.1.4. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiający należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda złożenia do oferty (jeśli dotyczy): zobowiązania tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.3. W przypadku jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych nie będących pracownikami wykonawcy, lub zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom na zdolnościach których polega, na potrzeby realizacji tej części, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu w częściach B. 7.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7.6. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcy, niebędącym podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania w części C. 7.7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7.8. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy) – taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach