Przetargi.pl
KOSTRZA – DROGA DOJAZDOWA DO GRUNTÓW ROLNYCH

Gmina Strzegom ogłasza przetarg

  • Adres: 58-150 Strzegom, ul. Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. (074) 856-05-99 , fax. (074 ) 856-05-16
  • Data zamieszczenia: 2020-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzegom
    ul. Rynek 38
    58-150 Strzegom, woj. dolnośląskie
    tel. (074) 856-05-99, fax. (074 ) 856-05-16
    REGON: 89071837200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegom.pl, www.bip.strzegom.pl,

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KOSTRZA – DROGA DOJAZDOWA DO GRUNTÓW ROLNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi wewnętrznej gminnej o długości 210m na działce nr 300, obręb 0009 Kostrza ze zjazdem z drogi powiatowej nr 2792D – dz. nr 295, obręb 0009 Kostrza. 2.Inwestycja przewidziana do dofinansowania w ramach dotacji celowej z budżetu Województwa Dolnośląskiego na finansowanie ochrony, rekultywacji i poprawy jakości gruntów rolnych. 3.Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie m.in.: - rozebranie istniejących nawierzchni, - roboty ziemne, - wykonanie warstwy mrozoochronnej z mieszanki zawiązanej cementem (mieszanka dowieziona),- wykonanie warstwy podbudowy z mieszanki niezwiązanej (kruszywo kamienne),- wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej z betonu asfaltowego,- wykonanie poboczy z mieszanki niezwiązanej (kruszywo kamienne),- załadowanie, wywiezienie i zeskładowanie ziemi – ok. 3x2m,- przebudować (wyregulować) studnię i dostosować do wysokości nawierzchni, załadowanie i wywiezienie na działkę nr 134 obręb Rogoźnica szutru oraz zawałowanie koniecznie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,- zakup i montaż tablicy informacyjnej o wymiarach 42x29,7cm, zamontowanej na trwałym wysięgniku, wykonanej z materiału o odpowiedniej odporności na warunki atmosferyczne, zapewniającego jej trwałość do zakończenia okresu gwarancji. Tablica ma być zaprojektowana zgodnie z Systemem Identyfikacji Wizualnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego wg załącznika nr 11 do SIWZ, - obsługa geodezyjna zadania. 4.Szczegółowy zakres prac objętych niniejszym zamówieniem znajduje się w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ oraz niniejszej SIWZ, które stanowią podstawę do sporządzenia oferty. Na dokumentację przetargową składają się: projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Przedmiar robót stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ ma charakter pomocniczy. Przedmiar należy traktować jako element dodatkowy, ułatwiający sporządzenie oferty. Przedmiar robót nie może stanowić podstawy do wyceny przedmiotu zamówienia. 5.Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją przetargową. Z uwagi na to, że w ramach niniejszego zamówienia przewidziane jest rozliczenie ryczałtowe, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót, większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiaru, bądź nie uwzględnienia jakiejś części zamówienia w przedmiarze, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak jakiejś części zamówienia w przedmiarze robót lub w tabelach, schematach materiałowych zawartych w dokumentacji projektowej w szczególności w projekcie wykonawczym, nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku ich wykonania na podstawie dokumentacji technicznej w umownej cenie ryczałtowej. 6.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z SIWZ, w/w dokumentacją, obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami sztuki budowlanej. Roboty ujęte w w/w dokumentacji, a nie ujęte w wycenie oferty, nie będą traktowane jako roboty dodatkowe i nie będą dodatkowo finansowane przez Zamawiającego. 7.Obowiązkiem Wykonawcy jest sprawdzenie, czy dostarczona dokumentacja techniczna jest kompletna i czy nie zawiera wad lub błędów dających się wykryć przy zachowaniu poziomu należytej staranności. Ujawnione w dokumentacji technicznej ewentualne pomyłki i błędy, wykryte w trakcie realizacji robót budowlanych, należy bezwzględnie zgłaszać Zamawiającemu w celu dokonania odpowiedniej weryfikacji oraz naniesienia przez Projektanta stosownych zmian. Ujawnione błędy nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do nieprawidłowego wykonania i realizacji robót budowlanych, niezgodnego z obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i sztuką budowlaną. 8.Przy zamawianiu wyrobów budowlanych i urządzeń przewidywanych do wbudowania, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania niezbędnych pomiarów z natury bezpośrednio na budowie, w miejscu, w którym wyroby i urządzenia mają być zastosowane lub wbudowane. W przypadku stwierdzenia w trakcie obmiarów, kolizji z innymi elementami lub instalacjami, fakt ten należy zgłosić Zamawiającemu w celu wprowadzenia rozwiązania zamiennego w porozumieniu z Projektantem. 9.Wszystkie materiały i urządzenia przed ich wbudowaniem powinny uzyskać akceptację użytkownika i przedstawicieli Zamawiającego - Inspektorów nadzoru inwestorskiego. 10.W cenie ryczałtowej należy ująć wszystkie roboty i prace, gdziekolwiek je opisano lub zasugerowano w opisie przedmiotu zamówienia (czytając łącznie wszystkie dokumenty), ale również te, które nie zostały opisane lub zasugerowane, ale w domyśle są niezbędne dla prawidłowego, zgodnego ze sztuką budowlaną, wykonania przedmiotu umowy i jego prawidłowego funkcjonowania. Wykonawca odpowiedzialny jest za całokształt wykonywanego przedmiotu zamówienia, w tym: za przebieg i terminowe wykonanie, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi - określonymi dla przedmiotu zamówienia, spełnienie innych wymagań wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 11.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadania. 12.W przypadku stwierdzenia, że prace wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Zamawiający może odstąpić od zapłaty i zażądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. 13.Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski oraz nadzór autorski nad realizacją robót. 14.Zakres zobowiązań Wykonawcy obejmuje: -wykonanie robót budowlanych dla zakresu określonego w dokumentacji technicznej oraz SIWZ,-prowadzenie Dziennika budowy,- zorganizowanie i utrzymanie zaplecza budowy, dozorowanie budowy, ubezpieczenie terenu budowy, wszelkich robót przygotowawczych, demontażowych, wyburzeniowych, porządkowych, pomocniczych dla robót podstawowych, robót zabezpieczających,-koszty wywozu, składowania i utylizacji materiałów rozbiórkowych, odpadów, gruzu, ziemi,- koszty zapewnienia bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń,  koszty wynikające z konieczności zapobieżenia awarii,-wykonanie wszelkich badań, prób, pomiarów, które są wymagane przez przepisy prawa bądź uprawnione instytucje, w szczególności, pomiarów wynikających z dokumentacji technicznej,- organizację, zabezpieczenie, ubezpieczenie i zagospodarowanie oraz ogrodzenie terenu budowy,-opracowanie Planu BIOZ przed dniem przekazania terenu budowy, jeżeli będą tego wymagać przepisy prawa, bądź wskazanie na piśmie uwarunkowań zwalniających Wykonawcę z obowiązku opracowania Planu,-utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsca wykonywania robót,-roboty należy prowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami BHP,- uczestniczenie w wyznaczonych przez Zamawiającego spotkaniach i naradach w celu omówienia spraw związanych z realizacją zadania oraz w okresie gwarancji i rękojmi,-doprowadzenie terenu budowy i jego otoczenia do należytego stanu i porządku po zakończeniu robót, wywiezienie i utylizacja odpadów budowlanych oraz nadmiaru ziemi zgodnie z przepisami prawa,-wszelkie dodatkowe koszty związane z prowadzeniem robót budowlanych niezbędne do prawidłowego i terminowego ich wykonania, jak np. opłaty za zajęcie pasa drogowego, koszty zużycia mediów, opłaty związane z nadzorem i odbiorem technicznym dysponentów sieci i inne koszty niezbędne do prawidłowego wykonania całości zamówienia,-uzyskanie wszelkich pozwoleń, uzgodnień, odbiorów z dysponentami wszystkich sieci oraz dokonywanie wszelkich zgłoszeń i zawiadomień wynikających ze wszystkich decyzji i warunków technicznych, które stanowią podstawę do prowadzenia robót,- obsługa geodezyjna przedsięwzięcia jest po stronie Wykonawcy robót. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu na co najmniej 4 dni przed dokonaniem odbioru końcowego mapy geodezyjne inwentaryzacji powykonawczej w jednym egzemplarzu z potwierdzeniem złożenia w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej w Świdnicy - Powiatowe Biuro Geodezji i Katastru w Świdnicy, -Zamawiający nie wskazuje lokalizacji i współrzędnych punktów głównych trasy oraz reperów w terenie. Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę punktów pomiarowych do chwili odbioru końcowego robót. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca odtworzy i utrwali na własny koszt,-przed przystąpieniem do wykonywania prac w pasie drogowym - uzyskanie zgody na zajęcie pasa drogowego z uwzględnieniem wszystkich kosztów i formalności, których należy dopełnić w tym zakresie, -zeskładowanie i przekazanie Zamawiającemu materiałów z rozbiórki określonych w dokumentacji technicznej, załadowanie i wywiezienie na działkę nr 134 obręb Rogoźnica szutru oraz zawałowanie -koniecznie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodnie z decyzją nr 42/2020 z dnia 18.03.2020r. (PT.4200.44.2020) przed przystąpieniem do prac uzyskanie zgody na prowadzenie robót w pasie drogowym (dz.295) – decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót – wykonania zjazdu, opracowanie i zatwierdzenie przez Starostę Świdnickiego projektu oznakowania i zabezpieczenia robót oraz poniesienie kosztu zajęcia pasa drogowego i doprowadzenia pasa drogi do stanu pierwotnego,-wypełnienie wszelkich obowiązków wynikających z warunków wydanych przez SDPŚ – Decyzja nr 42/2020 z dnia 18.03.2020r., - Wykonawca powinien zapewnić dostęp do posesji zlokalizowanych przy przebudowywanej drodze również w trakcie realizacji inwestycji. 15.Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w formularzu oferty. Minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy, maksymalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązany jest również udzielić gwarancji na wbudowane materiały, elementy i zamontowane oraz dostarczone urządzenia na okres jak w udzielonej gwarancji na roboty budowlane. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZOSTAŁ OPISANY W ROZDZIALE 2 SIWZ ORAZ W ZAŁĄCZNIKACH NR 8 i 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233123-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, określonego w niniejszej SIWZ, w wysokości: 2 900,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Strzegom, 58-150 Strzegom, Rynek 38, BZ WBK S.A. O/Strzegom Nr 97 1090 2343 0000 0005 9800 0232 w tytule: WIiZP.271.13.2020.wadium. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia ……….. - do dnia ………..", e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 8. Wierzytelność z tytułu ww. gwarancji lub poręczenia nie może być przedmiotem przelewu na rzecz osoby trzeciej. 9. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 10. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formie niepieniężnej Wykonawca składa wraz z ofertą: 1) w formie papierowej, 2) w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 11. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, Zamawiający wymaga: 1) złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) lub 2) złożenia oryginału dokumentu wadialnego poprzez Platformę zakupową w wydzielonym, odrębnym pliku (np. pdf). Złożony dokument winien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę tego dokumentu. Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach