Przetargi.pl
Kredyt długoterminowy w kwocie 3 000 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Koziegłowy za 2019 rok

Gmina i Miasto Koziegłowy ogłasza przetarg

  • Adres: 42-350 Koziegłowy, Plac Moniuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 141 219 , fax. 343 141 219
  • Data zamieszczenia: 2019-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Koziegłowy
    Plac Moniuszki 14
    42-350 Koziegłowy, woj. śląskie
    tel. 343 141 219, fax. 343 141 219
    REGON: 15139850500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozieglowy.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kredyt długoterminowy w kwocie 3 000 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Koziegłowy za 2019 rok
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł, na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Koziegłowy w 2019 roku, z karencją w spłacie rat – kwartalnie począwszy od 30.09.2020. Rozliczenia pomiędzy kredytobiorcą i kredytodawcą dokonywane będą w złotych polskich. Zabezpieczenie kredytu będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata skarbnika złożona będzie na deklaracji wekslowej. Gmina nie przewiduje podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji. Termin uruchomienia kredytu grudzień 2019, na pisemne wezwanie Gminy. Gmina posiada umowę na bankową obsługę ważną do 31.12.2019 roku. Gmina po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dostarczy na żądanie, wybranemu Wykonawcy zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń społecznych o niezaleganiu w opłacaniu podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne. Gmina nie posiada udzielonych poręczeń. Gmina posiada pozytywną opinię RIO o możliwości spłaty kredytu. W warunkach kredytu należy uwzględnić: 1) Możliwość bez kosztowej wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki naliczone będą za okres faktycznego wykorzystania kredytu. 2) Możliwość zaciągnięcia kredytu w mniejszej wysokości, bez ponoszenia dodatkowych opłat. 3) Naliczane odsetki płatne będą miesięcznie do ostatniego dnia miesiąca. 4) Zapłata odsetek następowała będzie po pisemnym powiadomieniu kredytobiorcy przez Bank w wysokości naliczonych odsetek na 7 dni roboczych przed terminem płatności. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, liczone, jako suma stawki WIBOR 1M, z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego naliczenie odsetek, powiększone o marżę bankową określoną na dzień otwarcia oferty (marża będzie stała w okresie kredytowania), za który będą naliczone odsetki. Oprócz oprocentowania określonego w oparciu i stopę Wibor 1M i marżę, Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji za udzielenie i obsługę kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w harmonogramie spłat kredytu i odsetek, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Do wyliczenia kosztu kredytu należy przyjąć: - stawkę WIBOR 1 M z dnia 26.09.2019 r. (1,63%) - pełne uruchomienie kredytu na dzień 9 grudnia 2019 - faktyczną liczbę dni kalendarzowych w danym roku (365 lub 366). Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: warunek będzie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej (W celu spełnienia powyższego warunku Wykonawca obowiązany jest wykazać, że posiada stosowne zezwolenie przewidziane w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie objętym zamówieniem. Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego warunku obowiązany jest złożyć zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1) Wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1) wraz ze szczegółową kalkulacją całkowitego kosztu kredytu, /cena podana w formularzu ofertowym musi być zgodna z ceną wynikającą ze szczegółowej kalkulacji całkowitego kosztu kredytu /. 1.2) Wypełnione i podpisane oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg załącznika 2 do SIWZ oraz braku podstaw do wykluczenia wg załącznika 3 do SIWZ; - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. - W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 1.3) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy; [Pełnomocnictwa zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 t.j.) winny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie]. 1.4) Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych wg załącznika 4 do SIWZ. - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 1.5) W przypadku wykonawców składających ofertę wspólnie – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). 2. Oświadczenie składane przez wykonawcę po otwarciu ofert: Oświadczenie wymagane od Wykonawcy, który złożył ofertę – przekazane Zamawiającemu bez wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.kozieglowy.bip.net.pl informacji z sesji otwarcia ofert: - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz.U. z 2019 poz. 369) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie wymienione w dz. VI pkt 2 SIWZ składają w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.kozieglowy.bip.net.pl informacji z sesji otwarcia ofert, wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty, z wyjątkiem przypadku, gdy w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę; wg załącznika 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach