Przetargi.pl
Kredyt długoterminowy w kwocie 1 630 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w roku 2019 w związku z realizacją zadań inwestycyjnych

Gmina Rzeczyca ogłasza przetarg

  • Adres: 97-220 Rzeczyca, ul. Tomaszowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 7106176, , fax. 44 789 06 87
  • Data zamieszczenia: 2019-09-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rzeczyca
    ul. Tomaszowska 2
    97-220 Rzeczyca, woj. łódzkie
    tel. 44 7106176, , fax. 44 789 06 87
    REGON: 00054927500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.rzeczyca.pl/zamowienia-publiczne/aktualne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kredyt długoterminowy w kwocie 1 630 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w roku 2019 w związku z realizacją zadań inwestycyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kredyt długoterminowy o łącznej kwocie 1 630.000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset trzydzieści tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na: 1) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek, w kwocie 630.000,00 zł 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w roku 2019, w związku z realizacją zadań inwestycyjnych, w kwocie 1 000.000,00 zł. 2. Postawienie środków do dyspozycji Zamawiającego w zakresie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na: 1) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek nastąpi w dwóch transzach, nie później niż w terminie wynikającym z poniższego harmonogramu: Lp. Termin postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego Kwota kredytu 1. do dnia 25-10-2019 520.000,00 zł 2. do dnia 20-12-2019 110.000,00 zł Razem: 630.000,00 zł 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w roku 2019, w związku z realizacją zadań inwestycyjnych w jednej transzy, nie później niż w terminie wynikającym z poniższego harmonogramu: Lp. Termin postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego Kwota kredytu 1. do dnia 19-12-2019 1 000.000,00 zł Razem: 1 000.000,00 zł 3. Transze kredytu uruchamiane będą po złożeniu przez Zamawiającego dyspozycji faksem lub e-mailem, w terminie wskazanym w ofercie Wykonawcy. 4. Za opóźnienie w wypłacie transzy kredytu Zamawiającemu należeć się będą od Wykonawcy odsetki w wysokości maksymalnej. 5. Spłata kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na: 1) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek odbywać się będzie w 120 ratach:  72 równe raty miesięczne, w wysokości 1.000,00 zł każda, w okresie od stycznia 2024 r.do grudnia 2029 r.  48 równych rat miesięcznych, w wysokości 11.625,00 zł każda, w okresie od stycznia 2030 r. do grudnia 2033 r. 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w roku 2019, w związku z realizacją zadań inwestycyjnych odbywać się będzie w 120 ratach:  72 równe raty miesięczne, w wysokości 2.000,00 zł każda, w okresie od stycznia 2024 r.do grudnia 2029 r.  1 rata miesięczna, w wysokości 19.400,00 zł, w miesiącu styczniu 2030 r.  47 równych rat miesięcznych, w wysokości 17.800,00 zł każda, w okresie od lutego 2030 r.do grudnia 2033 r. 6. Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej stopie procentowej, składającej się z sumy:  stałej w okresie kredytowania marży banku,  zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania określonej dla jednomiesięcznych depozytów bankowych (WIBOR 1M). 7. Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu, Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki WIBOR 1M na dzień ogłoszenia niniejszego postępowania (5 września 2019 r.). 8. O wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca (bank) powiadomi Zamawiającego na piśmie, w terminie 7 dni roboczych od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. 9. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, a w roku przestępnym 366 dni. 10. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 11. Odsetki spłacane będą w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca od kwoty faktycznego zadłużenia. 12. Kwota pobieranych odsetek będzie obliczana za okres od pierwszego do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca, w którym będą pobierane odsetki. 13. Jeżeli termin spłaty kredytu i odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 14. Pierwsze odsetki spłacone będą w terminie do końca miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło uruchomienie pierwszej transzy kredytu; ostatnia rata odsetkowa spłacona będzie w terminie do końca miesiąca, w którym nastąpiła ostateczna spłata kredytu. 15. Nie dopuszcza się pobierania prowizji i innych opłat związanych z udzieleniem i obsługą kredytu. 16. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z wystawienia kredytobiorcy, opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy. Koszty związane z ustanowieniem prawnego zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych spłat całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 18. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 17, zmianie ulegnie harmonogram i termin spłaty kredytu. 19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania części kredytu bez podania przyczyny. W przypadku nie wykorzystania części kredytu, Zamawiający nie będzie obciążony innymi kosztami. 20. W przypadku wystąpienia okoliczności o której mowa w ust. 19 zmianie ulegnie harmonogram spłaty kredytu. 21. Od niespłaconego w terminie zadłużenia z tytułu zaciągniętego kredytu pobiera się odsetki w wysokości odsetek ustawowych. 22. Zamawiający, mając na uwadze treść art. 29 ust. 3a Pzp nie precyzuje czynności, w stosunku do których wymaga zatrudnienia osób wykonujących te czynności przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (wykonywanie pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późń. zm.). 23. Realizacja zamówienia (ze względu na jego przedmiot lub charakter czynności) nie wymaga wykonania go w określonym miejscu i czasie oraz pod kierownictwem Wykonawcy lub Podwykonawcy. 24. Zamawiający informuje, że dokumenty dotyczące sytuacji finansowej Gminy Rzeczyca dostępne są na stronie internetowej Gminy Rzeczyca pod adresem: http://bip.rzeczyca.pl/.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, by Wykonawca posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm). Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w rozdziale VII. 1.1). SIWZ oraz dokumentów wymienionych w rozdziale VII 3. 2) SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a. wypełniony formularz ofertowy - o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; b. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów, z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ; c. pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; d. pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia e. oświadczenia czy zamierza wykonać przedmiot zamówienia osobiście czy poprzez podwykonawców, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy oraz podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22a ust. 1 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach