Przetargi.pl
Kredyt długoterminowy na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Poddębickiego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów

Starostwo Powiatowe w Poddębicach ogłasza przetarg

  • Adres: 99-200 Poddębice, ul. Łęczycka 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 6782805, 6782806 , fax. 043 6782701
  • Data zamieszczenia: 2009-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Poddębicach
    ul. Łęczycka 16 16
    99-200 Poddębice, woj. łódzkie
    tel. 043 6782805, 6782806, fax. 043 6782701
    REGON: 73093487800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poddebicki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kredyt długoterminowy na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Poddębickiego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Kredyt długoterminowy na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Poddębickiego oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytu. Wysokość kredytu - 7 232 035, 00 zł (słownie: siedem milionów dwieście trzydzieści dwa tysiące trzydzieści pięć 00/100 zł). Okres kredytowania - 120 miesięcy. Kredyt zostanie udzielony według zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wyliczane będzie jako stawka WIBOR 3M (wyliczona jako średnia arytmetyczna stawek obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca) powiększona lub pomniejszone o marżę Wykonawcy Mz ( stała w okresie kredytowania - obowiązywania umowy). W przypadku zaoferowania marży ujemnej Wykonawca, zobowiązany jest złożyć opis sposobu obliczenia marży, potwierdzający, iż zastosowanie marży ujemnej nie spowoduje poniesienia przez niego straty, np. że zamierza pozyskać środki na udzielenie kredytu w inny, tańszy sposób niż pożyczki na rynku bankowym, gdzie stosuje się stawkę WIBOR, a złożona oferta nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji Spłata kapitału w ratach miesięcznych - 120 rat - pierwsza rata wyrównawcza w kwocie 60 381,00 zł, 119 rat po 60 266, 00 zł płatne w ostatnim dniu kalendarzowym miesiąca, aż do całkowitej spłaty kredytu, która przypada w dniu 31.12.2019 r. Ostateczny termin całkowitej spłaty kredytu upływa w dniu 31.12.2019 r. Dla potrzeb wyliczenia kosztów odsetkowych należy przyjąć okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2019 r. Spłata odsetek miesięcznie. Obliczając odsetki należy przyjąć za podstawę obliczeń faktyczną ilość dni kredytowania w roku kalendarzowym w odniesieniu do liczby dni kalendarzowych w danym roku (365/366).Odsetki naliczane będą od wykorzystanej kwoty kredytu za faktyczną ilość dni, które upłynęły od daty uruchomienia kredytu do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu i płatne będą bez wezwania Wykonawcy. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. Jeżeli termin spłaty przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub wolny od pracy dla Wykonawcy, to wpływ środków z tytułu spłaty kredytu w pierwszym dniu roboczym po tym dniu jest traktowany jako spłata w terminie. Spłata kapitału -pierwsza rata płatna w dniu 31.01.2010 r. Postawienie kredytu do dyspozycji: I transzy 3 000 000,00 zł w ciągu 2 dni od daty zawarcia umowy, II transza 3 000 000,00 zł - do 30 września 2009, III transza 1 232 035,00 zł - do 31.12.2009 r. Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z wcześniejsza spłatą całości lub części kredytu. Jednorazowa prowizja Wykonawcy od przyznanego kredytu, pobrana w dniu udzielenia kredytu nie może być wyższa niż 0,1 % kwoty kredytu. Jedyną dopuszczalną formą zabezpieczenia kredytu w dniu zawarcia umowy, akceptowaną przez Zamawiającego jest weksel własny in blanco wystawiony przez Powiat Poddębicki wraz z deklaracją wekslową. Wykonawca nie będzie pobierał opłat innych niż określone w niniejszej SIWZ. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca skalkulował opłaty i prowizje, tak aby nie uległy zmianom w trakcie trwania umowy, z zastrzeżeniem zmian korzystnych dla Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - Kredyt długoterminowy . W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu - oryginał dokumentu (zachowującego ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą) wystawionego na rzecz Zamawiającego, należy złożyć w pokoju nr 320 - Wydział Finansów - natomiast do oferty należy dołączyć kserokopię tego dokumentu. Formy wnoszenia wadium określa ustawa. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 1.6.2. SIWZ. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 1.6.2. SIWZ. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz jego przepadku określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu Zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za?pewniającej wykonanie zamówienia; - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Szczegółowe warunki udziału w Postępowaniu, dokumenty i oświadczenia, jakie Wykonawca winien przedłożyć w celu potwierdzenia ich spełniania, określone zostały w pkt 5 SIWZ na podstawie art. 25 ust. 1 Ustawy. Ocena spełniania warunków udziału w Postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 5 SIWZ. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełnienia szczegółowych warunków udziału w Postępowaniu, określonych w punkcie 4.1. SIWZ każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą: - oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Ustawy - wg Załącznika nr 2 do SIWZ; - zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku lub Prezesa Narodowego Banku Polskiego na utworzenie banku lub otwarcie oddziału banku zagranicznego albo oddziału banku krajowego za granicą, jak również na otwarcie przedstawicielstwa banku zagranicznego. W przypadku banku , który rozpoczął działalność przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. - Prawo bankowe (Dz. U z 1992 r. Nr 72, poz. 359) i nie posiada zezwolenia Prezesa Narodowego Banku Polskiego na utworzenie banku Wykonawca składa oświadczenie, że nie ma obowiązku posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z art. 177 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 ze zm.). W oświadczeniu należy podać datę rozpoczęcia działalności; - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.1.2. i 5.1.3. SIWZ, składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokumenty, o których mowa w 5.2. lit. a i c., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, lit. b nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poddebicki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach