Przetargi.pl
Kredyt bankowy

Powiat Miński ogłasza przetarg

  • Adres: 05300 Mińsk Mazowiecki, Ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 759 87 00 , fax. 25 759 87 02
  • Data zamieszczenia: 2017-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Miński
    Ul. Tadeusza Kościuszki 3
    05300 Mińsk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 25 759 87 00, fax. 25 759 87 02
    REGON: 71158178800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatminski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kredyt bankowy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego do kwoty 6 600 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu Powiatu Mińskiego w roku 2017. 2. Okres kredytowania – od dnia uruchomienia I transzy kredytu do dnia 30.06.2023 r. 3. Kredyt udzielony zostanie w trzech transzach: I transza w wysokości 2 200 000,00 zł do dnia 30.09.2017 r. II transza w wysokości 2 200 000,00 zł do dnia 31.10.2017 r. III transza w wysokości 2 200 000,00 zł do dnia 30.11.2017 r. 4. Koszt kredytu stanowiło będzie: oprocentowanie kredytu (odsetki bankowe) określone wg zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu będzie ustalane kwartalnie (z uwzględnieniem następującego podziału na kwartały kalendarzowe: I kwartał obejmujący miesiące: styczeń, luty, marzec; II kwartał obejmujący miesiące: kwiecień, maj, czerwiec; III kwartał obejmujący miesiące: lipiec, sierpień, wrzesień; IV kwartał obejmujący miesiące: październik, listopad, grudzień). 5. Podstawą do określenia oprocentowania będzie stawka WIBOR 3 M notowana w ostatnim dniu roboczym kwartału poprzedzającego kwartał, za który odsetki są naliczane, przy czym: oprocentowanie w pierwszym okresie kredytowania (obejmującym okres od udzielenia I transzy kredytu* do dnia 31.12.2017 r.) zostanie wyliczone na podstawie stawki WIBOR przedstawionej przez Wykonawcę w formularzu oferty (powiększonej/pomniejszonej o marżę banku). *Dodatkowe objaśnienie: w formularzu oferty przyjęto, że udzielenie I transzy kredytu nastąpi dnia 30.09.2017 r. Faktycznie czynność ta może być dokonana wcześniej (tj. w okresie od podpisania umowy do dnia 30.09.2017 r.) –Podobne zastrzeżenie dotyczy II i III transzy, które zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zostaną udzielone odpowiednio: do dnia 31.10.2017 r i do dnia 30.11.2017 r. W formularzu oferty przyjęto natomiast konkretne daty ich udzielenia, co ma zagwarantować porównywalność ofert. 6. Wykonawca określi w formularzu oferty oprocentowanie wg stopy WIBOR 3M z dnia 24.07.2017 r. (w wysokości 1,73%) plus/minus marża banku wyrażona w punktach procentowych w stosunku rocznym. 7. Karencja w spłacie rat kapitałowych i odsetek: Karencja w spłacie rat kapitałowych - do dnia 29.06.2018 r. Karencja w spłacie odsetek - do dnia 30.03.2018 r. 8. Spłata kapitału i odsetek następowała będzie według niżej wymienionych ustaleń: 1) Spłata kapitału – dokonana będzie w sześciu rocznych ratach w okresie od 2018 do 2023 roku. Przedmiotowe raty będą płatne od wartości uruchomionego kredytu w terminie do 30 czerwca każdego roku. Wysokość rat: I rata w wysokości 600 000,00 zł: do dnia 30.06.2018 r. II rata w wysokości 1 200 000,00 zł: do dnia 30.06.2019 r. III rata w wysokości 1 200 000,00 zł: do dnia 30.06.2020 r. IV rata w wysokości 1 200 000,00 zł: do dnia 30.06.2021 r. V rata w wysokości 1 200 000,00 zł: do dnia 30.06.2022 r. VI rata w wysokości 1 200 000,00 zł: do dnia 30.06.2023 r. - z zastrzeżeniem zapisów ust 9. 2) Spłata odsetek – dokonywana będzie w okresach kwartalnych – na ostatni dzień każdego kwartału (kalendarzowego), z zastrzeżeniem zapisów ust 9. Odsetki naliczane będą od kwoty wykorzystanego kredytu. 9. W przypadku, gdy termin spłaty zobowiązań z tytułu kredytu (tj. raty kapitału lub odsetek) przypada na dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę i odsetki w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 1) rezygnacji z III transzy kredytu (w wysokości 2 200 000,00 zł) lub jej części. Od niewykorzystanej kwoty kredytu nie będzie naliczane oprocentowanie. Rezygnacja z III transzy kredytu lub jej części nie będzie skutkowała powstaniem jakichkolwiek dodatkowych kosztów po stronie Zamawiającego. W sytuacji takiej spłata faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu dokonana zostanie w sześciu rocznych ratach (w tym: I rata w wysokości 600 000,00 zł, pozostała kwota wykorzystanego kredytu podzielona zostanie na pięć równych rat), w terminach określonych w ust 8 pkt 1), z zastrzeżeniem zapisów ust 8 pkt 2) 2) wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania. Odsetki naliczane będą wówczas tylko za okres i od kwoty faktycznego zadłużenia. 11. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności objęte zamówieniem i polegające na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z póżn. zm.): 1) Wykonawca lub zaangażowani przez niego podwykonawcy, zobowiązani są zatrudnić na podstawie umowy o pracę osobę/-y wykonującą/-e następujące rodzaje czynności: kontakt z Zamawiającym – przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczanie należnych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu. 2) Pracownicy wykonujący czynności, o których mowa w pkt 1 winni być zatrudnieni na umowę o pracę w trakcie obowiązywania niniejszej umowy, co najmniej przez okres wykonywania odpowiednich czynności, o których mowa w pkt 1. 3) W okresie obowiązywania umowy, na żądanie Zamawiającego i w terminie przez niego wskazanym, Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie, w którym potwierdzi, że czynności wskazane w pkt 1 wykonywane są przez osobę/ -y zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4) Niedopełnienie obowiązku wskazanego w pkt 1 oraz każdorazowe nieprzedłożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 3 skutkowało będzie nałożeniem na Wykonawcę kary umownej, w wysokości czterokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę zgodnie z postanowieniami § 9 ust 5 projektu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga by Wykonawca przedłożył dokument (w szczególności: zezwolenie) uprawniający do prowadzenia działalności bankowej na terytorium RP w zakresie objętym niniejszym zamówieniem - zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988, z późn. zm), Dodatkowe objaśnienie: w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe od Wykonawcy wymaga się przedłożenia dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia dotyczące grupy kapitałowej składane przez Wykonawców biorących udział w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach