Przetargi.pl
"Kredyt długoterminowy w wysokości 5 000 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetu w 2020r. oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów"

Starostwo Powiatowe w Elblągu ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Saperów
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 055 2394900, 2394939 , fax. 552 324 226
  • Data zamieszczenia: 2020-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Elblągu
    ul. Saperów
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 055 2394900, 2394939, fax. 552 324 226
    REGON: 17075361500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.elblag.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Kredyt długoterminowy w wysokości 5 000 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetu w 2020r. oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest realizacja usługi pn. "Kredyt długoterminowy w wysokości 5 000 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetu w 2020 r. oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów". 2. Kwota kredytu: 5 000 000,00 zł. 3. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.03.2030 r. 4. Okres karencji w spłacie kapitału kredytu ustalony jest od dnia przekazania kredytu na konto Zamawiającego do dnia 31.12.2020 r. 5. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 5 000 000,00 zł bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji, itp.). 6. Zabezpieczenie: weksel in blanco oraz deklaracja wekslowa z kontrasygnatą Skarbnika Powiatu. 7. Spłata kapitału kredytu dokonywana będzie w 37 ratach kwartalnych (zgodnie z harmonogramem spłaty kredytu stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ), w ostatnim dniu każdego kwartału. Jeżeli termin płatności kapitału kredytu przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą. 8. Odsetki od kwoty zadłużenia z tytułu kredytu: a) podlegają spłacie w okresach kwartalnych w terminie do 10-go dnia kolejnego miesiąca za kwartał poprzedni, a w przypadku ostatniej raty kredytu w dniu jej spłaty. Jeżeli termin płatności odsetek przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą; b) zostaną naliczone przez Bank za okres od dnia wypłaty kredytu do dnia poprzedzającego spłatę kredytu, w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu Bank pobiera odsetki za okres wykorzystania kredytu. 9. Zamawiający dopuszcza wyłącznie jednorazową prowizję z tytułu uruchomienia kredytu. Prowizja będzie płatna jednorazowo w terminie ustalonym przez Bank, jednak nie wcześniej niż w dniu uruchomienia kredytu na koncie Zamawiającego. 10. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 1M z notowań na dzień 25.06.2020r. - na potrzeby badania ofert. 11. Marża banku pozostaje jako stała wartość w okresie spłaty kredytu. 12. Kredyt nie może być obciążony innymi kosztami (w szczególności: opłaty, prowizje itp.) niż wymienionymi w SIWZ i wskazanymi w formularzu ofertowym Wykonawcy. 13. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji, itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 14. Dopuszcza się możliwość obniżenia kosztów realizacji kredytu w przypadku, gdy regulacje prawne będą wprowadzały taką ewentualność. W takim wypadku strona wnioskująca wskaże podstawę prawną i stosowne dokumenty bądź oświadczenia, które umożliwią obniżenie kosztów realizacji umowy. 15. Dopuszcza się możliwość refinansowania kredytu, bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami (opłaty, prowizja itp.), przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze refinansowania kredytu w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 16. Wykonawca w terminie określonym w formularzu ofertowym w rozdz. I. ust. 3 (stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ-u) uruchomi kredyt - 1 transza w wysokości 5 000 000,00 zł na konto wskazane przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem pkt 5. 17. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 18. Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 19. Zamawiający ma obowiązek zastosować art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 20. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na cały okres realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/cych czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2019 r. poz. 1040 ze zm.) tj.: wykonywanie czynności w zakresie realizacji zamówienia, związane z bezpośrednią obsługą i udzieleniem kredytu. 21. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudniania, o którym mowa w ust. 20. Zamawiający ma prawo w szczególności do: a) żądania oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonuje/ą osoba/y (imię/ona i nazwisko/a) zatrudniona/e na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę, zakresem pracy, miejscem wykonywania pracy, terminem rozpoczęcia pracy oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ, 22. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 23. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w przypadku: a) stwierdzenia wykonywania czynności, dla których zastrzeżony został wymóg wykonywania ich w oparciu o umowę o pracę na innej podstawie niż umowa o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.). Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1000 zł za każde takie zdarzenie b) w przypadku nieprzedłożenia przez Wykonawcę informacji dotyczących zatrudnienia na umowę o pracę. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1000 zł za każde takie zdarzenie. 24. Zamawiający informuje, iż na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Budżet Powiatu: http://bip.powiat.elblag.pl/11311/2020_/ w odpowiednich podkategoriach Wykonawcy mogą pobrać wszelkie dokumenty i informacje dotyczące budżetu Powiatu Elbląskiego, realizacji planowanych dochodów, realizacji planowanych wydatków, informacji o zadłużeniu, sprawozdań z wykonania budżetu, sprawozdań finansowych, opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej. 25. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) KOD CPV GŁÓWNY: 66113000-5 - usługi udzielania kredytu 26. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. 27. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. 28. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 29. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 30. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 31. Zamawiający nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 32. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp - nie dotyczy. 33. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą - Wszelkie rozliczenia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia opisanego w SIWZ dokonywane będą w złotych polskich.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Prawo bankowe (j.t. Dz.U. z 2019, poz. 2357), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 Prawo bankowe - inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na dostępne oświadczenia lub dokumenty w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Wykonawca wskazuje te oświadczenia lub dokumenty, aby Zamawiający mógł pobrać dokumenty samodzielnie. 5.2. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na dokumenty podmiotowe znajdujące się w posiadaniu Zamawiającego, przechowywane przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, Wykonawca wskazuje te oświadczenia lub dokumenty, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 5.3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16 - 20 lub ust. 5 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę, podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający uzna przedstawione dowody za wystarczające, Wykonawca nie podlega wykluczeniu. 6.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust 6 pkt a) - c) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności, wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.2. Dokumenty, o których mowa w ustępie 6 punkt 1. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w ustępie 6 punkt 1. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy dokument, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ustępie 6 punkt a) i punkt b), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby Przepis w ust. 6.1. stosuje się odpowiednio. 7. Dokumenty wymienione powyżej, inne niż oświadczenia, które wymagane są w oryginale, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą." 8. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.powiat.elblag.pl, https://www.powiat.elblag.pl/pl/zamowienia-publiczne/powyzej-30 informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie, o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej przedstawia dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (załącznik nr 4 do SIWZ). Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, potwierdzających: a) spełnianie warunków udziału w postępowaniu, b) brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach